چگونه یک کشنده کلید عالی برای کیبورد بسازیم؟

درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند.

در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .

شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید .

بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کنیم.

فهرست مطالب 

مرحل اول – ابزارهای مورد نیاز برای ساخت

مرحله دوم – گیره های کاغذ را صاف کنید

مرحله سوم – ساخت یک بازوی مقاوم

مرحله چهارم – سره گیره ها را خم کنید

مرحله پنجم – پیچیدن بست های پلاستیکی

نکاتی برای کشیدن کلید ها

استفاده کردن از گیره های کاغذ جامبو ممنوع

از کشنده های پلاستیکی کلید استفاده نکنید

گزینه های دیکر برای باز کردن کلاهک های کلید

خرید کشنده کلید سیمی

نتیجه گیری

مرحل اول – ابزارهای مورد نیاز برای ساخت

 ابزارهای مورد نیاز برای ساخت کشنده کلید کیبورد

  • 2 عدد گیره ( سایز 1)
  • 1 عدد بست پلاستیکی
  • 1 عدد دم باریک
  • 1 عدد خط کش

نکاتی قبل از شروع :

  • به سراغ گیره های  کاغذی شماره یک بروید  ، زیرا عرض آن ها با عرض کلید های قرار گرفته روی کیبورد شما برابر است ،ضخامت این گیره ها باید کم تر از یک میلی متر باشند.

  • برای استحکام و راحتی بیشتر ، بست های پلاستیکی با روکش پلاستیکی ترجیح داده می شوند . معمولا این گونه بست ها را از هر جایی حتی به صورت رایگان می توانید پیدا کنید ، پیشنهاد می کنیم هر از چند گاهی بعد از خرید کردن ، این گونه وسایل را دور نریزید چرا که نگه داشتن آن ها برای همین روز ها است.

  • خط کش و دم باریک لزوما مورد استفاده قرار نمی گیرند ، اما شرایط ساخت را ساده تر می کنند ، اگر نمی خواهید گیره های کاغذ را خراب کنید ، بهتر است مقداری چسب نواری به انتهای آن بچسبانید.

خرید  ارزان ترین قیمت کیبورد از فروشگاه بابلو، به راحتی و به صورت آنلاین، همین حالا اقدام کنید!

مرحله دوم – گیره های کاغذ را صاف کنید

مراحل ساخت کشنده کلاهک کلید کیبورد

شما باید گیره های کاغذ را به طور کامل صاف کنید ، گیره های کاغذی سایز 1 بعد از صاف شدن تقریبا 9.5 سانتی متر طول دارند.

برای صاف کردن می توانید از انگشتان یا انبردست استفاده کنید تا آن را کاملا صاف کنید ، استحکام و محکم بودن سیم های این گیره ها ممکن است به انبردست نیاز داشته باشد ، چرا که کاملا باید آن ها را صاف کنید.

برای اطمینان از صاف شدن کامل گیره های کاغذی ، آن ها را روی میز قرار داده (که یک سطح صاف است) ، در نهایت می توانید مطمئن شوید کاملا صاف هستند یا خیر.

مرحله سوم – ساخت یک بازوی مقاوم

یک کشنده کلید سیمی تقریبا 1.9 سانتی متر عرض یا تقریبا به اندازه یک انگشت است . مطمئن شوید که خم های شما دقیق و در مرکز سیم قرار دارند تا در نهایت ، دو بازو با طول مساوی داشته باشید .

هنگامی که خم می شود ، هر بازو باید حدود 3.8 سانتی متر طول داشته باشد ، اگر انگشت شما بین بازو ها قرار می گیرد ، احتمالا موفق شده اید ، توجه کنید که نباید زیاد پهن باشد چرا که بین کلید ها قرار نمی گیرد .

پیشنهاد بابلو:  خرید دسته بازی موبایل و تبلت با کیفیت از برندهای عالی

مرحله چهارم – سره گیره ها را خم کنید

برای خم های آخر ، بیش از اندازه از نوک انبردست استفاده نکنید ، گیره ها فقط باید به اندازه کافی بلند باشند تا بست های پلاستیکی ، حسابی آن ها را محکم کند ، سعی کنید تا حد ممکن طول بازو ها کم نشود ، طول هر سر در حالت ایده ال نباید بیشتر از 0.5 سانتی متر باشد.

مرحله پنجم – پیچیدن بست های پلاستیکی

بست های خود را بگیرید و آن را زیر سر هایی که ساختید قرار دهید ، به طوری که هر دو طرف طول یکسانی داشته باشند و سپس شروع به تا کردن کنید ، آن ها را به سمت بالا و اطراف  سر ها ( گیره هایی که درست کردید) بچرخانید ، این قسمت هم یک گیرنده و هم به عنوان دسته ای برای کشیدن عمل می کند .

پیچیدن بست های پلاستیکی

این آخرین مرحله بود و اکنون به راحتی یک کشنده سیمی کلید کیبورد محکم ساختید !

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی موس لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین کیفیت و قیمت.

نکاتی برای کشیدن کلید ها

اگر بازو ها را به اندازه کافی بلند کرده باشید ، می توانید دو کلید را به صورت هم زمان بکشید ، و احتمالا کار آمد تر و بهتر از کشنده های سوییچ پلاستیکی عمل خواهند کرد .

ساده ترین روش این است که مطمئن شوید گیره ها کمی باز شده اند ، آن را در اطراف دو کلید پایین بیاورید.

وقتی به زیر کلید ها رسیدید، کشنده را کمی بچرخانید تا هر لبه زیر یک گوشه کلاهک را بگیرد ، حالا به آرامی به سمت بالا بکشید ، درپوس کلید باید به راحتی بالا بیاید ، این کار را روی کلید های دیگر هم تکرار کنید ، هنگامی با این وسیله عادت کردید ، شما سریع تر خواهید شد.

مجددا باید بتوانید 2 کلاهک را قبل از اینکه تمامی قسمت های یک کلید کیبورد بیرون بیاید بکشید ، اگر سوییچ همزمان خارج شود ، به این معنی است که ممکن است سوکت ها شل شده باشند ، یا Plate کیبورد به اندازه کافی سفت نباشد.

استفاده کردن از گیره های کاغذ جامبو ممنوع

معمولا بعضی از گیره های کاغذ مثل گیره های کاغذ جامبو بسیار ضخیم هستند ، در نتیجه برای قرار گرفتن زیر کلاهک کلید ، ممکن است مجبور شوید دو بازو  را بلافاصله به سمت چپ و راست فشار دهید تا بتوانند در فضای مورد نیاز شما قرار گیرند.

از کشنده های پلاستیکی کلید استفاده نکنید

در بیشتر مواقع ، اگر یک برد Hot-swap یا ست کلید خریداری کنید ، درون آن ها یک کشنده پلاستیکی کلید حلقوی هم قرار داده شده ، در نگاه اول خوب به نظر می رسند . اما در نهایت ممکن است یک کابوس باشند.

پیشنهاد بابلو:  خرید اینترنتی هدفون گیمینگ اورجینال برای گیمرهای حرفه ای 

از کشنده های پلاستیکی کلید کیبورد استفاده نکنید

مسئله کوچک تر ، این است که آن ها باعث می شوند که فرایند باز شدن کلید ها بیش از اندازه طول بکشد. باید مراقب باشید که پایه های پلاستیکی را در اطراف کلاهک کلید قرار داده شده و به صورت کشویی به زیر کلاهک ها هل داده تا جایی که چنگال های کشنده زیر کلاهک ها قرار بگیرند ، سپس مستقیما به سمت بالا بکشید ، شما باید یکی یکی پیش بروید و بعد از کشیدن هر کلید به سراغ کلید بعدی بروید.

برای این که به خوبی بتوانید از این مورد استفاده کنید ، باید کاملا روی کلید های کوتاه تر متمرکز شوید ، برای کلید های بلند تر بهتر است به صورت کشویی اول از یک طرف شروع کنید ، سپس طرف دیگر را جا بیندازید ، حال فکر می کنم متوجه شدید که این کار زمان بیشتری از شما خواهد گرفت و آزاردهنده خواهد بود.

اما همین اتفاق مشکل بزرگ دیگر هم برایتان خواهد داشت ، آسیب به کلاهک . کلاهک های کیبورد را می توانید به صورت جدا خریداری کنید اما آیا به صرفه است که هر بار ، با یک اشتباه بخواهید دست به تعویض این کلید ها بزنید؟

آیا می دانید که هر کلید برای شما خرج خواهد داشت ؟ ، غیر از این که کیفیت ساختار کلاهک های کلید با هم متفاوت است و شاید آن چیزی که شما می خواهید از آب در نیاید ، خطر آسیب رساندن به سوییچ و PCB مشکلاتی هستند که حتی مربوط به کلاهک ها نیستند اما ممکن است آسیب ببینند.

فکر می کنم بهتر است از این کشنده ها به عنوان جاکلیدی استفاده کنید ! بهتر عمل خواهند کرد.

پیشنهاد بابلو:  خرید هندزفری گیمینگ اورجینال برای لذت بیشتر از بازی با گوشی موبایل

گزینه های دیگر برای باز کردن کلاهک های کلید

برخی از لوازمی که می توانید به عنوان گزینه جانبی برای برداشتن کلاهک ها در نظر بگیرید عبارتند از : نخ ، سیم گیتار ، سیم فولادی ، سیم آرمیچر ، پاک کننده های لوله. اگر بدنبال استفاده از این موارد هستید می توانید آن ها را با چسب روی چوب سوراح شده یا لوله پلاستیکی یا فلزی تو خالی سره هم بندی کنید .

برای باز کردن بعضی کلید ها می توانید از انگشتان خود استفاده کنید ، اما احتمالا بسیار دشوار و تا حدودی دردناک خواهد بود .

در نهایت این روش ها توصیه نمی شود ، اما نمی توانیم شمارا از تلاش بازداریم!

خرید کشنده کلید سیمی

معمولا این کشنده ها ارزان هستند و سرعت کار شما را بالا می برند .

خرید کشنده کلید کیبورد سیمی

اگر قصد دارید بیش از چند کلید را در بیاورید ، توصیه می شود که از همین کشنده ها استفاده کنید.

نتیجه گیری

به احتمال زیاد بعد از خواندن این مقاله قصد شما این است که چند کلید را در بیاورید .

ممکن است هزینه زیادی برای زیبایی کلید های خود کرده باشید ، آخرین چیزی که با آن نیاز پیدا می کنید کشنده پلاستیکی است که کلاهک های کیبورد شما را خراب خواهد کرد ، و باید دنبال کلاهک های دیگری بگردید ، که ممکن است ضرر زیادی به شما بزند.

امیدوارم با استفاده از این راهنما بتوانید یک کشنده کلید ایده ال برای خودتان بسازید ، ایده آل ترین حالتی که بتواند در کم ترین زمان بهترین کارایی را به شما بدهد .

این راه حل بسیار عالی است ، مخصوصا اگر بیشتر از یک بار قصد این کار را نداشته باشید ، اگر قصد شما یک کشنده معمولی نیست ، برنامه خود را روی پلن دوم یعنی یک کشنده سیمی بگذارید ، که قطعا آن را توصیه می کنیم.

اگر بعد از بازکردن سوییچ ها قصد تمیز کردن کیبورد خود را داشتید پیشنهاد می کنیم راهنمای تمیز کردن سوییچ های کیبورد مکانیکی را مطالعه کنید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد ! موفق باشید.

شما برای در آوردن کلاهک ها از چه وسیله ای استفاده می کنید؟

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha