نحوه ساخت کیبورد مکانیکی سفارشی سازی شده

اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم. در صورت تمایل به خرید کیبورد کامپیوتر میتوانید به راحتی از فروشگاه بابلو اقدام کنید.

برای شروع شما به عواملی احتیاج دارید که ما آن ها را بررسی خواهیم کرد. قطعات و مراحلی که نیاز دارید یک مونتاژ بی نقص را انجام دهید.

بیایید شروع کنیم!

فهرست مطالب

قدم اول -  تصمیم بگیرید کیبورد شما به چه چیز نیاز دارد

قدم دوم – قطعات را انتخاب کنید

قدم سوم - درخواست تجهیزات مورد نیاز برای سر هم بندی

قدم چهارم – تست کردن PCB

قدم پنجم – سوییچ های خود را روغن کاری کنید (اختیاری)

قدم ششم - لرزشگیر خود را اصلاح کنید ( اختیاری )

قدم هفتم – استابلایزر ها را در PCB نصب کنید

قدم هشتم – نصب سوییچ ها روی صفحه PCB

قدم نهم – لحیم کاری سوییچ ها

قدم دهم – اضافه کردن فوم و لایه های پلاستیکی

قدم یازدهم – PCB مونتاژ شده را داخل کیس قراردهید

قدم دوازدهم – نصب Keypads

قدم سیزدهم – تست تایپ

صدای تست کیبورد

چرا باید یک کیبورد سفارشی بسازیم؟

قدم نهایی – این بازی را تمام کنم یا بیشتر بسازم؟

نتیجه گیری

قدم اول -  تصمیم بگیرید کیبورد شما به چه چیز نیاز دارد

این قدم سخت ترین قدم شما به شمار می رود چرا که باید دقیقا بدانید درون کیبورد مکانیکی خود دنبال چه چیزی هستید.(همچنین ممکن است یافت چند قلم از این وسایل در ایران امکان پذیر نباشد) برای آسان تر شدن این کار ، ما چند وسیله ابتدایی برای ساخت یک کیبورد مکانیکال 60 در صد را معرفی می کنیم :

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین کیبورد گیمینگ از فروشگاه بابلو

1 – یک  قاب با سایز 60%

 این قاب ها باچوب و آلمینیوم قابل ساخت است و همچنین شما می توانید به صورت آماده آن ها را خریداری کنید در زیر این قاب معمولا از 4 ضربه گیر پلاستیکی استفاده می شود.

قاب کیبورد مکانیکی با سایز60 در صد

2 – یک Plate برای کلید ها با سایز 60%

سعی کنید از رویه ای استفاده کنید که بتوان آن را در کیبوردهای مختلف مورد استفاده قرار داد . به این دلیل که کیبورد ها دارای ظاهری متفاوت هستند مثل جای اسپیس ها ، دو قسمتی بودنشان و...

plate برای کیبورد مکانیکی 60 در صد

3 – کلیدهای روی کیبورد با سایز 60%

ما مدل DZ60 RGB را معرفی می کنیم ، این صفحه کلید از نور RGB  بر روی کلید های خود استفاده می کند و امکان برنامه ریزی توسط Frimware Qmk را دارد و از سوییچ های 5 پین پشتیبانی می کند ، شما می توانید از طریق پورت USB  اتصال آن را برقرار کنید.

همین حالا از فروشگاه بابلو برای خرید آنلاین هدست اقدام کنید.

کیبورد با سایز 60 در صد کیبورد مکانیکی

4 – استفاده از سوییچ های Gateron

این سوییچ ها معمولا سطح صافی دارند و به رنگ زرد هستند و البته کمی از سوییچ های  قرمز سنگین تر به نظر می رسند با استفاده از یک روغن مناسب ، شما می توانید حتی بهتر از بهترین سوییچ های حال حاضر از آن ها استفاده کنید.

سوئیچ های Gateron

5 - استابلایزر Cherry PCB

این پک مناسب کیبورد با سایز 60 % می باشد همراه با 4 لرزه گیر 2u و یک لرزه گیر  6.25u و البته از یک لرزه گیر 7U که برای دکمه اسپیس استفاده می شود، توصیه می کنیم این نوع استابلایزر ها را حتما روغن کاری کنید ، همان طور که از اسم آن پیداست ، برای عدم لغزش دکمه ها از استابلایزر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: گم شدن دانگل موس

استابلایزر Cherry PCB

6 - کابل USB

اکثر کیت هایی که شما سفارش خواهید داد ، کابلی همراه خود ندارند به همین دلیل باید به صورت جداگانه برایشان کابل تهیه کنید مدلی به شما معرفی می کنیم مربوط  به برند kraken می باشد که هر چیزی که شما نیاز دارید را دراختیارتان قرار می دهد ، درون این مجموعه از یک کابل USB mini و یک کابل Micro Usb  و یک تبدیل USB  برای اتصال به کیبورد مکانیکال قرار داده شده است.

در صورت تمایل به خرید کابل تبدیل صدا، می توانید همین حالا قیمت ها و محصولات مربوطه را در فروشگاه بابلون مشاهده کنید.

کابل USB کیبورد مکانیکی

بعد از یافتن وسایل و قبل از خرید چه چیزی را باید بدانیم؟

  • به چه سایزی از کیبورد نیاز دارید
  • دوست دارید کیبوردتان چه ویژگی هایی داشته باشد
  • چه زمانی قصد دارید کیبورد خود را سر هم کنید

فکر می کنم تا اینجا متوجه شده باشید در کنار آرام ، آرام جمع کردن وسایل چه چالش هایی پیش رو دارید ، و خرید یک کیبورد مکانیکال از قبل درست شده این چالش ها را برای شما به همراه نخواهد داشت ، اما دانستن این که به چه صورت ساخته می شود ، هم خود یک نعمتیست که ما دوست داریم کاملا در جریان آن قرار بگیرید.

اما اگر همچنان پایه هستید که یک کیبورد با هم بسازیم ، چرا که نه ! با ما همراه باشید که بدانید دقیقا به چه ویژگی ها ، اندازه و زمانی احتیاج دارید ، همه را با هم بررسی خواهیم کرد.

یک سایز مناسب پیدا کنید

اندازه های مختلف در کیبورد

زیبایی کیبورد های مکانیکال سفارشی این است که بین تعداد زیادی از صفحه کلیدها حق انتخاب دارید .

این اتفاق ، همچنین می تواند انتخاب یک کیبورد با اندازه ی مناسب را سخت تر کند . زیرا باید بدانید که همه اندازه های مختلف چه چیزی را شامل می شوند و آیا آن ها برای شما راحتی ایجاد می کنند یا خیر.

در اینجا یک نمای کلی از تمامی سایزهای مختلف کیبورد برایتان آماده کردیم که با هم آن ها را بررسی می کنیم :

اندازه کامل : معمولا نمی توانید این اندازه را برای سفارشی سازی یک کیبورد پیدا کنید  ، فقط در صفحه کلید های آماده قابل مشاهده هستند ، اگر خیلی خوش شانس باشید ، ممکن است بتوانید یک صفحه کلید سفارشی با اندازه کامل پیدا کنید.

اندازه 96% : یک اندازه و طرح کیبورد فوق العاده به شمار می رود که اعداد Numpad را ، با کیبورد یکی می کند.

Tenkeyless : یک چیدمان معمولی که صفحه اعداد را به طور کامل حذف می کند ، اما بقیه کلید ها همچنان سر جای خود هستند.

75%: شبیه به مدل Tenkeyless ، به جز اینکه کلید های Navigation به صورت عمودی روی صفحه کلید قرار می گیرند ، که باعث راحتی بیشتر خواهد شد.

65% : این طرح بندی کلید های Function را به طور کامل حذف می کند و بخشی از کلید های Navigation  را حفظ می کند ، جزو کوچک ترین کیبورد هایی است ، که کلید های جهت دارد (فلش ها) در آن قرار دارند.

60% : جزو پرکاربردترین کیبوردهای سفارشی به شمار می رود ، کلید های Function ، کلید های جهت و Navigation هم در آن به طور کامل حذف شده اند ، این نوع صفحه ها به راحتی در بازار یافت می شوند.

40%: کوچک ترین اندازه ای که همچنان امکان تایپ را به شما می دهد ، اساسا یک کیبورد 60% است ، منتها باید کلید های عدد را به طور کامل حذف کنید ، توجه کنید که تایپ کردن ، با این اندازه کیبورد کار هر کسی نیست .

Macropad : یک صفحه شماره به صورت جداگانه است که می توانید ماکروها را به آن اختصاص دهید . استفاده از آن در کنار صفحه کلید اصلی بسیار سرگرم کننده است.

انتخاب اندازه اولین قدم برای ساخت صفحه کلید

اگر یک اندازه غیر متعارف نیاز دارید ، احتمالا برای بدست آوردن آن نیازمند وقت بیشتری هستید ، اما با یک اندازه تعریف شده ، در مدت زمان کوتاهی می توانید کیبوردتان را سر هم بندی کنید.

چه ویژگی هایی برای کیبورد انتخاب کنیم؟

آه.... ، بله.... ، ویژگی ها . اگر هنوز تازه کار هستید ، این که بدانید کیبورد شما به چه ویژگی هایی نیاز دارد بسیار سخت است.

سفارشی سازی کیبورد مکانیکی

در اینجا چند ویژگی به شما معرفی می کنیم که افراد زیادی به دنبال آن هستند :

نورپردازی RGB : اگر نیاز به نورپردازی دارید ، RGB مشکلتان را حل خواهد کرد ، انواع مختلفی از نورپردازی RGB وجود دارد ، RGB روی هر کلید ، نورپردازی جانبی RGB و البته نور زیر نور، باید به این نگاه کنید چقدر به نور نیاز دارید.

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی کامپیوتر از فروشگاه بابلو

فریمور QMK : اگر می خواهید کیبوردتان ، قابل برنامه ریزی باشد تا بتوانید کلید ها را سفارشی کنید ، این فریمور برای شما ضروری است . همه اشخاص به QMK نیاز ندارند ، اما یک ویژگی خوب به شمار می رود.

پورت USB : انتخاب USB بسیار مهم است . ما USB-C را توصیه می کنیم ، نیازی نیست نگران وصل کردن این کابل باشید و البته بسته به این دارد ، که شما به چه پورتی علاقه دارید و ما فقط تجربه خودمان را ارائه می دهیم.

بسیاری از ویژگی های دیگر هم وجود دارد که می توان آن ها را مورد بررسی قرار داد ، در مرحله بعدی که در واقع قرار است قطعات را انتخاب کنیم ، که به آن ها خواهیم پرداخت .

در حال حاضر ، به نظر من باید یک ایده راجع به ساخت کیبورد خود از نظر ویژگی داشته باشید و سپس شروع به ساخت کنید.

جدول زمانی برای ساخت صفحه کلید

اولین جنبه و ابتدایی ترین آن برای زمان بندی این است که آیا اصلا این وسایل را می توانید تهیه کنید؟ چه مقدار طول می کشد بتوانید این وسایل را تهیه کنید؟ چرا که هیچ کس در مورد این موضوع به شما چیزی نمی گوید.

دو راه برای دریافت قطعه وجود دارد : قطعاتی که خودتان می توانید درست کنید یا از داخل بازار ایران تهیه کنید و یا یک خرید گروهی این قطعات به صورت یک جا از یک فروشگاه .

قطعات موجود در بازار : سریع ترین راهی که می توان از آن استفاده کرد این است که به یک فروشگاه مراجعه و قطعه خود را سفارش دهید یا از یک فروشگاه اینترنتی تهیه کنید احتمالا لوازمتان بعد از چند روز و حداکثر هفته به دستتان خواهند رسید و آماده ساخت هستند.

خرید مجموعه ای : اگر نیاز به یک کیبورد سفارشی سازی فوق العاده دارید ، باید از این روش استفاده کنید ، معمولا این نوع خرید ها سرگرم کننده هستند ولی بسیار زمان بر ، شاید بعضی اوقات به 12 ماه هم برسد .

پیشنهاد خرید بابلو: خرید پایه نگهدارنده موبایل از فروشگاه بابلو

من نمی توانم برای شما تعیین کنم که کیبورد بسازید یا نسازید ، این شما هستید که تصمیم می گیرید هفته ها ، ماه ها صبر کنید تا بتوانید یک کیبورد منحصر به فرد آماده کنید.

قدم دوم – قطعات را انتخاب کنید

قطعات مورد نیاز

آپشن ها

قاب کیبورد

جنس : پلاستیک ، آلمینیوم،اکریلیک،برنج،مواد پلی کربنات

Plate کیبورد

جنس : آلمینیوم ، فولاد ، برنج ، فیبرکربن

مدار اصلی برد(PCB)

اندازه : 40%-60%-65%-75%-TKL-Full size

استابلایزر

برند ها :  GMK, Durock, Everglide, ZealPC

سوییچ ها

Cherry MX, Gateron, NovelKeys, ZealPC : برند ها 

کلید های اصلی

متریال : ABS،PBT       شرکت تولید کننده : GMK, Tai Hao, Drop

برای ساخت کیبورد شما به اجزای اصلی نیاز دارید ، انتخاب یک قطعه مناسب بسیار مهم است و باید مطمئن شوید آن ها با یکدیگر سازگار هستند.

PCB (  برد مدار چاپی) : این قسمت مغز متفکر کیبورد شماست در واقع هر آنچه که شما روی کیبورد استفاده می کنید توسط این قسمت تعیین می شود (اندازه ، ویژگی ها ، چیدمان صفحه کلید ) همه و همه توسط این قسمت مشخص می شود. عاقلانه انتخابش کنید.

Case ( قاب ) : وظیفه این قسمت نگه داشتن تمام قطعات در کنار یکدیگر است و یک محافظ برای آن ها به شمار می رود ، بسته به دوام کیبورد ، زیبایی و شفافیت گزینه های زیادی پیش روی شماست.

Plate (رویه) : این مورد اختیاری است ، اما باعث می شود سوییچ ها در جای خود محکم قرار گیرند و باعث بهبود ساختار کلی می شود.این مورد را به طور قطع پیشنهاد می کنیم.

Stablizers (لرزشگیر) : این مورد تعیین می کند کلید های بزرگ تر هنگام استفاده چه حس و صدایی خواهند داشت ، این جزء نباید نادیده گرفته شود ، چون جزو قطعات اصلی هستند.

Switches( سوییچ ها) : سوییچ ها برای شخصی سازی و حس و صدایی که از صفحه کیبورد منتشر می شود بسیار مهم هستند ، انواع مختلف سوییچ وجود دارد ، اما عمدتا به سه دسته تقسیم می شوند :خطی ، کلیکی ، لمسی که شما می توانید برای درک بهتر آن ها راهنمای خرید کیبورد مکانیکی را مطالعه کنید در این مقاله راجع به سوییچ ها توضیح داده شده است.

Keycaps(کلید ها) : این بخش می تواند زیبایی کیبورد شما را در صورت که آن را سفارشی سازی کنید دو چندان کند ، در زمان تایپ ، بیشترین تعامل را با این کلید ها خواهید داشت . مشخصات ، نوع طراحی و دوامشان بسیار پر اهمیت است .

بیایید هر قسمت را عمیق تر بررسی کنیم و برخی از جنبه های مختلف را توضیح دهیم تا به شما در انتخاب این بخش ها کمک کند.

برد مدار چاپی (PCB)

یکی از مهمترین اجزای کیبورد به شمار می رود زیرا اندازه و ویژگی های صفحه کلید را مشخص می کند . ما به شما کمک می کنیم PCB مناسب خود را انتخاب کنید.

برد مدار چاپی (PCB)

برد مدار چاپی (PCB) درون کیس اصلی قرار می گیردو به سوییچ ها اجازه می دهد با راینه شما ارتباط برقرار کنند ، هنگامی که یک سوییچ فشار داده می شود ، و بعد از اینکه صفحه فلزی سوییچ لمس می شود ، یک پیام به کامپیوتر شما ارسال می شود که ضربه را ثبت کند.

سه نوع اصلی PCB وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید : استاندارد ، hot-swappable و Through hole

PCB استاندارد : همان چیزی است که اکثر صفحه کلید ها از آن استفاده می کنند . برای اینکه صفحه کلید به درستی کار کند ، باید سوییچ ها را به PCB لحیم کرد . این مدل از نظر قرار دادن کلید ها منعطف است .

Hot-Swappable PCB : این مورد برای کسانی که علاقه ای به لحیم کاری ندارند بسیار عالی است ، بدون هیچ مشکلی می توانید سوییچ ها را در برد قرار دهید ، همچنین تعویض سوییچ ها در این حالت بسیار ساده خواهد بود ، زیرا دیگر نیازی نیست لحیم کاری کنید ، بسیار سریع و راحت می توانید همه چیز را سره هم بندی کنید .

Through-Hole PCB : برای مبتدیان اصلا مناسب نیست ، اما یک راه سرگرم کننده برای داشتن یک کیبورد جالب برای نشان دادن به دیگران و افتخار کردن به خود است ، شما باید همه چیز را از جمله دیود ها، مقاومت ها ،پورتUSB ، کنترلر و... لحیم کنید.

انتخاب هر یک از این سه مورد بستگی به این دارد که به لحیم کاری علاقه دارید یا خیر .

اگر اصلا علاقه ای به لحیم کاری ندارید یا فضایی برای این کار ندارید بهترین گزینه Hot-Swappable PCB است.

همین حالا اقدام به خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ از فروشگاه بابلو کنید.

کیس یا قاب اصلی

یکی از مهم ترین قسمت ها که همه چیز را کنار هم نگه می دارد و از آن در برابر عناصر مختلف محافظت می کند.

بسته به آنچه که به دنبال آن هستید ، می توانید از بین تعداد زیادی قاب یکی را انتخاب کنید و بسته به این دارد که شما به دنبال چه کیفیت و چه تنظیماتی برای کیبورد هستید.

متریال ساخت کیس

کیس های پلاستیکی رایج ترین ، ساده ترین و البته ارزان ترین مورد برای تولید هستند .

کیس های پلاستیکی معمولا از پلاستیک ABS (acrylonitrile butadiene styrene) ساخته می شوند و با یک صفحه فلزی برای پشتیبانی از ساختار کیس عرضه می شوند .

پلاستیک به هیچ وجه بهترین ماده برای ساخت نیست و ناپایداری های زیادی در آن مشاهده می شود و مثل یک قاب آلمینیومی یا فلزی ساختاری محکم ندارد .

یک کیس پلاستیکی برای کسانی که بودجه کمی در اختیار دارند و یا کیبوردی سبک تر و راحت تر می خواهند مناسب است.

کیس های آلمینیومی معمولا سنگین تر و محکم تر هستند ، برای کسانی که به یک کیس مقاوم نیاز دارند مناسب است .

این کیس ها معمولا انعطاف پذیری پایین تر و مقاومت بالایی دارند ، کیفیت کیس بسته به کیفیت ساخت آلمینیوم و نحوه دقیق ساخت متغیر است.

اگر می خواهید بیشتر برای مقاومت هزینه کنید و یک صفحه کلید سنگین برای شما دردسر ایجاد نمی کند ، گزینه بسیار خوبیست.

کیس های اکریلیک بسیار جالب هستند ، آن ها از پلاستیکی ساخته شده اند که خواص شیشه ای دارد ، بسیار سبک هستند و جلوه نور بسیار زیبایی برایتان به وجود می آورند.

این نوع قاب ها برای کسانی که عاشق جلوه و زیبایی هستند توصیه می شود ، چرا که نورپردازی RGB ، آن ها را فوق العاده متفاوت کرده ، اما به خاطر داشته باشید این نوع مواد شکننده و انعطاف پذیر هستند.

مواد زیاد دیگری هم مثل چوب ، برنج ، پلی کربنات و حتی فولاد هم می توانند یک قاب یا کیس را تشکیل دهند ، اما ممکن است درست کردن با این نوع مواد دشوارتر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین موس های بی صدا
بهترین موس های سایلنت

سبک های نصب کیس

علاوه بر عواملی که برای شما در این مقاله توضیح دادیم ، سبک های دیگری هم برای نصب این کیس ها وجود دارد.

برخی از این سبک ها عبارتند از : tray mount, top mount, bottom mount, sandwich mount, plateless mount, integrated plate, and gasket mount

سبک های مختلف نصب کیس در کیبورد مکانیکی

این صفحات به دلیل تنوع بالایشان می تواند برایتان کمی گیج کننده باشد ولی بهترین سبک بین تمامی این صفحه ها gasket mount است .این نوع پایه ها بسیار انعطاف پذیر هستند.

رایج ترین نصب ، نصب tray mount است ، زیرا هم ارزان و هم برای ساخت ، شما را دچار دردسر نمی کند.

ما توصیه می کنیم یک سبک ایده ال را بر اساس حس و صدایی که می خواهید انتخاب کنید ، هنگام نصب قاب ، بودجه ای که در اختیار دارید بسیار مهم است.

پیشنهاد بابلو: خرید آنلاین موس گیمینگ اورجینال با ضمانت اصالت کالا

Plate (رویه )

 این  صفحه به نگه داشتن همه چیز در کنار هم کمک می کند و باعث افزایش کیفیت ساخت کیبورد شما می شود .

نصب plate کیبورد مکانیکی

می توانید از Plate  استفاده نکنید ، چرا که سوییچ ها بدون صفحه هم می توانند روی PCB وصل شوند اما با این کار کیبورد یک نقطه ضعف بزرگ پیدا می کند ، به این صورت که صفحه کلید کمی شل و ول می شود و سوییچ ها ممکن است لرزش زیادی داشته باشند.

پیشنهاد می کنیم حتما Plate را سوار کنید .

شما می توانید این ورق ها را با کیفیت های مختلف مثل آلمینیوم ، فولاد ، برنج ، فیبر ، کربن و... تهیه کنید.

هر چقدر مواد سازنده این صفحه ها محکم تر باشد نصب سوییچ راحت تر خواهد بود ، اما یک صفحه انعطاف پذیر می تواند تجربه خوبی به شما در زمینه تایپ بدهد.

با یک Plate انعطاف پذیر ، هنگام تایپ کردن می توانید احساس بهتری داشته باشید.

اگر دوست دارید که صفحه کلید زیباتری داشته باشید ، رنگ صفحه شما اهمیت پیدا خواهد کرد ، ساختار رنگی را به راحتی می توانید با کلید ها ست کنید.

Plate ها معمولا همراه با PCB  و کیس خریداری می شوند ، این امر باعث می شود که تشخیص سازگاری آن ها با یکدیگر راحت تر باشد.

استابلایزر (لرزشگیرها)

استابلایزر کیبورد مکانیکی به جلوگیری از لرزش کلید های بزرگ کیبورد کمک می کنند. یک لرزشگیر خوب می تواند تجربه یک تایپ عالی را در اختیارتان بگذارد و روی Spacebar شما صدای بسیار خوبی را اعمال می کند.

استابلایزر یا لرزشگیر کلید های کیبورد مکانیکی

لرزشگیر ها یکی از ساختارهای عجیب و شگفت انگیز هستند ، بنابراین به طور خلاصه به آن ها می پردازیم . 

استابلایزر ها دارای سبک های مختلفی هستند که به طور کامل آن ها را توضیح خواهیم داد :

Plate-mounted : معمولا روی صفحه کلید های از پیش ساخته شده قرار دارند ، این استابلایزر ها ، روی یک صفحه قرار گرفته و به صفحه فلزی بالای PCB متصل می شوند . این حالت یکی از رایج ترین هاست اما تجربه تایپ مناسبی ایجاد نمی کند.

Screw in : یکی از بهترین استابلایزرها به شمار می رود ، این گونه مدل ها مستقیما به PCB متصل می شوند که تجربه بسیار خوبی ایجاد می کند .

Snap-in : این سبک شرایطی دارد که به راحتی به PCB می چسبد ، بسیار خوب هستند ، اما کمی بیشتر از استابلایزر های  Screw-in تکان می خورند.

لرزشگیرهایی که انتخاب می کنید بیشتر به این بستگی دارد که PCB با صفحه شما سازگار است  یا نه .

PCB های Hot-swappable معمولا به استابلایزر نیاز دارند.

یادتان نرود که تعداد زیادی برند استابلایزر با رنگ و سبک مختلف تولید شده ، بسته به این که رنگ بنفش یا طلایی می خواهید ، استابلایزرهای Durock یا Everglide برای خرید مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: کیبورد جزیره ای
چیکلت چیست

سوییچ ها

سوییچ همان چیزی است که به دلیل تنوع زیادش کمی انتخابش را هم دیوانه کننده می کند.

نصب سوییچ ها در کیبورد مکانیکی

سه نوع  سوییچ اصلی وجود دارد : خطی ، کلیکی و لمسی

خطی : فشار به صورت یکنواخت و با صدایی آرام.

لمسی : یک ضربه کوتاه به کلید و با صدایی متوسط.

کلیکی : یک بر آمدگی کوچک روی هر کلید و با صدایی بلند.

انتخاب سوییچ مناسب عمدتا به ترجیح شما بستگی دارد . برای افرادی که قرار است برای شروع  ، یک کیبورد بسازند معمولا مدل Gateron برایشان مناسب است زیرا هم مقرون به صرفه است اما بسیار کلید های نرم و روانی دارد.

شما همچنین می توانید سوییچ های دیگر هم استفاده کنید ، اما پیشنهاد می کنم اول یک تستر سوییچ خریداری کنید ، روی این تستر ها تمامی رنگ ها و مدل ها قرار گرفته و به راحتی با یک بار تست می توانید سوییچ خود را انتخاب کنید. (قیمت سوییچ ها بستگی به شرکت سازنده دارد)

همین حالا خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت مورد نیاز خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید.

به خاطر داشته باشید ، انتخاب سوییچ ها به اولویت بستگی دارد . هیچ جواب درست و غلطی برای این منظور وجود ندارد.

کلید ها (Keycaps)

ممکن است این قسمت ، شما را دیوانه کند اگر بیماری قلبی دارید (پیشنهاد می کنیم خواندن این مقاله را ادامه ندهید)

سفارشی سازی کلید های کیبورد مکانیکی

در این قسمت گزینه های زیادی پیش روی شماست طرح ها و مواد مختلفی وجود دارد ، که توضیح آن ها با توجه به این که داستانی طولانی دارد در این مقاله دشوار است.

این کلید ها ممکن است کمی ساده به نظر برسند اما ممکن هم هست که گران باشند ، اگر فکر می کنید این موضوع غیر معمول است ، خیر این گونه نیست ، قیمت این نوع کلید ها بعضی اوقات به 6  میلیون هم می رسند .

البته شما می توانید آن ها را با قیمت خیلی ارزان تر هم پیدا کنید ، اما مهم است بدانید چه چیزی کلید های رده بالا را از کلید های ارزان جدا می کند.

حال چیزی که در انتخاب کلید مهم است را به شما ارائه خواهیم داد :

جنس : معمولا Keycaps ها از پلاستیک ABS یا PBT به وجود می آیند . PBT معمولا کیفیت بالاتری دارد و مقاومت آن هم بسیار بالاست . با این حال ، هنگام نگاه کردن به Keycaps های نرمال ،  ABS ترجیح داده می شود زیرا عیوب کم تری دارد.

مشخصات : مشخاصت در واقع به کلید های کیبورد اشاره می کند ، که خود دارای دو نوع اصلی هستند. Uniform از نظر ارتفاع دکمه ها کاملا با هم یکسان هستند در حالی که Sculped معمولا دارای زوایای مختلفی هستند ، به نوعی ساخته شده اند که نیازی نیست که انگشت خود را  هنگام تایپ زیادی بکشید . 

طراحی : در واقع در این قسمت به رنگ Keycaps ها اشاره می کنیم ، شما می توانید این نوع کلید ها را در انواع رنگ ها و الگوهای خاص پیدا کنید ، بستگی دارد که می خواهید با میز خود ست باشند یا نه . (بسته به چیدمان و ظاهر اتاق شما دارد)

روش های ساخت : روش های زیادی برای تولید این گونه کلید ها وجود دارد از جمله چاپ کردن ، لیزری ، Double-shot ، Single-Shot  و... ، در واقع پایه اساس ساخت و روند تولید کلی آن ها این گونه است.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدفون اصل و اورجینال

قدم سوم - درخواست تجهیزات مورد نیاز برای سر هم بندی

اکنون زمان این است که ابزارهای مورد نیاز برای ساخت یک صفحه کلید را به شما معرفی کنیم.

این بخش می تواند کمی ارزشمند باشد ، زیرا چیز های زیادی وجود دارد که می توانید برای انجام یک کار با کیفیت انجام دهید.

بعد از این که تمامی تجهیزاتی که برای ساخت یک کیبورد نیاز دارید را یادداشت کردید ، لیست ابزارها برایتان بسیار ساده تر خواهد بود .

اما ما به چه ابزارهایی نیاز داریم :

 قبل از اعلام این ابزار ها به شدت پیشنهاد می کنیم ؛ که روغن یا فوم همراه خود داشته باشید ، چرا که می توانند صدای کیبورد را تا حد زیادی بهبود ببخشند .

ابزارهای مورد نیاز

ابزارهای ساخت کیبورد مکانیکال

لحیم

برای لحیم کاری سوییچ ها و همچنین اگر اشتباهی ایجاد شود که به سوییچ صدمه وارد شود ؛ نیاز خواهد شد ، اگر شما صفحه کلیدی با سوییچ hot-swappable داشته باشید به آن احتیاج پیدا نخواهید کرد.

لحیم

مکنده لحیم

ممکن است در لحیم کاری اشتباه خاصی انجام دهید ، این ابزار به شما کمک می کند تا اشتباهات خود را جبران کنید ، جای نگرانی نیست چرا که مشکلی ایجاد نمی کند.

بیشتر بخوانید: بهترین موس برای طراحی

مکنده لحیم

سیم لحیم

به هر حال برای لحیم کاری به آن نیاز دارید .

سیم لحیم

جداکننده سوییچ

این ابزار برای سوییچ های hot-swappable مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین نگران در آوردن سوییچ ها با این وسیله نخواهید بود.

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی موس گیمینگ از فروشگاه بابلو.

جدا کننده سوییچ

باکس پیچ گوشتی

باکس پیچ گوشتی زمانی مهم می شود که شما نیاز به استفاده از چندین سایز مختلف را داشته باشید ، اگر جدا کننده سوییچ در اختیارتان نیست هم جواب گو خواهد بود ، اما مراقب باشید به کلید ها صدمه وارد نشود ، برای سر هم کردن صفحه کلید در کنار هم بسیار پر اهمیت است.

باکس پیچ گوشتی

جدا کننده سیمی سوییچ

اگر یک جداکننده معمولی در اختیار ندارید برای این به کلید ها صدمه وارد نشود می توانید از جدا کننده سیمی سوییچ استفاده کنید ، با این کار سریع تر می توانید کلید ها را عوض کنید.

جدا کننده سیمی سوییچ

ابزارهای مورد نیاز سوییچ ها

ابزار های مورد نیاز سوییچ

سوییچ باز کن

داشتن سوییچ بازکن کار شما را هزار برابر آسان تر می کند و در زمان هم صرفه جویی می شود ، به جای این که با دست سوییچ ها را باز کنید و ناخن های خود را بشکنید ، فقط با این ابزار کافیست سوییچ ها را فشار دهید و سپس آن ها را جدا کنید.

پیشنهاد: خرید اینترنتی میکروفون اورجینال از فروشگاه بابلو

سوییچ  films

این ابزار به شما کمک می کن سوییچ ها لرزش کم تری داشته باشند ، همچنین صدای کلید ها را بسیار نرم و خوب می کند .

فیلم سوییچ

روغن سوییچ

یک روغن مناسب برای روغن کاری سوئیچ کیبورد مکانیکال ، کار را بسیار آسان تر می کند .

روغن کاری سوییچ های کیبورد

روغن فنر سوییچ

بهتر است درون یک کیف زیپ سوییچ ها را انداخته و کمی روغن درون آن بریزید ، این کار روغن کاری فنرها را ساده تر می کند . سپس زمان این است کمی کیسه را تکان دهید برای این کار به یک روغن معمولی نیاز دارید.

قلم موی رنگ

برای این قسمت شما به یک قلم 00 نیاز دارید که بتوانید تمام شکاف های سوییچ را روغن بزنید ، شما قرار است سال های زیادی از این کلید ها استفاده کنید ، بنابراین نیاز دارید که هر چند وقت یک بار آن ها را روغن کاری کنید.

مو چین آنتی استاتیک

موچین برای برداشتن فنر ها مورد استفاده قرار می گیرد پس اگر دوست ندارید دستتان روغنی شود این ابزار برای گرفتن اجسام ریز بسیار پرکاربرد است.

موچین آنتی استاتیک

قدم چهارم – تست کردن PCB

تست کردن PCB

بعد از این که قدم های ابتدایی را به خوبی برداشتید وقت این است تازه شروع کنیم ! هیجان انگیز تر شد نه؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که آزمایش کنید تا مطمئن شوید PCB کار می کند یا نه ، می توانید این کار را با وصل کردن آن به کامپیوتر و آزمایش با موچین پیش ببرید.

با این آزمایش می توانید مطمئن شوید که همه چیز در خارج از جعبه به درستی کار می کند ، و دارای نقص خاصی نیست.

با استفاده از این سایت رایگان ، که یک ابزار کاملا رایگان را برایتان قرار داده می توانید سوییچ ها و کلید ها را تست کنید.

بهتر است بعد از اتمام این مرحله و چک کردن تمامی کلید ها به مرحله بعد بروید.

تست کلید های کیبورد

قدم پنجم – سوییچ های خود را روغن کاری کنید (اختیاری)

اگر می خواهید سوییچ های خود را روغن کاری کنید الان بهترین زمان برای این کار است ، اساسا باید هر سوییچ را به طور کامل جدا کنید و روی محفظه پایینی، فنر ، محفظه بالایی را روغن بزنید. .

کل این فرایند چند ساعت طول می کشد ، اما باعث پیشرفت در کارایی سوییچ ها خواهد شد .

روغن کاری سوییچ های کیبورد مکانیکال

روغن کاری سوییچ ها یکی از راحت ترین و بزرگترین کارهایی است که می توانید برای ارتقا سوییچ ها انجام دهید و البته فواید زیادی هم دارد از جمله صدای کم تر ، صدای خراشیدگی کم تر ، فشرده شدن نرم تر کلید ها و صد البته صدای بهتر.

ما به همه توصیه می کنیم سوییچ های خود را روغن کاری کنند ، به خصوص زمانی که در حال ساخت یک کیبورد مکانیکی هستید.

تنها موردی که پیشنهاد می کنیم روغن کاری نشود ، سوییچ های کلیکی هستند ، زیرا باعث از بین رفتن صدای این نوع کلید ها می شوند و صدای دلخراشی به آن ها می دهد.

همین حالا اقدام به خرید هندزفری گیمینگ به صورت اینترنتی از فروشگاه بابلو کنید!

قدم ششم - لرزشگیر خود را اصلاح کنید ( اختیاری )

این مرحله هم مثل مرحله قبل اختیاریست و در واقع برای اصلاح استابلایزر است ، شما با چند تغییر کوچک می توانید صدا و احساس استفاده از لرزشگیر را تا حد زیادی بهبود بخشید .

اصلاح استابلایزر در کیبورد مکانیکی

این قسمت  شامل بریدن ، روغن کاری ، و اصلاح باند چسب است ، الان زمان مناسبی است که این کار را انجام دهید چرا که در مرحله بعدی شما در حال نصب استابلایزر در PCB هستید.

به طور کلی ، انجام این کار زیاد طول نمی کشد و در طول فرایند مونتاژ بسیار سریع تر انجام می شود ، شما به سادگی روغن را روی استابلایزر بمالید پایه های کوچک استابلایزر را جدا کنید و مقداری چسب نواری را روی PCB قرار دهید ، جایی که قرار است ضربه وارد شود.

این کار تجربه تایپ شما را بسیار لذت بخش تر می کند و بعد از روغن کاری ، احساس بهتری خواهید داشت.

قدم هفتم – استابلایزر ها را در PCB نصب کنید

نصب استابلایزر بر روی PCB

اکنون زمان نصب لرزشگیر در PCB است .

در این مرحله باید کاملا اطمینان حاصل کنید که استابلایزر ها کاملا در جای درست خود قرار خواهند گرفت.

ممکن است در این قسمت خیلی ساده منجر به اشتباه شوید ، بهتر است اول استابلایزرها را دقیقا روی جایی که قرار است وصل شوند  قرار دهیم ، تا جایی که همه چیز در سر جای خودش باشد.

باید حسابی برای این مرحله وقت بگذارید ، زیرا هنگامی که سوییچ ها نصب و لحیم شوند ، بازگشت و جابجایی مجدد لرزشگیر ها بسیار سخت خواهد شد.

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی موبایل و تبلت اورجینال به صورت آنلاین و حضوری از فروشگاه بابلو.

قدم هشتم – نصب سوییچ ها روی صفحه PCB

نصب سوییچ ها بر روی صفحه PCB

خوب، زمان آن رسیده سوییچ ها را متصل کنیم ، باید سوییچ ها را در داخل صفحه فشار دهید و اجازه دهید پین ها وارد PCBشوند.

Plate را فراموش نکنید .

اگر این مورد یادتان برود ، باید دوباره به عقب برگردید و همه سوییچ ها را سوار کنید.

شما دوست دارید مطمئن شوید ، که همه چیز بر وفق مراد است و هیچ یک از پین هایی که قرار دادید نشکسته یا خم نشده اند.

زمانی که در حال نصب سوییچ ها در PCB هستید ، احتمال خم شدن پین ها دور از دسترس نیست ، بنابراین  اگر این اتفاق رخ داده بود نگران نباشید کافیست موچین را از ابزار برداشته و دوباره آن ها را صاف کنید و سپس دوباره امتحان کنید .

اگر یک hot-swappable PCB دارید ، می توانید مرحله بعد را نادیده بگیرید .

قدم نهم – لحیم کاری سوییچ ها

وقت این است که کمی لحیم کاری کنید ( باز هم اعلام می کنیم اگر hot-swappable PCB دارید این مرحله را رد کنید)

لحیم کاری سوییچ ها روی PCB

این مرحله ممکن است برای کسانی که قبلا لحیم کاری نکرده اند کمی ترسناک باشد ، بنابراین توصیه می کنیم اول نحوه لحیم کاری را کاملا یاد بگیرید .

شما می توانید یک تمرین عالی قبل از لحیم کاری انجام دهید ( شما با استفاده از لحیم می توانید توپ های کوچکی درست کنید ، و این دقیقا تمرین قبل از اجراست)

اگر بدون تمرین می خواهید لحیم کاری کنید ، بهتر است قبل از اقدام ، مطمئن شوید اتاقتان دارای تهویه مناسب  ، و ابزارهای مناسب در اختیاردارید .

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی پاور بانک اصل از فروشگاه بابلو

سوییچ به سوییچ این کار را انجام دهید ، دو پین فلزی زیر هر سوییچ را به PCB لحیم کنید ، اگر می خواهید نحوه درست لحیم کاری را بدانید بهتر است تصویر زیر را نگاه کنید :

نحوه درست لحیم کاری سوییچ در کیبورد مکانیکال

بعد از این که همه سوییچ ها لحیم شدند ، مرحله تست PCB فرا رسیده ، چرا که باید مطمئن شوید همه چیز کار می کند ، کافیست دوباره مرحله 4 را طی کنید و اگر سوییچ ها کار می کنند ، می توانید با خیال راحت به مرحله بعد بروید.

قدم دهم – اضافه کردن فوم و لایه های پلاستیکی

در این مرحله ، قبل از قرار دادن PCB ، فوم و پایه های پلاستیکی را به کیس(قاب) اضافه کنید .

قرار دادن فوم و لایه های پلاستیکی در کیس کیبورد

همراه با کیس ، باید پایه های پلاستیکی را تهیه کنید ( بعضی از کیس ها پایه نصب شده دارند و نیاز به تهیه پایه جدا برایشان نیست) ، اما اگر پایه ای روی کیس قرار داده نشده اکنون بهترین زمان است که آن ها را نصب کنید.

افزودن فوم یک مرحله کاملا اختیاریست اما واقعا اکوستیک کیبورد شما را بهبود می بخشد .

علاوه بر این می تواند ، شما را از شر صداهای فنر راحت کند البته همه چیز را بهبود می بخشد (که چیز خوبیست)

من برای این کار به شما فوم sorbothane رو پیشنهاد می کنم ، اما اگر بودجه شما کم است از فوم های بسته بندی هم می توانید استفاده کنید .

شما باید فوم را به گونه ای شکل دهید که در داخل کیس قرار گیرد در این مرحله به قیچی هم نیاز خواهید داشت چرا که کاملا باید آن را قیچی کنید ، کاملا بسته به قاب ، روی فوم را علامت گذاری و سپس برش دهید ( به همین راحتی)

فوم را داخل کیس قرار دهید ، خوب اینم آماده شد!

قدم یازدهم – PCB مونتاژ شده را داخل کیس قراردهید

وقت نصب PCB روی کیس شده ( اگر تا این مرجله رسیده باشید تقریبا 90% راه را طی کرده اید)

PCB مونتاژ شده را داخل کیس قراردهید

بسته به سبک نصب کیس این مرحله می تواند متفاوت باشد .

بیشتر اوقات تنها کاری که لازم است انجام دهید قرار دادن PCB درون کیس اصلی است . ( ممکن است چالش هایی هم داشته باشید.)

اگر می خواهید مطمئن شوید که PCB سر جایش قرار گرفته ، نباید بعد از نصب اصلا از جایش تکان بخورد .

همین حالا اقدام به خرید هدست گیمینگ از فروشگاه بابلو کنید!

بعد از نصب PCB عملا بیشتر کار شما تمام شده است.

قدم دوازدهم – نصب کلیدها

نصب کلید های کیبورد مکانیکال

شاید بعد از این مرحله و پایان کار حس خوبی داشته باشید !

این قسمت یکی از ساده ترین قسمت ها به شمار می رود ، فقط کافیست کلید ها را برداشته و سرجای خودشان قرار دهید .

اما اگر نمی دانید محل هر کدام از کلید ها کجاست با یک سرچ ساده ، می توانید جای هر کدام را پیدا کنید .

بعد از افزودن کلید ها ، ساخت کیبورد مکانیکال شما به پایان رسیده ، اما یک مرحله بسیار مهم همچنان باقی مانده.

قدم سیزدهم – تست تایپ

تست سرعت تایپ و دقت در کیبورد

وقت آن است که یک آزمون از کیبورد خود بگیرید  ، و بعد از تست ، کیبورد خود را راه اندازی کنید .

من برای تست به شما monkey-type  را پیشنهاد می کنم البته امکانات دیگری هم در اختیارتان قرار می دهد.

حال که کیبورد خودتان را درست کردید چه احساسی نسبت به این کار دارید؟ به نظر من که احساس خیلی خوبیست و خواهید دید چقدر بهتر است.

صدای تست کیبورد

تبریک می  گم ، اینم از اولین کیبوردی که کاملا خودت ساختی.

چرا باید یک کیبورد سفارشی بسازیم؟

احتمالا برای شما سوال است که چرا یک کیبورد سفارشی را با این سختی بسازم ، وقتی می توانم آماده آن را از بیرون تهیه کنم ، این همه زمان و وقت خود چرا باید برای ساخت یک کیبورد سفارشی بگذارم؟

چرا باید یک کیبورد سفارشی بسازیم؟

اکثر مردم در طول روز از صفحه کلید خود استفاده می کنند ، چه برای کار ، چه برای بازی یا صرفا استفاده در Browser ، سوال واقعی این است که چرا از صفحه کلیدی که برای شما طراحی شده استفاده نمی کنید؟

استفاده از ابزارهایی که هر روز استفاده می کنید احساس راحتی و رضایت بخشی برایتان ایجاد می کند ، شما را تشویق می کند که بیشتر از آن ها استفاده کنید .

ناگفته نماند ساخت کیبورد اختصاصی هم سرگرم کننده است هم اعتیاد آور.

قدم نهایی – این بازی را تمام کنم یا بیشتر بسازم؟

برای کسانی که در دل این کار هستند و در حال ساخت کیبورد های سفارشی یک ضرب المثل وجود دارد ( پایان بازی با کیبورد)   و اساسا خیلی از آن ها از این کار لذت می برند.

شما نمی توانید یک کیبورد کامل بسازید ، تا زمانی که کیبورد بیشتری نساختید.

زمانی که مزه کیبورد های سفارشی را بچشید ، دیگر نمی توانید به عقب برگردید .

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی اسپیکر اورجینال از فروشگاه بابلو.

نتیجه گیری

ساختن این گونه کیبورد ها در کشور ایران بدلیل نبود بعضی امکانات بسیار سخت است  ، و البته فرایند ساخت هم چندان آسان نیست ، ما نمی توانیم این مورد را توصیه کنیم.

شما تصمیمات زیادی در این رابطه می توانید بگیرید ، اما امروز زمان اجراست نه فردا.

در این کار شما می توانید مهارت های زیادی یاد بگیرید ، و در عین حال باید بدانید که به ساختن چنین چیزی علاقه مند هستید یا خیر .

در پایان روز ، دقیقا زمانی که یک کیبورد سفارشی فوق العاده ساختید ، شک نکنید دوستانتان به شما حسادت خواهند کرد.

این کار واقعا سرگرم کننده و لذت بخش است .

موفق باشید ، تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha