چطور از هدفون همراه با عینک استفاده کنیم ؟

من مطمئن هستم همه ی کاربران عینکی که از هدفون استفاده می‌کنند با من در این مورد موافق باشند ، استفاده از هدفون با عینک شبیه به این ضرب المثل است :

روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند .

با این حال ، درست مانند دنیای آشپزی ، که در آن تکنیک‌های امولسیون سازی زیادی برای ترکیب روغن و آب وجود دارد ، راه حال هایی هم هست که می‌تواند به شما کمک کند تا ناراحتی ناشی از استفاده از عینک با هدفون را تا حد قابل تحمل تری کاهش دهید . ما در ابتدا علم و علل درد ، قبل از وارد شدن در راه حل ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد . بیایید با ما همراه شوید تا این مسئله را به طور کامل برای شما حل کنیم .

انواع ناراحتی ها

ابتدا می‌خواهیم نوع متفاوتی از ناراحتی را که فرد پس از استفاده طولانی مدت از عینک با هدفون روبرو می‌شود ، درک و مورد ارزیابی قرار دهیم ، آن ها محدود به موارد زیر هستند :

  • سردرد ناشی از فشار احساس شده در استخوان تمپورال
  • درد غضروف گوش یا کندریت گوش به دلیل فشار ناشی از پوشیدن طولانی مدت هر دو باهم

پیشنهاد بابلو : خرید لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ از با ضمانت قیمت و کیفیت ، همین حالا اقدام کنید !


چرا عینک زدن همراه با هدفون درد دارد ؟

اینجا یک سوال چند میلیاری پیش می آید ، چرا ناراحتی پس از یک دوره طولانی استفاده از هدفون و عینک با هم تجربه می‌شود ؟

درست مانند اثر انگشت ، گوش انسان نیز منحصر به فرد است همچنین یکی از دلایل اصلی این است که چرا هدفون هایی با اندازه یکسان در بازار موجود نیست که نیازهای همه را بر آورده کند .

چطور از هدفون با عینک استفاده کنیم

 گوش انسان بسیار منحصر به فرد است . دو گوش شبیه به هم نیستند . ساختن هدفون متناسب با گوش های همه می‌تواند مانند ساختن کفش هایی باشد که برای پای همه افراد مناسب باشد .

جانی آیو، مدیر ارشد طراحی اپل

راحتی بیشتر هدفون ارگونومیک

موارد زیر برخی از عواملی هستند که شناسایی شده اند که به ناراحتی های تجربه شده نسبت داده می‌شوند :

  • نیروی بستن هدفون
  • جنس و ضخامت پد دور گوش
  • انواع هدفون
  • طراحی عینک

نیروی بستن هدفون

قدرت گیره هدفون چیزی است که هدفون را روی سر شما محکم می‌کند . همچنین در تعیین عملکرد هدفون ، یعنی کیفیت صدا ، میزان حذف نویز و امنیت پوشیدن نقش بسیاری مهمی دارند . اگر نیروی گیره خیلی ضعیف باشد ، هدفون با هر گونه تغییر ناگهانی در حرکت ، مانند چرخش سر ، خطر بیشتری برای افتادن از سر دارد .

با این حال ، اگر نیروی بستن هدفون بیش از حد زیاد باشد ، فشار بیشتری بر غضروف گوش و استخوان های گیجگاهی وارد می‌کند که منجر به سردرد و یا درد گوش می‌شود . فشاری که کاربران عینکی تجربه می‌کنند ، بیشتر تشدید می‌شود زیرا فشار اضافی روی غضروف گوش و استخوان های گیجگاهی به دلیل فرورفتن فریم عینک روی پوست سر احساس می‌شود .

جنس و ضخامت پد دور گوش

نوع ماده ای که برای بالشتک گوش هدفون شما استفاده می‌شود و همچنین پوشش پد گوش ، تا حد زیادی بر راحتی و تجربه استفاده از آن تاثیر می‌گذارد . بالشتک گوش به عنوان سپربرای گوش های شما از نیروی گیره هدفون استفاده می‌کند . رایج ترین موارد مورد استفاده برای بالشتک های گوش هدفون عبارتند از :

  • فوم
  • چرم
  • مخمل
  • چرم مصنوعی

بیشتر بخوانید : راهنمای تعمیر بالشتک هدفون


بالشتک های دور گوش چرم و چرم مصنوعی اغلب از نظر نوع بالشتک در مقایسه با فوم و مخمل مقاوم تر هستند . با این حال ، مواد مورد استفاده برای ضخامت بالشتک گوش ، اغلب با راحتی و کیفیت صدا هماهنگ است. اگر مواد مورد استفاده برای شما مناسب نیست و یا بالشتک ها خیلی نازک هستند ، فشاری که بر روی غضروف گوش و استخوان تمپورال شما وارد می‌شود ممکن است تشدید شود زیرا بالشتک کم تری برای مهار نیروی گیره وجود دارد .

میزان مواد مورد استفاده برای پد گوش هدفون و ضخامت آن برای هر کاربر متغیر است . در حالی که برخی ممکن است بالشتک گوش مموری فوم حاوی ژل را ترجیح دهند ، برخی دیگر ممکن است موادی دیگر را قبول داشته باشند  .

انواع هدفون

دو نوع هدفون وجود دارد که هنگام استفاده از عینک راحت هستند . هر دوی آن ها از نواری استفاده می‌کنند که روی سر قرار می‌گیرد تا کاسه های گوش را در موقعیت خود نگه دارد این مدل ها شامل :

  • هدفون Supra-aura (رو گوش)
  • هدفون محیطی(بالای گوش )

هدفون های روگوش معمولا از نظر اندازه کوچک ترهستند وبالشتک ها روی گوش های کاربر قرار می‌گیرند ، در حالی که هدفون‌های روی گوش معمولا از نظر اندازه بزرگ تر هستند و پوشش گوش روی گوش های کاربر قرار می‌گیرد .

همچنین شایان ذکر است که وزن هدفون های روی گوش نسبت به هدفون های بالای گوش سبک تر هستند . این ممکن است بر نیروی گیره تاثیر بگذارد . بیشتر اوقات هدفون ها از نیروی گیره قوی تری برای توزیع یکنواخت وزن استفاده می‌کنند.

بنابراین ، نوع هدفون هم بر موقعیت نقطه فشار و هم بر میزان نیروی گیره تاثیر می‌گذارد .

طراحی عینک

در نهایت عینک بر تجربه استفاده کاربران تاثیر گذار است . امروزه شیشه ها از مواد مختلفی مانند فلز ، پلاستیک و لاستیک ساخته می‌شوند . هم چنین دارای ضخامت و ارتفاع فریم های مختلف برای انتخاب مصرف کنندگان می‌باشند .

چگونه می توانیم ناراحتی استفاده از هدفون با عینک را کاهش دهیم ؟

در ادامه به برخی از راهکارهایی که ناراحتی شما را کاهش می‌دهد اشاره خواهیم کرد :

آموزش استفاده از عینک با هدفون

  • خرید عینک با قاب نازک تر
  • اندازه هدفون خود را بلند کنید تا نیروی گیره را کاهش دهید
  • هدفون بالای گوش ( Over-Ear ) را انتخاب کنید.
  • هر چه ضخیم تر ، بهتر ( بالشتک های گوش )

خرید عینک با قاب نازک تر

به طور کلی استفاده از هدفون با عینک های با قاب نازک تر از عینک های ضخیم تر راحت تر است . با فریم های نازک تر ، سطح فریم هایی که روی پوست سر فشرده می‌شود ، در مقایسه با فریم های ضخیم تر ، کوچک تر است ،که به نوبه خود باعث کاهش فشار روی استخوان تمپورال و غضروف گوش می‌شود .

"قانون کلی که در خرید عینک باید رعایت کنید ، زمانی که هدفون سنگینی استفاده می کنید – هر چه نازک تر ، بهتر ."

این راه ممکن است برای کسانی که تمایلی به خرید یک عینک جدید ندارند راحت ترین راه حل نباشد . با این حال ، اگر قصد خرید یک عینک در آینده نزدیک را دارید ، بهتر است این مورد را در نظر بگیرید .

اندازه هدفون خود را بلند کنید تا نیروی گیره را کاهش دهید.

اگر نیروی گیره هدفون فعلی شما برای راحتی بیش از حد قوی است ، احتمالا بخواهید هدفون خود را بلند کنید . متداول ترین روش امتحان شده این است که هدفون خود را روی چند کتاب بکشید تا نیروی گیره آن از بین برود . با این جال ، لطفا احتیاط کنید چرا که قطعا هیچکدام از ما دوست نداریم بدلیل کشیدگی بیش از حد هدفون ، شکسته شود .

هدفون Over-Ear یا بالای گوش را انتخاب کنید

به طور گسترده در انجمن ها و وبلاگ ها به اشتراک گذاشته شده است که هدفون های بالای گوش Over ear در مقایسه با هدفون های روی گوش On-Ear ، به خصوص برای کاربران عینکی راحت تر هستند . این پدیده تا حد زیادی به این دلیل است که لایه های هدفون های بالای گوش به جای فشار آوردن به گوش ، دور گوش ها را در بر می‌گیرند . بنابراین فشاروارد براستخوان تمپورال و غضروف گوش کاهش می‌یابد.


خرید پایه خنک کننده لپ تاپ با قیمت عالی فقط از فروشگاه بابلو !


با این حال ، همان طور که در بالا ذکر شد ، هدفون های بالای گوش نسبت به هدفون های روی گوش سنگین تر هستند . از این رو ، نیروی گیره هدفون برای مورد اول ، بسیار قوی تر خواهد بود .

بالشتک های هدفون ( هر چه ضخیم تر بهتر)

وقتی صحبت از پد گوش می‌شود ، همیشه از این قانون پیروی کنید ، هر چه ضخیم تر ، بهتر ، با بالشتک های گوش ضخیم تر، سطح مقاومت بیشتری برای فشار ناشی از نیروی گیره هدفون وجود دارد که قبل از رسیدن به شما پخش می‌شود . انواع مختلفی از بالشتک های گوش برای کابران با نیازهای مختلف وجود دارد . ما شخصا بالشتک هایی را ترجیح می‌دهیم که از فوم ساخته شده باشند ، مخصوصا مموری فوم ، زیرا این بالشتک ها می‌توانند شکل گوش شما را به خاطر بسپارند ، بنابراین هر بار که آن را می‌بپوشید ، تناسب خوبی را ارائه می‌دهند .

راه حل های غیر متعارف استفاده از هدفون با عینک

اگر فکر می‌کنید روش های فوق به هیچ وجه به شما در کاهش ناراحتی کمک نکرده است ، می‌توانید روش های کمی غیر متعارف زیر را هم امتحان کنید :

  • بریدن شکاف از طریق بالشتک گوش
  • یک قاب واقعیت مجازی (VR) بخرید
  • سعی کنید از عینک Pince-nez استفاده کنید .

هدست واقعیت مجازی

بریدن شکاف از طریق بالشتک گوش

اگر در حال حاضر از یک هدفون بالای گوش استفاده می‌کنید ، احتمالا به دنبال راهی خواهید بود که ویتسون گوردون نویسنده کتاب Popular Science انجام داد ( کاری کنید که هدفون با شما سازگار شود ) او اساسا سوراخی را در قسمتی که فریم عینکش قرار دارد ، از لایه های پد گوش برید . این یک روش brute force ، باعث کاهش میزان فشار وارد شده به قاب می‌شود .

اخطار : اگر بالشتک های گوش شما قابلیت تعویض ندارند ، به هیج عنوان این کار را انجام ندهید چرا که تغییرات شما غیر قابل بازگشت خواهد بود .

یک قاب واقعیت مجازی (VR) بخرید

چرا از شر فریم های عینک خلاص نشوید ؟ با یک جفت قاب VR ، دیگر فشار اضافی ناشی از فریم های خود را با هدفون احساس نمی‌کنید . قاب های واقعیت مجازی ، سبک وزن و استفاده از آن ها ساده است به شرطی که با ظاهر آن مشکلی نداشته باشید .

سعی کنید از عینک Pince-nez استفاده کنید .

در نهایت ممکن است بخواهید گزینه استفاده از عینک های قدیمی تر مثل Pince-nez را در نظر بگیرید . Pince-nez یک جفت عینک نمادین است که بدون استفاده از دسته بر روی چشم شما می‌ماند . روی پل بینی شما قرار می‌گیرد و استفاده از آن همراه با هدفون راحت است . درست مانند قاب های واقعیت مجازی ، اگر هدفون استفاده شود ، Pince-nez جایگزین جالبی برای عینک های معمولی است .

نتیجه گیری

همیشه تمیرن خوبی است که قبل از خرید هدفون به صورت فیزیکی آن را امتحان کنید . این به شما فرصت کافی می‌دهد تا سطح راحتی را با عینکی که استفاده می کنید بسنجید . اگر چه شما هر گز نمی‌توانید ناراحتی را به صورت کامل از بین ببرید اما ما چند راه جل برای کاهش آن و قابلیت تحمل پذیری بیشتر فهرست کردیم . دقیقا مانند امولسیون، هدفون و عینک به طور منسجمی با هم کار می‌کنند .

اگر تکنیک فوق العاده ای دارید که می‌تواند راحتی استفاده از عینک با هدفون را بهبود بخشد ، حتما آن را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید ؟!

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
همه ما می‌دانیم که یک پد یا پالشتک هدفون با کیفیت و راحت چه احساس فوق العاده ای را منتقل می‌کند ، به همین دلیل است که هیچ چیز به اندازه استفاده از یک جفت هدفون عالی با بالشتک های گوش تغییر شکل داده شده یا فرسوده آزاردهنده نیست . احتمالا هم اکنون به این موضوع فکر می‌کنید که بهترین اقدام این است که پد هدفون خود را تعویض کنید ! و حق با شماست . با این جال ، با توجه به این که اکثر هدفون ها دارای پدهای "غیر قابل تعویض" هستند ، ممکن است کار ترسناکی به نظر برسد .
هدفون محدود کننده صدا چطور کار می کند؟ گوش دادن به موسیقی ، با صدای بلند می‌تواند بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد . با این حال ، انجام این کار برای طولانی مدت منجر به آسیب به گوش می‌شود . این موضوع می‌تواند به ویژه برای کودکان آسیب‌رسان باشد چرا که گوش‌های آن ها کم تر رشد کرده است . گوش دادن مکرر به موسیقی در سطوح بالا حتی می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود .
هدفون های بی سیم هدفون هایی هستند که بدون استفاده از سیم یا کابل به دستگاهی مانند تلفن هوشمند ، بلندگوی استریو ، کنسول بازی ، رایانه و سایر دستگاه های الکترونیکی متصل می‌شوند هدفون های بی سیم بسته به دستگاه ، سیگنال های صوتی را از طریق فرکانس‌های رادیویی یا IR ( مادون قرمز ) منتقل می‌کنند .
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
نحوه درست استفاده از هدفون بسته به نوع آن برای شنیدن بهترین صدای ممکن دارد .فرض کنید به تازگی یک جفت هدفون جدید خریده اید و مشتاق هستید آن‌ها را امتحان کنید و بعد از استفاده ، کمی احساس ناراحتی به شما دست می‌دهد ، آنقدر زیاد نیست که دردناک باشد اما به اندازه ای است که حواس شما را پرت کند .به همین دلیل متوجه خواهید شد که هدفون های خود را باید تنظیم کنید تا به تناسب بهتر برسند ، اما حتی پس از انجام این کار دائما هدفون از سرتان می‌افتد .با وجود این که این مشکل احمقانه به نظر می‌رسد ، بسی
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha