راهنمای انتخاب بهترین میکروفون استودیویی و محتوا (مقایسه)

قصد خرید میکروفون های استودیویی را دارید ؟  اما کاملا مطمئن نیستید که چه چیزی را باید خریداری کنید ؟ و چگونه می توان تفاوت بین مدل های مختلف را تشخیص داد؟ در این راهنمای کامل، هر آن چیزی که یک مبتدی باید در مورد آن بداند را پوشش خواهیم داد:

  • انواع میکروفون های مورد استفاده در استودیو
  • سازهایی که با استفاده از این میکروفون ها ضبط می‌شوند
  • برترین برندهای بازار
  • نمونه های کلاسیک از میکروفون های نمادین
  • مقایسه عمیق مدل های برتر در هر دسته

با این راهنمای جذاب و کامل، در پایان مطلب، دقیقاً خواهید دانست:

  • آنچه شما در حال حاضر نیاز دارید
  • چیزی که شما انجام نمی دهید
  • آنچه در آینده باید برای آن پس انداز کنید

پس حتماً با ما همراه باشید و این مقاله را بخوانید.

چرا استودیوهای ضبط به تعداد زیادی میکروفون نیاز دارند ؟

نوازندگان اغلب از تعداد زیاد میکروفون های موجود در استودیوهای ضبط شگفت زده می شوند. برخی استودیوهای حرفه ای به راحتی می توانند صد میکروفون یا بیشتر ، داشته باشند، در حالی که استودیوهای خانگی معمولاً چند دستگاه محدود دارند. حتی در استودیوهای خانگی ساده، حداقل 5 الی 10 میکروفون به طور ایده‌آل باید وجود داشته باشد.

تجهیزات لازم برای استودیو حرفه ای

این تعداد زیاد به دلیل این است که هر دسته از میکروفون ها اهداف خاص خود را دارند و حتی مدل‌های هر دسته همچنان دارای صداها و ویژگی‌هایی هستند که در شرایط خاص بهتر عمل می‌کنند. در ادامه این مقاله، با هر یک از این دسته ها آشنا خواهید شد. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین میکروفون را برای نیازهای خود پیدا کنید.


پیشنهاد بابلو : خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر با بهترین کیفیت و قیمت ها !


میکروفون USB در مقابل  میکروفون XLR

استفاده از کانکتورهای XLR آنالوگ برای تمامی میکروفون های استودیوی ضبط در گذشته رایج بوده است. اما امروزه، استفاده از میکروفون های USB در استودیوهای خانگی به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. در حالی که چند سال پیش، این میکروفون ها مدل های جدیدی بودند، امروزه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

میکروفون USB در مقابل  میکروفون XLR

میکروفون های USB را می‌توان به راحتی مستقیماً به لپ‌تاپ با یک کابل متصل کرد. این سهولت استفاده، آن‌ها را برای هر شخصی که می‌خواهد بدون سرمایه‌گذاری در یک استودیو واقعی، به ضبط خانگی بپردازد، ایده‌آل می‌کند.برای مثال، می‌توان به میکروفون Rode NT USB اشاره کرد که در فروشگاه‌های اینترنتی موجود است.

میکروفون های خازنی در مقابل میکروفن های پویا

تقریباً تمامی میکروفون های استودیویی به یکی از دو دسته میکروفون های خازنی و میکروفون های داینامیک تقسیم می‌شوند. بسیاری از مبتدیان به اشتباه تصور می‌کنند که میکروفون های خازنی بهتر از میکروفون های داینامیک هستند، اما حقیقت این است که هر دو نوع میکروفون کاربردهای متفاوتی دارند.

تفاوت میکروفن های خازنی و داینامیک

برای مثال، میکروفون خازنی برای ضبط وکال در استودیوهای پاپ استفاده می‌شود، در حالی که میکروفون پویا برای استفاده در کنفرانس‌های مطبوعاتی یا در سخنرانی‌های سیاسی مناسب است.هر نوع میکروفون برای کار خاص خودش مناسب است و این مناسبت‌ها به 7 عامل کلیدی، از جمله نوع صدا و محل استفاده، بستگی دارد.

7 تفاوت کلیدی که باید بدانید

  1. بهترین میکروفون های خازنی معمولاً قیمت بالایی دارند در حالی که بهترین میکروفون های داینامیک، قیمت مناسب تری دارند.

  1. میکروفون های خازنی کاملا شکننده هستند و به راحتی آسیب می بینند. با این حال، میکروفون‌های پویا را می‌توان روی زمین استفاده کرد و مقاوم تر هستند. این یکی از دلایلی است که چرا میکروفون‌های پویا معمولاً برای استفاده روی صحنه مناسب‌تر هستند.

  1. دیافراگم‌های سبک تر در میکروفون های کندانسور شکننده تر هستند. در سطوح بالاتر فشار صدا (SPL)، به طور بالقوه ممکن است آسیب ببینند. به همین دلیل است که دیافراگم‌های قوی‌تر میکروفون‌های پویا برای سازهای بلند مانند درام بهتر است.

  1. میکروفون های داینامیک برای استفاده روی صحنه نیز عالی هستند زیرا در برابر تغییرات محیطی مانند رطوبت بسیار مقاوم عمل می‌کنند. از سوی دیگر، میکروفون‌های کندانسور به آب و هوا بسیار حساس‌تر هستند.

  1. میکروفون‌های پویا نتیجه بهتری را قبل از بازخورد فراهم می‌کنند، که در محیط‌های زنده که معمولاً میکروفون‌های زیادی روی صداهای مختلف در مجاورت نزدیک وجود دارند، ایده‌آل است.

  1. دیافراگرام های سبک تر میکروفون های خازنی می توانند به بهره بالاتری دست یابند، صداهای ملایم تری را ضبط کنند و جزئیات بیشتری را با فرکانس بالا نسبت به میکروفون های پویا ثبت کنند.

  1. دیافراگم‌های میکروفون داینامیک سنگین‌تر به تنهایی ولتاژ کافی را بدون نیاز به برق خارجی تولید می‌کنند. به همین دلیل است که آنها به عنوان منفعل شناخته می‌شوند. میکروفون‌های خازنی که فعال هستند، برای تقویت ولتاژ ضعیف دیافراگم سبک‌ترشان، به برق فانتوم نیاز دارند.

خرید اسپیکر بلوتوثی با کیفیت صدای بالا و قیمت مناسب و همراه با گارانتی ویژه فروشگاه بابلو !


کندانسورهای دیافراگمی بزرگ در مقابل کوچک

در حالی که همه با میکروفون های خازنی دیافراگمی بزرگ که معمولاً برای ضبط صدا استفاده می‌شوند آشنا هستند، شاید تعجب کنید که میکروفون‌های کندانسور دیافراگمی کوچکی نیز وجود دارند.

انواع کندانسور میکروسکوپ

این میکروفون‌ها، که معمولاً به عنوان یک میکروفون مدادی شناخته می‌شوند، در ثبت کاملترین سطح جزئیات در بالاترین محدوده فرکانس تخصص دارند. آنها این کار را با استفاده از دیافراگمی انجام می‌دهند که حتی کوچکتر و سبک‌تر از نمونه هایی است که در میکروفون های کندانسور دیافراگمی بزرگ استفاده می‌شود. با توجه به این ویژگی، این میکروفون‌ها برای ثبت درخشش سازهای فلزی مانند سنج و سیم‌های فولادی مناسب هستند.

میکروفون های ریبون: نوع سوم میکروفون استودیویی

علاوه بر میکروفون‌های خازنی و پویا، در واقع یک دسته کوچک‌تر از میکروفون‌های استودیویی وجود دارد که به میکروفون‌های ریبون معروف هستند.

آنها به قدری نادر هستند که کسی خارج از یک استودیوی ضبط سطح متوسط حرفه ای هرگز از آن استفاده نکرده باشد و احتمالاً هرگز یکی از آن ها را استفاده نکرده باشید. در مقایسه با میکروفون‌های پویا/کندانسور که از دیافراگم برای ضبط صدا استفاده می‌کنند، میکروفون‌های ریبون(نواری) در عوض از یک نوار آلومینیومی نازک استفاده می‌کنند که به همین دلیل نام آن ها این گونه گذاشته شده است .

میکروفون بی سیم بلاگری

ویژگی های قابل توجه این دسته میکروفون عبارتند از:

  • دوام قابل مقایسه با میکروفون های پویا
  • حساسیت فرکانس بالا قابل مقایسه با میکروفون های خازنی
  • شکل-8 الگوی قطبی، مفید برای ضبط استریو

اما بیشتر از هر چیز، دلیل اصلی استفاده مهندسان از میکروفون های نواری صرفاً به این دلیل است که صدای آنها را دوست دارند.

الگوهای قطبی میکروفون: آنچه باید بدانید

هر میکروفون استودیویی از نوع خاصی از الگوی قطبی برای ضبط صدا استفاده می کند. به زبان ساده، این ناحیه ای از فضای اطراف میکروفون است که در آن بیشترین حساسیت را دارد.

3 الگوی قطبی میکروفون استاندارد عبارتند از:

  • کاردیوئید - یک جهت
  • شکل-8 - جهت مخالف
  • Omni - همه جهات

و بسیاری از تغییرات ترکیبی از این 3 نیز وجود دارد. به عنوان مثال، هیپرکاردیوئید وجود دارد که دقیقاً مانند کاردیوئید است، اما باریکتر است. هر نوع میکروفون، بسته به طراحی و هدف اصلی خود، به احتمال زیاد از یکی از این الگوها نسبت به بقیه استفاده می کند.

برای مثال، میکروفون‌های روبانی، که ما به تازگی پوشش داده‌ایم، تقریباً همیشه از الگوی شکل 8 استفاده می‌کنند. همچنین، کندانسورهای دیافراگمی بزرگ برای ضبط آوازها، تقریباً همیشه از الگوی کاردیوئید استفاده می کنند. همچنین، میکروفون‌های اتاق معمولاً از یک الگوی omni برای پوشش کل فضا به طور مساوی استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید : میکروفون چیست ؟کاربرد میکروفن در کامپیوتر


میکروفون های چند الگوی استودیو دقیقا چیست؟

اکثریت میکروفون های استودیویی تنها دارای یک الگوی قطبی هستند، اما ابزار خاصی وجود دارد که به نام میکروفون‌های چند الگویی شناخته می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توان الگوی قطبی را در محدوده ۲ تا ۹ الگو مختلف تغییر داد.

این میکروفون‌ها دارای طراحی منحصر به فرد دو کپسولی هستند که به ویژه برای ضبط استریو مفید هستند. اگرچه برای مبتدیان اولویت بالایی ندارد، هرچه زودتر با میکروفون های چند الگویی، الگوهای قطبی میکروفون و ضبط استریو آشنا شوید، ضبط شما سریعتر بهبود می یابد.

کدام میکروفون های استودیویی برای ضبط آواز بهترین هستند؟

وقتی مردم به دنبال میکروفون های استودیویی هستند، رایج ترین دلیل (تا حد زیادی) برای یافتن یک میکروفون مناسب برای ضبط صدا در خانه است. آواز در 95٪ موارد ضبط شده است، بنابراین بهترین میکروفون برای آواز چیست؟ پاسخ به این سوال کمی پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید .

یک توصیه استاندارد به شما خواهد گفت که میکروفون کندانسور دیافراگمی بزرگ با الگوی قطبی کاردیوئید بخرید. این توصیه خوبی است، اما نه همیشه. به عنوان مثال، صدای میکروفون های خازنی در اتاق هایی که عملیات آکوستیک ندارند بدتر از میکروفون های داینامیک است. همچنین، میکروفون‌های پویا برای انواع خاصی از آوازها مانند هوی متال یا راک ترجیح داده می‌شوند. در نهایت، میکروفون های پویا نیز انتخاب استاندارد برای همه انواع پخش هستند.

5 نوع دیگر از میکروفون های استودیویی که باید بدانید

در این مرحله، تقریباً تمام انواع میکروفون استودیویی که معمولاً برای ضبط و اجرای زنده استفاده می شود، پوشش داده شده است. با این حال، برای اطلاعات بیشتر، وجود 5 دسته دیگر از میکروفون‌های استودیویی را نیز ذکر می‌کنیم. برای تکمیل این مقاله، به صورت مختصر آن ها را توضیح خواهیم داد.

بهترین میکروفون استودیویی

میکروفن کیک درام در مقابل میکروفون دینامیک معمولی

میکروفون پویا متوسط شما برای کیک درامز و bass cabinets مناسب است، اما برای بهترین نتیجه، بسیاری از مهندسان از نوع خاصی از میکروفون استفاده می‌کنند که برای ضبط صدای پایین طراحی شده است.

این میکروفون‌ها به عنوان میکروفون باس یا کیک درام شناخته می شوند و دارای پاسخ فرکانسی منحصر به فردی هستند که شامل low end boost  و افزایش حضور در حدود 4Kمی‌شود. آن‌ها علاوه بر گرفتن ضربات پایین، در beat ها نیز عالی عمل می‌کنند و روی bass cabinets و تقریباً هر ابزار فرکانس پایین دیگری که قابل تصور است، به خوبی عمل می‌کنند.

میکروفن Boundary: یک ابزار تخصصی برای استودیو

با اینکه برای نوازندگان آماتور و استودیوهای خانگی ، میکروفون‌های Boundary معروف به میکروفون PZM ابزارهای نامعمول هستند، اما برای بسیاری از حرفه‌ای‌ها، این میکروفون‌ها ابزارهای ضروری در استودیوهای ضبط به شمار می‌روند.

به جای استفاده از پایه میکروفون، میکروفون های Boundary روی یک سطح صاف در اتاق مانند زمین یا دیوار نصب می‌شوند.

در حالی که سایر میکروفون‌ها از comb filtering رنج می‌برند (زمانی که صدای مستقیم و منعکس شده خارج از فاز ترکیب می‌شوند)، میکروفون های Boundary مصون هستند زیرا در مقابل یک دیوار، این دو به طور خودکار تراز می شوند.

آنها در موارد زیر خارج از استودیو استفاده می شوند:

  • اتاق های کنفرانس با گذاشتن آن روی میز
  • اجراهای تئاتر با گذاشتن آن روی صحنه

در داخل استودیو، آنها به صورت زیر استفاده می شوند:

  • میکروفون اتاق با نصب آن بر روی دیوار
  • میکروفون های درام را با قرار دادن آن در shell

خرید اینترنتی هدفون با کیفیت صدا و میکروفون بالا و مناسب برای موبایل ، کامپیوتر و لپ تاپ در فروشگاه بابلو !


میکروفون شاتگان: ابزار استاندارد برای ویدیو

اگرچه میکروفون های Shotgun معمولاً در استودیوهای ضبط استفاده نمی‌شوند، اما برای اهداف فیلمسازی، از جمله فیلم ها، تلویزیون، گزارش خبری و مستندات حیات وحش استفاده می‌شوند. ویژگی منحصر به فرد این میکروفون ها، توانایی جداسازی منابع صدا در محیط های پر سر و صدا با الگوی قطبی هیپرکاردیوئید است که در زاویه بسیار باریکتر متمرکز شده است.

کلید این طراحی، لوله تداخل طولانی است که دارای یک سری شکاف است که برای رد نویز محیط، از فناوری‌های تداخل مثبت و منفی استفاده می‌کند. به علاوه، معمولاً این میکروفون ها با فیلترهای صدای پایین و بالا همراه هستند که صدای بسیار نزدیک و بلند را کاهش می دهند.

با توجه به اینکه الگوی قطبی هیپرکاردیوئید بسیار باریک و متمرکز است، این میکروفون ها برای ضبط صدای یک شخص خاص در یک محیط پر سر و صدا بسیار مناسب هستند.

میکروفون های بی سیم: ابزارهای استاندارد برای صحنه

در مقایسه با میکروفون های استودیو سیمی، میکروفون های بی سیم از کیفیت صدای کمتری برخوردار بوده ولی تحرک بیشتری را فراهم می‌کنند.بنابراین در استودیو ضبط که همه چیز ثابت است، نیازی به فدا کردن کیفیت صدا نیست. اما در مواقعی که خوانندگان و گویندگان به درجات مختلف به آزادی حرکت نیاز دارند، استفاده از میکروفون های بی سیم اغلب ارزشش را خواهد داشت.

ویس رکوردر دستی: ابزاری برای استودیوهای موبایل

اگرچه برای یک استودیو سنتی ایده آل نیست، اما در حال حاضر، ضبط‌کننده‌های میدانی به یک ابزار محبوب برای مهندسان و نوازندگان تبدیل شده‌اند تا از آن برای ضبط‌های زنده و جلسات بداهه استفاده کنند.با توجه به تقاضای عمومی، توانایی این ضبط‌کننده ها در چند سال گذشته بسیار بهتر شده است. به خصوص میکروفون ها که حتی شروع به رقابت با کیفیت استودیوهای قدیمی کرده‌اند.

نتیجه گیری

این مقاله به شما کمک می‌کند تا با انواع میکروفون های مورد استفاده در استودیو، سازهایی که با استفاده از این میکروفون ها ضبط می شوند، برترین برندهای بازار، نمونه های کلاسیک از میکروفون های نمادین و مقایسه عمیق مدل های برتر در هر دسته آشنا شوید. پس با خواندن این مقاله می‌توانید بهترین میکروفون را برای نیازهای خود پیدا کنید.

همچنین در این مقاله درباره تعداد زیاد میکروفون های استودیویی در بازار توضیح داده شد و اعلام شد که هر دسته از میکروفون ها اهداف خاص خود را دارند و حتی مدل‌های هر دسته همچنان دارای صداها و ویژگی‌هایی هستند که در شرایط خاص بهتر عمل می‌کنند و استفاده از کانکتورهای XLR آنالوگ و میکروفون های USB نیز در مطالب ما در بالا به صورت کامل توضیح داده شده است .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
گزارش اخیر Statista نشان می دهد که تا می 2022، حدود 1 میلیارد گیمر آنلاین در سراسر جهان وجود داشته اند. این بیانگر حدود 12.5٪ از جمعیت جهان - یا آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی با هم هستند.با توجه به رشد سریع صنعت بازی های آنلاین، فروش لوازم جانبی مرتبط مانند صندلی های بازی، بلندگوها و میکروفون ها همراه با تعداد گیمرها افزایش خواهد یافت. برای کشف میزان محبوبیت میکروفن های بازی در بین گیمرها، در ادامه نکاتی را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید 
میکروفون، یک دستگاه ورودی است که توسط امیل برلینر در سال ۱۸۷۷ ساخته شد. این دستگاه برای تبدیل امواج صوتی به امواج الکتریکی یا ورودی صدا به رایانه استفاده می‌شود و با تبدیل امواج صوتی به سیگنال الکتریکی که ممکن است سیگنال دیجیتال یا آنالوگ باشد، صدا را ضبط می‌کند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha