میزان مقاومت ایرپاد در برابر آب چقدر است ؟

فکر کردن در مورد استفاده از ایرپادها برای لذت بردن از موسیقی و استراحت در حمام یا استخر چیز نادری نیست . علاوه بر این ، بسیاری از کاربران ایرپاد گزارش داده اند که ایرپادهای آن ها حتی پس از ماه ها استفاده زیر دوش ، همچنان به کار خود ادامه می‌دهند . با این حال ، داستان هایی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه ایرپادها پس از چند بار دوش گرفتن با آن ها از کار می‌افتند . ظاهرا آسیب آب همان لحظه انجام نمی‌شود بلکه در طول زمان این مشکل ایجاد می‌شود .

احتمالا کمی با مطالب بالا شوکه شده باشید ! کدام داستان ها واقعی هستند ؟ آیا واقعا ایرپادها ضد آب هستند ؟ نگران نباشید ، زیرا این مقاله همه چیز را در مورد ویژگی های ضد آب بودن AirPod ها و محدودیت آن ها به شما آموزش می‌دهد . بیایید وارد مقاله اصلی شویم و با یک شیرجه بزرگ از ایرپادها جلو بزنیم .

آیا ایرپادها ضد آب هستند ؟

جواب ساده است ، خیر ، ایرپادها ضد آب نیستند . به این معنی که آن ها فاقد محافظت در برابر غوطه ور شدن در آب هستند و شما نمی‌توانید آن ها را هنگام دوش گرفتن یا شنا کردن مورد استفاده قرار دهید . این واقعا وحشتناک است ، به خصوص اگر اهل ورزش‌های آبی باشید ، زیرا برای ایرپادها کار شما ایده ال نیست که برای مدت طولانی در معرض آب قرار بگیرند.

گذاشتن ایرپاد در برنج

"خبر خوب این است : بعضی از مدل های Airpod ، به ویژه ایرپادهای ( نسل سوم ) و AirPods Pro (1 و 2)، در برابر تعریق و آب مقاوم هستند!"

اگر از آن دسته افرادی هستید که هنگام پیاده روی صبحگاهی به موسیقی گوش می‌دهید یا به باران خفیف اهمتی نمی‌دهید ، این ایرپادها کاملا مناسب شما هستند .  اما تفاوت واقعی بین  waterproof  و  water-resistant چیست ؟

  • دستگاه های waterproof  ( ضد آب ) : می‌تواند به طور کامل در زیر آب غوطه ور شود بدون آن که آسیبی ببیند .
  • دستگاه های water-resistant ( مقاوم در برابر آب) : فقط می‌تواند در برابر پاشیده شدن آب یا باران خفیف مقاومت کند و می‌تواند برای مدت کوتاهی در عمق کم از آسیب رساندن آب به داخل جلوگیری کند .

پیشنهاد بابلو : خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت با بهترین قیمت و با گارانتی اصالت فقط از فروشگاه بابلو !


ایرپادهای مقاوم در برابر آب چگونه هستند ؟

مقاومت در برابر آب دارای سطوح مختلفی در حفاظت هستند . این ایرپادها با آنچه که ما رتبه بندی IP می‌نامیم تعیین می‌شوند ، که در غیر این صورت به عنوان رتبه بندی حفاظت از ورود یا  Ingress Protection ratings  شناخته می‌شود .

سوختن ایرپاد

" رتبه IP یک دستگاه ، محافظت آن در برابر اجزای بدنه ، گرد و غبار یا ذرات جامد یا آسیب رسیدن از طریق رطوبت یا آب را تعیین می‌کند . البته پیشنهاد می کنیم شاخص های حفاظت نفوذپذیری ip را هم بررسی کنید تا با درجه بندی های IP به طور کامل آشنا شوید"

از تمام مدل‌های AirPods، تنها دو مدل دارای رتبه IP هستند: AirPods (نسل سوم) و AirPods Pro این مدل ها دارای استاندارد IPX4 هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار یا ذرات جامد مقاوم نیستند اما در برابر عرق و آب مقاوم هستند. سایر مدل های ایرپاد یعنی نسل اول و دوم و ایرپاد مکس ، اصلا در برابر آب مقاوم نیستند .

معنی رتبه بندی IPX4 این است که آن ها می‌توانند در برابر پاشیده شدن آب مانند باران یا عرق سالم بمانند ، اما برای استفاده در استخر شنا یا هنگام دوش گرفتن ناسازگار هستند . مهم تر از آن ، این رتبه بندی نشان می‌دهد که ایرپاد ها تحت آزمایش رتبه بندی IPX4 قرار گرفته اند یعنی به صورت مکرر در معرض پاشیده شدن آب از همه جهات قرار گرفتند تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند بدون آسیب دوام بیاورند .

با این حال ، رتبه بندی IP برای همیشه مقاومت ندارد و محدودیتی برای این استانداردها وجود دارد و بعد از این محدودیت احتمال آسیب رسیدن به دستگاه شما وجود خواهد داشت . می‌توانید انتظار داشته باشید که ایرپادهای شما توانایی های محافظتی خود را ضعیف و از بین ببرند ، مخصوصا زمانی که به طور منظم از آن ها استفاده می‌کنید و در معرض عناصر مختلف قرار می‌دهید.

چرا سردرگم  می‌شوید ؟ این سردرگمی از کجا می‌آید ؟

اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد ، بنابراین اگر در مورد ضد آب بودن یا نبودن ایرپادها زیاد فکر می‌کنید و کمی گیج می‌شوید ، قابل درک است . به عنوان مثال اگر ایرپادهای ضد آب را جست و جو کنید ، ویدیوهای زیادی خواهید دید که در آن کاربران مختلف ایرپادها را برای آزمایش در داخل آب می‌اندازند .

البته با دیدن این ویدیو ها بیشتر کاربران باور می‌کنند که ایرپاد ها ضد آب هستند ، به شخصه ویدیویی را دیدم که در آن یک فروشنده ایرانی در اینستاگرام ایرپاد را در آب در حالی که آهنگ پخش می‌کند رها کرده و سپس بعد از چند ثانیه آن را در آورده و دوباره نشان می‌دهد که آهنگ با همان کیفیت پخیش می‌شود و البته این ویدیو بازدید کننده بسیار بالایی هم داشت .

با تمام این موارد گفته شده برخلاف رتبه بندی IP ، این تست ها توسط هیچ سازمان رسمی تنظیم و تایید نمی‌شوند که این مورد باعث می‌شود اعتبار این ویدیو ها کم تر باشد . آسیب های ناشی از آب نیز فورا در دستگاه ها نشان داده نمی‌شوند ، بنابراین قابل درک است که ایرپادها ممکن است بلافاصله بعد از آزمایش به درستی کار کند اما به مرور زمان به آن دستگاه صدمه وارد می‌شود .

به عبارت دیگر ، نتایج نشان می‌دهد ویدیو های این افراد ممکن است امیدوارکننده به نظر برسد زیرا نشان می‌دهد که ایرپادها پس از آزمایش همچنان کار می‌کنند . اما این شامل اثرات بلند مدت روی ایرپادها و این که چند بار قرار است این کار را تکرار کنید نمی‌شود .

به علاوه احتمال کارکرد ایرپادها پس از غوطه ور شدن در آب تنها یکی از سناریوهای است که ممکن است اتفاق بیفتد . نتایجی که با ایرپادها بدست آمده ممکن است همیشه با نتایج نشان داده شده در ویدیوها مطابقت نداشته باشد . بنابراین بهتر است در نظرداشته باشید زیاده روی در قرار گرفتن ایرپاد شما در آب می‌تواند منجر به آسیب های جبران ناپذیر شود و شما باید با عواقب آن مقابله کنید.


خرید هندزفری بلوتوث با بهترین قیمت و کیفیت از بابلو ، همین حالا اقدام کنید.


اگر ایرپاد خیس شد چه کار کنم؟

زمانی که ایرپادهای شما خیس شدند ، پیشنهاد می‌کنیم به فکر قرار دادن ایرپادهای خیس خود در برنج نباشید! برخلاف باورهای عمومی ، برنج ، ایرپادهای آسیب دیده را از آب نجات نمی‌دهد و حتی وضعیت را هم به مراتب بدتر خواهد کرد ! چرا ؟زیرا گرد و غبار برنج ، نشاسته و دانه ها می‌توانند روی اجزای ایرپاد شما گیر و باعث آسیب بیشتر شوند .

خیس شدن هندزفری

راه بهتری برای نجات ایرپاد وجود دارد! توصیه شده ترین راه حل این است که ایرپادها و کیس خود را با استفاده از یک پارچه بدون پرز خشک کنید . یک پارچه بدون پرز به جلوگیری از ورود کثیفی های خارجی به گوشی ها و کیس کمک می‌کند و به علاوه جذب تمام آب از قسمت بیرونی کیس را بهبود می‌بخشد .

این مراحل را برای خشک کردن ایرپادهای خیس به ترتیب انجام دهید :

  1. پارچه بدون پرز را برای پاک کردن سطح ایرپادها خود تهیه کرده و مطمئن شوید که هر آب یا کثیفی جذب شود .
  2. اجازه دهید چند دقیقه در هوا خشک شود .

"هرگز از حرارت مستقیم برای خشک کردن ایرپادهای خود استفاده نکنید زیرا این کار می‌تواند عمر باتری ایرپاد را کاهش دهد . هنگام خشک کردن ایرپادهای خود با هوا ، مطمئن شوید که آن ها را بین محدوده دمایی -10 درجه و 45 درجه سانتیگراد (14 درجه تا 113 درجه فارنهایت) نگه دارید .

  1. اگر کیس شما نیز تحت تاثیر آب قرار گرفته است ، مطمئن شوید که تمام قسمت های قاب ایرپادها را با استفاده از پارچه خشک کنید .

"درگاه های شارژ و درزها مهم ترین قسمت هایی هستند که برای خشک کردن نیاز دارید . زیرا شارژ کردن ایرپادها در حالی که پورت ها خیس باشد می‌تواند به قطعات سخت افزاری داخل آن آسیب برساند و همچنین می‌تواند باعث از کار افتادن شارژر شما شود ."

  1. در نهایت قبل از استفاده مجدد ، مطمئن شوید که ایرپادها و قالب کاملا خشک شده باشند .

چگونه از خیس شدن ایرپادها جلوگیری کنیم ؟

خیس شدن ناگهانی ایرپادها یک یا دو بار برای هر شخصی اتفاق خواهد افتاد . به همان اندازه که سعی می‌کنید هر کاری که اپل به شما می‌گوید برای ایمن نگه داشتن ایرپادهای خود انجام دهید ، مواردی وجود دارد که نمی‌توانید به طور کامل از این وضعیت خارج شوید .

از کجا بفهمیم ایرپاد سوخته

به همین دلیل است که با اضافه کردن یک لایه محافظتی دیگر مانند پوشش محافظ برای ایرپادها می‌تواند بسیار موثر باشد . اکثر روکش های کیس از مواد سیلیکونی  ساخته شده اند که ضد آب نیز هستند . جدا از محافظت اولیه در برابر گرد و غبار و خراش ، یک قاب همچنین به مهر و موم شدن ایرپادهای شما کمک می‌کند و از خیس شدن و آسیب دیدن آن ها جلوگیری می‌کند .

اگر به دنبال قاب های پوششی با کیفیت برای ایرپادهای خود هستید ، این چهار کیس جزو بهترین ها هستند .

  1. قاب پوششی ایرپاد مدل KMMIN Waterproof AirPods
  2. قاب پوششی ایرپاد مدل HALLEAST AirPods 3
  3. قاب پوششی ایرپاد مدل Catalyst Waterproof Total Protection Case for AirPods Pro 1 & 2
  4. قاب پوششی ایرپاد مدل WIWU Smart Case for AirPods Max

بیشتر بخوانید :تاثیر آهنربا بر گوشی موبایل چیست ؟


نتیجه گیری

دانستن محدودیت ها و ظرفیت ایرپادهای خود ، در آب ، راهی مفیدی برای به حداکثر رساندن استفاده شما از ایرپاد است . به این معنی که هنوز هم می‌توانید از آن ها در طول تمرینات خود برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه استفاده کنید . پاشیدن آب بر روی آن هم ضرری ندارد ، پس از استفاده از آن ها در هنگام بارندگی‌های ملایم نیازی نیست نگرانی خاصی داشته باشید .

نظر شما در رابطه با این مقاله چه بود ؟ آیا در مورد ایرپاد ها و ویژگی های ضد آب آن ها نیاز به توضیح بیشتری است ؟ آیا مشکلی در رابطه با آن ها وجود داشته که ما به آن اشاره نکرده ایم ؟ با اشتراک گذاشتن نظرات خودتان حتما آن را با ما در میان بگذارید ؟

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
به نظر می‌رسد  موسیقی ، پادکست ، ویدیو و طیف بی نهایتی از موارد مختلف در اطراف ما وجود دارد که می‌توان به آن ها گوش داد . اما بیشتر اوقات ، چه در حال ورزش ، چه در محل کار ، یا حتی تماس تلفنی ، دوست دارید بهترین صدای ممکن را دریافت کنید ، صدایی که شما را راضی نگه دارد . بنابراین نیاز به خرید یک هندزفری باسیم خواهید داشت .
اگر شما فردی هستید که به دنبال یک هندزفری و یا ایرپاد ، با کیفیت بسیار خوب می باشد اما نمی خواهید هزینه زیادی برای این محصولات رده بالا پرداخت کنید در جای مناسبی قرار گرفته اید در این مقاله هر آن چیزی را که در مورد بهترین و جدیدترین هندزفری و ایرپادهای MI یا شیائومی در سال 2023 وجود دارد ، به شما خواهیم گفت . شیائومی برندی است که به دلیل ارائه محصولات با کیفیت بسیار خوب ، به راحتی می‌تواند با سایر برندهای رده بالاتر و با قیمت بسیار مقرون به صرفه رقابت کند و در بخش ایرپاد شیائومی طیف گسترده ای
اگر از بازی کردن با تلفن هوشمند موبایل خود لذت می‌برید ، یک هدست بازی قدیمی به احتمال زیاد به قدری حجیم است که نمی‌توانید آن را همه جا همراه خود ببرید خوشبختانه با افزایش محبوبیت بازی‌های موبایل ، ایربادز‌ها و هندزفری‌ها با در نظر گرفتن این موضوع طراحی می‌شوند .
گوش دادن به موسیقی می‌تواند خاطرات شما را زنده کند و شما را در طول روز خوشحال ، آرام و سرزنده تر نگه دارد با این حال ، یک جفت هندزفری باسیم می‌تواند کمی شرایط را برای شما سخت تر کند بسیاری از ما ممکن است هندزفری باسیم را ترجیح دهیم اما نمی‌توان انکار کرد که هنگام حمل به مراقبت بیشتری نیاز دارند  بسیاری از تلفن های هوشمند امروزی دارای درگاه جک 3.5 میلی متری نیستند که هندزفری‌های بلوتوث را به یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل تبدیل می‌کند.
موارد بسیار زیادی است که بهتر است در مورد استفاده از هدفون و ایربادز‌ها به صورت مشترک بدانید و این که چگونه می‌توان با این موضوع به درستی برخورد کرد.همه ما این را می‌دانیم که چقدر شیرین و جذاب است وقتی دو نفر یک جفت هدفون را با هم استفاده می‌کنند ، انگار و نه انگار در این دنیا حضور دارند و بیشتر در دنیای خودشان هستند با این حال اگر قصد دارید با عزیزانتان این کار را انجام دهید بهتر است دوباره فکر کنید.حتی اگر فکر می کنید همه چیز را در مورد کسی می دانید ، نمی توانید در مورد بهداشت و سلامت
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha