تاثیر آهنربا بر گوشی موبایل چیست ؟

از روزی که آهنربا یعنی حدود 2500 سال پیش اختراع شد ( بله ، اینقدر قدیمی است ) ، این شیء نشان داده که یک ابزار فوق العاده مفید برای توسعه است . از قطب نماهای گذشته گرفته تا ریل های پرسرعت امروزی ، آن ها به ما کمک کرده اند تا با سرعت ، دقت و کارایی بیشتر در جهان حرکت کنیم و حتی معمولا به عنوان پایه نگهدارنده تلفن هوشمند در وسایل نقلیه ما مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کمک کنند راهمان را پیدا کنیم  .

با این حال ، علیرغم داشتن چنین سابقه طولانی ، بسیاری از مواردی که از انرژی مغناطیسی استفاده می‌کنند همچنان برای اکثر مردم نامشخص است ، به خصوص وقتی این سوال مطرح می‌شود که آیا پایه های مغناطیسی موبایل می‌توانند به گوشی شما و ما آسیب برسانند ؟

اگر چه بسیاری از هشدارها و اطلاعات ، نادرست و ترسناک هستند . از جمله اینکه آهنربا ها می‌توانند به باتری شما آسیب وارد کنند و منجر به مشکلات GPS شوند ، پاسخ کوتاه این است که خیر ، تقریبا همه پایه های تلفن همراه مغناطیسی نمی‌توانند به تلفن هوشمند آسیب وارد کنند .

همانطور که گفته شد ، این هشدارها حقیقت دارد . اما تا زمانی که دستوراالعمل ها را دنبال کنید و تحقیقات لازم را انجام دهید ، در این صورت است که هرگز نگران نخواهید بود .به علاوه خبر خوب این است که ما قبلا این تحقیق را برای شما انجام داده ایم !

بنابراین برای پیدا کردن حقیقت در مورد آهنرباها و نگهداندره های موبایل مغناطیسی و آنچه که هنگام خرید گوشی باید به آن توجه کنید در ادامه گفته شده است ، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا هر آن چیزی که نیاز دارید را بدست آورید .

مگنت چیست ؟

ما قول می دهیم ، این مقاله ، یک درس تاریخی یا علمی نخواهد بود ، اما مهم است که حداقل در مورد این که آهنرباها جه هستند و نیستند صحبت کنیم تا بتوانیم بفهمیم که چگونه می‌توانند به تلفن هوشمند شما آسیب برسانند . مهم تر از همه این است که چرا آن ها به احتمال زیاد این کار را نخواهند کرد .

دستگاه مگنت چیست

مگنت دارای دو تعریف متفاوت به شرح زیر است :

  1.  تعریف علمی : یک قطعه آهن( یا یک سنگ معدن یا مواد دیگر) که اتم های اجزای آن به گونه ای مرتب شده اند که آن ماده خاصیت مغناطیسی از خود نشان می‌دهد مانند سایر اجسام حاوی آهن یا تراز کردن در یک میدان مغناطیسی خارجی .
  2. تعریف ساده : مگنت ها اساسا سنگ ها یا فلزاتی هستند که یک " میدان نامرئی" ایجاد می‌کنند که به آن ها اجازه می‌دهد سنگ ها یا فلزات مشابه را جذب کنند یا آن ها را پس بزنند .

اگر چه تمایل داریم آهنربا را چیزی که خودمان اختراع کردیم بدانیم ، اما حقیقت این است که آهنرباها در واقع خیلی قبل تر در سیاره ما بوده اند !

اما از زمانی که اولین مردمان باستان در مورد ویژگی های جادویی ( خواص مغناطیسی) در سنگ هایی که lodestones نامیده می‌شوند آشنا شدند ، یاد گرفته اند ، از آن ها برای انواع کاربردهای علمی و غیر علمی ، استفاده کنند و حتی به کمک آن ها باعث کاهش وزن ، مبارزه با بیماری های مختلف و ... شوند .


پیشنهاد بابلو :  خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت با ضمانت اصالت و سلامت فنی و فیزیکی کالا همراه با گارانتی ویژه بابلو


آیا مگنت ها یا آهنرباها توانایی آسیب رساندن به دستگاه های الکترونیکی را دارند ؟

ما این موضوع را اعلام کردیم که آهنرباها می‌توانند جذب و دفع کنند ، اما این چه ربطی به لوازم الکترونیکی شما دارد ؟

معلوم است بسیار ! این فقط به این موضوع بستگی دارد که در مورد کدام دستگاه های الکترونیکی صحبت می‌کنید . در یک سطح اساسی ، بسیاری از لوازم الکترونیکی عمدتا با ذخیره بارهای الکترونیکی به شکل الکترون عمل می‌کنند . این بارها ، برای بازکردن و بستن مسیرهای جریان در آنچه به عنوان مدار شناخته می‌شود ، مورد استفاده قرار می گیرند .که احتمالا قبلا نام آن را شنیده اید .

آیا آهن ربا باتری گوشی را خراب میکند

در واقع مدارها نحوه پردازش و خواندن داده ها و همچنین ذخیره و تغییر آن ها را تعیین می‌کنند و متاسفانه ، این دقیقا همان ناحیه ای است که آهنرباها می‌توانند بیشترین تداخل را در آن جا ایجاد کنند .

به یاد داشته باشید آهنرباها با جذب فلزی که از قبل شارژ شده است ( مغناطیس شده ) کار می‌کنند و از آنجایی که برخی از لوازم الکترونیکی بر اساس تعریف ، بر روی فلز شارژ شده کار می‌کنند ، اغلب این خطر وجود دارد که یک نیروی مغناطیسی قوی باعث شود که این مسیرها را ناهمتراز کند ، در نتیجه آن ها را خنثی می‌کند .

اما خبرهای خوبی هم وجود دارد!  اگر چه بسیاری از وسایل قدیمی تر ، از جمله تلویزیون های کاتدی ، سی دی ها ، دستگاه های تلفن همراه و رایانه ها به طور باور نکردنی در معرض خطرات آهنرباهای خانگی بودند ، اکثر دستگاه های مدرن دیگر از ذخیره‌سازی مغناطیسی استفاده نمی‌کنند بنابراین کم تر در معرض آسیب ، از آهن رباهای ضعیف تر هستند .

با این حال ، با وجود این که خطر کم تر است ، اما این بدان معنا نیست خطری وجود ندارد . یک آهنربا قوی اگر به اکثر دستگاه‌های الکتریکی مدرن نزدیک شود ، باز هم می تواند آسیب جدی به آن وارد کند ، اما نه آنطور که شما فکر می‌کنید .

خطر واقعی این نیست که آهنربا الکترون های دیگر را پس می‌زند ، بلکه این است که به طور مکانیکی اجزای داخل دستگاه را جابه جا می‌کند و باعث آسیب داخلی می‌شود . این موضوع کمک می‌کند که در مورد دستگاه الکترونیکی خود مانند یک قلک پر از سکه فکر کنید . در گذشته این امکان وجود داشت که آهنربا نوشته روی سکه ها را پاک  کند .

امروزه ، خطر واقعی این نیست که نوشته ها را پاک کند ، بلکه این است که تمام سکه ها را به یک طرف قلک جذب می‌کند ، بنابراین برداشت پول شما غیر ممکن می‌شود . مطمئنا ، پول هنوز وجود دارد و قابل استفاده است اما برای استفاده از آن باید قلک را باز کنید ، سکه ها را به صورت فیزیکی مرتب کنید و خطر آسیب بیشتر را به جان بخرید .

اگر چه به نظر می‌رسد که می‌تواند باعث نگرانی باشد اما حقیقت این است که اگر شما یک دانشمند یا مهندس نباشید ، نوع مگنت که در واقع می‌تواند به هر یک از دستگاه های الکترونیکی مدرن شما آسب برساند باید بسیار سخت باشد که این موضوع امکان پذیر نیست دلیل آن این است که اول قیمت تولید گران تر است و دوم برای استفاده روزانه از آن ها دچار مشکل خواهید شد .

پس نگران نباشید ! در بیشتر موارد ، تقریبا هر فروشگاهی که از آن مگنت خریداری می‌کنید به قطعات مدرن در تجهیزات الکترونیکی آسیب نمی‌رساند . در واقع ، بسیاری از دستگاه های الکتریکی مدرن در داخل خود مگنت دارند ، حتی تلفن همراه شما .

نگهدارنده مگنتی تلفن همراه ایمن است ؟

پاسخ بسیار کوتاه است ، بله ، کاملا ایمن است . تلفن همراه شما کاملا ایمن است و می‌تواند بر روی یک نگهدارنده موبایل مگنتی یا داخل یک قاب مغناطیسی نصب شود .

هولدر مغناطیسی موبایل برای ماشین

آهن رباهایی که معمولا برای پایه های گوشی های هوشمند استفاده می‌شوند کوچک و از دید پنهان هستند ، در آن ها معمولا از آهنرباهای صنعتی استفاده نمی‌شود چرا که آسیب رسان هستند . به همین دلیل ، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانند با سیگنال ، داده ، صفحه گوشی یا هر چیز دیگری در دستگاه شما ، تداخل ایجاد کنند . این مورد امکان پذیر نیست .


بیشتر بخوانید :نحوه عملکرد باتری گوشی چگونه است ؟


در واقع ، چیزی که باید نگران آن باشید این نیست که آیا آهنربا اینقدر قوی است که روی استفاده شما از تلفن همراه تاثیر گذار باشد یا خیر ، بلکه این است که آیا آنقدر قوی است که گوشی شما را رها نکند !

حقیقت این است که اگر سعی کنید محتاط باشید و یک پایه تلفن با آهنربای ضعیف برای استفاده روزانه در وسیله نقلیه خود بخرید ، خواه دوچرخه ، موتورسیکلت یا ماشین باشد ، در واقع به اندازه کافی قوی نخواهد بود و ممکن است ، با کوچک ترین ضربه ای ، گوشی شما بیفتد ، این موضوع می‌تواند به تلفن شما آسیب جدی وارد کند ( هم داخلی و هم خارجی)

بنابراین از لحاظ آسیب رسیدن ، یک آهنربای ضعیف می‌تواند آسیبی به مراتب بیشتر از یک آهنربای استاندارد داشته باشد و خواهد داشت .

آیا نگهدارنده های موبایل مگنتی(مغناطیسی) می تواند به باتری آسیب برساند ؟

خیر ، نگهدارنده تلفن مگنتی هیچ تاثیری در عمر باتری گوشی ندارد . این یک اشتباه رایج است ، اما واقعیت این است که هم آهنربا بسیار ضعیف است و هم گوشی هوشمند شما بسیار با کیفیت است و نمی‌تواند بر عملکرد آن تاثیر بگذارد .   بهتر است کمی راجع به آن فکر کنید ! اگر قاب های مگنتی تلفن یا پایه های تلفن مگنتی واقعا به دلیل استفاده از آهنربا مضر بودند ، این موضوع در مورد شرکت های سازنده تلفن ها چگونه بود ؟

به عنوان مثال ، نزدیک به دو دهه است که محصولات اپل از نوعی آهنربا در داخل برای شارژ دستگاه های خود استفاده می‌کنند ، نه این که باتری آن ها را تخلیه کنند . به همین ترتیب ، این آهنرباها در طول سال ها فقط قدرتشان افزایش یافته است . بنابراین اگر اپل نگران باتری های روی ، داخل یا اطراف دستگاه خود نیست ، شما نیز نباید نگران باشید .

هولدر مگنتی قوی

همانطور که گفته شد ، اگر چه آهنرباها نمی‌توانند روی باتری تلفن شما تاثیر بگذارند ، اما بالعکس یک قاب مغناطیسی که به درستی طراحی نشده باشد می‌تواند بر روی تلفن همراه شما تاثیر گذار باشد . منظور ما از این موضوع این است که لزوما آهنربا نیست که به گوشی شما آسیب می‌رساند ، بلکه گرمای تولید شده توسط قاب و یا نگهدارنده باعث می‌شود گوشی شما آسیب ببیند .

اگر یک گوشی به طور کلی بیش از حد گرم شود ، می‌تواند تاثیر نامطلوبی بر باتری و عمر باتری گوشی شما داشته باشد و اگر قاب شما قابلیت نفس کشیدن را نداشته باشد ، مطمئنا تلفن شما بیش از حد گرم خواهد شد . بنابراین قبل از جست و جوی آنلاین برای خرید قاب مگنتی ، نظرات کاربران دیگر را بخوانید تا مطمئن شوید که باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما نمی‌شود .


خرید دسته بازی موبایل و تبلت با بهترین قیمت ها ، فقط از فروشگاه بابلو


آیا نگهدارنده موبایل مگنتی با GPS تداخل ایجاد می‌کند؟

باز هم پاسخ بسیار کوتاه است ، خیر ، نگهدارنده موبایل مگنتی با GPS گوشی شما تداخل ندارد زیرا GPS کاملا مستقل از قطب نما الکترونیکی شما کار می‌کند . اگر چه ما اعتراف می کنیم که این سوال بر اساس تاریخچه به وجود آمدن قطب نما و نحوه عملکرد آن‌ها کمی می‌تواند دشوار باشد ، اما در عصر مدرن ، این موضوع جای نگرانی ندارد .

در گذشته ، قطب نما در واقع از آهنربا ها برای همسویی با قطب های مغناطیسی طبیعی زمین استفاده می‌کرد ، به همین دلیل است که آن ها همیشه به سمت شمال هستند . بنابراین اگر در اواسط قرن نوزدهم در یک قایق بودید که در دریای آزاد حرکت می‌کرد و شخصی روی عرشه آهنربای بسیار قدرتمندی داشت ، بله ، می‌توانست بر قطب نما و در نتیجه بر توانایی های ناوبری شما تاثیر بگذارد .

آهنربای موبایل

با این حال دستگاه های GPS امروزه کاملا متفاوت از دستگاه های ناوبری گذشته ساخته می‌شوند . یعنی آن ها کاملا الکترونیکی هستند و یک سیستم مبتنی بر ماهواره و نه یک سیستم ژئومغناطیسی متکی هستند ، به این معنی که آهنرباها به این صورت روی آن‌ها تاثیر نمی‌گذارند .

هنگامی که از GPS خود بر روی تلفن هوشمند استفاده می‌کنید ، اساسا مکان و زمان خود را در یک ماهواره در فضای بیرونی بارگزاری می‌کنید ، که تغییرات کوچک ، مکان و زمان شما را ردیابی می‌کند و آن را با یک شبکه کامل دیگر ارسال می‌کند .

در مجموع ، این ماهواره ها سیگنال شما را ارسال و دریافت می‌کنند ، آن ها را به یکدیگر پرتاپ می‌کنند و موقعیت شما را بر اساس این تفاوت های جزئی در جهت ، سرعت و زمان به صورت مثلثی مشخص می‌کنند .

امروزه GPS بسیار پیشرفته شده است . بنابراین تصور این که پایه های نگهدارنده موبایل مگنتی می‌تواند بر این مکانیزم تاثیر گذار باشد غیر قابل درک است و لازم نیست نگران آن باشید .

نتیجه گیری

به احتمال زیاد خودتان جواب این سوال را متوجه شده باشید که که آیا هولدر مغناطیسی خوب است یا بد ؟ ما در این مقاله به شما ثابت کردیم که در بیشتر موارد آهنرباها نمی‌توانند روی GPS ، عمر باتری یا بر عملکرد کلی تلفن شما تاثیر گذار باشند پس هولدرهای مگنتی باید خوب باشند ، قبول دارید ؟

خوب بستگی دارد ، فقط به این دلیل که آهنربا نگهدارنده روی گوشی شما تاثیر نمی‌گذارد ، به این معنی نیست که این نوع نگهدارنده گوشی موبایل خوب است . برای این کار ، ابتدا باید طراحی و مهندسی پایه گوشی خود را نگاه کنید  و در نهایت بله ، پایه های مگنتی می‌توانند بسیار خوب باشند ، به شرطی که پایه نگهدارنده مغناطیسی خوب و با کیفیتی هم تهیه کنید که البته شما می توانید با کیفیت ترین و بهترین پایه های نگهدارنده موبایل را از فروشگاه بابلو خریداری کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
بدیهی است که استفاده از تلفن های هوشمند هنگام رانندگی ، چه برای صحبت کردن ، پخش موسیقی و.. زمانی که به یک پایه مناسب وصل شده باشد ، ایمن تر است . چیزی که دید را مسدود نمی‌کند ، اما شما را هم مجبور نمی‌کند که برای مدت طولانی چشمان خود را از جاده بردارید . هولدر بهترین وسیله ای است که به شما امکان می‌دهد بدون دردسر گوشی خود را شارژ و برنامه های موجود در صفحه نمایش را انتخاب کنید . با در نظر گرفتن میزان زمانی که در خودرو می گذارنید و ایمنی راننده و سرنشینان ، شایسته است این موضوع را به طور کامل
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha