آیا کابل در سرعت شارژ تاثیر دارد ؟ تاثیر طول کابل بر شارژ

به عنوان انسان‌، معمولاً بی‌تاب و ناشکیب و به دنبال رسیدن به بهترین و بزرگترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد، اما در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلف شود. به همین دلیل، در استفاده از گوشی هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی خود نیز، همین بی‌صبری را نشان می‌دهیم، به‌ویژه زمانی که آنها را شارژ می‌کنیم.

از گوشی هوشمند خود می‌خواهیم تا باتری آن را در سریع‌ترین زمان ممکن ، 100٪ شارژ کند. با وجود فناوری‌های شارژ سریع، می‌توان در 10 تا 15 دقیقه زمان شارژ، ساعت‌ها استفاده از گوشی را فراهم کرد. اما، باید توجه داشت که عوامل دیگری نیز وجود دارند که ممکن است سرعت شارژ گوشی هوشمند شما را کاهش دهند.

این عوامل شامل کابل شارژ با کیفیت، ضخامت سیم‌های داخل کابل شارژ، آمپر آداپتور برق و کابل و برخی عوامل دیگر هستند. همچنین، طول کابل شارژ نیز یک عامل مهم است که بر سرعت شارژ گوشی هوشمند تأثیر می‌گذارد، اما اغلب افراد این موضوع را نادیده می‌گیرند.

پس ، بله ، اندازه کابل می‌تواند در کاهش و افزایش سرعت شارژ گوشی هوشمند شما تاثیر گذار باشد . اما برای این موضوع بهتر است کمی بیشتر آن را توضیح دهیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید .


ارزان ترین لوازم جانبی موبایل با تنوع بالا و با بهترین کیفیت ها همراه با گارانتی در فروشگاه بابلو !


ارتباط بین اندازه کابل و سرعت شارژ

با توجه به اینکه دو کابل با طول‌های متفاوت و ضخامت یکسان ساخته شده‌اند، کابل کوتاهتر سریعتر از کابل بلندتر شارژ می‌شود. این امر ممکن است برای بسیاری از کاربران گوشی هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی دیگر ناشناخته باشد، اما در واقعیت، رابطه بین طول کابل و سرعت شارژ گوشی هوشمند شما با استفاده از فرمول مقاومت توضیح داده شده است.

هادی‌های الکتریکی در کابل شارژ شما مقاومتی را به جریان الکتریکی ارائه می‌دهند. مقدار مقاومتی که آنها ارائه می‌دهند به دو عامل طول کابل و ضخامت سیم بستگی دارد. هرچه طول کابل بیشتر باشد، مقاومت بیشتر و در نتیجه جریان الکتریکی کمتری به دستگاه شما می‌رسد. به علاوه، نتایج آزمایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که طول کابل USB شما واقعاً بر سرعت شارژ گوشی هوشمند شما تأثیر دارد.

چه نوع کابل شارژری بخریم

برای توضیح بهتر، فرض کنید دو کابل (A & B) با ضخامت 1 میلی‌متر ساخته شده‌اند. کابل(A)  6 میلی‌متر طول دارد و کابل(B)  4 میلی‌متر ، با استفاده از فرمول مقاومت، مقاومت هر کابل را محاسبه می‌کنیم. مقاومت کابل(A)  6 است (6 میلی‌متر / 1 میلی‌متر) و مقاومت کابل(B)  4 است (4 میلی‌متر / 1 میلی‌متر). همانطور که نتایج نشان می‌دهد، هرچقدر یک کابل بلند باشد، مقاومت آن بالاتر خواهد بود و در نتیجه جریان الکتریکی کمتر به دستگاه شما خواهد رسید.

البته این یک توضیح نظری است. اجازه دهید بگوئم که نتایج آزمایش‌های صورت گرفته نشان داده است که طول کابل USB شما واقعاً بر سرعت شارژ گوشی هوشمند شما تأثیر دارد. در واقع، تست‌های انجام شده نشان می‌دهد که هنگام استفاده از یک کابل USB با طول بین 1 تا 2 متر، سرعت شارژ بهینه ای تجربه خواهید کرد.


پیشنهاد بابلو : خرید کابل شارژر گوشی موبایل با ضمانت اصالت و مناسب برای تمامی گوشی های هوشمند ! 


اثبات تجربی: تأثیر طول کابل USB بر سرعت شارژ گوشی هوشمند

"Ibloo"، یکی از اعضای معتبر انجمن توسعه دهندگان XDA، با گزارش های دقیق، توانست ثابت کند که کابل های کوتاه تر سریعتر از کابل های بلندتر شارژ می‌شوند. برای انجام آزمایش، از سه کابل با طول های مختلف (12، 36 و 72 اینچ) و دو آداپتور برق مختلف استفاده شد. کابل های استفاده شده، از سیم/مواد یکسان و گیج/ضخامت یکسان تشکیل شده بودند.

اطلاعات در مورد شارژر موبایل

با استفاده از سه کابل برای شارژ یک دستگاه (یک سامسونگ گلکسی نوت 2)، صحت نظریه مقاومت را اثبات کرد. نتایج نشان داد که هرچه کابل کوتاه‌تر باشد، شارژ سریع‌تر است. در واقع، کابل‌های کوتاه‌تر (12 و 36 اینچی) نسبت به کابل طولانی‌تر، انرژی بیشتری را برای هر دو آداپتور سامسونگ و ایسوس به باتری می‌رسانند.

طول کابل

سامسونگ 2 آمپر

ایسوس 1.35 آمپر

12 اینچ

1.09 آمپر

0.73 آمپر

36 اینچ

0.79 آمپر

0.73 آمپر

72 اینچ

0.46 آمپر

0.27 آمپر

نتیجه گیری

اکنون که مطلع شدید طول یک کابل می‌تواند بر سرعت شارژ دستگاه شما تأثیر بگذارد، باید به نوع کابل هایی که خریداری می‌کنید و همچنین کابل هایی که برای شارژ دستگاه خود استفاده می‌کنید توجه بیشتری داشته باشید. در هنگام خرید کابل شارژ دستگاه، مطمئن شوید که ضخیم و اندازه آن متوسط باشد . از نظر طول. اگر به شارژ سریع اهمیت می‌دهید، از استفاده از کابل های باریک و طولانی خودداری کنید.

بنابراین، با توجه به آزمایش Ibloo، بهتر است از کابل های کوتاه‌تر (12 و 36 اینچی) استفاده کنید تا به شارژ سریع‌تر دست یابید. در نهایت، با توجه به اینکه باتری دستگاه شما یکی از مهم‌ترین قسمت‌های آن است، بهتر است همواره به شارژ سریع و بهینه آن توجه کنید. همچنین می‌توانید خرید کلگی شارژر موبایل را در فروشگاه بابلو انجام دهید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در حال حاضر، با پیشرفت فناوری، کابل‌های فست شارژ در دسترس هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی هوشمند خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. در این مقاله، به بررسی فرق بین کابل فست شارژ و کابل USB معمولی خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از کابل فست شارژ، می‌توانید به سرعت و با کارایی بالاتر، گوشی هوشمند خود را شارژ کنید.
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha