11 عامل تشخیص مهم شارژر و کابل شارژ اورجینال و فیک

استفاده از شارژرها و کابل‌های شارژ برای گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به لوازم جانبی اصلی، بسیار رایج شده است. با این حال، استفاده از لوازم جانبی تقلبی می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند و در برخی موارد حتی باعث خرابی گوشی شود. به همین دلیل، انتخاب شارژر و کابل USB مناسب و اصلی بسیار مهم است.

اخیراً تفاوت‌های بین شارژرها و کابل‌های شارژ اصلی سامسونگ و لوازم جانبی تقلبی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است. در این بررسی، 11 تفاوت قابل توجه بین شارژرهای تقلبی و اصلی سامسونگ و کابل های شارژ بیان شده است که به شما در تشخیص اصالت آن‌ها کمک می‌کند.

اگرچه لوازم جانبی تقلبی ممکن است قیمت مناسب‌تری داشته باشند، اما در صورت خرید شارژر و کابل USB تقلبی، ممکن است با مشکلات ناشی از آن‌ها روبرو شوید. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در هنگام خرید لوازم جانبی برای گوشی هوشمند خود، به اصالت آن‌ها توجه کافی را داشته باشید و از لوازم جانبی اصلی و معتبر استفاده کنید.

در ادامه به ۱1 مورد اشاره خواهیم کرد که تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی را برای شما به صورت کامل روشن خواهد کرد پس پیشنهاد می‌کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

۱-کیفیت ساخت شارژر

شارژر، ابزاری حیاتی برای شارژ کردن گوشی هوشمند شماست. اما آیا میدانید که شارژر اصلی با شارژر تقلبی چه تفاوت‌هایی دارد؟

اولین چیزی که هنگام برداشتن شارژر خود متوجه آن خواهید شد، کیفیت ساخت کلی آن است. شارژر اصلی باید احساس خوبی داشته باشد، محکم و قوی باشد. در حالی که شارژر تقلبی از پلاستیک ارزان قیمت ساخته شده اند.به جز این تفاوت، شارژر اصلی به طور معمول دارای ولتاژ و جریان خروجی استاندارد است. در حالی که شارژر تقلبی ممکن است ولتاژ و جریان خروجی نامناسبی داشته باشد که می‌تواند باعث آسیب به باتری گوشی شما شود.

بنابراین، توصیه می‌کنیم که هنگام خرید لوازم جانبی برای گوشی هوشمند خود، به اصالت و کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید و از لوازم جانبی اصلی و معتبر استفاده کنید.

تشخیص شارژر اصلی


پیشنهاد بابلو : خرید آنلاین اسپیکر بلوتوثی با کیفیت بالای صدا و همراه با گارانتی شرکتی !


۲-وزن شارژر

اگر قصد خرید شارژر دیگری را دارید، بهتر است شارژر اصلی خود را به همراه داشته باشید. با ارزیابی وزن شارژرهای اصلی و تقلبی، می‌توانید تفاوت بین آن‌ها را تشخیص دهید. شارژر اصلی با کیفیت ساخت بالا، باید نسبت به شارژر تقلبی سنگین‌تر باشد.

3-گوشه ها و لبه های شارژر

اگر قسمت بالایی و لبه‌های شارژر اصلی را با شارژر تقلبی مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که شارژر تقلبی دارای گوشه‌ها و منحنی‌های ناهموار است و مقداری پلاستیک اضافی دارد، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه‌های صاف و هموار است (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید).

تشخیص شارژر اصلی سامسونگ

۴- اتصالات روی شارژر

هر دو شارژر اصل و تقلبی یک مفصل در وسط دارند. شارژر اصلی دارای مفصل صاف و هموار است، در حالی که شارژر تقلبی دارای مفصل تیز و برجسته است (همانطور که در تصویر بالا مشخص است).

۵-شیار اتصال پورت USB روی شارژر

همانطور که در نکته قبلی بحث کردیم، برش و اتصالات شیار پورت کانکتور USB شارژر تقلبی نیز دارای گوشه‌ها و لبه‌های ناهموار است، در حالی که شارژر اصلی دارای لبه‌های صاف و خوش ساخت است (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید).


۶-دوشاخه شارژر

دوشاخه‌های استاندارد اروپایی در شارژر اصلی سامسونگ دارای یک لایه پلاستیکی اضافی در انتهای پایین ساختار دوشاخه‌ها هستند تا استحکام و پشتیبانی بیشتری را ارائه دهند و دوام کلی آن را افزایش بدهند.در حالی که در شارژر تقلبی سامسونگ، دوشاخه‌های ساده و بدون ساختار وجود دارد (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید).

دوشاخه شارژر موبایل


بیشتر بخوانید : راهنمای کامل خرید بهترین کابل شارژ موبایل و تبلت


۷- سایز کانکتور میکرو یو اس بی

در کابل micro-USB به USB، تفاوت قابل توجهی بین اندازه کانکتور micro-USB کابل اصلی و کابل USB تقلبی وجود دارد.کانکتور micro-USB اصلی کوتاه‌تر است و به بدنه نزدیک‌تر قرار دارد در حالی که کابل USB جعلی یک کانکتور micro-USB بزرگتر دارد و فاصله بیشتری بین کانکتور و بدنه وجود دارد که پس از استفاده مکرر، احتمال شکستن آن بیشتر است. (در تصویر زیر مشخص شده است)

سوکت یو اس بی نری

۸-اتصال Micro USB

اگر به اتصال کابل دقت کنید، متوجه خواهید شد که اتصالات میکرو USB اصلی به طور پیوسته و به شکل ذوزنقه‌ای در کابل قرار گرفته‌اند و فاصله‌ی برابری با یکدیگر دارند.در حالی که در کابل شارژ تقلبی، اتصالات میکرو USB به طور متناقض و به شکل مربع قرار دارند (همانطور که در تصویر بالا مشخص است).

۹-نماد USB در رابط Micro USB

نماد USB حک شده بر روی بدنه کانکتور micro USB دارای تغییراتی است، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید. کانکتور کابل USB اصلی دارای یک علامت لیزری با رنگ روشن است، در حالی که کانکتور تقلبی دارای نماد USB با رنگ تیره است.

رابط usb


خرید هندزفری بلوتوثی با ضمانت اصالت و قیمت با بهترین کیفیت ها و همراه با گارانتی ویژه فروشگاه بابلو !


10-کانکتور USB

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سطح پوسته کانکتور USB اصلی دارای یک سوراخ بیضی شکل کوچک است، در حالی که پوسته رابط USB روی کابل USB تقلبی دارای سطح صاف است.

کابل مادگی usb

۱۱-علامت USB روی کانکتور USB(سامسونگ)

تفاوت‌های بین شارژرهای اصلی سامسونگ و شارژرهای تقلبی برای بسیاری از کاربران بسیار گنگ و گم‌کننده است. گاهی اوقات تفاوت‌ها به قدری جزئی هستند که هرگز نمی‌توانید بفهمید کدام یک از لوازم جانبی اصلی است و کدام یک نسخه تقلبی است، مگر اینکه شارژرها و کابل‌های شارژ از نظر فیزیکی در کنار هم قرار گرفته باشند و از نزدیک بررسی شوند.

با این حال، تفاوت‌های بین شارژرهای اصلی سامسونگ و شارژرهای تقلبی وجود دارد. که در اینجا لیستی از تفاوت‌های قابل مشاهده را برای شما آورده‌ایم:

1. چاپ لوگو: لوگوی سامسونگ در شارژرهای اصلی با کیفیت بالا چاپ می‌شود، در حالی که در شارژرهای تقلبی چاپ لوگو با کیفیت پایین است.

2. کیفیت ساخت: شارژرهای اصلی سامسونگ با کیفیت ساخت بالاتری تولید می‌شوند، در حالی که شارژرهای تقلبی با کیفیت پایین‌تر ساخته می‌شوند.

3. مقدار جریان خروجی: شارژرهای اصلی سامسونگ با مقدار جریان خروجی ثابت و با دقت تولید می‌شوند، در حالی که شارژرهای تقلبی ممکن است مقدار جریان خروجی آن‌ها با مقدار مشخص شده در دستگاه سامسونگ مطابقت نداشته باشد.

4. قابلیت شارژ سریع: شارژرهای اصلی سامسونگ قابلیت شارژ سریع را دارند، در حالی که بسیاری از شارژرهای تقلبی این قابلیت را ندارند.

5. طول کابل: شارژرهای اصلی سامسونگ با کابل‌های با کیفیت و با طول مناسب عرضه می‌شوند، در حالی که بسیاری از شارژرهای تقلبی با کابل‌های کوتاه و با کیفیت پایین عرضه می‌شوند.

6. قابلیت پشتیبانی: شارژرهای اصلی سامسونگ قابل پشتیبانی توسط گارانتی هستند، در حالی که شارژرهای تقلبی بدون گارانتی هستند .

نتیجه گیری

در پایان، باید بگویم که تشخیص تفاوت‌هایی که در این مقاله ذکر شد، در صورتی که محصول یا لوازم جانبی اصلی همراه خود نداشته باشید، بسیار دشوار است. بنابراین، بهتر است همواره از محصولات و لوازم جانبی موبایل اصلی استفاده کنید.همانطور که در ابتدا ذکر شد، استفاده از شارژر تقلبی یا لوازم جانبی جعلی با گوشی هوشمند سامسونگ و سایر تلفن های هوشمند می‌تواند به مرور زمان،  به آن آسیب برساند. بنابراین، توصیه می‌کنم همیشه از محصولات و لوازم جانبی اصلی استفاده کنید.

آیا تجربه‌ای از خرید شارژر یا کابل شارژ جدید برای گوشی هوشمند خود داشته اید؟ آیا تفاوتی بین اصلی و جعلی پیدا کرده‌اید که ممکن است آن را ما ندانیم ؟ تجربه خود را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید

همچنین بخوانید
استاندارد USB یا ( Universal Serial Bus) یکی از مهمترین استانداردهای صنعتی برای کابل‌ها و کانکتورها است که امروزه در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد در طول زمان پیشرفت کرده و تکرارهای مختلفی داشته است، سرعت و قدرت آن نیز بهبود یافته است.
مشکل گرم شدن شارژرهای USB ممکن است در برخی موارد به دلیل عدم تطابق شارژر و ولتاژ دستگاه باشد. همچنین، نقص سخت افزاری، استفاده از شارژر اشتباه برای دستگاه یا استفاده از دستگاه در حین شارژ آن می‌تواند باعث گرم شدن شارژر شود. مقداری گرما در هنگام شارژ کردن شارژرهای USB بسیار طبیعی است، اما اگر خیلی گرم شد یا طبیعی نبود، این یک مشکل جدی است و باید بررسی شود.
اگر از یک شارژر تبلت یا گوشی هوشمند دیگری استفاده می‌کنید یا آن را جداگانه خریداری کرده‌اید، ممکن است باتری کندتر شارژ شود. همچنین، حتی اگر از شارژر اصلی و کابل USB دستگاه خود برای شارژ آن استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان معیوب شده باشد. زمانی که کابل ها را بیش از حد بپیچانید یا بپیچید، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها را به برق وصل و خارج می‌کنید، اتصالات کانکتورها شل می‌شوند و هیچ شارژر برقی برای همیشه سالم باقی نمی‌ماند.
آیا کابل شارژر قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر سیم شارژر پاره شده درانواع تلفن هوشمند نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی ممکن است ؟  آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده‌اید که در بخشی از روز، دستگاه شما به شارژ نیاز داشته ولی شارژر شما کار نمی‌کرد؟ این مشکل برای اکثر افراد آشناست. شارژرها به دلیل استفاده‌ی زیاد، اغلب با مشکلاتی مانند کابل‌های خراب شده مواجه می‌شوند. اما آیا واقعاً کابل شارژر قابل تعمیر است؟
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha