چطور متوجه شویم کابل شارژر خراب است ؟ معرفی نرم افزار تست کابل شارژر

اگر از یک شارژر تبلت یا گوشی هوشمند دیگری استفاده می‌کنید یا آن را جداگانه خریداری کرده‌اید، ممکن است باتری کندتر شارژ شود. همچنین، حتی اگر از شارژر اصلی و کابل USB دستگاه خود برای شارژ آن استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان معیوب شده باشد. زمانی که کابل ها را بیش از حد بپیچانید یا بپیچید، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها را به برق وصل و خارج می‌کنید، اتصالات کانکتورها شل می‌شوند و هیچ شارژر برقی برای همیشه سالم باقی نمی‌ماند.

در صورتی که حس کردید که شارژر شما مشکلی دارد، اما دقیقاً نمی‌دانید چه کاری می‌توانید انجام دهید، در صورت داشتن یک گوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی، راه‌حل‌های تشخیص خرابی شارژر یا کابل را در این مقاله پیدا خواهید کرد . بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

آمپر چیست و چگونه می توان میزان آن را بدست آورد؟

برنامه Ampere برای اندازه‌گیری جریان الکتریکی شارژ و تخلیه باتری دستگاه اندرویدی شما طراحی شده است. این برنامه با تلفن های هوشمند و تبلت هایی که دارای اندروید 4.0.3 یا جدیدتر هستند، سازگار است. به عنوان مثال، ما آن را روی موتورولا نکسوس 6 که روی اندروید 7.0 اجرا می‌شود و نکسوس 6 پی که روی اندروید 7.1.1 اجرا می‌شود، آزمایش کرده‌ایم.

برای نصب برنامه، در تلفن هوشمند یا تبلت Android خود، فروشگاه Play را باز کنید و عبارت "ampere" را جستجو کنید .

فرمول محاسبه آمپر به وات

پس از نصب برنامه، آن را در صفحه اصلی یا در کشوی برنامه‌های خود پیدا کنید و روی میانبر آن ضربه بزنید تا راه‌اندازی شود.

آمپر ، سلامت باتری، دما، ولتاژ، نرخ شارژ و موارد دیگر را نشان می‌دهد . برنامه Ampere بلافاصله پس از اجرا، شروع به اندازه‌گیری جریان الکتریکی شارژ یا تخلیه باتری دستگاه شما می‌کند. مقدار اندازه‌گیری شده در کمتر از 10 ثانیه نمایش داده می‌شود و در این مدت پیام "اندازه‌گیری" در قسمت بالای صفحه‌نمایش نمایش داده می‌شود.

برای مشاهده جریان الکتریکی فعلی، مقدار به همراه کمترین و بیشترین مقادیر ثبت شده، در سمت چپ و راست با فونت بزرگ در بالای صفحه‌نمایش نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، برنامه Ampere اطلاعات اضافی زیر را نیز نمایش می‌دهد:

  • وضعیت (Status): شارژ یا تخلیه باتری دستگاه شما.
  • اتصال (Plugged): نشان دهنده این است که دستگاه شما به شارژر برق متصل است یا خیر.
  • سطح(Level): درصد شارژ باتری دستگاه شما.
  • سلامت(Health): نشان دهنده سلامت باتری دستگاه شما است.

برنامه Ampere قابلیت نمایش اطلاعات فوق را در چند سبک بصری مختلف دارد که با کشیدن صفحه به چپ یا راست، می‌توانید بین آن‌ها جابه‌جا شوید.

پیشنهاد بابلو : خرید کلگی شارژر اصلی با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت ها همراه با ضمانت اصالت !

نحوه استفاده از برنامه آمپر برای شناسایی شارژر ها و کابل های Usb خراب

می‌توانید با اجرای برنامه Ampere روی دستگاه اندرویدی خود و بدون اتصال به شارژر، جریان تخلیه دستگاه خود را اندازه‌گیری کنید. سپس با برداشتن شارژر و کابل USB، مشخصات آن‌ها را بررسی کنید. برای بسیاری از شارژرهای برق، مشخصات مربوطه روی آن‌ها چاپ شده است. مشخصات مهم شارژر شما جریان خروجی آن است. به‌عنوان مثال، شارژر اصلی Motorola Nexus 6 دارای جریان خروجی استاندارد 1.6 آمپر یا 1600 میلی‌آمپر ساعت است.

با وصل کردن شارژر به پریز دیواری و به دستگاه اندرویدی خود، برنامه Ampere را باز کنید و جریان شارژ اندازه‌گیری شده توسط برنامه را یادداشت کنید. سپس جریان شارژی که به تازگی اندازه‌گیری کرده‌اید را با جریان تخلیه اولیه دستگاه خود جمع کنید و با توان خروجی استاندارد شارژر مقایسه کنید. در صورت تفاوت، باید اندازه‌گیری‌های متناوب با شارژرهای و کابل‌های USB مختلف انجام داده تا مشخص شود کدام قطعه معیوب است.

 نرم افزار تست کابل شارژر

همچنین باید توجه داشت که استفاده از شارژرهای نامناسب و کابل‌های USB غیراصلی می‌تواند به دستگاه شما آسیب برساند و باعث خرابی آن شود. برخی از شارژرها و کابل‌های USB نامناسب، جریان خروجی نامناسبی دارند که می‌تواند باعث افزایش دمای دستگاه شما شود و در نتیجه باعث کاهش عمر باتری شود.


بیشتر بخوانید : 12 ترفند برای افزایش طول عمر باتری گوشی


برای اطمینان از سلامت دستگاه خود، بهتر است از شارژرهای اصلی و کابل‌های USB معتبر استفاده کنید. همچنین، به دستگاه خود توجه کافی را بدهید و در صورت تغییر در عملکرد آن، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکلات را به صورت سریع و بهینه حل کند.

اندازه گیری متفاوت در گوشی ها و تبلت هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می کنند

شارژرهای برق اصلی برخی از دستگاه‌های مدرن، مانند Motorola Nexus 6، احتمالاً بیش از یک خروجی خواهند داشت به دلیل پشتیبانی از فناوری‌های شارژ سریع که به کاربر امکان می‌دهد باتری را سریع‌تر از حد معمول شارژ کند. در حالت شارژ توربو Nexus 6، تا زمانی که باتری به ظرفیت ۷۸٪ برسد، این فناوری کار می‌کند. در صورت استفاده از دستگاه با شارژ سریع و همچنین شارژری با پشتیبانی از این فناوری، توصیه می‌شود پس از عبور از سطح شارژ سریع، اندازه‌گیری‌های خود را انجام دهید. به‌عنوان مثال، در دستگاه Nexus 6، توصیه می‌شود اندازه‌گیری‌ها با باتری حداقل ۷۸ درصد صورت گیرد.

چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است

نتیجه گیری

در این مقاله، به بررسی روش‌هایی برای شناسایی کابل شارژر خراب پرداختیم. با توجه به اهمیت استفاده از کابل شارژر سالم و مناسب، شناسایی کابل‌های خراب و آسیب دیده می‌تواند به شما کمک کند تا از خرابی دستگاه‌تان جلوگیری کنید و همچنین عمر باتری دستگاه را بالا ببرید. با استفاده از روش‌هایی که در این مقاله بیان شد، می‌توانید با سادگی کابل شارژر خود را بررسی کنید و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید. به همین دلیل، توصیه می‌شود همیشه به کیفیت کابل شارژر خود توجه کنید و در صورت شک، از روش‌های بررسی کابل‌های خراب استفاده کنید.

Ampere برای اندروید یک ابزار کوچک و عالی برای شناسایی شارژرها و کابل‌های USB نامناسب است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی کابل‌های خراب و شارژرهای نامناسب را شناسایی کنید. برخلاف بسیاری از کاربران که این برنامه را زمانی مورد استفاده قرار می‌دهند که مشکلی به وجود آمده باشد، توصیه ما این است که همین الان این کار را انجام داده و تمام شارژرهای برق و کابل‌های USB خود را بررسی کنید. همیشه بهتر است از روش‌های پیشگیرانه استفاده کنید همچنین بهتر است برای ایجاد نشدن مشکل جدی با خرید کابل شارژ اصلی گوشی موبایل از فروشگاه بابلو ، نگران خرابی احتمالی دستگاه خود نباشید.

با استفاده از این اپلیکیشن، می‌توانید به سادگی تعداد کابل‌ها و شارژرهای USB خراب خود را شناسایی کنید و از خرابی دستگاه‌های الکترونیک خود جلوگیری کنید. اگرچه تعداد دقیق کابل‌ها و شارژرهای USB خراب به شناسایی کمک‌کرده، با استفاده از این ابزار مطمئن می‌توانید به سادگی مشخص کنید کدام دستگاه‌ها نامناسب هستند.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
آیا کابل شارژر قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر سیم شارژر پاره شده درانواع تلفن هوشمند نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی ممکن است ؟  آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده‌اید که در بخشی از روز، دستگاه شما به شارژ نیاز داشته ولی شارژر شما کار نمی‌کرد؟ این مشکل برای اکثر افراد آشناست. شارژرها به دلیل استفاده‌ی زیاد، اغلب با مشکلاتی مانند کابل‌های خراب شده مواجه می‌شوند. اما آیا واقعاً کابل شارژر قابل تعمیر است؟
به عنوان انسان‌، معمولاً بی‌تاب و ناشکیب و به دنبال رسیدن به بهترین و بزرگترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد، اما در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلف شود. به همین دلیل، در استفاده از گوشی هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی خود نیز، همین بی‌صبری را نشان می‌دهیم، به‌ویژه زمانی که آنها را شارژ می‌کنیم.
در حال حاضر، با پیشرفت فناوری، کابل‌های فست شارژ در دسترس هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی هوشمند خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. در این مقاله، به بررسی فرق بین کابل فست شارژ و کابل USB معمولی خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از کابل فست شارژ، می‌توانید به سرعت و با کارایی بالاتر، گوشی هوشمند خود را شارژ کنید.
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha