آیا کابل شارژر قابل تعمیر است ، نحوه تعمیر شارژر خراب چگونه است ؟

آیا کابل شارژر قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر سیم شارژر پاره شده درانواع تلفن هوشمند نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی ممکن است ؟  آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده‌اید که در بخشی از روز، دستگاه شما به شارژ نیاز داشته ولی شارژر شما کار نمی‌کرد؟ این مشکل برای اکثر افراد آشناست. شارژرها به دلیل استفاده‌ی زیاد، اغلب با مشکلاتی مانند کابل‌های خراب شده مواجه می‌شوند. اما آیا واقعاً کابل شارژر قابل تعمیر است؟

بدون شک، کابل‌های شارژر به دلیل استفاده‌ی بسیار، به خطر افتاده و آسیب پذیر هستند. با این حال، از آنجایی که شارژرها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به صورت مداوم در حال استفاده باشند، روش‌های تعمیر آن‌ها نیز فراوان هستند. در این مقاله، به بررسی 4 روش از دلایل عدم کارکرد شارژر و به روش‌های تعمیر کابل یا سیم شارژر خود می‌پردازیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه کابل شارژ را تعمیر کنیم – تعمیر سریع

آیا به دنبال راه‌حلی برای تعمیر کابل شارژر خراب خود هستید؟ ما چند راه‌حل عالی برای شما آماده کرده ایم. برای شروع، با راه‌حل‌های سریع و موقت ، شما را آشنا خواهیم کرد که برای زمانی که به یک تعمیر سریع نیاز دارید، عالی هستند:

تعمیر سر کابل شارژر

تعمیر سریع کابل شارژر با استفاده از نوار برق

اگر به دنبال یک راه‌حل ساده و مقرون به صرفه برای تعمیر کابل شارژر خراب شده خود هستید، استفاده از نوار برق را امتحان کنید. بسیاری از مواقع، شما نیازی به خرید کابل شارژر جدید ندارید و می‌توانید با استفاده از نوار برق، مشکل خود را حل کنید.

تعمیر سر سوکت شارژر

برای این کار، نوار برق را چندین بار دور قسمت آسیب دیده بپیچید تا بی حرکت بماند و از آسیب بیشتر جلوگیری شود. همچنین، اگر قصد دارید برای مدتی از آن استفاده کنید، نوار را در طول کابل بپیچید ، برای اطمینان از نتایج بهتر، می‌توانید از یک فنر برای تثبیت بخش فرسوده استفاده کنید، مقداری نوار برق دور آن بپیچید و یک لوله انقباض کننده حرارت را به آن اضافه کنید.

به همین سادگی، مشکل کابل شارژر شکسته خود را حل کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

تعمیر سریع کابل شارژر با استفاده از Sugru

در صورتی که به دنبال راه‌حلی دائمی و بهتر برای تعمیر کابل شارژر خراب شده خود هستید، می‌توانید از چسب قالب‌گیری Sugru استفاده کنید. این چسب، با نام فورمرول نیز شناخته می‌شود و اولین چسب قابل قالب‌گیری در جهان است. Sugru یک ماده انعطاف‌پذیر بر پایه سیلیکون است که در مواجهه با هوا ، به یک ماده لاستیک مانند بادوام تبدیل می‌شود. با استفاده از Sugru، می‌توانید کابل شارژر خود را به صورت دائمی تعمیر کنید.

تعمیر کابل میکرو usb

برای این کار، فقط کافی است Sugru را در اطراف ناحیه آسیب دیده قالب بزنید و حدود 24 ساعت بگذارید تا خشک شود. برای نتایج بهتر، می‌توانید آن را در طول کابل قالب‌گیری کنید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید و کابل شارژر شما برای مدت طولانی‌تر به شما خدمت کند.

تعمیر سوکت تایپ سی


پیشنهاد بابلو : ارزان ترین لوازم جانبی موبایل با تنوع بالا و بهترین کیفیت ها !


تعمیر کابل شارژ – اصلاحات فنی

راه‌حل‌های سریع و آسان برای تعمیر کابل شارژر خیلی خوب هستند، اما اگر قصد دارید کابل شارژر پیچیده‌تری مانند کابل شارژر لپ‌تاپ را تعمیر کنید، بهتر است از روش‌های متفاوتی استفاده کنید.برای تعمیر یک کابل شارژر لپ‌تاپ که شارژ نمی‌شود، ابتدا باید مطمئن شوید که مشکل از کابل نیست. برای این کار، می‌توانید با استفاده از یک ولت‌سنج، ولتاژ خروجی کابل را اندازه بگیرید.

اگر ولتاژ خروجی کابل مناسب است ولی لپ‌تاپ شما هنوز هم شارژ نمی‌شود، ممکن است مشکل در باتری باشد. در این صورت، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا باتری را تعویض کند. در ادامه به برخی از مواردی که باعث تعمیر این گونه کابل ها می شود اشاره می‌کنیم .

تعمیر کابل شارژر با چسب حرارتی

با استفاده از چسب حرارتی، می توانید کابل شارژر خود را تعمیر کنید. برای این منظور، بهتر است یک تفنگ حرارتی و مقداری لوله‌های حرارتی در اندازه مناسب با کابل خود تهیه کنید. سپس لوله حرارتی را به طول مناسب برش داده و برای اتصال قوی و طولانی مدت،  کمی از سر شارژ را بپوشانید. در نهایت، با استفاده از تفنگ حرارتی، گرما را اعمال کرده و کابل را با استفاده از یک انبردست پایین نگه دارید و به چرخش آن ادامه دهید تا به یک تناسب یکنواخت و مطمئن برسید.

تعمیر سیم شارژر قطع شده سامسونگ

تعمیر کابل شارژر با لحیم کاری

با توجه به اینکه کابل‌های شارژر به راحتی از بین می‌روند و خراب می‌شوند، اکثر افراد تا زمانی که کابل خراب نشده است، این مشکل را نادیده می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود شارژر به طور کلی و به یک باره کار نکند. اگر شما هم در این وضعیت هستید و به سیم لحیم دسترسی دارید، نباید کابل را بیرون بیندازید. با استفاده از یک دستگاه لحیم، مقداری سیم لحیم و یک ابزار برش، می‌توانید سیم‌های معیوب یا خراب شده را تعمیر کنید و شارژر خود را به حالت قبل برگردانید.

ترمیم سیم شارژر


خرید هندزفری سیم دار با کیفیت صدای بالا و با برندهای معتبر و حرفه ای در فروشگاه بابلو !


چرا همچنان شارژر من کار نمی کند ؟

آیا شارژر شما حتی پس از مواردی که در بالا توضیح داده شد، کار نمی‌کند؟ نگران نباشید، در اینجا نحوه تعمیر شارژری که شارژ نمی‌کند آورده شده است.

1-خروجی

اگر شارژر شما خوب کار می کرد و بدون در نظر گرفتن خرابی ، بعد از تعمیر ، قطعه خراب شده کار نمی کند، ممکن است مشکل از پریز برق باشد. ابتدا جعبه فیوز را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد، از یک پریز دیگر استفاده کنید. همچنین، توصیه می‌شود دستگاه دیگری را با استفاده از همان پریز شارژ کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه شما مشکلی ندارد.

تعمیر جای پریز برق

2- تلفن همراه خود را بررسی کنید

وقتی دستگاهی شارژ نمی‌شود، به طور غریزی فکر می‌کنیم که ممکن است به شارژر مرطبت باشد، زیرا رایج‌ترین موردی  است که پیش می‌آید. با این حال، در موارد دیگر، ممکن است مشکل دستگاه شما باشد. به عنوان مثال، درگاه شارژ ممکن است کثیفی‌هایی را جمع کند که باعث جلوگیری از شارژ مناسب دستگاه شود. بهتر است آن را با استفاده از یک خلال دندان یا یک مسواک نرم تمیز کنید. اما ابتدا مطمئن شوید که پورت ، مسدود شده است.

تلفن همراه خود را بررسی کنید

در سناریوهای دیگر، ممکن است کمی طول بکشد تا نرم افزار مربوط به شارژ گوشی خود را به روز کنید، که منجر به اشکالاتی می‌شود و روند شارژ را مختل می‌کند. بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌های معلقی دارید یا خیر، و آنها را نصب کنید.حتی برخی از دستگاه‌ها دارای ویژگی توقف فرآیند شارژ پس از تشخیص رطوبت هستند. اگر دستگاه شما یکی از این موارد را دارد و اخیراً با رطوبت زیادی در تماس بوده‌اید، گوشی خود را برای چند ساعت بیرون بگذارید تا خشک شود.

بنابراین، اگر تمام تاکتیک‌های بالا را امتحان کرده‌اید و پریزهای شما خوب کار می‌کنند، دستگاه خود را برای مشکلات ذکر شده بررسی کنید و راه‌حل‌های توصیه‌شده را امتحان کنید.

3- عمر باتری موبایل تمام شده است

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید و مطمئن هستید که مشکل از شارژر نیست، احتمالا با باتری مشکل دارید. باتری‌ها معمولا به دو دلیل اصلی کار نمی‌کنند: یا خیلی قدیمی هستند یا معیوب و فاسد شده‌اند. اگر دستگاه شما برای مدتی طولانی خاموش بوده است، احتمالا باتری آن خراب شده است. با این حال، اگر دستگاه شما به صورت مداوم استفاده شده است، باید بررسی کنید که آیا باتری آن مشکل دارد یا خیر. همچنین حتما به مواردی مانند برآمدگی آن توجه کنید. اگر قبلا شارژ دستگاه سریع‌تر از حد معمول تمام می‌شد، بدون شک باتری شارژر شما مشکل دارد و نیاز به تعویض خواهد داشت .

طول عمر باتری گوشی


بیشتر بخوانید : 12 ترفند برای افزایش طول عمر باتری گوشی


نتیجه گیری

شارژرها امروزه بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما شده‌اند. بنابراین، طبیعی است که هنگامی که شارژر شما کار نمی‌کند، ناامید شوید. خوشبختانه، همانطور که اشاره شد، راه‌های زیادی برای تعمیر کابل شارژر خراب یا پاره شده در خانه وجود دارد. همچنین، شارژر شما همیشه ممکن است دلیل اصلی مشکل نباشد. بنابراین، پیش از اینکه آن را بیرون بیندازید، بررسی کنید که آیا پریز، دستگاه یا باتری دلیل شارژ نشدن آن هستند یا خیر. همچنین مطمئن شوید که راه‌حل‌های سریع و فنی بالا را برای اصلاح وضعیت امتحان کرده‌اید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
به عنوان انسان‌، معمولاً بی‌تاب و ناشکیب و به دنبال رسیدن به بهترین و بزرگترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستیم. این موضوع گاهی اوقات می‌تواند مفید باشد، اما در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد مشکلات مختلف شود. به همین دلیل، در استفاده از گوشی هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی خود نیز، همین بی‌صبری را نشان می‌دهیم، به‌ویژه زمانی که آنها را شارژ می‌کنیم.
در حال حاضر، با پیشرفت فناوری، کابل‌های فست شارژ در دسترس هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی هوشمند خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. در این مقاله، به بررسی فرق بین کابل فست شارژ و کابل USB معمولی خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از کابل فست شارژ، می‌توانید به سرعت و با کارایی بالاتر، گوشی هوشمند خود را شارژ کنید.
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha