چرا اداپتور شارژر گوشی داغ می کند ؟ روش های حل این مشکل

اگر تعجب می‌کنید که چرا شارژر آیفون ، سامسونگ ، شیائومی و گوشی های دیگر شما داغ می کند ، خوب ، شما تنها نیستید. بسیاری از کاربران با یک مشکل غیرمعمول با شارژرهای خود روبرو هستند .شارژر ممکن است گرم باشد (تا حدی گرم)، اما اگر گرمای آن از حد معمول بیشتر شود، این موضوع بسیاری را نگران می‌کند و کاربران دوست دارند بدانند راه حل این مشکل چیست ؟

بنابراین اگر شارژر تلفن هوشمند شما خیلی گرم می‌شود، چند دلیل ممکن است باعث آن شده باشد و شما ممکن است از این موضوع شگفت‌زده شوید که این چه جیزی است ؟ .در این مقاله، شما خواهید آموخت که چگونه شارژر آیفون خود را در صورت گرم شدن تعمیر کنید. همچنین دلیل گرم شدن شارژر خود را هنگام شارژ خواهید فهمید بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

علت داغ شدن اداپتور شارژر ایفون

اگر شارژر آیفون شما باعث داغ شدن شارژر ایفون ۱3 شده است، چند مورد را باید انجام دهید و چند مورد را هم نباید انجام ندهید تا شارژر خود را در هنگام شارژ گوشی ، سالم نگه دارید.اولین چیزی که باید در هنگام شارژ آیفون خود اجتناب کنید، این است که از دستگاه خود استفاده نکنید. وقتی شما آیفون خود را شارژ می‌کنید و همچنین از آن استفاده می‌کنید، شارژر و گوشی گرم می‌شوند.

داغ شدن شارژر ایفون13

اگر در یک اتاق با دمای بالا هستید و شارژر به ولتاژ بالاتری متصل شده است، این ممکن است باعث گرم شدن شارژر شود.برای حل این مشکل، سعی کنید شارژر را به یک محافظ APC Surge یا یک منبع تغذیه پایدار (UPS) متصل کنید.اگر از ولتاژ پایین یا سوئیچ قدرت APC استفاده می‌کنید و شارژر آیفون شما همچنان داغ می‌شود، شما باید با خرید شارژر اورجینال جدید شانس خود را امتحان کنید و در این روند، لطفاً دستگاه خود را هم به روز رسانی کنید.

اگر مشکل ادامه دار شد، به هر یک مرکز خدمات آیفون مراجعه کنید یا به فروشگاه تعمیرات محلی خود بروید تا به طور جامع آن را بررسی کنند.خرید شارژر اپل اصلی یا یک شارژری که برای کاربران آیفون است بهترین توصیه ما برای شما است و باعث می‌شود گرمای بیش از حدی وجود نداشته باشد.

علت داغ شدن کلگی شارژر سامسونگ

هنگام شارژ کردن، دستگاه و شارژر ممکن است گرم شوند. در هنگام شارژ بی‌سیم یا شارژ سریع، دستگاه ممکن است در هنگام لمس داغ باشند .این امر بر عمر و عملکرد دستگاه تأثیری ندارد و در محدوده عملکرد طبیعی دستگاه است. اگر باتری بیش از حد گرم شود، شارژر ممکن است شارژ کردن را متوقف کند در ادامه به بررسی علت داغ شدن شارژر ۲۵ وات سامسونگ و سایر شارژهای سامسونگ می‌پردازیم که بهتر است رعایت شوند .

علت داغ شدن کله شارژر سامسونگ

نکات و احتیاطات شارژ باتری سامسونگ

هنگام استفاده از گوشی هوشمند از جمله سامسونگ  ، لطفاً نکات زیر را بررسی و از آن‌ها به طور ایمن رعایت کنید.

  • در هنگام استفاده از شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند سامسونگ خود، اشیاء خارجی مانند اشیاء فلزی، آهنربا و کارت‌های مغناطیسی را بین دستگاه و شارژر بی‌سیم قرار ندهید. به خصوص، کارت‌های مانند کارت اعتباری چرا که می توانند آسیب زا باشند. در این صورت، دستگاه ممکن است به درستی شارژ نشود یا بیش از حد گرم شود و ممکن است باعث آسیب به گوشی هوشمند سامسونگ شود.
  • از شارژرها، باتری‌ها و کابل‌های تأیید شده سامسونگ استفاده کنید. محصولات اورجینال و مرتبط با شارژ بر تأمین ایمنی کاربر تأثیر می‌گذارند، بنابراین در انتخاب محصول دقت کنید. استفاده از شارژرها یا کابل‌های تأیید نشده یا تقلبی، از جمله شارژرهای خودرو یا کابل‌ها، ممکن است باعث مشکلات عملکرد و خرابی گوشی هوشمند سامسونگ شود و اینگونه مشکلات ممکن است گارانتی شما را باطل کنند.
  • استفاده از محصولات غیر تأیید شده سامسونگ (مانند شارژر بی‌سیم، کابل USB، شارژر خودرو، مبدل Micro USB، آداپتور شارژ USB) که ضمانتی ندارند ، حتی اگر با دستگاه شما کاملاً سازگار باشند، ممکن است باعث آسیب به محصول شود.
  • اگر قسمت پایینی دستگاه بیش از حد گرم شود، ممکن است به دلیل خرابی کابل USB متصل شده باشد. کابل USB خراب را با یک کابل اورجینال سامسونگ جایگزین کنید.
  • دقت کنید که اشیاء خارجی(کثیفی) وارد درگاه شارژ (متصل‌کننده، سوکت) نشوند. این ممکن است باعث گرم شدن اضافی به دلیل خوردگی یا کوتاه‌شدن موقت ترمینال برق شود.
  • اگر دستگاه را هنگامی که در درگاه چندمنظوره ای که خیس است، شارژ کنید، ممکن است دستگاه آسیب ببیند. قبل از شارژ کردن دستگاه، درگاه چندمنظوره را به طور کامل خشک کنید.

علت داغ شدن شارژر گوشی شیائومی

یکی از عواملی که ممکن است باعث گرم شدن شارژر تلفن همراه شیائومی شود، قدرت خروجی بالای شارژر است که در فرآیند شارژ گرما تولید می‌کند. همچنین، استفاده از تلفن در حالی که در حال شارژ است نیز می‌تواند به گرم شدن شارژر کمک کند. لازم به ذکر است که در حین شارژ، گرم شدن ، موضوعی معمولی است، اما اگر شارژر به طور غیرمعمولی گرم شود یا بوی سوختگی دهد، این ممکن است نشانه‌ای از مشکل باشد و باید توسط یک تکنسین حرفه‌ای بررسی شود.

پیشنهاد بابلو : خرید هندزفری بی سیم با بهترین کیفیت صدا و با ضمانت قیمت !

بوی سوختگی شارژر گوشی از چیست ؟

بدون شک، وقتی بوی سوختگی از شارژر تلفن همراه یا لپ تاپ ما می‌آید، نگران کننده است. بویی که معمولاً از ترکیب پلاستیک، عناصر فلزی و دود تشکیل شده است. یکی از عوامل اصلی این مشکل، شارژر نامناسب است که مشکلاتی با اتصالات، عایق‌ها یا پنل الکتریکی خود دارد. شارژرهای ارزان قیمت یا تقلبی می‌توانند در طول فرآیند شارژ، بسیار سریعاً گرم شوند و دمای بسیار بالایی را برای خود ایجاد کنند.

آیا داغ شدن شارژر طبیعی است

همچنین، برخی شارژرها برای شارژ سریع طراحی شده‌اند که در ابتدا می‌تواند یک ویژگی بسیار مفید باشد. با این حال، اگر اشتباه استفاده شود یا دلیل آن یک پورت الکتریکی نامناسب باشد، این ویژگی ممکن است باعث نابودی جزئی باتری تلفن همراه شود و عامل اصلی گرم شدن و سوختن شارژر شود.

بنابراین، اگر بوی سوختن به عنوان نشانه‌ای از شارژ کردن تلفن همراه یا لپ تاپ شما حس می‌شود، بهتر است به سرعت اقدامات لازم را برای حفاظت از دستگاه و محیط اطراف خود بگیرید.


بیشتر بخوانید : استفاده از یک شارژر برای چند گوشی درست است؟ مزیت ها و ضررها


چرا شارژر شما داغ و بوی سوختگی می دهد ؟

بوی سوختگی که از شارژر تلفن همراه می‌آید، یک مسئله است که صاحبان تلفن همراه باید بلافاصله به آن رسیدگی کنند و آن را نادیده نگیرند . گاهی اوقات، یک پورت USB ، به میزان خاص و کمی گرم می‌شود و بوی سوختنی الکتریکی را ایجاد می‌کند.

در برخی موارد، خود شارژر گرم می‌شود و بوی سوختگی را ایجاد می‌کند.

بدترین حالت این است که متوجه خروج دود از پورت یا کابل USB می‌شوید.

اگر این اتفاق بیفتد، باید عملیاتی را انجام داده و به سرعت دستگاه خود را از پورت خارج کرده و از اموال خود محافظت کنید.

دلایلی که ممکن است شارژر شما داغ شود و شروع به بوی سوختن کند عبارتند از:

  • نقص در اتصالات شارژر
  • عایق نامناسب در شارژر
  • مشکل در پورت الکتریکی دستگاه
  • استفاده نادرست یا نامناسب از شارژر سریع
  • خرابی در مدار داخلی شارژر

حرف آخر

این که چه میزان دوست دارید تا از لوازم جانبی موبایل خود محافظت کنید بستگی به خودتان دارد اما به شما پیشنهادی دارم ریسک نکنید ! ریسک کردن زمانی ارزشمند است که ناچار به انجام آن باشید به غیر از آن می‌تواند آسیب زا باشد و همانطور که مشاهده کردید ما سه نوع آداپتور شارژر از سه برند مطرح در ایران شامل ایفون ، سامسونگ و شیائومی را بررسی کردیم و به شما گفتیم که بوی سوختگی شارژر از چه چیزی می تواند باشد و با رعایت آن ها می‌توانید بدون مشکل خاصی از شارژر خود استفاده کنید .

داغ بودن شارژر همیشه نگرانی ایجاد نمی‌کند ، اما هر چیزی که بیش از حد باشد قطعا باید نگران آن باشید و بنابراین در آخر پیشنهاد می کنیم برای خرید لوازم جانبی اورجینال موبایل به فروشگاه بابلو مراجعه کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در جستجوی بهترین شارژر برای گوشی هوشمند و دیگر گجت‌هایتان هستید؟ انتخاب شارژر مناسب همیشه یک مسئله چالش برانگیز بوده است، اما با رشد سریع تکنولوژی حمل و نقل، این فرآیند بیشتر از پیش پیچیده شده است. اصطلاحات خاص، استانداردهای شارژ و انواع کابل ها می‌توانند این فرآیند را برای شما تبدیل به یک کابوس کنند.
با پیشرفت تکنولوژی، شارژرهایی که در بازار موجود هستند نیز به مرور پیشرفت می‌کنند. با وجود انواع مختلف شارژرهای تلفن همراه، ممکن است سخت باشد که بدانید کدام یک را برای تلفن خود استفاده کنید. اگرچه بیشتر شارژرهای تلفن با بیشتر تلفن ها سازگار هستند، اما برخی از انواع شارژرها با همه تلفن ها سازگار نیستند و یا ممکن است حتی باعث آسیب به دستگاه شما شوند.
استفاده از شارژرها و کابل‌های USB برای گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به لوازم جانبی اصلی، بسیار رایج شده است. با این حال، استفاده از لوازم جانبی تقلبی می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند و در برخی موارد حتی باعث خرابی گوشی شود. به همین دلیل، انتخاب شارژر و کابل USB مناسب و اصلی بسیار مهم است.
استاندارد USB یا ( Universal Serial Bus) یکی از مهمترین استانداردهای صنعتی برای کابل‌ها و کانکتورها است که امروزه در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد در طول زمان پیشرفت کرده و تکرارهای مختلفی داشته است، سرعت و قدرت آن نیز بهبود یافته است.
مشکل گرم شدن شارژرهای USB ممکن است در برخی موارد به دلیل عدم تطابق شارژر و ولتاژ دستگاه باشد. همچنین، نقص سخت افزاری، استفاده از شارژر اشتباه برای دستگاه یا استفاده از دستگاه در حین شارژ آن می‌تواند باعث گرم شدن شارژر شود. مقداری گرما در هنگام شارژ کردن شارژرهای USB بسیار طبیعی است، اما اگر خیلی گرم شد یا طبیعی نبود، این یک مشکل جدی است و باید بررسی شود.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha