راهنمای انتخاب بهترین و مناسب ترین آداپتور شارژر تلفن هوشمند

در جستجوی بهترین شارژر برای گوشی هوشمند و دیگر گجت‌هایتان هستید؟ انتخاب شارژر مناسب همیشه یک مسئله چالش برانگیز بوده است، اما با رشد سریع تکنولوژی حمل و نقل، این فرآیند بیشتر از پیش پیچیده شده است. اصطلاحات خاص، استانداردهای شارژ و انواع کابل ها می‌توانند این فرآیند را برای شما تبدیل به یک کابوس کنند.

اما نگران نباشید! ما به عنوان یک پشتیبان حرفه ای در خدمت شما هستیم تا بهترین شارژر را برای گوشی هوشمند، لپ تاپ و دستگاه های جدیدتان پیدا کنید. بعد از خواندن این مقاله، با اطمینان کامل، بهترین شارژر را برای دستگاه های خود انتخاب خواهید کرد. پس پیشنهاد می‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا بهترین آداپتور شارژر را خریداری کنید .

شارژ سریع گوشی هوشمند - پیشنهاد

تلفن‌های هوشمند اغلب به شما یک نشانگر عمومی مانند "شارژ سریع" یا "شارژ فوق سریع" را نمایش می‌دهند، اما این همیشه مفید نیست. برای مثال، Google’s Pixel 7 فقط "شارژ سریع" را نمایش می‌دهد، چه به شارژر 9 واتی یا 30 واتی وصل شده باشید.

سریع ترین شارژ گوشی

در هنگام انتخاب آداپتور مسافرتی، هاب شارژ، پاوربانک یا شارژر بی سیم برای گوشی خود، دو نکته کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اولین مورد، میزان قدرتی است که شما نیاز دارید. خوشبختانه، سازندگان بیشتر اوقات حداکثر توان شارژ دستگاه را در برگه مشخصات ذکر می‌کنند.به طور کلی، تلفن‌های هوشمند بین 18 تا 150 وات، در حالی که تبلت‌ها تا 45 وات می‌روند.  لپ‌تاپ‌های امروزی حتی ممکن است شارژ 240 واتی را از طریق USB-C ارائه دهند. در نهایت، گجت‌های کوچک‌تر مانند هدفون به شارژ اولیه 10 واتی بسنده می‌کنند.


پیشنهاد بابلو : خرید کابل شارژر گوشی موبایل با بهترین قیمت و کیفیت همراه با ضمانت اصالت!


دومین نکته، استاندارد شارژ مورد نیاز برای به دست آوردن این سطح از قدرت است. این بخش پیچیده‌تر است، زیرا دستگاه‌ها اغلب از استانداردهای متعددی پشتیبانی می‌کنند و قابلیت‌های انرژی متفاوتی را ارائه می‌دهند ، به‌ویژه گوشی‌های هوشمند چینی با شارژ فوق‌العاده سریع که از استانداردهای اختصاصی برای ارائه سطوح قدرت بسیار بالا استفاده می‌کنند. خوشبختانه، این دستگاه‌ها همچنان با شارژر درون جعبه عرضه می‌شوند. با این حال، اگر قصد خرید یک هاب شارژ یا پاور بانک را دارید، باید پروتکل شارژ  را مجددا بررسی کنید.

 شارژر سریع نیاز به اتصال با پروتکل و مقدار برق مناسب دارد 

به طور کلی، سه دسته وجود دارد که هر استاندارد شارژ گوشی هوشمند در آن قرار می‌گیرد:

1- USB Power Delivery (USB PD) :  Universal  رایج‌ترین استاندارد شارژ USB-C برای تلفن‌ها، لپ تاپ‌ها و موارد دیگر است. برخی از برندها علیرغم اتکا به USB PD از نام‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند،  Qi گزینه جهانی معادل در فضای شارژ بی‌سیم است.

2 -Proprietary: استانداردهای شارژ ویژه OEM برای به دست آوردن سرعت‌های بالاتر از USB PD استفاده می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به Warp Charge OnePlus، SuperVOOC OPPO، HyperCharge شیائومی و SuperFast Charge HUAWEI اشاره کرد.

3 -Legacy: برخی از استانداردهای قبل از USB-C هنوز در بازار باقی مانده‌اند، به ویژه در گجت‌های کم مصرف و تلفن‌های قدیمی‌تر. آن‌ها به تدریج از بازار خارج می‌شوند، اما هنوز هم گاهی اوقات به عنوان یک پروتکل بازگشتی برای گجت‌های مدرن، از جمله گوشی‌های هوشمند اپل و سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای شارژ سریع گوشی هوشمند یا لپ تاپ ، شارژر USB-C شما، بهترین راه حل خرید آداپتور شارژری است که از استاندارد شارژ مورد نیاز دستگاه شما پشتیبانی کند و در عین حال برق کافی را برای آن تامین کند.

چگونه استاندارد شارژ دقیق تلفن همراه خود را پیدا کنیم ؟

با توجه به موارد فوق، اگر تلفن شما از استاندارد شارژ proprietary استفاده می‌کند یا همراه با آداپتور است، با استفاده از شارژر ارائه شده در جعبه، سریع‌ترین سرعت شارژ را دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت، یک آداپتور شارژ مشابه که برقی معادل ارائه می‌کند، را می‌توانید استفاده کنید.برای اطمینان از داشتن استاندارد شارژ صحیح، بهترین فضا برای شروع جستجو در برگه مشخصات سازنده است. برخی شرکت های تولید کننده ، استانداردهای شارژ مورد نیاز را برای دستیابی به حداکثر سرعت ذکر می‌کنند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی‌کنند.

طریقه شارژ گوشی

به عنوان مثال، در صفحه محصولات اپل ، این شرکت استانداردهای شارژ بی‌سیم را فهرست می‌کند، اما برای شارژ سریع سیمی به یک دوشاخه USB Power Delivery نیاز دارید. در حالی که صفحه مشخصات گوگل مشخصات مورد نیاز را فهرست می‌کند، اما نشان می‌دهد که شما به یک شارژر 30 واتی نیاز دارید، در حالی که در واقع، تلفن از هر دوشاخه‌ای بیش از 23 وات نمی‌کشد.در صورت عدم توانایی در پیدا کردن استاندارد شارژ، هر تلفنی که در چند سال گذشته خریداری شده است، به نوعی از USB PD پشتیبانی می‌کند. در مورد شارژ بی‌سیم، Qi یک شارژر سریع و مطمئن برای اکثر دستگاه‌های امروزی است.

انتخاب بهترین آداپتور شارژر

با توجه به استاندارد و میزان برق مورد نیاز، می‌توانید آداپتور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورت خرید آداپتور چند پورت، باید اطمینان حاصل کنید که تعداد پورت‌ها نیازهای برقی و پروتکل شما را برآورده می‌کنند. همچنین، باید به تولیدکنندگانی که با اطلاعات بیشتری همراه هستند توجه داشته باشید.

بهترین شارژر دیواری

در خرید آداپتور چند پورت، باید توجه داشته باشید که هر پورت USB اغلب استانداردهای متفاوتی را ارائه می‌دهد. در صورت وصل کردن چندین دستگاه، به طور نابرابر باید رتبه‌بندی توان خود را بررسی کنید. بنابراین، در صورت امکان، قابلیت های هر پورت را چک کنید.


خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل با تنوع بالا و همراه با گارانتی ویژه فروشگاه بابلو !


همچنین، باید مطمئن شوید که حداکثر توان شارژر شما می‌تواند بار کاملی را که پیش بینی می‌کنید تحمل کند. در صورت خرید پاوربانک، قدرت آن را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که شارژ کردن دو گوشی 20 واتی از یک پاوربانک ممکن است قابل انجام نباشد. به عنوان مثال، شارژ کردن دو گوشی 20 واتی از یک دوشاخه حداقل به یک شارژر 40 واتی یا شاید حتی 60 وات برای کمی فضا نیاز دارد.

با توجه به اینکه هر پورت USB معمولاً استانداردهای مختلفی را پشتیبانی می‌کند، باید توجه داشته باشید که توان هر پورت نیز ممکن است متفاوت باشد. در نظر داشته باشید که هنگام وصل کردن چندین دستگاه به یک آداپتور چند پورت، بایستی به توان هر پورت توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید از آن به بهترین نحو استفاده کنید.

به طور کلی، در خرید آداپتور چند پورت، هاب شارژ یا پاوربانک، بایستی به توان و قابلیت های هر دستگاه توجه کافی را داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید.

.

بیشتر تلفن های هوشمند امروزی از تکنولوژي USB PD و Quick Charge استفاده می‌کنند .

همچنین، می‌توانید شارژرهایی با فناوری شارژ GaN (نیترید گالیوم) را پیدا کنید که به طور فزاینده‌ای محبوب اما ضروری نیستند. این ماده به شارژرها کمک می‌کند که کارآمدتر و خنک‌تر کار کنند و در عین حال به آنها اجازه می‌دهد جمع و جورتر باشند. داشتن یک شارژر با فناوری GaN اضافی، به خصوص برای آداپتورهای پرقدرت، خوب است.

برای پوشش دادن ویژگی‌های بیشتر، می‌توانید شارژری انتخاب کنید که از USB Power Delivery PPS و Qualcomm Quick Charge پشتیبانی می‌کند. این استانداردها تضمین می‌کنند که شما می توانید اکثر دستگاه های قدیمی را پوشش دهید . انتخاب مدل 60 وات یا بیشتر، همه چیز را از تلفن گرفته تا لپ‌تاپ پوشش می‌دهد. همچنین، برندهای معتبر را نادیده نگیرید. شارژرهای First-partyو برندهای اصلی third-party، مانند Anker و AUKEY، بیشترین احتمال را دارند که استانداردهای شارژ، ویژگی‌های ایمنی و مدیریت برق چند دستگاه را به درستی اجرا کنند.

آیا می توانم قدرت شارژ دستگاهم را تست کنم ؟

اگر شارژر خریده‌اید اما مطمئن نیستید که بهترین سرعت شارژ را دریافت می‌کنید، آزمایش قدرت شارژ تلفن شما می‌تواند بهتر از تکیه بر نشانگر شارژ گوشی، مشکلات را تشخیص دهد. برای انجام این کار، چند روش مختلف وجود دارد که برخی از آنها رایگان هستند و برخی به سخت افزار خاصی نیاز دارند.

استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند AccuBattery و Ampere، ساده‌ترین راه برای نظارت بر باتری است. این اپلیکیشن‌ها جریان و ولتاژ باتری را هنگام شارژ نشان می‌دهند و با ضرب این دو عدد، توان شارژ را بدست می‌آورید. Inware نیز گزینه بهتری است زیرا به طور خودکار مقدار قدرت را محاسبه می‌کند.

به هر حال، برنامه‌ها نمی‌توانند حداکثر توان قابل تحمل توسط دستگاه شما یا پروتکل شارژ فعلی را نشان دهند. همچنین، این روش‌ها به سطح انرژی گزارش‌شده توسط نرم‌افزار در باتری متکی هستند که ممکن است 100٪ دقیق نباشد یا دقیقاً با توانی که به دستگاه می‌رسد مطابقت نداشته باشد.

به یاد داشته باشید که صرف نظر از این که از کدام روش استفاده می کنید ، زمانی که باتری تقریبا خالی است شارژ کردن ، بیشترین استفاده را از قدرت آداپتور می‌گیرد . معمولاً در حدود 40 درصد، شارژر بیشترین انرژی را مصرف می‌کند. همچنین، هنگامی که گوشی شما با ظرفیت باتری بالای 75 درصد شارژ می‌شود، خوانش انرژی بسیار کمتری نشان می‌دهد.

اگر سطح انرژی پایین را تشخیص دادید، قبل از خرید شارژر جدید، در صورت امکان، کابل یا پورت USB دیگری را امتحان کنید. با راهنمایی‌های ما در این مقاله ، می‌توانید با اطمینان خرید کنید و نگران نباشید که آیا دستگاه‌هایتان به درستی شارژ می‌شوند یا خیر همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکات و راهنمای کامل خرید بهترین کابل شارژ تایپ سی(TYPE-C) را مطالعه کنید . 

بهتر است کدام آداپتور شارژر را خریداری کنم؟

با توجه به اینکه بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر با شارژر در جعبه عرضه نمی‌شوند، در اینجا فهرست کوتاهی از انتخاب‌های پیشنهادی ما آورده شده است:

آمپر شارژر موبایل

Anker Nano II

موجود در نسخه های 30 وات، 45 وات و 65 وات، بهترین آداپتور شارژ ، Anker Nano II است. به لطف پشتیبانی از استاندارد جهانی USB Power Delivery PPS، باید سریع ترین سرعت ممکن را در هر گوشی هوشمند سامسونگ، اپل یا گوگل به شما ارائه دهد. توصیه می کنیم نسخه 45 واتی را انتخاب کنید، که باید تمام نیازهای شارژ گوشی هوشمند شما را پوشش دهد.

آداپتور شارژ سریع 45 واتی سامسونگ

اگر می‌خواهید یک گزینه با نام تجاری داشته باشید، آداپتور شارژ سریع 45 واتی سامسونگ یک انتخاب عالی است. این شرکت از USB Power Delivery PPS استفاده می‌کند، به این معنی که می توانید دستگاه های غیر گلکسی را با سرعت کامل شارژر ، شارژ کنید. همچنین دارای کابل USB-C به USB-C در جعبه است.

Anker 735

برای شارژ همزمان چندین دستگاه به یک آداپتور چند پورت نیاز دارید؟ Anker 735 می تواند 65 وات خروجی داشته باشد که برای شارژ برخی از لپ تاپ ها نیز کافی است.

شارژر بیسوس 65 واتی USB-C

آداپتور شارژ بیسوس سه درگاه را ارائه می‌کند که یکی از آنها حداکثر توان 65 وات را پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از فناوری GaN فوق الذکر استفاده می‌کند و آن را به یکی از قابل حمل ترین گزینه ها برای شارژ پرسرعت USB-C تبدیل کرده است.

لطفا توجه داشته باشید که برای دستگاه های شیائومی، OPPO و OnePlus، بهتر است از آداپتور شخصی سازی شده استفاده کنید تا به سرعت به شارژ کامل برسند. بعضی از تولید کنندگان هنوز از فناوری های شارژ اختصاصی استفاده می کنند، بنابراین در حالی که آداپتورهای معمولی نیز می توانند گوشی شما را شارژ کنند، اما بهتر است انتظار زمان شارژ زیر 30 دقیقه را نداشته باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم قیمت آداپتور شارژر اصلی شیائومی با فناوری GaN را در فروشگاه بابلو بررسی کنید .

سوالات متداول

آیا مهم است که کدام شارژر را برای گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنید؟

بله، تمام شارژرهای USB سطح برق حداقلی را برای تلفن های هوشمند فراهم می‌کنند. اگرچه برخی از آنها ممکن است گوشی شما را شارژ کنند، اما شارژ آنها بسیار کند است. همانطور که در این مقاله توضیح داده شده است، برای داشتن سرعت شارژ بهتر، شارژری با مشخصات مناسب و قابل اطمینان باید استفاده شود.

آیا وات در شارژر اهمیت دارد ؟

بله، وات شارژر حداکثر توانی است که می تواند تامین کند و در صورتی که قصد دارید چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید، اهمیت بیشتری دارد. در این حالت، برای تامین انرژی کافی است برای تمامی دستگاه ها، شارژر با توان بالاتری استفاده شود.

آیا استفاده از یک شارژر قدرتمندتر به تلفن هوشمند آسیب وارد می‌کند؟

خیر، این درست نیست. تلفن هوشمند شما با توجه به پروتکل‌های شارژ پشتیبانی شده، توانی را که از شارژر دریافت می کند، تنظیم می کند و محدود نمی کند.

آیا من می توانم با یک شارژر ضعیف تر گوشی خود را شارژ کنم ؟

بله ، اما زمان زیادی برای شارژ شدن طول خواهد کشید .

آیا تکنولوژی شارژ سریع برای تلفن هوشمند من بد است ؟

این وابسته به دستگاه شما است. برخی تلفن‌ها با باتری‌هایی عرضه می‌شوند که برای شارژ سریع طراحی شده‌اند و در این صورت شارژ سریع خطرناک نیست. با این حال، ممکن است در برخی دستگاه‌ها، استفاده از شارژ سریع در طولانی مدت باعث کاهش عمر باتری شود.

نتیجه گیری

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توان نتیجه گرفت که خرید بهترین آداپتور شارژر گوشی موبایل باید با توجه به نوع دستگاه، توان شارژر، قابلیت پشتیبانی از چندین دستگاه و استانداردهای امنیتی انجام شود. در صورت رعایت این نکات، می‌توانید از شارژر مناسب برای دستگاه هوشمند خود استفاده کنید و از عمر باتری و امنیت دستگاه خود مطمئن باشید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
استفاده از شارژرها و کابل‌های USB برای گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به لوازم جانبی اصلی، بسیار رایج شده است. با این حال، استفاده از لوازم جانبی تقلبی می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند و در برخی موارد حتی باعث خرابی گوشی شود. به همین دلیل، انتخاب شارژر و کابل USB مناسب و اصلی بسیار مهم است.
استاندارد USB یا ( Universal Serial Bus) یکی از مهمترین استانداردهای صنعتی برای کابل‌ها و کانکتورها است که امروزه در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد در طول زمان پیشرفت کرده و تکرارهای مختلفی داشته است، سرعت و قدرت آن نیز بهبود یافته است.
مشکل گرم شدن شارژرهای USB ممکن است در برخی موارد به دلیل عدم تطابق شارژر و ولتاژ دستگاه باشد. همچنین، نقص سخت افزاری، استفاده از شارژر اشتباه برای دستگاه یا استفاده از دستگاه در حین شارژ آن می‌تواند باعث گرم شدن شارژر شود. مقداری گرما در هنگام شارژ کردن شارژرهای USB بسیار طبیعی است، اما اگر خیلی گرم شد یا طبیعی نبود، این یک مشکل جدی است و باید بررسی شود.
اگر از یک شارژر تبلت یا گوشی هوشمند دیگری استفاده می‌کنید یا آن را جداگانه خریداری کرده‌اید، ممکن است باتری کندتر شارژ شود. همچنین، حتی اگر از شارژر اصلی و کابل USB دستگاه خود برای شارژ آن استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان معیوب شده باشد. زمانی که کابل ها را بیش از حد بپیچانید یا بپیچید، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها را به برق وصل و خارج می‌کنید، اتصالات کانکتورها شل می‌شوند و هیچ شارژر برقی برای همیشه سالم باقی نمی‌ماند.
آیا کابل شارژر قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر سیم شارژر پاره شده درانواع تلفن هوشمند نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی ممکن است ؟  آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده‌اید که در بخشی از روز، دستگاه شما به شارژ نیاز داشته ولی شارژر شما کار نمی‌کرد؟ این مشکل برای اکثر افراد آشناست. شارژرها به دلیل استفاده‌ی زیاد، اغلب با مشکلاتی مانند کابل‌های خراب شده مواجه می‌شوند. اما آیا واقعاً کابل شارژر قابل تعمیر است؟
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha