استفاده از یک شارژر برای چند گوشی درست است؟ مزیت ها و ضررها

با پیشرفت تکنولوژی، شارژرهایی که در بازار موجود هستند نیز به مرور پیشرفت می‌کنند. با وجود انواع مختلف شارژرهای تلفن همراه، ممکن است سخت باشد که بدانید کدام یک را برای تلفن خود استفاده کنید. اگرچه بیشتر شارژرهای تلفن با بیشتر تلفن ها سازگار هستند، اما برخی از انواع شارژرها با همه تلفن ها سازگار نیستند و یا ممکن است حتی باعث آسیب به دستگاه شما شوند .

در ادامه به یک مقاله کامل در رابطه با ضررها و معایب استفاده از یک شارژر برای تمامی گوشی ها را آماده کرده ایم که به شما خواهد گفت که آیا می توانید از آن برای همه تلفن های هوشمند استفاده کنید یا خیر . پس پیشنهاد می کنیم در ادامه مقاله همراه ما باشید .

خطرات شارژرها و ناسازگاری شارژر با تلفن همراه

اگر از شارژر نادرست برای تلفن همراه خود استفاده کنید، ممکن است به دستگاه خود آسیب وارد کنید یا حتی بدتر، به خودتان آسیب برسانید.بیایید به صورت عملی این موضوع را شرح دهیم. تلفن همراه شما دارای باتری است و این باتری برای روشن کردن دستگاه شما نیاز به شارژ دارد. شارژری که با تلفن همراه شما همراه است، به طور خاص برای شارژ باتری تلفن همراه شما طراحی شده است. اندازه مناسب، ولتاژ مناسب و نوع اتصال مناسب را برای گوشی شما فراهم می‌کند .

ماندن گوشی در شارژ تا صبح

استفاده از شارژر متفاوت می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر ولتاژ بیش از حد بالا باشد، ممکن است باتری تلفن شما آسیب ببیند. اگر ولتاژ بسیار پایین باشد، هیچگاه تلفن شما را شارژ نخواهد کرد. و اگر نوع اتصال نادرست باشد، ممکن است به درگاه تلفن شما متصل نشود یا ارتباط خوبی برقرار نکند.

در برخی موارد، استفاده از شارژر نادرست ممکن است خطرناک باشد. به عنوان مثال، اگر شارژر برای نوع دستگاه دیگری مانند تبلت باشد، ممکن است ولتاژ آن با تلفن شما متفاوت باشد. استفاده از شارژر با ولتاژ نادرست ممکن است باعث گرم شدن باتری تلفن شما شود و در نتیجه باعث ایجاد حریق شود.

بنابراین، به طور خلاصه، استفاده از شارژر نادرست برای تلفن همراه شما مطلقاً ارزش خطر ندارد. بهتر است شارژری را برای تلفن همراه خود تهیه کنید که از همان تولید کننده باشد. تلفن همراه شما و ایمنی شما بسیار مهم تر از تمام موارد دیگر است.


پیشنهاد بابلو : خرید دسته بازی موبایل و تبلت با بهترین قیمت و کیفیت !


آیا این خطرات برای شارژر های امروزی هم صدق می کند ؟

بطور کلی، پاسخ منفی است. بیشتر دستگاه‌ها، به ویژه دستگاه‌های معتبر، با فناوری‌هایی ساخته شده‌اند که به تلفن همراه اجازه می‌دهند تشخیص دهد چقدر باید برق را به باتری آن تزریق کنند. این بدان معنی است که هر شارژر ، در واقع با هر تلفنی سازگار است. اما البته، در این مورد محدودیت‌هایی وجود دارد، مانند سرعتی که شارژر می‌تواند تلفن را شارژ کند.

با این حال، خطر از آنجا برمی‌آید که اگر از شارژرهای بی کیفیت و بدون برند یا به صورت تقلبی استفاده کنید. این شارژرها ممکن است برای تزریق یک نوع شارژ به تلفن طراحی شده باشند و اگر سازگار نباشند، ممکن است منجر به خطرات جدی شود که در بالا درباره آن صحبت کرده‌ایم.

ایا میتوان از شارژر سامسونگ برای ایفون استفاده کرد

همانطور که همه ما می‌دانیم، بیشتر مردم به دلیل ویژگی‌های عالی و کیفیت شگفت‌انگیز آیفون از آن استفاده می‌کنند. گاهی اوقات شارژر آیفون خود را در خانه فراموش می‌کنید و هنگام سفر دوست شما شارژر سامسونگ دارد. پس در چنین شرایطی، اولین سوالی که به ذهن شما می‌رسد این است که آیا این شارژر سامسونگ می‌تواند آیفون شما را شارژ کند یا خیر.

بیشتر مردم به طور اصلی به این سوال دست می‌زنند زیرا مدل‌های جدید آیفون‌ها شارژرها را در جعبه‌هایشان ندارند. ممکن است راهکارهایی وجود داشته باشد که شما بتوانید از یک شارژر سامسونگ برای آیفون خود استفاده کنید، اما همیشه بهتر است از شارژرهای اصلی برای تلفن‌های خود استفاده کنید زیرا استفاده از یک شارژر تقلبی یا شارژر از برند دیگری می‌تواند باتری تلفن شما را تحت تأثیر قرار دهد.

آیا می توان از شارژر اندروید برای شارژ آیفون استفاده کرد؟

مورد اصلی که باید در زمان بررسی سازگاری تلفن همراه خود با هر شارژر در نظر داشته باشید، پورت آن است. تمامی دستگاه‌های اپل یک پورت خاص دارند که در دستگاه‌های دیگری یافت نمی‌شود. بنابراین، اگر کابل آیفون خود را همراه داشته باشید، می‌توانید از آداپتور هر شارژر اندرویدی استفاده کنید.

استفاده از شارژر ایفون برای اندروید

اکنون اگر درباره شارژرهای اپل صحبت کنیم، آنها در یک سر دارای اتصال‌دهنده USB-C یا USB-A هستند و سری که در تلفن شما قرار می‌گیرد دارای یک اتصال‌دهنده لایتنینگ است. در حالی که هیچ یک از دستگاه‌های اندرویدی دارای اتصال‌دهنده لایتنینگ نیستند، بنابراین واضح است که آیفون نمی‌تواند با شارژرهای اندرویدی شارژ شود و در واقع استفاده از شارژر ایفون با اتصال لایتنینگ برای اندروید غیر ممکن است .

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب بهترین و مناسب ترین آداپتور شارژر تلفن هوشمند

چگونه آیفون خود را به درستی شارژ کنیم؟

اگر نگران شارژ صحیح آیفون خود هستید و نمی‌خواهید عمر باتری دستگاه شما کم شود و داشتن مشکلات دیگر با تلفن همراه شما را نگران می کند، همیشه باید بهترین و مناسب‌ترین آداپتورها و شارژرهای اصلی و اورجینال اپل را انتخاب کنید. ممکن است کمی پول برای خرید آنها صرف کنید، اما شما را از مشکلات بزرگی نجات خواهد داد که قطعا دوست دارید با آن ها روبرو شوید .

همانطور که می‌دانیم، مدل‌های قدیمی آیفون‌ها دارای پورت USB-A بودند و مدل‌های جدیدتر دارای پورت USB-C هستند، بنابراین می‌توانید کابل را متناسب با مدل آیفون خود را خریداری کنید. برای کابل USB-A به یک آداپتور با قدرت 5 وات نیاز دارید، در حالی که برای کابل USB-C یک آداپتور با قدرت 20 وات مورد نیاز شما است.

آیا امکان شارژ آیفون قدیمی با کابل USB-C امکان پذیر است ؟

بله، می‌توانید مدل‌های قدیمی آیفون را با کابل و آداپتور USB-C Lightning تغییر دهید زیرا تمام آیفون‌ها با پورت Lightning عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید از هر دو نوع کابل USB-C Lightning یا USB-A Lightning و آداپتورهای هر دو نوع برای شارژ آن استفاده کنید. پس اگر قبلاً کابل و آداپتور شارژ داشته باشید، نیازی به خرید شارژر جدید برای شارژ مدل قدیمی آیفونتان نیست.

شارژر آیفون ۱۴ چند وات است

شارژ موبایل چند وات است؟

بطور کلی، شارژرهای تلفن ، حدود ۵ وات (W) برق مصرف می‌کنند. برخی از شارژرهای سریع‌تر ممکن است تا ۲۰ وات مصرف برق داشته باشند، اما اکثریت شارژرهای استاندارد در حدود ۵ وات هستند.

استفاده از شارژر غیر اصل چه پیامدهایی دارد؟

واقعیت این است که تنها مزیت آن هزینه کم است. بدترین حالت: باتری متورم شده و احتمال ترکیدن آن وجود خواهد داشت . اگر ولتاژ خروجی شارژر با ظرفیت باتری شما سازگار نباشد، شاید عواقب جبران ناپذیری برای شما داشته باشد .

خرید لوازم گیمینک برای کامپیوتر مناسب برای تمامی برندها در فروشگاه بابلو !

نتیجه گیری

همه چیز در نهایت، تا زمانی که از کابل یا استاندارد بی‌سیم مناسب استفاده کنید، می‌تواند مناسب باشد. با این حال، گوشی‌های امروزی دارای تنظیم کننده‌هایی هستند، اما این به معنای آن نیست که با همه شارژرها کار خواهند کرد. اگر شارژرقدیمی دارید، ممکن است استانداردهای ایمنی مشابه شارژرهای جدید نداشته باشند. بنابراین، اگرچه ممکن است هنوز ایمن باشد، اما بهتر است کمی مراقب باشید. شما قطعا دوست نخواهید داشت که گوشی خود را خطر بیندازید، بنابراین همیشه ایمنی را رعایت کرده و اگر به دنبال یک شارژر جدید برای گوشی خود هستید، همیشه شارژرهای تازه را از فروشندگان معتبر خریداری کنید!

فروشگاه بابلو یکی از معتبرترین فروشگاه ها در ایران است که لوازم جانبی موبایل را به صورت کاملا اورجینال ارائه می‌دهد، از اگر به دنبال شارژرهای اورجینال هستید، حتما محصولات ما را بررسی کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در جستجوی بهترین شارژر برای گوشی هوشمند و دیگر گجت‌هایتان هستید؟ انتخاب شارژر مناسب همیشه یک مسئله چالش برانگیز بوده است، اما با رشد سریع تکنولوژی حمل و نقل، این فرآیند بیشتر از پیش پیچیده شده است. اصطلاحات خاص، استانداردهای شارژ و انواع کابل ها می‌توانند این فرآیند را برای شما تبدیل به یک کابوس کنند.
استفاده از شارژرها و کابل‌های USB برای گوشی‌های هوشمند به دلیل قیمت مناسب‌تر آن‌ها نسبت به لوازم جانبی اصلی، بسیار رایج شده است. با این حال، استفاده از لوازم جانبی تقلبی می‌تواند به گوشی شما آسیب برساند و در برخی موارد حتی باعث خرابی گوشی شود. به همین دلیل، انتخاب شارژر و کابل USB مناسب و اصلی بسیار مهم است.
استاندارد USB یا ( Universal Serial Bus) یکی از مهمترین استانداردهای صنعتی برای کابل‌ها و کانکتورها است که امروزه در اکثر دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد در طول زمان پیشرفت کرده و تکرارهای مختلفی داشته است، سرعت و قدرت آن نیز بهبود یافته است.
مشکل گرم شدن شارژرهای USB ممکن است در برخی موارد به دلیل عدم تطابق شارژر و ولتاژ دستگاه باشد. همچنین، نقص سخت افزاری، استفاده از شارژر اشتباه برای دستگاه یا استفاده از دستگاه در حین شارژ آن می‌تواند باعث گرم شدن شارژر شود. مقداری گرما در هنگام شارژ کردن شارژرهای USB بسیار طبیعی است، اما اگر خیلی گرم شد یا طبیعی نبود، این یک مشکل جدی است و باید بررسی شود.
اگر از یک شارژر تبلت یا گوشی هوشمند دیگری استفاده می‌کنید یا آن را جداگانه خریداری کرده‌اید، ممکن است باتری کندتر شارژ شود. همچنین، حتی اگر از شارژر اصلی و کابل USB دستگاه خود برای شارژ آن استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان معیوب شده باشد. زمانی که کابل ها را بیش از حد بپیچانید یا بپیچید، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها را به برق وصل و خارج می‌کنید، اتصالات کانکتورها شل می‌شوند و هیچ شارژر برقی برای همیشه سالم باقی نمی‌ماند.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha