آیا پاوربانک قابل تعمیر است ؟ آموزش عیب یابی پاوربانک

پاوربانک‌ها راهی عالی برای شارژ نگه داشتن دستگاه‌های شما در مسافرت هستند. اما گاهی اوقات ممکن است درگاه شارژ پاوربانک شما به دلیل فرسودگی آسیب ببیند یا از کار بیفتد. در این مقاله به نحوه تعمیر پورت شارژ پاوربانک می‌پردازیم و نکاتی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر ارائه می‌دهیم. ما ابزارها، مواد و روش‌های مورد نیاز برای تعمیر پورت شارژ را پوشش می‌دهیم و همچنین توصیه‌هایی در مورد افزایش عمر پاوربانک ارائه می‌کنیم. با دنبال کردن این مراحل، دیگر نگران تعمیر پاوربانک خود نخواهید و بعلاوه طول عمر آن را هم افزایش خواهید داد .

پاوربانک‌ها از یک باتری خارجی و همچنین یک کیس مخصوص با مدار کنترل کننده جریان برق تشکیل شده‌اند. انرژی الکتریکی در پاوربانک ذخیره شده است و می‌تواند برای شارژ دستگاه‌های تلفن همراه استفاده شود. اگر از قبل سرکه سفید ندارید، می‌توانید خودتان آن را درست کنید. برای این کار از دو محلول استفاده می‌شود که یکی از آنها سرکه و دیگری نمک خوراکی است. آب علاوه بر  کربنات سدیم(جوش شیرین) در دسترس است. این کار علاوه بر خنثی کردن خواص خورندگی محلول دیگر، به تمیز نگه داشتن پایانه‌های باتری کمک می‌کند. 

شما می‌توانید با تعویض باتری و قطعات دیگر، پاوربانک را دوباره استفاده کنید. پس از اتصال کابل USB، باید بررسی کنید که آیا پاوربانک کار می‌کند یا خیر. گرد و غبار معمولا عامل اصلی مشکلات شارژ پاوربانک است و بین این دسته از محصولات بسیار رایج است. آلودگی و گرد و خاک در درگاه شارژ جمع می‌شود و اتصالات باتری را مسدود می‌کند. با وارد کردن کابل شارژ، گرد و غبار از ایجاد یک اتصال الکتریکی خوب جلوگیری می‌کند که باعث می‌شود برق به باتری هدایت نشود.

آیاپورت USB پاوربانک قابل تعمیر است ؟

پورت‌های USB قابل تعمیر هستند، اگرچه روش دقیق به نوع آسیب بستگی دارد. در صورتی که مشکل اتصال ساده باشد، با تمیز کردن پورت با یک پارچه نرم و مالیدن الکل می‌توانید مشکل را برطرف کنید. در صورتی که پورت از نظر فیزیکی آسیب دیده باشد، ممکن است نیاز به تعویض پورت یا کل دستگاه داشته باشید. در برخی موارد، تعمیر پورت با لحیم کاری قطعات جدید امکان پذیر است، اما این کار فقط باید توسط یک تکنسین مجرب و با تجهیزات مناسب انجام شود.

آموزش تصویری تعمیر پاور بانک


خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل با تنوع بالا و همراه کیفیت بالای محصولات در فروشگاه بابلو !


آیا پاوربانک تعمیر می شود ؟

آیا می‌دانستید پاوربانک‌ها قابل تعمیر هستند؟ اگر پاوربانک شما به درستی کار نمی‌کند، می‌توانید آن را به تعمیرگاه ببرید و احتمالاً مشکل آن را برطرف کنید. تعمیر شامل تعویض باتری یا سایر اجزای داخلی است و هزینه آن بستگی به شدت آسیب و نوع پاوربانک دارد. اگر هزینه تعمیر بسیار بالاست، بهتر است به جای آن یک پاوربانک جدید خریداری کنید.اما مهارت‌های لازم برای تعمیر پاوربانک، تاثیر مستقیمی بر خودکفایی آن دارد. اگر خودتان این مهارت‌ها را ندارید، بهتر است به یک فروشگاه محلی بروید.

دور ریختن یا تعمیر پاوربانک ، مسئله این است؟

در صورت خراب شدن پاوربانک، با تولید کننده تماس بگیرید تا در صورت وجود ضمانت نامه ، از آن استفاده کنید. اگر دستگاه شما هنوز در دوره گارانتی قرار دارد و شما از آن به نحو معقولی استفاده کرده‌اید، تعمیر، نوسازی یا تعویض آن انجام خواهد شد. در صورت در دسترس بودن قطعات یدکی و ابزار مناسب، ممکن است پاوربانک همچنان بتواند به تنهایی تعمیر شود.


پیشنهاد بابلو : خرید کابل شارژ گوشی موبایل با بهترین قیمت و کیفیت همراه با ضمانت اصالت !


نحوه تعمیر پاوربانکی که شارژ نمی شود چگونه است؟

اگر پاوربانک شما شارژ نمی‌شود، دلایل آن ممکن است اتصال معیوب یا خالی شدن باتری باشد. برای تعمیر پاوربانک، ابتدا تمام کابل‌ها و اتصالات را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز به طور ایمن وصل شده است. اگر اتصالات امن هستند، مرحله بعدی بررسی وضعیت باتری پاوربانک است. در صورت خالی شدن باتری، می‌توانید آن را با یک پریز دیواری یا پورت USB لپ‌تاپ شارژ کنید. در صورت عدم شارژ شدن پاوربانک، احتمالاً باتری معیوب است و باید تعویض شود. در نهایت، اگر پاوربانک همچنان شارژ نمی‌شود، می‌توانید آن را به تعمیرگاه ببرید تا تشخیص و تعمیر بیشتر انجام شود.

چرا پاور بانک شارژ نمیشه

بسیاری از افراد هنگام خراب شدن پاوربانک خود با مشکلاتی مواجه شده‌اند که از شارژ شدن گوشی جلوگیری می‌کند و دستگاه نسبت به درخواست‌ها کند عمل می‌کند. دستگاه خارجی دارای مشکلات زیادی است که مانع از شارژ شدن آن می‌شود، از جمله خراب شدن دستگاه و جریان با کیفیت بد در پریز خانه ، همچنین، مشکلات مربوط به آداپتور برق و کابل نیز به عنوان خطاهای احتمالی ذکر شده است. در صورت عدم شارژ شدن پاوربانک، می‌توانید آن را به پریز دیگری وصل کنید تا شارژ شود.

گاهی اوقات، پاوربانک به طور کامل شارژ نمی‌شود و فرآیند شارژ در 90٪، 80٪ یا حتی 50٪ متوقف می‌شود. در صورت بروز این مشکل، بهتر است پاوربانک را با سیم منبع تغذیه و آداپتور دیگری تعویض کنید. برای شارژ موبایل، ظرفیت باتری را در جریان آن ضرب کنید. مثلاً یک پاوربانک 10000 میلی آمپر ساعتی، یک دستگاه USB را به مدت 20 ساعت با خروجی 500 میلی آمپر یا 0.5 آمپر شارژ می‌کند. برای شارژ کامل دستگاه USB 3.0 (900 میلی آمپر) حدود 11 ساعت زمان لازم است. هنگام شارژ باتری، پیشرفت شارژ مجدد روی صفحه نمایش قابل مشاهده است، اما هنگام استفاده ، مشخص می‌شود که پاوربانک به خوبی کار نمی‌کند.

با گذشت زمان، پر کردن یون لیتیوم در معرض موادی قرار می‌گیرد که واکنش‌های شیمیایی را مهار می‌کنند. برای شارژ، پاوربانک را به مدت حداقل 12 ساعت در درگاه شارژر قرار دهید و از خارج کردن آن اجتناب کنید. برخی از مدل‌های پاوربانک به جریان 2A نیاز دارند. در صورت نیاز به تعویض کابل و آداپتور، بهتر است این کار را سریع انجام دهید.

چگونه پاوربانک را در خانه تعمیر کنیم ؟

در صورتی که با پاوربانک خود مشکل دارید و نیاز به تعمیر آن در خانه دارید، ابتدا مطمئن شوید که ابزار و مواد لازم برای کار را در اختیار دارید. برای تعمیر پاوربانک، به یک پیچ گوشتی، سیم لحیم کاری و دستگاه لحیم نیاز دارید. همچنین برای تست تداوم پاوربانک، به یک مولتی‌متر نیز نیاز دارید.

پس از تهیه تمام ابزارها، پاوربانک را از برق بکشید و آن را جدا کنید. قطعات را بررسی کنید تا قسمت یا قطعات شکسته شناسایی شوند. در صورت لزوم، از سیم لحیم کاری برای تعویض قطعات استفاده کنید. پس از تعویض قطعات شکسته، از مولتی‌متر برای تست پایداری ولتاژ پاوربانک استفاده کنید. اگر تست با موفقیت انجام شود، پاوربانک را با موفقیت تعمیر کرده‌اید.

لازم به ذکر است که پاوربانک‌ها برای کنترل میزان و نوع توان خود، از مدار استفاده می‌کنند. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به عدم توانایی پاوربانک در نگهداری شارژ شود و در برخی موارد منجر به از کار افتادن برد شارژر می‌شود.

برای عیب‌یابی پاوربانک، دو روش اساسی وجود دارد. اولین روش، بررسی ولتاژ باتری با اتصال یک VO متر به ترمینال -ve است. اگر باتری کمتر از 3.6 ولت باشد، ممکن است به دلیل شارژ یا کم شارژ شدن باتری با مشکل آسیب دیده باشد و باید تعویض شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای انتخاب مناسب ترین پاوربانک بر اساس نیاز شما

خودتان انجام ندهید : تعمیر پاوربانک خطرناک است

تعمیر پاوربانک را توصیه نمی کنیم، زیرا مواد شیمیایی موجود در پاوربانک‌ها بسیار قابل اشتعال هستند و در صورت قرار گرفتن در معرض هوا، می‌توانند عواقب ناخواسته‌ای ایجاد کنند. در نتیجه، بهتر است از تعمیر پاوربانک خودداری کنید. در صورت نیاز به تعویض، می‌توانید نقاط شارژ پاوربانک مانند پورت میکرو یو اس بی، لحیم کاری و غیره را تعویض کنید. با این حال، باید توجه داشت که قیمت قطعات یدکی تقریباً دو برابر قیمت خود پاوربانک خواهد بود، بنابراین ممکن است ترجیح داده شود که فقط پاوربانک را تعویض کنید.

در صورت شارژ نشدن پاوربانک شیائومی چگونه آن را عیب یابی کنیم ؟

Mi Power Bank شما به خودی خود شارژ نمی‌شود؟ چند مرحله وجود دارد که می‌توانید برای عیب‌یابی این مشکل انجام دهید. ابتدا، اتصال بین پاوربانک و آداپتور را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. سپس، کابل شارژ را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هم به پریز دیوار و هم به پاور بانک متصل است.

تعمیر پاوربانک شیائومی

در صورتی که مشکل همچنان برطرف نشد، ممکن است لازم باشد با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور به مدت 10 ثانیه، پاور بانک را ریست کنید. اگر با این تلاش‌ها همچنان مشکل ادامه دارد، ممکن است نشانه آن باشد که پاوربانک شما به دلیل شارژ بیش از حد یا استفاده نادرست دیگر آسیب داخلی دیده است و ممکن است نیاز به خرید پاوربانک جدید داشته باشید.

نتیجه گیری

تعمیر پاوربانک به دلیل خطراتی که در صورت اشتعال مواد شیمیایی در آن وجود دارد، توصیه نمی‌شود. در صورت نیاز به تعویض، بهتر است نقاط شارژ پاوربانک مانند پورت میکرو یو اس بی، لحیم کاری و غیره را تعویض کنید.همچنین، در صورتی که Mi Power Bank شما به خودی خود شارژ نمی‌شود، می‌توانید با بررسی اتصال بین پاوربانک و پریز دیواری و کابل شارژ، عیب‌یابی را انجام داده و در صورت عدم برطرف شدن مشکل، ممکن است با فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور به مدت چند ثانیه، مشکل برطرف شود.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در حال حاضر، پاوربانک ها بسیار محبوب هستند و برای افرادی که از دسترسی به برق برای شارژ دستگاه های مختلف خود دچار مشکل هستند، خیلی مفید عمل می‌کنند. با این حال، خرید پاوربانک مناسب برای نیازهای شما ممکن است دشوار باشد. در این روزها، پاوربانک ها در اشکال و اندازه های مختلف و با تنوع زیاد در اندازه ها، ظرفیت ها و فناوری باتری وجود دارد. به علاوه، تفاوت های زیادی در قیمت های مختلف وجود دارد .
شاید شنیده باشید که برخی از کاربران تلفن های هوشمند شکایت می‌کنند که یکی از پاوربانک‌ها به گوشی آنها آسیب رسانده است و سپس به این نتیجه رسیده‌اند که پاوربانک‌ها به باتری تلفن همراه آسیب می‌رسانند. اما پاسخ مستقیم به سوال فوق این است: هیچ پشتوانه علمی برای این ایده وجود ندارد که استفاده از یک شارژر قابل حمل، پاوربانک، منجر به خراب شدن سریع‌تر عمر باتری گوشی هوشمند یا هر نوع وسیله‌ای برای آن موضوع شود. در واقع، استفاده از پاوربانک به عنوان یک راه حل مناسب برای شارژ کردن دستگاه های قابل حمل محسوب م
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha