۶ راه حل اساسی برای محافظت فیگورها از نور خورشید

احتمالا بدترین دشمن فیگورها و فیگورهای شما ، نور خورشید است. پرتوهای فرابنفش خورشید می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ‌های فیگور شما شود یا بدتر، رنگ آن ها را قاطی کند. زرد شدن پلاستیکی که قبلاً سفید بود، یک مثال عالی از این است که نور خورشید چقدر می‌تواند به مجموعه فیگور‌ها و سایر مجموعه‌های جمع‌آوری شده ما آسیب بزند. متاسفانه بسیاری از کلکسیونرهای اکشن فیگورها و سایر مجموعه‌های پلاستیکی، اثر نور مستقیم خورشید بر مجموعه خود را تا زمانی که دیر نشده است، متوجه نمی‌شوند.

پس چه کاری باید انجام دهید؟ چطور مطمئن شوید که فیگورهایتان از نور خورشید دورهستند؟ البته یک روش این است که می‌توانید فیگورهایتان را همه‌جا در جعبه نگهداری کنید که شامل 365 روز سال و 24 ساعت شبانه روز است، اما لذت این کار کجاست ؟ به عنوان یک کلکسیونر، شما می‌خواهید از مجموعه خود لذت ببرید و یکی از بهترین راه‌ها برای این کار، نمایش آن است. در این مقاله، قصد دارم به بررسی چندین روش بسیار عالی برای حفاظت از مجموعه اکشن فیگورهای شما از نور خورشید یپردازم.

به خاطر داشته باشید که هر چند که در این مقاله به اکشن فیگورها اشاره می‌کنم، این مشاوره می‌تواند برای سایر مجموعه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد - مجموعه‌های LEGO، Funko Pops، Gundam Model Kits و...

1-نمایش اکشن فیگور و فیگور در کمد

برای شروع، بیایید یکی از اقتصادی‌ترین روش‌ها برای نمایش فیگورهای شما را بررسی کنیم، در حالی که از آنها در برابر نور خورشید محافظت می‌کنیم. اگر یک اتاق در خانه‌تان دارید که بدون پنجره است ، این فضا مکان عالی برای نمایش فیگور‌های شما خواهد بود. خوشبختانه، بیشتر ما فضاهایی در خانه داریم که بسته هستند و هیچ پنجره‌ای ندارند: کمدها.

اکشن فیگور

برخی کمدها دارای قفسه‌های داخلی هستند که برای قرار دادن فیگورهای شما مناسب عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است دارای قفسه‌های فلزی باشند که گزینه ایده‌آلی نیست زیرا ممکن است فیگورها به راحتی از آنها سقوط کنند.

اگر هیچ قفسه‌ای در کمدتان ندارید، اما اندازه‌اش کافی بزرگ است، ممکن است بتوانید چندین قفسه در آنجا برپا کنید.

2-کلکسیون فیگور خود را در اتاقی نمایش دهید که آفتاب وجود ندارد

اتاق‌های خاصی در خانه‌تان ممکن است پنجره داشته باشند، اما به هیچ وجه به اندازه کافی نور خورشید دریافت نکنند. این ممکن است به دلیل موقعیت اتاق در طرح خانه شما باشد. این اتاق‌ها ممکن است مکان عالی برای نمایش فیگورهای شما باشند؛ زیرا شما تقریباً آزاد هستید که هر نوع قفسه یا کیس نمایشی که می‌خواهید را انتخاب کنید. از آنجا که فیگور‌های شما هیچ نور مستقیمی دریافت نمی‌کنند، نیازی به نگرانی در مورد پوشش دادن آنها یا راه‌اندازی مرزها/تقسیم‌کننده‌ها برای مسدود کردن نور خورشید ندارید.

چگونه اکشن فیگور بسازیم

زیرزمین‌ها به طور کلی برای نگهداری یا نمایش فیگور‌های شما ایده‌آل نیستند، با این حال، اگر فضای کافی نداشته باشید و شما کنترل کاملی بر دما و رطوبت داشته باشید، این فضاها ممکن است برای نمایش فیگورهای شما مناسب باشند.

3-قرار دادن فیگورها در کمد ابزار

به مواردی که درباره نمایش فیگور‌هایتان در کمد اشاره کردم توجه کنید ، یادتان باشد؛ ، استفاده از یک کمد ابزار برای نمایش فیگورهایتان به همان شکلی است که یک کمد عمل می‌کند. این فضا می‌تواند به طور کامل از نور خورشید آن ها را جدا کند. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کمد را زمانی که نور خورشید از بین رفته است باز کنید و هیچ نور مستقیمی به فیگورهای شما برخورد نکند.

کمدهای‌های ابزار عموماً برای ذخیره اقلام مختلف مانند ابزارها، مواد باغبانی و مجموعه‌ای از اشیاءی که ممکن است در گاراژ یا زیرزمین خود ذخیره کنید، ساخته می‌شوند. به همین دلیل، بسیاری از کمدهای ابزار قفسه‌های قابل تنظیم دارند تا برای اندازه‌های مختلف اقلامی که شما ممکن است نیاز به ذخیره کنید، محاسبه شود.

شما می‌توانید کمدهای‌های فلزی یا چوبی بخرید؛ با این حال، من کمد‌های پلاستیکی را ترجیح می‌دهم. کمد‌های پلاستیکی به خاطر اینکه سبک و آسان و قابل مدیریت کردن هستند، خوب خواهند بود.

4-آن ها را در محفظه هایی قرار دهید تا اشعه UV را مسدود کند

برخی از محفظه ها که فیگورها را نمایش می دهند دارای قابلیتی هستند که رنگ‌های اکریلیک را از اشعه های UV  محافظت می‌کند. این گزینه نه تنها از برخی از پرتوهای فرابنفش محافظت می‌کند، بلکه از تجمع گرد و غبار نیز کاسته و آنها را از دست بچه‌های جوان ، کودکان و حیوانات خانگی محافظت می‌کند.

اکشن فیگور ساخت ایران

اطلاعات گمراه‌کننده‌ای در مورد محفظه های اکریلیکی که فیلترینگ UV ارائه می‌دهند وجود دارد. تولیدکنندگان اغلب در مورد درصد پرتوهای فرابنفشی که جعبه‌هایشان فیلتر می‌کنند، شما را گمراه و بیشتر تبلیغات می‌کنند. اما سخت است بررسی کنید که آیا این ادعاها دقیق هستند یا خیر. اما واقعیت این است که، اگرچه اکریلیک فیلترینگ UV می‌تواند برخی از پرتوهای فرابنفش را مسدود کند، اما نمی‌تواند همه آنها را مسدود کند. حتی محفظه های اکریلیکی فیلترینگ UV که در موزه‌ها استفاده می‌شوند، همه پرتوهای فرابنفش را فیلتر نمی‌کنند. بنابراین، حتی اگر از یک جعبه فیلترینگ UV استفاده می‌کنید، هنوز هم نمی‌خواهید فیگورهایتان را در معرض نور خورشید مستقیم بگذارید، این را در نظر بگیرید که برخی از آن پرتوها به داخل محفظه وارد می‌شوند.

با این همه، استفاده از جعبه‌های فیلترینگ UV مزایایی دارد. شاید شما فیگور‌هایتان را در یک اتاقی که نور خورشید وجود دارد نمایش دهید، اما مطمئن شده‌اید که فیگورها به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که هیچ نور مستقیمی به آنها نخورد. نور خورشید غیرمستقیم همچنان ممکن است یک مسئله باشد. نور خورشید غیرمستقیم چیست؟ نور خورشیدی است که به طور مستقیم به موردی برخورد نمی‌کند، اما هنوز از طریق راه‌های دیگر به آن می‌رسد. یک مثال از این موضوع، نور خورشیدی است که از یک سطح بازتاب می‌یابد. جعبه‌های اکریلیکی فیلترینگ UV ممکن است در این نوع موارد مفید باشند.

بسیاری از جعبه‌های نمایش اکریلیکی با یادگاری محصولات ورزشی پر شده‌اند (توپ فوتبال، توپ بسکتبال و غیره). با در نظر گرفتن این موضوع، چیزی وجود ندارد که بگوید جعبه‌های نمایش برای فوتبالیست ها و بسکتبالیست‌ها نتواند نیازهای شما به عنوان یک کلکسیونر اکشن فیگور را برآورده کند. شما فقط باید به ابعاد توجه کنید تا مطمئن شوید که اندازه جعبه با سلیقه شما یکی است.

5-استفاده از پارتیشن یا Room Dividers

اگر نمی‌خواهید فیگور‌هایتان را در یک کمد ابزار نمایش دهید و محفظه های فیلترینگ UV برای شما خیلی زیاد است و فضای زیادی روی قفسه‌هایتان را اشغال می‌کنند، در نظر داشته باشید از تقسیم‌کننده‌های اتاق استفاده کنید. آنها برای تقسیم فضاهای باز یا در این مورد، بخشی از اتاقی که می‌خواهید از نور خورشید محافظت کنید، بسیار موثر هستند.

تقسیم‌کننده‌های اتاق ممکن است یک راه حل عالی برای کسانی باشند که مجموعه فیگورها و اکشن فیگورهای خود را در معرض دید قرار می‌دهند، اما نمی‌خواهند در زمان‌های آفتابی پرده‌ها یا چراغ‌های خورشیدی خود را خاموش کنند . یک تقسیم‌کننده اتاق می‌تواند برای مسدود کردن بخشی از اتاق که اکشن فیگورها در آن نمایش داده می‌شوند، مورد استفاده قرار گیرد. این تقسیم‌کننده‌ها از تابش نور خورشید به فیگور‌های شما جلوگیری می‌کنند، اما شما همچنان می‌توانید از باقی اتاق که نور خورشید را جذب می‌کند لذت ببرید. فقط به نور خورشید غیرمستقیم که قبلاً اشاره کردم توجه کنید ، پارتیشن خود را به گونه‌ای قرار دهید که این نور را نیز مسدود کنند.

پارتیشن های اتاق در انواع و ابعاد مختلفی موجود هستند. شما باید موردی را پیدا کنید که با دکور بقیه اتاق همخوانی داشته باشد. آنها همچنین می‌توانند از مواد مختلفی مانند تخته ذرت، چوب، پلاستیک و غیره ساخته شوند.

یک ویژگی دیگر خوب پارتیشن‌های اتاق این است که می‌توانید آنها را تا حدی بچرخانید اگر بخواهید فضا را کمی باز کنید. به عنوان مثال، در شب، وقتی خورشید دیگر یک مسئله اساسی نیست، می‌توانید تقسیم‌کننده‌ها را بچرخانید و فضا را کمی باز کنید.

اگر بخشی از اتاق شما بدون پنجره است، شاید بهتر باشد در نظر بگیرید که برخی از پارتیشن های اتاق را روبروی پرده‌های اتاق نصب کنید و فقط بخشی از اتاق را به نمایشگاه مجموعه فیگورهای خود اختصاص دهید.

6-نحوه نمایش اکشن فیگور و فیگورهای خود را پوشش دهید

خوب، شاید هیچکدام از این گزینه‌ها جذابیتی برای شما نداشته باشد. شاید برای شما سخت است که خود را درگیر جابجایی آن قفسه نمایشی که در مسیر نور مستقیم خورشید قرار دارد بکنید . شاید دوست دارید که در جایی که هست، بماند. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی قفسه‌ها در دیوارهای اتاق خواب شما ساخته شده باشند و شما می‌خواهید از آن برای نمایش فیگورهایتان استفاده کنید، اما این کمد‌ها در برخی اوقات روز ، نور مستقیم خورشید را می‌گیرند. در این حالت‌ها، ممکن است بخواهید در طول روز آنها را با یک پارچه یا پرده بپوشانید.

اکشن فیگور چیست

در مورد کمدهای داخلی، من پیشنهاد می‌کنم از پرده استفاده کنید. می‌توانید آنها را در طول روز پوشانده و پس از آنکه خورشید دیگر مسئله ای برای شما ایجاد نمی‌کند، پرده‌ها را بکشید. در پایان، اگر کمد‌های داخلی دارید، حیف است که از آنها استفاده نکنید.

برای کتابخانه‌ها یا شلف های ایستاده ، اگر نور خورشید به صورت مستقیم به کتابخانه می تابد و به هر دلیلی نمی‌تواند جابجا شود، در نظر داشته باشید آنها را با یک پارچه ضخیم بپوشانید.

نتیجه گیری

اکشن فیگورها و سایر مجموعه‌ها مانند Funko Pops، مجموعه‌های LEGO و مجسمه‌ها نیاز به محافظت از پرتوهای فرابنفش خورشید دارند. اینکه آیا مجموعه‌های شما با نور مستقیم خورشید احاطه می‌شوند یا خیر، باید یک عامل اصلی در انتخاب محل نمایش آنها باشد. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید فیگورهایتان را در یک کمد یا یک اتاق دیگری که هیچ نور خورشیدی دریافت نمی‌کند، نمایش دهید، در این صورت باید یک روش برای نمایش فیگورهایتان انتخاب کنید که پرتوهای مضر UV را یا مسدود کند یا فیلتر کند.

بنابراین، برای حفاظت از مجموعه‌های اکشن فیگور و سایر مجموعه‌ها مانند Funko Pops، مجموعه‌های LEGO و مجسمه‌ها از پرتوهای فرابنفش خورشید، باید مکان مناسبی برای نمایش آنها انتخاب کرد. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید این مجموعه‌ها را در در معرض نور مستقیم خورشید هستند، نمایش دهید، باید از روش‌هایی استفاده کنید که این پرتوهای مضر را مسدود یا فیلتر کنند.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.
اکشن فیگورهای عروسکی ؟ یا عروسک‌های اکشن فیگوری ؟ تفاوت بین این دو چیست ؟ احتمالا بیشتر مردم به شما در رابطه با تفاوت آن ها گفته باشند ! البته در کشور ایران شاید شناخت زیادی در رابطه با آن ها وجود نداشته باشد . به هر حال ، بعید است که به صورت کامل تقاوت آن ها را به شما گفته باشند .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha