۵ روش برای قرار دادن فیگورها بر روی دیوار

نمایش فیگورهایتان روی دیوارها، نه تنها یک روش عالی برای نمایش بخشی از مجموعه‌تان ، بلکه یک راه عالی برای آزاد کردن فضای شما است . اگر می‌خواهید از آن قفسه‌های چرخان یا کتابخانه‌ای که فیگورهایتان را در حال حاضر اشغال کرده‌اند، خلاص شوید.

چند روش مختلف برای نمایش فیگور‌هایتان روی دیوار وجود دارد. از آویزان کردن آن‌ها تا قرار دادن آن‌ها در یک قفسه قابل نمایش نصب شده بر روی دیوار ، من قصد دارم چندین گزینه مختلف را در این مقاله ارایه دهم و امیدوارم که پس از خواندن آن، بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این گزینه‌ها برای شما و مجموعه‌تان بهتر است.

چند نکته مهم که باید بدانید

قبل از ورود به این موضوع، مهم است که دقیقاً بدانید با چه چیزی سر و کار دارید:

آیا فیگورهای شما باز شده یا بسته است؟

اگر بسته هستند، در چه نوع بسته‌بندی هستند: روی کارت یا جعبه؟

وزن فیگور‌های شما چقدر است؟ بیشتر فیگور‌ها نسبتاً سبک هستند، با این حال، استثناها وجود دارد و ممکن است مشکلی در نمایش فیگورهای سنگین‌تر روی دیوارهایتان. داشته باشید.

چند فیگور می‌خواهید روی دیوار(های)تان باشد؟

آیا با سوراخ در دیوارهایتان به وسیله میخ ، سوزن و ...، مشکلی ندارید؟

پاسخ دادن به این سوالات برای شما سخت نباید باشد زیرا احتمالاً ایده های خوبی داشته باشید؛ و در نهایت این کلکسیون شماست، اما سوالاتی هستند که بهتر است به آن‌ها فکر کنید.

با توجه به این سوالات ، بیایید وارد موضوع اصلی شویم.

1-اکشن فیگورهای خود را با میخ آویزان کنید

این یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین روش‌ها برای نصب فیگورهای شما روی دیوارهایتان است. این روش بسیار ساده است و نیازمند استفاده از میخ برای آویزان کردن فیگورهای شما روی دیوارهاست. این کار باعث می‌شود که نمایش فیگور و اکشن فیگورهای شما بر روی دیوار سازمان‌یافته و چشم‌نواز باشد.

اکشن فیگور گیمینگ

این روش برای همه فیگورهای شما کار نخواهد کرد. اگر فیگور‌های شما در جعبه‌ها نباشند و قلابی برای آویزان کردن نداشته باشند، این روش کار نخواهد کرد. همچنین، گاهی اوقات اگر یک جعبه دارای یک قلاب باشد، قلاب در پشت جعبه قرار نگرفته است، بنابراین دشوار خواهد بود که بسته‌بندی به طور ساده با استفاده از میخ به‌طور صاف روی دیوار قرار گیرد. ممکن است نیاز به میخ‌های بلندتر باشد که منجر به مشکلات دیگر می‌شود.

2-قلاب و گیره

آیا ایده ایجاد سوراخ در دیوارها برای شما جذاب نبوده است؟ اگر اینطور است، شاید گزینه های دیگری هم باشد. قلاب‌های چسبنده عملکرد یکسانی دارند؛ تنها کافی است آن‌ها را به دیوارهایتان بچسبانید و فشار دهید. این نوع آویز برای فیگور‌هایی که بر روی آن ها قلاب دارد مناسب هستند و تقریباً به صورت صاف روی دیوار قرار می‌گیرند. برای بسته‌بندی فیگور که به دلیل نحوه قرارگیری قلاب بر روی جعبه، به دیوار نمی‌نشیند، ممکن است نیاز به یافتن قلاب‌های بلندتر داشته باشید.

هنگام استفاده از هر نوع چسب بر روی یک سطح پوشیده شده، شما ، با خطر پاک شدن رنگ دیوارهایتان هنگام برداشتن آن‌ها روبرو هستید. حتی زمانی که یک محصول با عنوان قابل جدا شدن به بازار عرضه شده باشد، هنوز هم این احتمال وجود دارد که چسب ، رنگ دیوارهایتان را خراب کند، حتی اگر برداشت به درستی انجام شود.

فروشگاه اکشن فیگور

بسیاری از چسب‌ها برای سطوحی مانند فلز، پلاستیک، چوب، استیل ضدزنگ، شیشه و غیره مناسب‌تر هستند. سطوح دیواری پوشیده شده معمولاً بهترین مکان برای استفاده از چسب نیستند، اما اگر احساس کنید که اعتماد به نفس کافی برای امتحان آن را دارید، پس اقدام کنید.

3-استفاده از پگ برد برای آویزان کردن اکشن فیگورها به دیوار

اگر فکر اینکه ده‌ها سوزن را به دیوارهایتان فشار دهید، باعث برهم زدن آرامشتان می‌شود، اما همچنان هم می‌خواهید آن فیگور‌ها را آویزان کنید؛ اما قلاب‌های چسبنده برای شما موثر نیستند، استفاده از پگ برد ممکن است راه حل خوبی برای مشکل شما باشد. این کار همچنین به شما کمک می‌کند تا ترتیب بهتری برای آویزان کردن فیگورهایتان داشته باشید و ردیف‌ها را به صورت تمیز و منظم درآورید.

پگ بردها به طور قابل توجهی سنگین‌تر از فیگورها هستند. فیگور‌های مارول، جنگ ستارگان، وزنه‌برداری حرفه‌ای و ترانسفورمرز به طور میانگین حدود 5-10 اونس وزن دارند، در حالی که یک پگ برد می‌تواند به وزن چندین پوند بستگی به اندازه و موادی که از آن ساخته شده باشد، وزن داشته باشد. بنابراین، آویزان کردن یک پگ برد سوراخ‌دار یک فرآیند طولانی تر نسبت به فشار دادن چند سوزن به دیوارهایتان است. من نمی‌خواهم در اینجا به تفصیل در مورد نحوه آویزان کردن یک پگ برد بپردازم، و بهتر است سوالات خود را از فروشگاه بابلو بپرسید .

اکشن فیگور گیمینگ ارزان

پگ بردها نه تنها برای آویزان کردن اکشن فیگورها کاربرد دارند، بلکه می‌توانند برای آویزان کردن جعبه‌های بدون قلاب و حتی فیگورها بر روی دیوارهایتان نیز استفاده شوند. این کار با استفاده از قلاب‌ها یا انواع دیگری از پلاگ‌ها که به پگ برد متصل می‌شوند به عنوان پشتیبان انجام شود.

اگر می‌خواهید فیگورها را روی دیوار آویزان کنید، اما نمی‌خواهید صدها سوراخ کوچک در دیوارهایتان باقی بگذارید، استفاده از پگ برد ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. البته، شما ابتدا باید تخته را آویزان کنید، اما با آویزان کردن یک تخته سوراخ‌دار، سوراخ های کم تری در دیوارهایتان نسبت به آویزان کردن ده‌ها اکشن فیگور باقی می‌گذارید .

4-نمایش فیگور و اکشن فیگورها بر روی شلف های دیواری

خب، حالا بیایید به چند گزینه بپردازیم که برای فیگورهای باز شده شما و خارج شده از درون جعبه خوب کار می‌کنند. برای فیگور‌هایی که در بسته‌بندی اصلی خود نیستند، شلف های دیواری ممکن است گزینه عالی ای باشند. فقط شلف های دیواری را بر روی دیوارهایتان نصب کنید و سپس فیگورهایتان را روی قفسه‌ها قرار دهید.

اکشن فیگور اورجینال

شلف های دیواری نه تنها برای فیگورهای باز شده کاربرد دارند. هیچ مانعی نیست که از آن‌ها برای نمایش فیگورهایی که از جعبه خارج نشده اند استفاده کنید.

همیشه به وزن آنچه را که بر روی این قفسه‌ها نمایش می‌دهید فکر کنید. همانطور که قبلاً هم به آن اشاره شد، اکثر فیگورها بسیار سنگین نیستند، بنابراین نباید مشکلی داشته باشید که چندین فیگور را بر روی این قفسه‌ها قرار دهید.

5-قفسه های شیشه ای و ویترین ها

آیا به یک محافظ اضافی نیاز دارید؟ آیا احساس می‌کنید فیگورهایتان بر روی آن قفسه‌ها بیش از حد بیرون هستند؟ گزینه نهایی یک کمد یا قفسه شیشه ای است. این به طریق مشابهی با قفسه‌های دیواری عمل می‌کند، با این تفاوت که یک قفسه شیشه ای یا کمد بسته است و احتمالاً فضایی برای فیگورهای شخصی خود خواهید داشت.

قفسه های شیشه ای یا کمدها ممکن است هزینه زیادی داشته باشند، بنابراین بهتر است مطمئن شوید قصد انجام این کار را قبل از خرید دارید.

اکشن فیگور

یک نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برخی از قفسه ها بسیار سنگین می‌شوند، بنابراین بهتر است قبل از نصب اطمینان از کار خود داشته باشید. شاید استخدام یک شخص برای کار شما ارزشش را داشته باشد.

بزرگترین مزیت استفاده از قفسه های شیشه ای نسبت به قفسه‌های معمولی این است که فضای فیگورها به صورت کامل بسته است که از نشستن سریع گرد و خاک بر روی آن ها جلوگیری می‌کند. البته، شما همچنان باید قفسه های خود را تمیز کنید، اما فیگورهای درون آن اگر قفسه بسته باشد برای مدت طولانی از گرد و خاک محافظت می‌شوند.

در نهایت کجا محل نمایش فیگورهای شماست؟

به طور مساوی مهم است که شرایط محیطی مناسب باشند، چه فیگور‌های شما باز شده باشند یا هنوز در بسته‌بندی اصلی خود باشند. برای هر دو نوع فیگور باز و بسته‌بندی نشده، بهتر است آن‌ها را در یک اتاق نگهداری کنید که دما و رطوبت در آن به خوبی قابل تنظیم باشد و تعریض به نور خورشید کم یا هیچی باشد. در اکثر موارد، این باعث می‌شود که زیرزمین‌ها، زیرشیروانی‌ها، تراس‌ها و گاراژ‌ها برای فیگورهایتان مناسب نباشند. کمد‌ها، اداره‌ها و اتاق‌های خواب احتمالاً گزینه‌های خوبی هستند اگر شرایط محیطی را تنظیم کرده باشید .

نور خورشید یکی از بزرگترین دشمنان محیطی مجموعه فیگورهای شماست. پرتوهای ماوراءبنفش خورشید باعث رنگ‌پریدگی و از بین رفتن رنگ هر دو فیگور و بسته‌بندی آن‌ها می‌شود. رطوبت برای بسته‌بندی کارتنی بد است و اگر تنظیم نشود، باعث انحراف آن می‌شود و گسترش و انقباض پلاستیک‌هایی که فیگورهای شما را تشکیل می‌دهند به دلیل تغییرات شدید دما به مرور زمان آن‌ها را خراب می‌کند.

به طور خلاصه، فیگورهایتان را در یک اتاق با دماهای معتدل (بین 55 و 75 درجه فارنهایت نگه دارید)، و با حدود 50٪ رطوبت نسبی و بدون تماس با نور خورشید قرار دهید.

به  جعبه های اکشن فیگور خود چسب نزنید

بنابراین، من به شما برخی ایده‌ها را داده‌ام که چگونه باید فیگورهایتان را بر روی دیوارهایتان نمایش دهید، بیایید در مورد آنچه نباید انجام دهید صحبت کنیم.چیز اصلی که فکر می‌کنم باید در اینجا پوشش داده شود چسب‌ها هستند. بیشتر در مورد چسب های بسیار چسبان صحبت می کنم.

بیایید با چسب نواری شروع کنیم. مشکل آشکار استفاده از هر نوع چسب نواری برای آویزان کردن فیگورهای شما زمانی پیش می‌آید که نیاز است چسب را از آن جدا کنید. احتمال بسیار زیاد است که هنگام کندن چسب نواری، بسته‌بندی فیگوررا پاره کنید. حتی اگر موفق شوید چسب را به "طور ایمن" با استفاده از سشوار یا یک روش توصیه شده دیگر جدا کنید، احتمال زیادی وجود دارد که اثر چسبندگی از نوار باقی بماند و پاک کردن اثر چسبندگی بسیار دشوار باشد.

وقتی موضوع به چسب نواری و یا چسب‌های آبکی می‌رسد، احتمالاً آن‌ها قدرت کافی برای نگهداشتن فیگور را برای مدت طولانی روی دیوار ندارند، زیرا هدف چسب نواری قابل جدا شدن در بسیاری از موارد مربوط به پروژه‌های هنری و صنایع دستی است و منظورشان این نیست که یک راه حل دائمی باشند.

در مورد چسب های خمیری چطور ؟ آن ها یک گزینه وحشتناک است. قطعاً علاقه ای ندارید با چسب های خمیری جعبه‌های فیگور را آویزان کنید، زیرا جعبه‌ها به طور ناخواسته لکه دار خواهند شد. رطوبت از طریق خمیر در کاغذ جذب می‌شود و باعث ایجاد لکه‌های مختلف می‌شود و در نتیجه جعبه را خراب می‌کند.

معمولاً وقتی از نمایش فیگورها روی دیوار صحبت می‌کنیم، منظورمان "آویزان کردن" فیگورها روی دیوار است. شما می‌خواهید فیگورهایتان را بر روی دیوار آویزان یا نصب کنید و قصد شما این نیست آن ها را به دیوار بچسبانید.

اکشن فیگورها با جعبه های کارتی بهترین نما را ایجاد می کنند

وقتی به فیگورها می‌رسد، اگر فیگور‌های شما بسته بوده و به جای جعبه، در بسته‌بندی کارتی باشند، احتمالاً ایده‌آل‌ترین نامزدها برای یک نمایش دیواری هستند. فیگورهای باز شده دشوار است که به طور منظم بر روی دیوارها نمایش داده شوند بدون اینکه قفسه‌ها یا یک قفسه و یا کمد شیشه ای از نوعی نصب شود که ممکن است زمان‌بر ویا گران قیمت باشد. با این حال، هیچ مشکلی با نصب یک قفسه یا کابینت بر روی دیوارهای شما وجود ندارد و می‌تواند برای یک نمایش بسیار جذاب عالی باشد. فقط قبل از اقدام مطمئن شوید که این گزینه مناسب شما و مجموعه‌تان باشد .

حرف آخر

نمایش فیگورها و اکشن فیگورها در فضای اتاقتان باعث می شود آن ها بیش از پیش خود را نشان دهند اما باید آن ها را به صورت کاملا اصولی نمایش دهید در این مقاله ما سعی کردیم به صورت کامل در مورد انواع روش هایی که می‌توانید آن ها را در یک محیط نمایش دهید صحبت کنیم و همچنین توصیه اساسی ما به شما این است که از چسب هایی که باعث خراب شدن جعبه های فیگورها می‌شود استفاده نکنید.

در نهایت نمایش فیگور‌ها روی دیوارها نیازمند در نظر گرفتن عواملی مانند نوع بسته‌بندی فیگور‌ها، شرایط محیطی مناسب و انتخاب مناسب برای نمایش است. همچنین باید از استفاده از چسب‌ها و مواد چسبنده برای نصب فیگور‌ها بر روی دیوارها پرهیز کرد و بهتر است از روش‌های مناسب و دوستدار محیط زیست برای نمایش فیگورها استفاده کرد.

همچنین بخوانید
از آنجایی که تعداد انفرادی انواع اکشن فیگورها بسیار زیاد است، امکان ارائه یک پاسخ کامل برای هر فیگور خاص وجود ندارد؛ با این حال، اگر به درستی مراقبت شوند، احتمالاً اکشن فیگورهای شما بیشتر از شما زنده خواهند ماند.
سفارشی‌سازی کامپیوتر برای علاقمندان به کامپیوترها محبوبیت زیادی پیدا کرده است. چراغ‌های LED و استیکرها گزینه‌های مد روز و جالبی برای تزئین کامپیوتر شما به ارمغان می‌آورند. تزئین کامپیوتر خود با یک تم خاص می‌تواند یک ایده جذاب باشد. از جمله می‌توان به Star Wars، Marvel، DC، انیمه و غیره اشاره کرد. شما می‌توانید کامپیوتر خود را با یک فرانچایز یا سرگرمی خاص تزئین کنید. چه راه بهتری برای انجام این کار وجود دارد به جز نمایش یک اکشن فیگور مربوطه در داخل کیس کامپیوتر ؟
اگر شما طرفدار انیمه هستید و می‌خواهید از شخصیت‌های مورد علاقه‌تان در انیمه یا مانگای مورد علاقه‌تان ، فیگور و اشیای زیبایی داشته باشید، احتمالا با واقعیت سختی روبرو شده‌اید یا در آینده با آن مواجه خواهید شد که فیگورهای انیمه گران تر از فیگورهای عمومی تولید شده توسط شرکت‌هایی مانند هسبرو هستند.
به نمایش گذاشتن فیگورها و اکشن فیگورها  یک فعالیت بسیار لذت بخش است، زیرا این امکان را به شما می دهد که تمامی فیگورهایی که در طول سفر جمع آوری کرده اید را به نمایش بگذارید. اما چگونه می‌توانید نمایشگاه فیگور خود را جذاب‌تر کنید؟ برخی از افراد از پس زمینه‌های حماسی، استندهای نمایشی چند سطحی و لوازم مختلف دیگر استفاده می‌کنند؛ اما احتمالا یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توانید برای تزئین کلکسیون فیگورخود استفاده کنید، نورپردازی های LED است.
جمع آوری اکشن فیگورها و سایر یادگاری‌های مرتبط با برندها و فرانچایزهای مختلف به یک سرگرمی روزافزون و محبوب بین بزرگسالان تبدیل شده است. برخی از افراد به دلیل لذت بردن دوستانشان از جمع آوری فیگورها و اکشن فیگورها کنجکاو هستند  و حتی خودشان نیز ممکن است تمایل داشته باشند که وارد این عرصه شوند.
اکشن فیگورهای عروسکی ؟ یا عروسک‌های اکشن فیگوری ؟ تفاوت بین این دو چیست ؟ احتمالا بیشتر مردم به شما در رابطه با تفاوت آن ها گفته باشند ! البته در کشور ایران شاید شناخت زیادی در رابطه با آن ها وجود نداشته باشد . به هر حال ، بعید است که به صورت کامل تقاوت آن ها را به شما گفته باشند .
آیا ارزش فیگور افزایش می‌یابد یا خیر، بیشتر به این بستگی دارد که چه فیگوری را خریده باشید. برخی از فیگورها در طول زمان به طور قابل توجهی افزایش می‌یابند، در حالی که برخی دیگر افزایش قیمتی چندانی ندارند یا حتی ممکن است کاهش قیت داشته باشند. با این حال، اگر می‌خواهید فیگور‌هایتان ارزش خود را افزایش دهند یا حداقل ارزش خود را حفظ کنند، تدابیر خاصی را می‌توانید انجام دهید.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha