راهنمای خرید بهترین کیبورد گیمینگ

وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .

وقتی می گوئیم چگونه یک کیبورد گیمینگ بخریم ، چیزی که قرار است در واقع راجع به آن صحبت کنیم ، عوامل کلیدی است که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کرد .

کیبوردهای جدید گیمینگ در اندازه متنوعی یافت می شوند و دارای طیف گسترده ای از انواع سوئیچ ها و لوازم جانبی کوچک مثل نورپردازی RGB یا تکیه گاه مچ دست هستند .قبل از این که کیبوردی خریداری کنید ، باید ارزیابی کنید که قرار است برای چه کاری از آن استفاده کنید و این که آیا آن کیبورد فقط برای بازی است یا فقط برای انجام بعضی کار ها .

در این مرحله ممکن است کمی احساس ضعف کنید ، اما نترسید ما قرار است از سیر تا پیاز خرید بهترین کیبورد گیمینگ را بررسی کنیم .

سایز کیبورد های گیمینگ

سایز کیبورد های گیمینگ

کیبورد های بازی در اندازه های متفاوتی عرضه می شوند که برای افراد با محیط های کاری و نیازهای متفاوت ارائه می شود ، زمانی که قصد دارید یک کیبورد جدید خریداری کنید ، مهم است که میزان اندازه ای که فاکتور شماست را مورد بررسی قرار دهید البته ما اندازه های کیبورد را در یک مقاله به طور کامل بررسی کردیم که پیشنهاد کنیم اگر حوصله دارید آن را هم مطالعه کنید .

اما اگر زمان کافی ندارید در ادامه توضیحات مختصری به شما ارائه می دهیم. گزینه های زیادی برای اندازه کیبورد وجود دارد که گزینه کامل آن فول سایز یا 100% است ، شما همچنین می توانید یک کیبوردTKL که مخفف Tenkeyless است را تهیه کنید که البته بعضی دکمه ها را حذف کرده ، صفحه کلید های TKL فاقد صفحه کلید اصلی هستند و در بسیاری از موارد ، هیچ فلش و دکمه ی عملکرد اختصاصی در اختیار ندارند ، اندازه یک صفحه کلید فول سایز که با آن عادت دارید با اندازه ی دیگر کیبوردها کاملا متفاوت است .

یک کیبورد با اندازه کامل رایج ترین صفحه کیبورد موجود در بازار است و دقیقا همان طور که به نظر می رسد این نوع کیبورد ها دارای تعداد کلید های بیشتری از جمله صفحه شماره ، کلید های جهت دار و کلید های عملکرد نسبت به سایر صفحه کلید ها هستند.

کیبورد های گیمینگ با اندازه کامل ، دارای فضایی برای کنترل Media و گاهی اوقات کلید های ماکرو نیز هستند . اینکه آیا به کلید های ماکرو نیاز دارید یا نه به ترجیحات شخصی شما به عنوان یک گیمر بستگی دارد ، اما اگر فضا روی میز خود داشته باشید ، این نوع صفحه کلید ها راحت تر هستند .

همچنین اگر در خانه کار می کنید یا از کیبورد خود برای چیزی بیشتر از بازی استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید به سراغ یک کیبورد با اندازه کامل بروید ، زیرا گزینه های کوچک تر TKL هنگام انجام کار های بی اهمیت مثل Word بهتر است .

اندازه صفحه کلید های Tenkey از 40% تا 80% متفاوت است ، کیبوردهای 80 % در مقایسه با کیبوردهای سایز کامل ، فقط صفحه شماره خود را از دست می دهند . اگر اندازه به 65 در صد برسد ، کلید های پیکان با فرمتی متفاوت از آنچه که به آن عادت کرده اید ، قرار گرفته اند و با کلید های دیگر ادغام شده اند .

با پایین آمدن به اندازه 60% ، می بینیم که کلید های جهت دار با کلید های حروف ادغام شده اند و اگر می خواهید عملکرد دیگری را انجام دهید باید کلید FN + کلید دیگری را فشار دهید تا عملکرد های اساسی مانند " پرینت صفحه " را انجام دهید .

اینکه کدام یک را انتخاب می کنید بستگی به این دارد که قرار است از آن برای چه چیزی استفاده کنید ، اما اگر فضای کمی دارید ، می تواند ارزش سرمایه گذاری شما را داشته باشد تا گزینه TKL را انتخاب کنید ، حمل و نقل صفحه کلید های TKL نیز معمولا آسان تر است ، در نهایت اگر زیاد درگیر مسافرت یا مسابقات مختلف هستید انواع مختلف از گزینه های TKL می تواند بهترین گزینه برای شما باشد .

سوئیچ ها

سوئیچ های کیبورد گیمینگ

سوئیچ به فناوری قرار گرفته زیر هر کلید اشاره دارد ، دو نوع اصلی وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت .

تفاوت کیبورد های مکانیکی و ممبران هم در ظاهر و هم در فناوری پشت هر مدل است که کاملا متفاوت است ، اما قانون کلی این است که به طور کلی نوع مکانیکی بهتر است ، اگر هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید و البته عاشق صفحه کلید های معمولی و ممبران هستید ، نگران نباشید ، سوئیچ های ممبران هم در بازار وجود دارند .

معمولا زمانی به سوئیچ ها اشاره می شود که در مورد یک کیبورد مکانیکی بازی صحبت می کنیم و طیف گسترده ای هم از انواع آن وجود دارد .

کلید های مکانیکی در سه نوع اصلی وجود دارند ، که در عین تفاوت سوئیچ های خطی ، کلیکی و لمسی ، همه آن ها برای بازی خوب هستند بعضی از آن ها بهتر از دیگری عمل می کند ، اما نکته اصلی اینجاست که هر کدام ویژگی خاصی به شما ارائه می دهند از جمله احساس ، فشار تحریک و پاسخگویی.

سوئیچ های مکانیکی معمولا صدای بلندی دارند ، بنابراین اگر به دنبال یک کیبورد بازی با صدای آرام تر هستید ، بهتر است با بهترین سوئیچ های کیبورد مکانیکی برای بازی آشنا باشید ، چرا که تحقیق و دانش راجع به سوئیچ ها تضمین می کند ، محصولی که از آن متنفر هستید نخواهید داشت .

یکی از بهترین سوئیچ هایی که می توانید خریداری کنید و البته رایج ترین و وسیع ترین سوئیچ در بین مردم است Cherry Mx نام دارد .

Cherry Mx یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین تولید کنندگان سوئیچ به حساب می آید  ، سوئیچ های Cherry Mx سال هاست که وجود داشته اند و تا همین اواخر بر بازار تسلط داشته اند ، در در حال حاضر تعداد زیادی کپی از Cherry Mx وجود دارد که ارزان تر هم هستند ، اما عملکرد مشابهی دارند ، دلیل این بخش از گفته ما این است که پیدا کردن یک کیبورد بازی خوب هرگز برای شما آسان نخواهد بود .

بعضی از تولید کنندگان کیبورد شروع به تولید سوئیچ مخصوص به شرکت خود کرده اند ، که از جمله آن ها می توان به شرکت Razer و Logitech اشاره کرد .

مکانیکی در مقابل ممبران

مکانیکی در مقابل ممبران

سوئیچ های مکانیکی از Stem و کانکت های متحرک استفاده می کند ، سوئیچ های گنبدی قدیمی یا ممبران لاستیکی زمانی عمل می کنند که قسمت گنبدی کاملا فشار داده شود و به پایین برسد ، فشار باعث می شود یک کلید فعال یا ثبت شود . در کیبورد مکانیکی ، سوئیچ ها قبل از پایین آمدن فعال می شوند و حرکت کلید را سریع تر و فعال سازی را هم بر همین نسبت با سرعت بیشتری انجام می دهند .

مزیت اصلی سوئیچ های مکانیکی احساس تایپ و زمان پاسخگویی است . بعد از ضربه به یک کلید مکانیکی شما احساس یکنواختی بیشتری می کنید ، کیبورد های ممبران معمولا  ارزان تر و زودتر فرسوده می شوند .

سوئیچ های لاستیکی گنبدی شکل معمولا سرعت پاسخگویی به ضربه بالاتری دارند ، البته بعضی از کاربران کیبورد های ممبران را نسبت به مکانیکی ترجیح می دهند ، چرا که ساکت تر هستند اما باز هم تکرار می کنیم بستگی به ترجیحات شما هم دارد.

خرید لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو

زیبایی ، راحتی و ماکرو

زیبایی ، راحتی و ماکرو

بعضی ریزه کاری ها ارتباطی با عملکرد ندارند ، اما می توانند برای راحتی و استایل بسیار مفید باشند . بسیاری از کیبورد های گیمینگ دارای نور پس زمینه RGB هستند ، اگر از RGB متنفرید ، مدل هایی وجود دارند که بدون این ویژگی کار می کنند ، اما بهترین گزینه این است که فقط نور را در تنظیمات خاموش کنید .

به غیر از نورپردازی ، امکانات اضافی وجود دارد که می تواند تفاوت بزرگی در آسایش و ایمنی شخصی شما ایجاد کند و احساس زندگی کردن به شما بدهد .

تکیه گاه مچ دست یکی از ویژگی های کیبورد های گیمینگ موجود در بازار است که معمولا با کیبورد های قیمت بالاتر عرضه می شود ، این تکیه گاه های مچ می تواند فشارهای مکرری که روی دست شما بر اثر تایپ طولانی وارد می شود را کاهش دهد .

البته دغدغه همه کاربران راحتی نیست و همیشه با خرید یک کیبورد ارگونومیک می توانید برخی از فشارهایی را که به مفاصل شما وارد می شود را کاهش دهید .

دیگر ویژگی های اضافی مانند دکمه های کنترل Media و ماکرو شرایط را برای شما ساده تر می کنند ، کنترل های مدیا به طور کلی زندگی را برای شما آسان تر می کنند چه در حال گوش دادن به موسیقی یا بازی باشید .

تمامی کیبورد های گیمینگ دارای کلید های ماکرو نیستند ، پس اگر به این مورد نیاز دارید ، مطمئن شوید مدلی که قصد خرید آن را دارید این کلید ها را داشته باشد . ، با این حال اگر کیبوردی ندارید و قصد خرید یک کیبورد را پیدا کردید ، بعضی از کیبوردهای گیمینگ جدید به شما این امکان را می دهد که کلید ها را دقیقا برای همان عملکرد دوباره برنامه ریزی کنید ، بنابراین مراقب باشید .

مانند بسیاری از سخت افزار ها ، هر چه ویژگی ها بیشتر باشد ، احتمالا گران تر هم خواهد شد ، بنابراین هزینه های دیگر خود را هم در نظر بگیرید .

کلاهک های کلید

کلاهک های کلید کیبورد گیمینگ

اگر قصد خرید یک کیبورد مکانیکی را دارید ، ممکن است ندانید که می توانید کلیدهای آن ها را هم ارتقا یا تغییر دهید ، بیشتر کیبوردها دارای کلاهک های کلید ABS هستند . این نوع کلاهک ها خوب هستنداما در مقایسه PBTضعیف تر هستند و به مرور زمان فرسوده می شوند .

با این حال کلاهک های کیبورد سفارشی برای کسانی که علاقه مند به صفحه کلید با کیفیت هستند بسیار دوام بیشتری ایجاد می کنند ، یکی از موارد بسیار جالب در این کلید ها طرح ها و رنگ های متنوع آن ها همراه با فونت های متفاوت است تا یک کیبورد خاص برای شما به وجود آورد .

اگر علاقه دارید که یک ست کامل کلاهک کلید تهیه کنید ، باید مطمئن شوید که با چیدمان کیبورد و نوع سوئیچ شما سازگار است در نهایت بهتر است قبل از خرید مشخصات آن ها را بررسی کنید .

کیبوردهای گیمینگ بی سیم در مقابل سیمی

کیبوردهای گیمینگ بی سیم در مقابل سیمی

کیبورد های بی سیم مانند بیشتر لوازم جانبی دیگر ، کم تر مورد استفاده قرار می گیرند و معمولا کسانی که در سطح بالایی بازی می کنند از آن ها اجتناب می کنند ، چرا که سرعت پاسخگویی بالا نیاز هر گیمر است و این سرعت را یک کیبورد گیمینگ بی سیم به شما نمی دهد .

با این حال فناوری بی سیم ، همیشه در حال پیشرفت است و آن را در موس های گیمینگ امروزی مشاهده می کنیم که بعضی از آن ها حتی با یک موس سیمی رقابت می کنند ، اگر به دنبال تمیزی و مرتب بودن هستید بهتر است یک کیبورد بی سیم خریداری کنید .

هر مورد بی سیمی نیاز به شارژ دارد ، پس آماده به برق زدن آن در مواقعی خاص باشید .

قیمت

معمولا در همه کالا ها قیمت ها متفاوت است ، بیشتر تولید کنندگان کیبوردهای گیمینگ هزینه زیادی برای ساخت صفحه کلید به خود اختصاص می دهند ، بنابراین مبلغی که هزینه می کنید تعیین خواهد کرد که در نهایت چه صفحه کلیدی بخرید ،  این موضوع یکی از مباحث بسیار مهم است .

اگر میزان هزینه پرداختی برای شما اهمیتی ندارد ، خرید بهترین کیبورد گیمینگ در واقع بسیارکار ساده ای برای شماست .همانطور که گفته شد ، اگر بودجه کمی در دسترس دارید مسلما باید ویژگی هایی خاصی را قربانی کنید تا محصولی را خریداری کنید که از عهده خرید آن بر می آیید .

برندهای معتبر کیبورد گیمینگ

برندهای معتبر کیبورد گیمینگ

برندهای زیادی در بازار وجود دارد وانتخاب این بخش ممکن است کمی شما را سردرگم کند ، اگر یک راهنمای کامل می خواهید ، اول از همه اطمینان حاصل کنید که کالای خریداری شده شما با کیفیت است و در نهایت پیشنهاد این است که از تولید کنندگان اصلی کیبورد گیمینگ استفاده کنید .

درست است که برای بدست آوردن نتایج یکسان به کیبورد گیمینگ نیازی ندارید ، اما در ادامه به برخی از رایج ترین برندهای موجود در بازار که می توانند به شما گزینه ای مناسب ارائه دهند می پردازیم :

  • شرکت Corsair طیف گسترده ای از لوازم جانبی را ارائه می دهد از اجزای رایانه شخصی گرفته تا موس ، اما این شرکت به ویژه برای کیبورد گیمینگ شناخته می شود .
  • شرکت داکی و کیبوردهای این شرکت بسیار معتبر است و بخاطر تولید کیبورد های رده بالا شناخته می شود .
  • لاجیتک یکی دیگر از برندهای بسیار مورد احترام است که به دلیل داشتن تجهیزات جانبی بازی با عملکرد بالا با قیمت های مناسب می توان تهیه کرد .
  • استیل سریز یکی دیگر از برندهای معتبر در مورد کیبوردهای بازی است . این برند در تجهیزات جانبی تخصص دارد اما کیبورد های آن از بهترین های موجود در بازار هستند .
  • ریزر برندی است که برخی آن را دوست دارند و برخی هم از آن متنفر هستند ، اما کیبورد های گیمینگ بازی آن ها در واقع برخی از بهترین ها در بازار است .

ارزان ترین موس گیمینگ بازار را از فروشگاه بابلو سفارش دهید.

نتیجه گیری

خرید یک کیبورد مکانیکی در واقع یک سرمایه گذاری برای بازی محسوب می شود ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد گیمینگ حیاتی است ، گیمرها اولین بار ممکن است بخواهند با یک گزینه ارزان تر کار را شروع کنند و بعد از پیشرفت مهارت ها و نیازهایشان به سراغ یک کیبورد بهتر بروند .

صفحه کلید های برتر معمولا قیمت بالایی دارند ، اما اگر این راهنما را طی کرده باشید ، در حال حاضر در مکان بهتری هستید تا مطمئن شوید پولتان هدر نمی رود .

آیا به دنبال ارتقای صفحه کلید فعلی خود هستید ؟ از چه کیبورد گیمینگی استفاده می کنید ؟ آن را با ما به اشتراک بگذارید .

موفق باشید! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید

همچنین بخوانید
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha