نحوه انتخاب بهترین پد گوش IEM چگونه است ؟

ما راهنمای کاملی برای کمک به شما در انتخاب پد گوش IEM آماده کرده ایم که اگر نمی‌توانید تناسب ایده ال خود را پیدا کنید با خواندن این آموزش ، بهترین را برای خود انتخاب کنید . In-Ear Monitors یا IEM ها هدفون هایی هستند که برای شنیدن به موسیقی در کانال گوش قرار می‌گیرند . استفاده از آن ها آسان است ، اما دستیابی به تناسبی راحت و عایق بندی مناسب صدا با استفاده از آن ها می‌تواند مشکل باشد چرا که در درجه اول پدهای گوش نادیده گرفته می‌شود .

 در حالی که IEM ها دارای یک جفت پد گوش پیش فرض هستند ، یافتن تولید کننده ای که دارای مجموعه ای از پد گوش با اندازه مختلف ( بیشتر اوقات پد گوش سیلیکونی یا فومی با اندازه های کوچک ، متوسط و بزرگ ) باشد مهم خواهد بود . بیشتر مردم پدهای گوشی مختلف را امتحان می کنند تا متوجه شوند کدام یک برای آن ها مناسب تر است .

نحوه انتخاب بهترین پد گوش ایرباد

اما اگر همچنان توانایی آزمایش آن ها از نظر فیزیکی را ندارید ( ماننده خرید آنلاین ) آن وقت چگونه تشخیص دهید که به گوش شما سازگار است یا خیر؟

"این مورد می تواند یک فرایند استرس زا باشد که بفهمید هنگام انتخاب پد گوش از کجا باید شروع کرد . به همین دلیل است که من اینجا هستم تا چند نکته را با شما به اشتراک بگذارم ."

این مقاله به شما نکاتی را در مورد انتخاب بهترین پدهای گوش آموزش می‌دهد و در عین حال به مشکلات تناسب و راحتی که بسیاری در هنگام استفاده از IEM با مواجه هستند ، می‌پردازد .پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه سریع : ایربادز ال IEM ها

اکثر دستگاه های صوتی در گذشته با ایربادزها ارسال می‌شدند . یک بلندگوی مینیاتوری در گوش خارجی در دهانه کانال گوش قرار می‌گرفت. کیفیت صدای آن ها معمولا حاشیه ای بود و بسیاری از کاربران ( از جمله من ) آن ها را بسیار ناراحت کننده می‌دانستند زیرا با شکل طبیعی در گوش مطابقت نداشتند .

تاریخچه محافظ گوش

طولی نکشید که بازار مصرف کننده تشخیص داد که IEM ها به تعداد زیاد وسایل الکترونیکی قابل حمل با کیفیت بالا ( آیپد ، تلفن همراه و ...) سازگاری بهتری دارند . IEM ها فرصتی برای سازندگان شد تا راحتی و کیفیت پخش صدا را در ایربادزها بهبود بخشند و میزان قابل حمل بودن ، شخصی سازی ، ایزوله سازی ، یک راه حلی جهانی برای ورزشکاران ، علاقه مندان به صدا و مسافران را بهبود ببخشند .


پیشنهاد بابلو : خرید هندزفری بلوتوثی با بهترین قیمت ها از بابلو !


شناسائی اشتباه

بسیاری از مردم همچنان IEM ها را نوعی ایربادز در نظر می‌گیرند . به تعدا زیادی مشاهده شده که آن ها در مورد نکات ایربادزها به دنبال کمک هستند اما در عوض دارای IEM هستند . امیدواریم این سوء تفاهم ها را برطرف کرده باشیم . همچنین اشخاصی هم هستند که پد گوش را بلندگوی گوشی می‌نامند برای ثبات ،  ما از پد گوش در این مقاله استفاده می‌کنیم .

صداگیر گوش

5 نوع از انواع پد گوش ها

بیایید به اولین مفهوم اساسی پد گوش یعنی درک مواد و گزینه های مختلف موجود بپردازیم .

بهترین گوش گیر

پد گوش پلاستیکی

پد گوش پلاستیکی سخت ترین و کم ترین راحتی ممکن را ارائه می‌دهند . کسانی که آلرژی پوستی دارند نیز ممکن است در اثر تماس ، حساسیت به آن ها نشان دهند . با توجه به این محدودیت ها ، لاستیک به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد  و به عنوان یک متریال مناسب برای پد گوش مناسب نیست .

بررسی گوش گیر پلاستیکی

پد گوش سیلیکونی

سیلیکون از نظر شیمیایی بی اثر است ، بنابراین بعید است که باعث تحریک گوش شود . با این حال ، برخی از کاربران گزارش کرده اند که پد گوش سیلیکونی برای استفاده طولانی مدت ناراحت کننده است .

اگر از آن ها برای ورزش کردن استفاده می‌کنید ، عرق کردن می‌تواند سطح سیلیکون ها را لغزنده و باعث لیز خوردن یا افتادن IEM از گوش شود . با این حال ، پد گوش سیلیکونی نسبت به پد گوش فوم دار عایق صدای کم تری دارد . به همین دلیل است که آن‌ها انتخاب ایمن تری را برای کاربرانی که باید از محیط اطراف خود آگاه باشند ، به ویژه دوندگان ارائه می‌دهند .

بررسی گوش گیر سیلیکونی

نکته مثبت این است که سیلیکون را می‌توان به راحتی تمیز کرد و گزینه ای بهداشتی برای استفاده طولانی مدت را به کاربران ارائه می‌دهد .

 پد گوش های سیلیکونی دارای مدل های متفاوتی هستند که شامل تک ، دو یا سه فلنج در اشکال مختلف است و بسته به ترجیحات شما می‌تواند عایق صدا باشد و تناسب و راحتی بهتری را ارائه دهد . بعضی از پد گوش های فلنجی ممکن است با انواع خاصی از IEM ها بهتر عمل کنند .

پد گوش فومی

پد گوش فوم به طور گسترده ای راحت ترین گزینه موجود هستند ، زیرا مطابق با کانال گوش طراحی می‌شوند . آن ها در اصل پد گوش هایی هستند که سوراخی در مرکز دارند (معمولاً در اطراف یک لوله لاستیکی سفت برای عبور صدا از فوم)

بررسی گوش گیر فومی

آن ها به دلیل ایجاد مهر و موم مناسب در گوش ، برای جداسازی عالی از صداهای خارجی شناخته می‌شوند . با این حال ، کاربران بعضی از وب سایت ها ، گاهی اوقات افزایش بیس ( کاهش صدای بلند ) را به دلیل اثر funneling یا شکل قیفی آن اعلام می‌کنند .

پد گوش فوم Comply

پد گوش فوم Comply یکی از محبوب ترین فوم های موجود در بازار است . این پد گوش مموری فوم یک مهرو موم عالی ایجاد می‌کند که جداسازی نویز IEM ها را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد . مدل های خاصی از پد گوش فوم Comply وجود دارد که حتی با یک ( wax guard) برای کاهش تجمع جرم گوش در لوله های پد گوش همراه است .

آیا پد گوش فوم بر کیفیت صدا تاثیر می گذارد ؟

یکی از تصورات رایج در مورد پد گوش فوم این است که بر پاسخ فرکانس پخش تاثیر می‌گذارد . یک مهرو موم خوب می‌تواند پاسخ باس را در حین پخش افزایش دهد اما اغلب ، با کاهش متناظر در treble احساس می‌شود . این موضوع می‌تواند تحت تاثیر شکل پد گوش فوم باشد . اکثر آن ها با یک مجرا داخلی لاستیکی سفت با فوم اطراف لوله ساخته شده اند .

 اگر فوم فراتر از طول لوله  به داخل مجرای گوش گسترش یابد ، ممکن است تغییر شکل دهد و تا حدی توسط انتهای مجرا پوشانده یا مسدود شود.

اثر انسداد

داشتن مهرو موم خوب با یک پد گوش عالی امکان پذیر است ، اما این مورد ، ویژگی است که در بیشتر آن ها اعلام نمی‌شود . اثر انسداد پدیده ای است که هنگام صحبت کردن و در حالی که گوش هایمان بسته است تجربه می‌شود .

با بسته شدن مجرای گوش ، صدا نمی‌تواند خارج شود و دوباره صدا به پرده گوش باز می‌گردد و باعث ایجاد اثر انسداد با فرکانس پایین می‌شود . اگر چه این یک اشکال مهم برای اجتناب از استفاده IEM ها نیست اما اگر اولین بار است که از این هدفون ها استفاده می‌کنید این موردی است که بهتر است بدانید و در نظر داشته باشید .

پد گوش ترکیبی

پد گوش ( ترکیبی ) سیلیکونی پرشده با فوم وجود دارد ، اما نسبتا کم یاب هستند ( با برخی از مدل های سونی ارائه می شوند ) و به اندازه انواع دیگر محبوب نیستند .

پد گوش سفارشی

با هزینه بسیار کم تر از هزینه IEM های سفارشی ( CIEM ) ، بعضی از شرکت ها در ایجاد پد گوش های سفارشی برای IEM ها تخصص دارند . به طور معمول ، این کار با سفارش قالب از سازنده برای ایجاد اثری از گوش شما انجام می‌شود . پس از ارسال قالب های تکمیل شده ، انتخاب رنگ و IEM شما به سازنده اعلام می شود و در عرض چند هفته ، یک جفت پد گوش ضد عرق ، ضد حساسیت و ضد میکروب دریافت خواهید کرد که کاملا برای شما و فقط برای شما ساخته شده است .

چگونه پد گوش IEM راحت پیدا کنیم ؟

دستیابی به راحتی مناسب و تناسب مناسب می‌تواند برای برخی افراد بسیار دشوار باشد و اگر نه  ، تقریبا غیر ممکن است . به این دلیل است که گوش ها از نظر شکل منحصر به فرد هستند . در واقع ، حتی کانال های گوش چپ و راست شما احتمالا از نظر شکل و اندازه مشابه نیستند .

نحوه پیدا کردن گوش گیر

ایده داشتن یک IEM مناسب با همه ی سایز های گوشی یک ایده فانتزی و غیر ممکن است .

به همین دلیل است که سازندگان انواع مختلفی از مواد را برای پد گوش با اندازه های مختلف ارائه کردند . از فوم نرم و مخملی گرفته تا لاستیک سخت و محکم ، از جمله طراحی multi-flanged و...


بیشتر بخوانید : میزان مقاومت ایرپاد در برابر آب چقدر است ؟


متاسفانه ، تا زمانی که آن ها را امتحان نکنید ، نمی‌توانید تعیین کنید که واقعا چقدر راحت در گوش شما قرار می‌گیرند . با این حال ، پد گوش فوم به طور کلی بهترین تناسب را علاوه بر نرم و مخملی بودن ، دارا هستند . همانطور که آن ها را در گوش خود قرار می‌دهید ، آن ها منبسط می‌شوند تا کانال های گوش شما را پر کنند و به مهر و موم مناسبی دست پیدا می‌کنند . آن ها همچنین در طیف گسترده ای از چگالی قرار دارند .

کدام نوع پد گوش IEM بادوام تر هستند ؟

پد گوش سیلیکونی می‌تواند سال ها دوام بیاورد ، در حالی که پد گوش فوم دار به مرور زمان فرسوده می‌شوند . برخی از پد گوش‌های مموری فوم می‌توانند روی سطح تا حدودی چسبناک شوند . این مورد باعث می‌شود بعد از مدتی استفاده مستعد آلودگی به جرم گوش و کثیفی شوند .

میزان دوام گوش گیر

دست ها و گوش های تمیز طول عمر پد گوش را افزایش می‌دهند ، اما به ناچار کثیف می‌شوند . مواد تمیز کننده تمایل دارند پد گوش فوم را از بین ببرند . به همین دلیل است که آب معمولا تنها ماده توصیه شده برای تمیز کردن است .

چگونه پد گوش خود را بسازید؟

نگرانی هایی در مورد هزینه کردن برای پد گوش فوم و دوام آن ها وجود دارد که باعث شده یک جایگزین دیگر هم وجود داشته باشد و آن هم ساخت پد گوش IEM است . یکی از گزینه ها برای ساخت پد گوش ، سوراخ مرکزی است به این صورت که یک سوراخ در وسط یگ چرم را باید امتحان کنید . روش دیگر ، صاف کردن و سپس سوراخ کردن پد گوش است اما این مورد می‌تواند کار درستی نباشد . راه حل دیگر خیس کردن پد گوش در آب ، یخ کردن آن ها و سپس سوراخ کردن آن است این روش به تجربه زیادی نیاز دارد .

چگونه گوش گیر بسازیم

نحوه صحیح قرار دادن پد گوش در داخل گوش

انتخاب یک پد گوش مناسب برنده نیمی از نبرد است . نیمی دیگر از شما می‌خواهد که آن ها را به درستی در داخل گوش قرار دهید . در حالی که پد گوش سیلیکونی را می‌توان مستقیما در داخل گوش قرار داد ، شاید مفید باشد که پد گوش را قبل از قرار دادن آن در داخل گوش مرطوب کنید . آن ها ممکن است به گونه ای طراحی شوند که به عمق کانال گوش شما بروند تا بهترین مهرو موم ممکن را به دست آورند ، اما اگر هر گونه درد یا ناراحتی احساس کردید باید فورا آن را بردارید . IEM ها فقط زمانی که به درستی وارد گوش شده باشند، احساس راحتی و امنیت به شما خواهند داد .

نحوه صحیح قرار دادن گوش گیر

به یاد داشته باشید که هرگز نباید IEM های خود را به زور برداشته یا وارد کنید . همیشه به آرامی آن ها را بچرخانید تا با ایجاد ناخواسته فشار هوا در هنگام قرار دادن ، یا مکش هنگام برداشتن ، به پرده گوش آسیب نرسانید .

پد گوش فوم باید مانند گوش گیر وارد شود .این کار باعث می‌شود به حداکثر ایزوله وصدای ممکن برسد . قوانین مربوط به گوش گیرها برای IEMها قابل اجرا است . می‌توانید مراحلی را که توسط مرکز کنترل بیماری (CDC) در مورد قرار دادن گوش گیرهای فوم تعیین شده است دنبال کنید :

1-پد گوش را با انگشتان خود به شکل یک "مار"کوچک و نازک بچرخانید .می توانید از یک یا هر دو دست استفاده کنید .

بهترین گوش گیر

2-بالای گوش خود را با دست مخالف خود به سمت بالا و عقب بکشید تا مجرای گوش شما صاف شود . گوش گیر را باید به سمت داخل بلغزد .

بهترین صداگیر

3-گوش گیر را با انگشت خود نگه دارید و با صدای بلند تا 20 یا 30 بشمارید و منتظر بمانید تا دو شاخه باز شود و مجرای گوش را پر کند . وقتی دو شاخه مهر و موم خوبی ایجاد کرد صدای شما قطع خواهد شد .

بهترین راه برای نشنیدن صدا

4-وقتی کارتان تمام شد ، تناسب آن را بررسی کنید . بیشتر بدنه فوم گوش گیر باید در داخل کانال گوش باشد . سعی کنید دست های خود را محکم روی گوش های خود قرار دهید . اگر صدا بسیار خفه است ممکن است گوش گیر به درستی بسته نشده باشد . گوش گیر را بیرون بیاورید و دوباره امتحان کنید.

آیا هندزفری های داخل گوش ضرر دارند ؟

پس از استفاده طولانی مدت از IEMها ، نگرانی های بهداشتی زیادی وجود دارد که باید از آن ها آگاه بود . به عنوان مثال ، پوشیدن IEM می‌تواند تولید جرم گوش را برای بعضی افراد افزایش دهد و می‌تواند با افزایش تولید باکتری در گوش مرتبط باشد . علاوه بر این ، با پد گوش سیلیکونی ، فشار دادن مستقیم آن ها به داخل کانال گوش احتمالا می‌تواند جرم گوش را به عمق آن فشار دهد . کاربران IEM باید از روش های منظم و مورد تایید پزشکی گوش پیروی کنند .

علاوه بر موارد بهداشتی ، گوش های تمیز صداها را بهتر می‌شنوند . تمیز کردن درست گوش هایتان ممکن است بهترین راه کار برای افزایش کیفیت صدای موسیقی باشد که تا کنون انجام داده اید .

به دلیل محیط طبیعی گرم و مرطوب ، مجرای گوش میزان بیشتری از باکتری های طبیعی را نسبت به بسیاری از قسمت های دیگر بدن دارد . افزایش تولید باکتری در مجرای گوش به ندرت از طریق IEM ها منتقل می‌شود و ممکن است این مشکل ناشی از تمیز کردن نامناسب یا کثیف شدن انگشتان و دست زدن نادرست به پد گوش باشد .


خرید لوازم جانبی موبایل و تبلت ارزان قیمت با تضمین اصالت و قیمت کالا ، هم اکنون از فروشگاه بابلو اقدام کنید.


یکی دیگر از روش های توصیه شده این است که IEM ها را برای چند دقیقه پس از چند ساعت استفاده از گوش خارج کنید تا گوش‌ها استراحت کنند . پد های گوش لاستیکی محتمل ترین علت تحریک ، برای کاربرانی است که پوست حساس یا آلرژی دارند .

آسیب رسیدن به شنوایی در اثر حجم صدای بالا

صداهای پایدار بیش از 85 دسی بل (db) می تواند باعث از دست دادن شنوایی شود همچنین بسیاری از IEM ها قادر به ارسال بیش از 125 دسی بل در داخل کانال گوش هستند ( توجه داشته باشید : صدای بیشتر از 130 دسی بل باعث درد گوش می‌شود ) در میزان 130 دسی بل یا بالاتر ، آسیب ممکن است در عرض 1 الی 2 روز آشکار شود . با این حال ، اگر سلول های داخلی حلزون گوش آسیب ببینند ، آسیب  به شنوایی دائمی خواهد بود و به یاد داشته باشید که سطوح پایین تر ( 85 دسی بل به بالا) به قرار گرفتن در معرض مداوم آن باعث آسیب می‌شود .

علت صدای زنگ در گوش

85 دسی بل – 8 ساعت تا آسیب شنوایی

88دسی بل – 4 ساعت

91 دسی بل – 2 ساعت

همانطور که در بالا هم ذکر شد ، با هر 3 دسی بل افزایش حجم ، زمان ، تا زمانی که آسیب وارد شود به نصف کاهش می‌یابد . یعنی 115 دسی بل در 30 ثانیه به گوش آسیب می‌زند . موسیقی با صدای بلند و پایدار یکی از دلایل شایع کم شنوایی است ، زیرا ما تمایل داریم برای مدت طولانی با سطوح بلند ( اما نه دردناک ) به موسیقی گوش دهیم ، به خصوص آهنگ ها یا آلبوم هایی که به آن ها علاقه داریم همچنین ما به شما پیشنهاد می کنیم میزان ولوم صدای هدفون و میزان بلندی آن را هم موردی بررسی قرار دهید .

نتیجه گیری

پیدا کردن پد گوش‌های مناسب برای IEM ها یک موضوع با اولویت شخصی و تناسب منحصر برای افراد مختلف است . هیچ گلوله جادویی یا راه حلی برای همه آن ها وجود ندارد . بیشتر اوقات ، کاربران قبل از این که از IEM ها برای همیشه دل بکنند یا اگر خیلی خوش شانس باشند ، از آن ها استفاده کنند ، به دلیل استفاده نادرست از پد گوش ها دچار مشکل شده و در نهایت بهترین مورد را پیدا خواهند کرد .

خواندن و پیروی از مطالب این مقاله به گونه ای برای شما تنظیم شده است که به درستی ( و ایمن ) پد گوش هایی را که به بهترین وجه تناسب با گوش شما دارند انتخاب و استفاده کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

نحوه انتخاب بهترین پد گوش ایرباد IEM

همچنین بخوانید
به نظر می‌رسد  موسیقی ، پادکست ، ویدیو و طیف بی نهایتی از موارد مختلف در اطراف ما وجود دارد که می‌توان به آن ها گوش داد . اما بیشتر اوقات ، چه در حال ورزش ، چه در محل کار ، یا حتی تماس تلفنی ، دوست دارید بهترین صدای ممکن را دریافت کنید ، صدایی که شما را راضی نگه دارد . بنابراین نیاز به خرید یک هندزفری باسیم خواهید داشت .
اگر از بازی کردن با تلفن هوشمند موبایل خود لذت می‌برید ، یک هدست بازی قدیمی به احتمال زیاد به قدری حجیم است که نمی‌توانید آن را همه جا همراه خود ببرید خوشبختانه با افزایش محبوبیت بازی‌های موبایل ، ایربادز‌ها و هندزفری‌ها با در نظر گرفتن این موضوع طراحی می‌شوند .
تصور کنید در حال گوش دادن به آلبوم مورد علاقه خود هستید با یکی  از عزیزان خود تماس می‌گیرید یا فیلم مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید ، اما صدا برای شما بسیار کم است به صورتی که نمی‌توانید چیز خاصی را متوجه شوید یا از آن لذت ببرید. به دلایلی به نظر نمی‌رسد نیاز است صدای هندزفری شما بلندتر شود این احساس زمانی بدتر می‌شود که متوجه شوید هیچ ایده‌ای برای درست کردن آن ندارید به خصوص زمانی که به خوبی کار می‌کند .
گوش دادن به موسیقی می‌تواند خاطرات شما را زنده کند و شما را در طول روز خوشحال ، آرام و سرزنده تر نگه دارد با این حال ، یک جفت هندزفری باسیم می‌تواند کمی شرایط را برای شما سخت تر کند بسیاری از ما ممکن است هندزفری باسیم را ترجیح دهیم اما نمی‌توان انکار کرد که هنگام حمل به مراقبت بیشتری نیاز دارند  بسیاری از تلفن های هوشمند امروزی دارای درگاه جک 3.5 میلی متری نیستند که هندزفری‌های بلوتوث را به یکی از لوازم جانبی ضروری موبایل تبدیل می‌کند.
بسیاری از کاربران امروزی برای شنیدن موزیک و آهنگ مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند از لوازمی استفاده کنند که صدا را در یک جا جمع کرده و بدون مزاحمت دیگران شروع به گوش کردن موزیک کنند ، احتمالا با واژه های هدست ، هدفون و هندزفری تا حدودی آشنا هستید و در بعضی از موارد دقیقا می‌دانید که چه هستند .اما دوست دارید اطلاعات دقیق تری از آن ها بدست آورید اطلاعاتی که شما را به سمت خرید درست و دقیق هدایت می‌کنند و ما دقیقا قرار است  تفاوت های هدست ، هدفون و هندزفری را به طور کامل به شما به گونه‌ای نشان دهیم
در این مقاله هر آن چیزی که لازم است شما در مورد مضر بودن و نبودن هدفون برای گوش و نحوه جلوگیری از آسیب به آن هنگام استفاده را بدانید به شما اعلام خواهیم کرد . احتمالا تا به امروز فقط برای شنیدن صدای زنگ تلفن همراه ،  ایربادزهای خود را در می آوردید ، موضوعی که قرار است به شما بگوئیم ممکن است ترسناک باشد و می تواند شما را به فکر فرو برد که به گوش خود تا به امروز آسیب رسانده اید یا خیر . صدای زنگ تلفن همراه ، گوش شما را نجات نخواهد داد ، چرا که دیگر کار از کار گذشته است و قطعا نگرانی هم خواهد دا
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha