چرا پاوربانک خاموش میشود ؟ بررسی ۴ علت اساسی

گاهی وقت‌ها هنگامی که سعی می‌کنیم دستگاه را شارژ کنیم، پاور بانک قطع و بعد از ۳۰ ثانیه خاموش می‌شود. چرا این اتفاق می‌افتد؟پاور بانک ممکن است به طور خودکار خاموش شود اگر جریان زیادی وجود نداشته باشد. این بدان معناست که شما دستگاهی را شارژ می‌کنید که نیاز به کمتر از ۶۰ میلی‌آمپر برای شارژ شدن دارد.

همچنین پاور بانک ممکن است بدون هیچ دلیلی خاموش شود. بنابراین پاور بانک را خاموش و روشن کنید و دوباره تلاش کنید. اگر این کار هم جواب نداد ، آن‌وقت می‌توانید روش‌های دیگری را بررسی کنید.

چرا پاور بانک در حالی که دستگاه دیگری را شارژ می‌کند خاموش می‌شود؟

پاوربانک ممکن است به دلیل دلایل مختلفی مانند کم شدن باتری، گرم شدن بیش از حد، اتصال ناموفق یا خرابی سیم خاموش شود. این موارد به منظور حفاظت از خود و دستگاه‌هایی که در حال شارژ هستند، در اولویت قرار دارند . در ادامه ۴ عامل اصلی در خاموش شدن پاوربانک ها توضیح داده شده است .

۱-قدرت کافی برای روشن ماندن وجود ندارد !

خیلی از مردم نمی‌دانند که پاور بانک‌ها یک محدودیت mAhجریان دارند. حداقل محدودیت اکثر پاور بانک‌ها 50-60mAh است. اگر شما یک دستگاه را که نیاز به کمتر از 50-60mAh دارد شارژ کنید، پاور بانک فکر می‌کند که شما از آن استفاده نمی‌کنید یا دستگاه پر است، بنابراین به طور خودکار متوقف می‌شود.

پیشنهاد بابلو : خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل با بهترین قیمت ها و کیفیت ها !

برای رفع این مشکل، می‌توانید یک چراغ LED یا هر چیز کوچک دیگر را به همراه دستگاهی که در حال شارژ کردن آن هستید وصل کنید تا mAh افزایش یابد و پاور بانک فعال بماند. همچنین می‌توانید یک پاور بانک بخرید که با محدودیتی نداشته باشد، یا اگر پاور بانک شما دارای تنظیمات "روشن ماندن" باشد، باید آن را فعال کنید.

این اتفاق به دلیل این است که یک پاوربانک با 3 سطح جریان مختلف (I) شارژ می‌شود: بالا، متوسط و پایین. وقتی دستگاه تقریباً به طور کامل شارژ می‌شود، سطح جریان (I) به "پایین" کاهش می‌یابد و وقتی دستگاه به طور کامل شارژ می‌شود، سطح جریان (I) حتی بیشتر کاهش می‌یابد. وقتی سطح جریان (I) بسیار پایین باشد، پاوربانک "فکر می‌کند" دستگاه به طور کامل شارژ شده است، بنابراین به صورت خودکار شارژ را متوقف می‌کند تا از شارژ بیش از حد جلوگیری شود.

به همین دلیل، وقتی یک دستگاه را به پاوربانک متصل می‌کنید که نیاز به جریان (I) زیاد ندارد، پاوربانک متوقف می‌شود زیرا فکر می‌کند دستگاه به طور کامل شارژ شده است.

۲- معیوب بودن  ICU پاوربانک

پاوربانک‌ها دارای یک واحد کنترل داخلی (ICU) هستند که سطوح جریان در دستگاه را کنترل می‌کند. هنگامی که این مدار یک اتصال USB را تشخیص می‌دهد، شارژ دستگاه را آغاز می‌کند.

اما اگر ICU خراب باشد، قادر به کنترل جریان (I) و یا تشخیص اتصال USB نخواهد بود. در این صورت، پاوربانک به صورت خودکار خاموش می‌شود زیرا فکر می‌کند هیچ دستگاهی در حال شارژ نیست. برای رفع این مشکل، باید آن را به یک خدمات تعمیرات الکترونیک ارسال کنید.

۳- خرابی باتری پاوربانک

باتری‌های لیتیوم با تعدادی چرخه شارژ مشخصی ارائه می‌شوند. بیشتر پاوربانک‌ها تا 500 چرخه شارژ دوام می آورند.یک چرخه شارژ زمانی تکمیل می‌شود که پاوربانک را از 100٪-0٪ استفاده کرده و آن را دوباره با 100٪ شارژ مجدد می‌کنید. اگر پاوربانک را روزانه استفاده کنید، این بدان معناست که برای حدود 1.5-2 سال مناسب خواهد بود.

وقتی باتری تمام چرخه‌های شارژ خود را تکمیل می‌کند، سریعتر خالی می‌شود و شما باید آن را به طور متناوب بیشتر شارژ کنید. همچنین، باتری ظرفیت شارژ دهی خود را از دست می‌دهد.بنابراین، اگر باتری تمام ظرفیت شارژ دهی خود را از دست داده باشد، پاوربانک به صورت خودکار خاموش می‌شود. گاهی اوقات، حتی پاوربانک را نمی‌توانید روشن کنید. برای رفع این مشکل، باید باتری را تعویض کنید یا یک پاوربانک جدید خریداری کنید.

۴-پاوربانک شارژ نمی شود

اگر چند ماهی است که از پاوربانک خود استفاده نکرده‌اید و در حال استفاده از آن هستید، احتمالاً پاوربانک به اندازه کافی شارژ نشده است. پاوربانک‌ها به دلیل حالت تخلیه خودکار تا 2 درصد در هر ماه از شارژ خود از دست می‌دهند. اگر پاوربانک شارژ نشود، نمی‌تواند دستگاه‌های دیگر را شارژ کند.

خرید هندزفری سیم دار با کیفیت صدای بالا و مناسب برای تمامی برندها در فروشگاه بابلو

برای بررسی شارژ بودن پاوربانک، نور LED را بررسی کنید. اگر هیچ نوری روشن نشود، دستگاه شارژ نشده است و اگر 4 نور روشن شوند، دستگاه به طور کامل شارژ شده است. برای رفع این مشکل، پاوربانک را به مدت 30 دقیقه شارژ کنید و سپس سعی کنید یک دستگاه را شارژ کنید.

این دلایل رایج‌ترین علت خاموش شدن پاوربانک شما پس از 30 ثانیه هستند. با این حال، اگر راهکارهای فوق به شما کمک نکرد، موارد زیر را بررسی کنید:

  • بررسی کابل شارژ - اگر کابل شارژ شما کیفیت پایینی داشته باشد و یا اگر کابل به راحتی حرکت کند، ممکن است به طور تصادفی از دستگاه جدا شود. برای رفع این مشکل، پورت‌های شارژ را تمیز کنید یا کابل شارژ را تعویض کنید.

  • پاوربانک داغ می‌شود - اگر دستگاه را برای مدت زمان طولانی استفاده کنید، ممکن است داغ شود. بیشتر پاوربانک‌ها با مدارات حفاظتی همراه هستند که در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه را به صورت خودکار خاموش می‌کنند. برای رفع این مشکل، به پاوربانک چند ساعت استراحت دهید و سپس دوباره امتحان کنید.

  • پاوربانک آسیب دیده است - اگر به طور تصادفی پاوربانک را بر روی زمین بیندازید یا آن را در محیط داغ نگه داری کنید، ممکن است تأثیر منفی بر روی پاوربانک داشته باشد. باید آن را به یک تعمیرگاه الکترونیک محلی ارسال کنید.

چرا پاوربانک در زمان شارژ شدن خاموش می شود ؟

اگرچه خاموش شدن پاوربانک در حین شارژ کردن رایج نیست، اما ممکن است اتفاق بیفتد. بیشتر مواقع، مشکل در شارژر است. در ادامه، چند موردی را که باید بررسی کنید، آورده‌ایم:

  • بررسی شارژر: اگر شارژر شما کیفیت پایینی داشته باشد، ممکن است باعث خاموش شدن پاوربانک شود. برای برطرف کردن این مشکل، بهتر است از یک شارژر با کیفیت استفاده کنید. شما می توانید برای خرید کابل شارژر گوشی موبایل به صورت کاملا اورجینال از فروشگاه بابلو اقدام کنید . 

  • بررسی کابل شارژ: گاهی اوقات، کابل شارژ نیز ممکن است باعث خاموش شدن پاوربانک شود. برای رفع این مشکل، بهتر است از یک کابل شارژ با کیفیت استفاده کنید.

  • بررسی پورت شارژ: گاهی اوقات، پورت شارژ پاوربانک ممکن است دچار مشکل شود و باعث خاموش شدن دستگاه شود. برای رفع این مشکل، بهتر است پورت شارژ را بررسی و در صورت نیاز تعمیر کنید.

  • بررسی دستگاه: در صورتی که مشکل از دستگاه پاوربانک باشد، بهتر است آن را به تعمیرگاه الکترونیکی محلی ببرید.

  • بررسی کنید که شارژر کار می‌کند یا خیر. برای این کار، از همان شارژر روی دستگاه‌های مختلف تست کنید یا از یک شارژر دیگر استفاده کنید تا ببینید آیا پاوربانک شما شارژ می‌شود یا خیر.
  • اگر شارژر به درستی کار می‌کند، باید پورت‌های شارژ را تمیز کنید. هر گونه خاک و گرد و غبار را که پیدا می‌کنید، بیرون بیاورید. این کار را با دقت انجام دهید زیرا ممکن است پورت‌های شارژ آسیب ببینند.
  • مطمئن شوید که شارژر حرکت نکند.
  • اگر دستگاه هنوز پس از تعویض کابل شارژ خاموش می‌شود، ممکن است به دلیل پر شدن باتری باشد تا از شارژ بیش از حد جلوگیری شود. اگر هیچ یک از روش‌های فوق به شما کمک نکرد، باید پاوربانک را تعمیر کنید.

بیشتر بخوانید : آیا پاوربانک قابل تعمیر است ؟ آموزش عیب یابی پاوربانک


نتیجه گیری

همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم دلایل مختلفی برای خاموش شدن پاوربانک ها وجود دارد که بهتر است همه آن ها را بررسی کنید همچنین به صورت مختصر و مفید می توان این مقاله را بر اساس توضیحات زیر بیان کرد .

- اگر پاوربانک شما پس از 30 ثانیه خاموش می‌شود، دلایل زیر ممکن است دخیل باشند:

  1. کابل شارژ کیفیت پایین یا حرکت آسان دارد و به طور تصادفی از دستگاه جدا می‌شود.

  2. پاوربانک به دلیل استفاده بیش از حد، داغ می‌شود و با استفاده از مدارات حفاظتی خود، خودکار خاموش می‌شود.

  3. پاوربانک آسیب دیده است به دلیل سقوط تصادفی یا نگهداری در محیط‌های داغ.

- برای رفع مشکل، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. بررسی کابل شارژ و در صورت نیاز، تعویض آن.

  2. اجازه دهید پاوربانک برای مدتی استراحت کند تا خنک شود و سپس مجدداً تلاش کنید.

  3. بررسی و تمیز کردن پورت‌های شارژ از هر گونه خاک و زباله.

  4. مطمئن شوید که شارژر به طور مستحکم و بدون حرکت در پاوربانک قرار دارد.

  5. در صورت عدم تغییر وضعیت، پاوربانک را برای تعمیر به مرکز خدمات الکترونیکی محلی ارسال کنید.

در صورت عدم توانایی در رفع مشکل با روش‌های فوق، بهتر است تخصص فنی حرفه‌ای را مشورت کنید تا بهترین راه حل برای پاوربانک خاموش شده خود پیدا کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در حال حاضر، پاوربانک ها بسیار محبوب هستند و برای افرادی که از دسترسی به برق برای شارژ دستگاه های مختلف خود دچار مشکل هستند، خیلی مفید عمل می‌کنند. با این حال، خرید پاوربانک مناسب برای نیازهای شما ممکن است دشوار باشد. در این روزها، پاوربانک ها در اشکال و اندازه های مختلف و با تنوع زیاد در اندازه ها، ظرفیت ها و فناوری باتری وجود دارد. به علاوه، تفاوت های زیادی در قیمت های مختلف وجود دارد .
پاوربانک‌ها راهی عالی برای شارژ نگه داشتن دستگاه‌های شما در مسافرت هستند. اما گاهی اوقات ممکن است درگاه شارژ پاوربانک شما به دلیل فرسودگی آسیب ببیند یا از کار بیفتد. در این مقاله به نحوه تعمیر پورت شارژ پاوربانک می‌پردازیم و نکاتی را برای جلوگیری از آسیب بیشتر ارائه می‌دهیم. ما ابزارها، مواد و روش‌های مورد نیاز برای تعمیر پورت شارژ را پوشش می‌دهیم و همچنین توصیه‌هایی در مورد افزایش عمر پاوربانک ارائه می‌کنیم. با دنبال کردن این مراحل، دیگر نگران تعمیر پاوربانک خود نخواهید و بعلاوه طول عمر آن را ه
شاید شنیده باشید که برخی از کاربران تلفن های هوشمند شکایت می‌کنند که یکی از پاوربانک‌ها به گوشی آنها آسیب رسانده است و سپس به این نتیجه رسیده‌اند که پاوربانک‌ها به باتری تلفن همراه آسیب می‌رسانند. اما پاسخ مستقیم به سوال فوق این است: هیچ پشتوانه علمی برای این ایده وجود ندارد که استفاده از یک شارژر قابل حمل، پاوربانک، منجر به خراب شدن سریع‌تر عمر باتری گوشی هوشمند یا هر نوع وسیله‌ای برای آن موضوع شود. در واقع، استفاده از پاوربانک به عنوان یک راه حل مناسب برای شارژ کردن دستگاه های قابل حمل محسوب م
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha