بهترین روش شارژ گوشی چیست ؟ روش صحیح شارژ موبایل

تلفن هوشمند شما ممکن است همه ویژگی‌های به روز را داشته باشد، اما بدون وجود باتری با طول عمر طولانی که به شما اجازه می‌دهد از آن لذت ببرید، این موضوع بیهوده خواهد بود.

طبیعی است که تمامی افراد نگران حفظ عمر باتری تلفن همراه خود باشند. و همچنین، فناوری تلفن همراه در دهه های گذشته به شدت افزایش یافته است. اگر به دنبال مراقبت خوب از تلفن همراه خود هستید و می خواهید از آن به خوبی و تا جایی که ممکن است استفاده کنید، تمام دستورالعمل هایی که نیاز دارید همراه با دلیل آنها را به صورت کامل در این مقاله ذکر کرده ایم پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

بهترین زمان و روش صحیح شارژ گوشی سامسونگ و شیائومی

طریقه شارژ گوشی سامسونگ و شیائومی به این صورت است که هر وقت مایلید می توانید آن‌ها را شارژ کنید اما اجازه ندهید باتری شما تا زیر 20٪ بیاید و از تخلیه کامل باتری جلوگیری کنید مگر اینکه کالیبراسیون نیز انجام شده باشد. در سطح باتری بین 80٪ (یا کمتر) و 100٪ حتما کابل شارژر را از برق بکشید. اجازه ندهید تلفن همراه شما برای مدت طولانی در سطح 100٪ باقی بماند، به عبارت دیگر پس از شارژ کامل آن را از برق بکشید..

روش صحیح شارژ گوشی شیائومی

عوامل موثر بر دوام باتری تلفن های همراه سامسونگ ، شیائومی و سایر تلفن های همراه دیگر

عمر باتری گوشی شما هنگام ساخت توسط سازنده تعیین می‌شود. با این حال، عادات شارژ شما می‌تواند عمر باتری گوشی را بلند یا کوتاه کند.


پیشنهاد بابلو : خرید هندزفری سیم دار با بهترین کیفیت صدا و با بهترین قیمت !


چرخه شارژ / تخلیه

باتری های گوشی معمولاً تعداد خاصی از چرخه های شارژ یا تخلیه دارند که معمولاً بین 300 و 500 چرخه است. یک چرخه شارژ به معنی رفتن از باتری پر تا کاملاً خالی و سپس بازگشت به حالت اولیه است.

به طور واقعی، باتری برای انجام یک چرخه کامل ، نیاز به چندین بار شارژ دارد، بنابراین محاسبه تعداد چرخه هایی که استفاده کرده اید دشوار است. عمر باتری بر اساس میزان استفاده شما کاهش می یابد و بهترین کاری که می توانید انجام دهید، توجه به عادات شارژ گوشی خود می‌باشد.

دما

تولید کنندگان گوشی توصیه می‌کنند تنها گوشی خود را در فضایی با میزان 0 درجه تا 35درجه سانتیگراد (32درجه - 95درجه فارنهایت) استفاده کنید. گوشی ها به گونه ای طراحی شده اند که در صورت قرار گرفتن در دمای بالا خاموش می‌شوند. این مورد باعث می شود که گوشی شما از آسیب دور بماند، اما اگر واقعاً نیاز دارید برای مسیریابی، تماس های مهم و یا حتی برخی از مواقع اضطراری از آن استفاده کنید، این مورد ممکن است کمی نگران کننده باشد.

دماهای بسیار بالا می تواند باعث آسیب دائمی به گوشی شما شود. همچنین باید از تغییرات دمایی ناگهانی خودداری کرد زیرا می تواند باعث نگه داشته شدن رطوبت در داخل گوشی شما و آسیب به اجزای آن شود.

شارژر

بر خلاف باورهای رایج، استفاده از شارژری متفاوت از شارژری که گوشی شما همراه شده است یا شارژری که تولید کننده گوشی شما ارائه می‌دهد، باتری شما را خراب نخواهد کرد. مشکل با شارژرهای کم کیفیت تقلبی است.

این شارژرها معمولاً ارزان تر از شارژرهای اصلی هستند. آنها طبق استانداردهای صنعتی ساخته نمی‌شوند و از تحفظات فیزیکی و فناوری که در شارژر برندها وجود دارد، بی‌نیازند. شارژرهای کم کیفیت تقلبی نه تنها می‌توانند به باتری گوشی شما آسیب برسانند، بلکه انفجارهای خطرناکی نیز در دنیا برای آن ها ثبت شده است.

باتری های امروزی دارای یک تراشه داخلی هستند که به کنترل جریان ورودی از شارژر کمک می کنند. بنابراین حتی اگر از یک شارژر سریع با یک گوشی استفاده کنید که قادر به دریافت ولتاژ زیادی نیست، گوشی شما به سادگی با سرعتی که باتری آن طراحی شده است، خود را تطبیق می‌دهد. در این حالت، ویژگی شارژ سریع هیچ اثری بر روی گوشی نخواهد داشت.

بهترین روش شارژ گوشی در ماشین

با توجه به سال ساخت، نوع و گزینه‌های خودروی شما، یک یا چند روش برای شارژ کردن گوشی هوشمندتان وجود دارد. در زیر گزینه‌های موجود را برای شما آماده کرده ایم :

شارژ گوشی با باتری ماشین

از طریق فندکی:

در صورت خرید شارژر فندکی با یک پورت USB که می‌توانید آن را به فندکی ماشین وصل کنید، شارژ کردن بسیار آسان است.

اما برای شارژ آسان گوشی هوشمندتان، به یک جریان حداقل 2 آمپر نیاز دارید. شارژر فندکی بدون مشکل این کار را انجام می‌دهد، اما وقتی یک شارژر ماشین می‌خرید، باید به این نکته توجه کنید. بنابراین به نوشته های روی بسته‌بندی توجه کنید.

از طریق پورت USB:

خودرو ممکن است یک یا چند پورت USB داخلی داشته باشد که می‌توانید شارژر گوشی هوشمندتان را به آن وصل کنید.

تست‌های بسیاری نشان می‌دهند که جریانی که از این پورت‌ها می‌آید برای شارژ سریع گوشی هوشمندتان کافی نیست. برخی برنامه‌های سنگین از انرژی زیادی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، اگر گوشی خود را به عنوان یک مسیریاب استفاده کنید، احتمالاً این برنامه با مصرف بالای انرژی باعث تخلیه شدن گوشی هوشمند شما می‌شود و قدرت عرضه شده از طریق پورت USB نمی‌تواند با این موضوع کنار بیاید.

روش و اصول صحیح شارژ باتری موبایل نو

استفاده از شارژر اورجینال

همیشه به خاطر داشته باشید که هر تولیدکننده معمولا از شارژرهای با استانداردهای مختلف، با ولتاژ و شدت جریان متفاوت استفاده می‌کند. اگر از یک شارژر متفاوت یا یک شارژر عمومی استفاده کنید، شارژ شما به طور کامل رضایت شما را جلب نخواهد کرد (شارژ کم یا احتمالا بسیار آهسته خواهد بود). به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم که اولویت خود را بر شارژ کردن با خرید شارژر اصلی ، مطابق با مدل موبایل خودتان بگذارید.


بیشتر بخوانید : تفاوت شارژر تایپ سی (USB-C)و معمولی


اگر برای اولین بار است گوشی خود را شارژ می کنید بگذارید 100% شارژ شود!

اگر یک موبایل جدید خریداری کرده اید و یا باتری شما نو است ، قبل از روشن کردن و شروع به استفاده، آن را به صورت ۱۰۰٪ شارژ کنید .

هرگز اجازه ندهید باتری تمام شود، اما آن را نیز به طور کامل شارژ نکنید.

اگر شارژر موبایل خود را بیش از 80٪ شارژ کنید، به باطری خود آسیب می‌زنید و روی عملکرد آن تأثیر می‌گذارید. اگر به آن اجازه دهید که زیر 20٪ بیافتد، باطری را به فشار می‌اندازید و روی ظرفیت شارژ آن تأثیر می‌گذارید. به همین دلیل، توصیه می‌شود شارژ باتری موبایل خود را بین 80٪ و 20٪ نگه دارید تا باطری کیفیت خود را از دست ندهد و عمر مفید آن افزایش یابد. با توجه به این موضوع، موبایل‌های سیستم عامل iOs 13 دارای یک سیستم هوش مصنوعی هستند که بر باتری شما نظارت می‌کند تا مطمئن شود موبایل بیش از 80٪ شارژ نمی شود که این عملیات شارژ را بهینه می‌کند. برای سایر سیستم‌ها مانند اندروید ، می‌توان برنامه‌ها یا راهکارهایی را انجام داد که فرآیند شارژ را کنترل کنند.

همچنین توصیه می‌شود که شارژر را برای مدت زمان کوتاهی وصل کنید.

فقط یک بار در ماه با حداکثر ظرفیت شارژ کنید !

اگر شما عادت دارید تلفن هوشمند خود طبق ظرفیت های ارائه شده در توضیحات بالا شارژ کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم فقط یک بار در ماه بگذارید باتری موبایل شما تا 100 درصد به صورت کامل شارژ شود .

می‌توانید گوشی خود در طول شب به شارژر متصل کنید

باتری‌های لیتیومی اثراتی که قبلاً بر باتری‌ها تأثیر می‌گذاشتند و هر بار که باتری به طور کامل شارژ می‌شد، کمی بیشتر خراب می‌شدند، ندارند. در حال حاضر سیستم‌های شارژ موبایل هنگامی که تشخیص می‌دهند که شارژ کامل شده است، از شبکه قطع می‌شوند. همچنین دوره‌های شارژ نیز قطعه‌بندی شده‌اند تا از گرم شدن زیاد جلوگیری شود.

با این حال، همانطور که در بالا اشاره کردیم، توصیه نمی‌شود باتری را بیش از ۸۰٪ به صورت روزانه شارژ کنید.

نگذارید باتری بیش از حد داغ شود

دمای مناسب برای شارژ باتری بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتیگراد است. اگر آن را در یک مکانی که خیلی گرم است شارژ کنید، می‌تواند به موبایل شما آسیب برساند. بنابراین نباید آن را در حالت شارژ گذاشته وقتی که مستقیماً به نور خورشید یا نزدیک منابع حرارتی قرار دارد رها کنید.

اگر آن را در جایی که خیلی سرد است شارژ کنید، شارژ کردن آن به طور کندتر انجام می‌شود. وقتی دما به حالت عادی برگردد، باتری شما همچنان به خوبی کار خواهد کرد. یک متغیر دیگر که باید مدنظر قرار گیرد، رطوبت محیط است که باعث سریع‌تر تمام شدن شارژ موبایل شما می‌شود و ممکن است آسیب زا باشد.

خرید کلگی شارژر موبایل به صورت کاملا اورجینال و با بهترین کیفیت ها در فروشگاه بابلو !

هرگز از گوشی خود در زمان شارژ گوشی استفاده نکنید

وقتی در حال شارژ باتری موبایل خود هستید، توصیه می‌شود از آن استفاده نکنید. این مورد می‌تواند باعث گرم شدن باتری شده و همچنین با استفاده از آن در حال شارژ، آن را آسیب برساند. بهتر است، موبایل شما در زمان شارژ در حالت استراحت قرار بگیرد .

از شارژ سریع خودداری کنید

برخی مدل‌های تلفن همراه دارای سیستم شارژ سریع هستند. توصیه می‌شود فقط هنگام نیاز از آن استفاده کنید، زیرا باعث خرابی قابل توجهی در باتری می‌شود و عمر مفید آن را کاهش می‌دهد.

باتری موبایل خود را کالیبره کنید

تلفن همراه شما ممکن است درصد شارژ را به درستی نشان ندهد. برای اصلاح این موضوع، توصیه می‌شود آن را ماهانه کالیبره کنید. رعایت دستورالعمل‌هایی که از سمت تولیدکننده ارائه می‌شود بسیار ضروری است. در روش معمول توصیه می‌کند تلفن همراه را تا ۱۰۰٪ شارژ کنید و سپس آن را تا زمان خاموش شدن تخلیه کنید. سپس باید آن را خاموش و بی استفاده بگذارید تا مدت ۸ ساعت، پس از آن ، آن را خاموش کرده و برای ۸ ساعت دیگر در حالت خاموش شارژ کنید.

تلفن همراه خود را همیشه تمیز نگه دارید

برای اینکه باتری به درستی کار کند، تلفن همراه شما باید تمیز باشد. آن را از گرد و غبار، شن و ماسه و مایعات دور نگه دارید. شارژ بهتری را در صورت پاک کردن گرد و غبار خواهید داشت. همین راهبرد برای شارژر نیز صادق است: از کثیف شدن جلوگیری کنید، آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید در حالی که خاموش است و کابل را فشار ندهید یا پیچیده نکنید. اگر هرگونه ناهمواری در کابل (ناهنجاری ها، سایش، جرقه) را مشاهده کردید، آن را قطع کنید و با خدمات فنی مشورت کنید.

اگر از تلفن خود استفاده نمی کنید آن را تا 50 درصد شارژ کنید

در نهایت، اگر قصد دارید موبایل خود را خاموش و بی استفاده بگذارید، بهتر است آن را تا ۵۰٪ شارژ کنید. هرگز آن را تا ۱۰۰٪ شارژ یا کاملاً تخلیه نکنید، زیرا باطری آن خراب خواهد شد.

چرا نباید شارژ گوشی صد در صد شود؟

همانطور که در توضیحات بالا اعلام کردیم ، شارژ کردن بیش از 100 درصد باعث آسیب به باتری می‌شود . مشکل این است که شما سطح شارژ را در 100 درصد نگه می‌دارید که، همانطور که از گذشته می‌دانیم، باعث قرار گرفتن باتری تحت فشاری خاص می شود.

چه چیزهایی باتری گوشی را خراب میکند

نحوه صحیح اتصال شارژر به گوشی

پاسخ صحیح این است: "به دستورالعمل تولید کننده تلفن هوشمند خود از شارژر استفاده کنید." به طور کلی، هرچند که ترتیب انجام آن مهم نیست اما باید ترتیب خاصی را دنبال کنید، ابتدا شارژر را به برق AC وصل کنید، سپس دستگاه مورد نظر را به شارژر وصل کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در ابتدا هم توضیح دادیم در این مقاله به صورت کامل در رابطه با نحوه شارژ تلفن های هوشمند برندهای مختلف ، در ماشین و حتی شارژ باتری های نو صحبت کردیم و برای هر کدام از آن ها انواع مختلف را نام بردیم که چطور می توان در هر صورت شارژ سالم و بدون مشکلی را تجربه کرد یکی از نکات بسیار مهم استفاده از شارژرهای اورجینال در همه عوامل می باشد و استفاده از یک شارژر تقلبی می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد .

فروشگاه بابلو به عنوان یکی از فروشگاه های برتر در ایران تمامی شارژرهای خود را به صورت اورجینال عرضه می کند بنابراین می توانید با خیال راحت از ما خرید کنید و توصیه اخر این است هرگز نگذارید شارژ شما بیش از اندازه بر روی 100 در صد باشد و بین 20 الی 80 در صد میزان شارژ خود را کنترل کنید تا سالم ترین باتری گوشی را داشته باشید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید .

همچنین بخوانید
در جستجوی بهترین شارژر برای گوشی هوشمند و دیگر گجت‌هایتان هستید؟ انتخاب شارژر مناسب همیشه یک مسئله چالش برانگیز بوده است، اما با رشد سریع تکنولوژی حمل و نقل، این فرآیند بیشتر از پیش پیچیده شده است. اصطلاحات خاص، استانداردهای شارژ و انواع کابل ها می‌توانند این فرآیند را برای شما تبدیل به یک کابوس کنند.
مشکل گرم شدن شارژرهای USB ممکن است در برخی موارد به دلیل عدم تطابق شارژر و ولتاژ دستگاه باشد. همچنین، نقص سخت افزاری، استفاده از شارژر اشتباه برای دستگاه یا استفاده از دستگاه در حین شارژ آن می‌تواند باعث گرم شدن شارژر شود. مقداری گرما در هنگام شارژ کردن شارژرهای USB بسیار طبیعی است، اما اگر خیلی گرم شد یا طبیعی نبود، این یک مشکل جدی است و باید بررسی شود.
اگر از یک شارژر تبلت یا گوشی هوشمند دیگری استفاده می‌کنید یا آن را جداگانه خریداری کرده‌اید، ممکن است باتری کندتر شارژ شود. همچنین، حتی اگر از شارژر اصلی و کابل USB دستگاه خود برای شارژ آن استفاده کنید، ممکن است به مرور زمان معیوب شده باشد. زمانی که کابل ها را بیش از حد بپیچانید یا بپیچید، ممکن است خراب شوند. وقتی آنها را به برق وصل و خارج می‌کنید، اتصالات کانکتورها شل می‌شوند و هیچ شارژر برقی برای همیشه سالم باقی نمی‌ماند.
آیا کابل شارژر قابل تعمیر است؟ آیا تعمیر سیم شارژر پاره شده درانواع تلفن هوشمند نظیر سامسونگ ، اپل و شیائومی ممکن است ؟  آیا تا به حال با موقعیتی مواجه شده‌اید که در بخشی از روز، دستگاه شما به شارژ نیاز داشته ولی شارژر شما کار نمی‌کرد؟ این مشکل برای اکثر افراد آشناست. شارژرها به دلیل استفاده‌ی زیاد، اغلب با مشکلاتی مانند کابل‌های خراب شده مواجه می‌شوند. اما آیا واقعاً کابل شارژر قابل تعمیر است؟
در حال حاضر، با پیشرفت فناوری، کابل‌های فست شارژ در دسترس هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی هوشمند خود را در کمترین زمان ممکن شارژ کنید. در این مقاله، به بررسی فرق بین کابل فست شارژ و کابل USB معمولی خواهیم پرداخت و به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از کابل فست شارژ، می‌توانید به سرعت و با کارایی بالاتر، گوشی هوشمند خود را شارژ کنید.
گوشی شما شارژ نمی‌شود ؟ ممکن است این مشکل از گوشی نباشد ، شاید مقصر اصلی شارژر گوشی شما باشد در اینجا قرار است راه ها و روش هایی برای محافظت از سیم شارژر و افزایش عمر کابل شارژر گوشی را به شما ارائه دهیم هیچ چیز ترسناک تر از این نیست که گوشی خود را وصل کنید و با علامت تلفن شارژ نمی‌شود مواجه شوید .
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha