بهترین زمان تعویض باتری موبایل

من و شما می‌دانیم که هیچ وقت هیچ چیزی ماندگار نیست و دقیقا این موضوع در رابطه با باتری های گوشی‌های هوشمند هم کاملا صدق می‌کند ما هنوز نتوانستیم از یک منبع انرژی نامحدود استفاده کنیم بنابراین فعلا باید امید به زندگی محدود داشته باشیم بیشتر مواقع باتری های موبایل بین 300 الی 600 سیکل ، از ظرفیت خود را از دست می‌دهند . پس از آن ، همه چیز می‌تواند بسیار تحریک کننده باشد . در صورت خرابی باتری میتوان به راحتی با توجه به مدل گوشی و باتری مورد نیازش، آن را در لیست خرید اینترنتی لوازم جانبی موبایل قرار داد و به راحتی آن را تهیه کرد.

اما اگر نگران هستید و یا مطمئن نیستید که باتری شما خراب شده است یا در حال خراب شدن است نیازی به نگرانی نیست چون ما اینجا هستیم تا نشانه هایی را به شما نمایش دهیم که به طور کامل ، از زمان تعویض باتری خود مطلع شوید پس نظرتان چیست که وارد بخش اصلی مقاله شویم ؟

بیایید شروع کنیم ...

چرا باتری گوشی ها نیاز به تعویض دارد؟

همانطور که گفتیم هیچ چیزی همیشه دوام نمی‌آورد . نه فقط باتری های گوشی هوشمند بلکه تمامی لوازمی که از طریق باتری ها و نیروگاه های کوچک لیتیوم یونی انرژی خود را تامین می‌کنند بعد از مدتی ممکن است خاموش شوند چرا که همه آن ها دارای مواد مصرفی هستند که طول عمر محدودی دارند .

هر چه بیشتر به دستگاه خود بچسبید ، باتری شما بیشتر تحلیل می‌رود و در نهایت باید تعویض شود باتری های گوشی هوشمند معمولا فقط از بین نمی‌روند در طول زمان نکاتی وجود دارد که بیشتر به عملکرد تلفن همراه شما مربوط می‌شود . ممکن است در هنگام کار با موبایل متوجه شوید که دستگاه شما برای پاسخگویی به هر ضربه ودرخواست کندتر شده یا برای اجرای هر دستور و برنامه زمان بیشتری باید صرف شود .

از فروشگاه بابلو بخرید: خرید اینترنتی ساعت هوشمند

احتمالا تلفن شما نسبت به گذشته تخلیه باتری بیشتری انجام می‌دهد ، کندتر روشن می شود ، هرگز تا 100% شارژ نمی شود ، به طور ناگهانی خاموش می شود و یا کارنمی کند مگر این که به یک شارژر آن را متصل کنید . علامت های شوم دیگری هم وجود دارند که می‌توان به داغ شدن تلفن همراه در هنگام شارژ کردن ، برآمدگی باتری و ... اشاره کرد که در بخش بعدی به طور کامل به آن ها می‌پردازیم هر یک از این شرایط می‌تواند نشان دهنده خرابی ، فاسد شدن و یا حتی نشانه خطری در باتری گوشی همراه باشد که در صورت استفاده مداوم آسیب‌های جبران ناپذیری به  جسم شما وارد خواهد کرد .

سیستم عامل های فعلی آیفون((IOS و اندروید می‌توانند نکاتی را برای هشدار دادن به شما در مورد از بین رفتن باتری ارائه دهند که ممکن است شما را برای تصمیم نهایی در مورد این که چه کاری باید انجام دهید آماده کند . متاسفانه تعویض بعضی از باتری‌های گوشی هوشمند به سادگی تعویض باتری چراغ قوه و یا کنترل های تلویزیون نیست . و قطعا نیاز دارید که برای تعویض آن یا خودتان اقدام کنید و یا کار را به یک تعمیرکار بسپارید که هزینه‌ای هم برای شما خواهد داشت .

اپل مجموعه ای از ابزارها را در سیستم عامل ورژن جدید خود در اختیار شما قرار می‌دهد که در تایید سلامت باتری به شما کمک زیادی خواهد کرد و اطلاعات کاملی در مورد نیاز یا عدم نیاز به تعویض باتری در اختیار شما می‌گذارد . برای گوشی‌های اندرویدی ، نمی توان روی سیستم عامل حساب باز کرد ، معنی آن این نیست که نمی توانید وضعیت باتری را کنترل کنید اما کنترل باتری یک گوشی آیفون را به شما نخواهد داد .نگران نباشید در اینجا نحوه تشخیص اینکه آیا باتری های گوشی هوشمند به تعویض نیاز دارند یا خیر را برای شما آماده کرده ایم که در ادامه به طور کامل آن ها را توضیح خواهیم داد .

 اقدامات بعد از تعویض باتری گوشی

علائم نشان دهنده زمان تعویض باتری گوشی

قرار است به شما 5 عامل اصلی را نمایش دهیم که اگر به هر یک از این موارد برخورد کردید کمی نگران سلامت باتری گوشی هوشمند خود شوید چرا که این موارد بهترین زمان تعویض باتری موبایل هوشمند هستند ، فراموش نکنید عدم تشخیص زمان تعویض باتری موبایل ، هم بسیار خطرناک هست و هم می تواند ضرر مالی به شما وارد کند . راحتترین راه هم خرید اینترنتی باتری موبایل اورجینال از فروشگاه های معتبر از جمله فروشگاه بابلو است.

1 – گوشی موبایل روشن نمی شود

این مورد قطعا واضح ترین و ساده ترین راه برای تعیین این است که آیا باتری شما به اندازه کافی شارژ شده است یا خیر . مانند هر چیز دیگری بدون برق ، تلفن شما به سادگی روشن نمی‌شود . با این حال اگر هنوز صدای نوتیفیکیشن گوشی خود را می‌شنوید که از تلفن شما شنیده می‌شود و یا نشانه هایی دیده می‌شود که برق وصل است اما نمایشگر کاملا سیاه شده احتمالا در این مورد باید شک خود را به نمایشگر تلفن همراه خود معطوف کنید و نه باتری گوشی ، همچنین این احتمال وجود دارد که مشکل از شارژر شما باشد پس حتما شارژر دیگری هم بر روی آن تست کنید تا مطمئن شوید که مشکل از باتری است .

2- بعد از اتصال به شارژر علائم حیات دیده می شود

اگر گوشی شما کاملا خاموش شده است و تمامی احتمالات آسیب صفحه نمایش را رد کردید ، به مرحله بعدی می‌رویم . شارژر خود را به دستگاه وصل کنید و چند دقیقه آن را مشاهده کنید اگر تلفن همراه شما روشن شد و شروع به کار کرد که نشانه خوبی است . حالا شارژر را قطع کنید ، در اینجا به احتمال زیاد باتری شما عمر خود را کرده است . اگر دقیق تر بخواهیم توضیح دهیم تلفن شما فقط در این لحظه ، زمانی کار خواهد کرد که برق به گوشی شما منتقل می‌شود . لطفا ابتدا از سالم بودن کلگی موبایل اورجینال خود و کابل آن مطمئن باشید تا بتوانید به درستی سلامت باتری موبایل خود را تشخیص دهید.

3- حتی بعد از شارژ کامل گوشی موبایل سریع خاموش می شود

به طور متوسط یک گوشی هوشمند مدرن (2015 یا بعد از آن) باید بتواند بین 5 الی 8 ساعت از شارژ کامل تا تخلیه ، دوام بیاورد .البته این موضوع به عوامل مختلفی (بسته به کاربر) بستگی دارد . اگر به طور مداوم از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید و از برنامه‌ها و بازی هایی استفاده می‌کنید که از باتری گوشی شما به شدت استفاده می‌کنند یا فراموش می‌کنید برنامه ها را بعد از اتمام کارببندید ممکن است این محدوده ساعت بین 3 الی 4 ساعت برسد.

با این حال اگر گوشی خود را تا زمانی که به طور کامل شارژ شود شارژ می کنید ، اما به نظر می رسد که سریع تر از حد نرمال خالی می شود ( 2 ساعت یا کم تر) یا اگر به طور تصادفی به یک باره قطع می‌شود ، نشانه این است که باتری گوشی شما عمر خود را کرده است.

4 – گرم شدن بیش از حد گوشی موبایل

اگر به این فکر هستید که با گرم شدن بیش از حد گوشی آسیبی به باتری آن وارد نخواهد شد و می‌توانید بدون مشکل خاصی در طولانی مدت از آن استفاده کنید بهتر است کمی در استفاده خود از تلفن هوشمند ، آن هم با گرمای بیش از اندازه جلوگیری کنید . میانگین محدوده دمای سالم برای باتری گوشی های هوشمند بین 68 الی 86 درجه است باتری می‌تواند بالاتر از این دما هم دوام بیاورد اما تاثیر منفی بر عملکرد آن خواهد داشت .

اگر زمانی که به گوشی دست می‌زنید بسیار داغ است ، نه تنها خطرناک است ، بلکه نشانه دیگری است که باتری شما احتمالا در حال مرگ(تمام شدن عمر) است .

پیشنهاد فروشگاه بابلو: خرید اینترنتی موس گیمینگ

5 – باتری بر آمده

نکته آخر این است که اگر صفحه گوشی شما شروع به جدا شدن قاب از بدنه دستگاه کرد ، به احتمال زیاد این نتیجه ناشی از متورم شدن باتری است که صفحه گوشی شما را به سمت بالا فشار می‌دهد برآمدگی باتری به دلیل شارژ بیش از حد سلول های باتری است .مانند گرمای بیش از حد ، این موضوع هم بسیار خطرناک است . در این مرحله چاره ای جز تعویض باتری ندارید ، به خصوص قبل از این که صفحه نمایش آن ترک بخورد !!

چگونه بفهیم باتری آیفون شما نیاز به تعویض دارد ؟

در اواخر سال 2017 ، اپل اذعان کرد که عمدا و مخفیانه برخی از تلفن های قدیمی خود را خنثی کرده است تا عملکرد ناشی از قدیمی شدن باتری ها را تثبیت کند از گوشی های Iphone 6 و Iphone 11.3 شروع کنید ، می توانید به Settings > Battery > Battery Health بروید تا ابزاری را بیابید که اطلاعات قابل توجهی در مورد وضعیت فعلی باتری شما نشان می‌دهد و توصیه می‌کند که آیا باتری باید تعویض شود یا خیر همچنین می‌توانید ویژگی مدیریت عملکرد را غیر فعال کنید ، اگر چه ممکن است در صورت تحلیل رفتن باتری ، خطر خاموش شدن غیر منتظره را داشته باشید .

وقتی روی Battery Health ضربه بزنید ، به راحتی می‌توانید آمار مربوطه را مشاهده کنید . حداکثر ظرفیت در صدی است که ظرفیت فعلی را در مقایسه با 100% زمانی که باتری شما نو بود اندازه می‌گیرد محدوده ای که در این در صد طبیعی است اگر چه یک باتری سالم باید حدود 80 در صد از ظرفیت اولیه خود را در 500 چرخه شارژ حفظ کند اگر ظرفیت به زیر 80 در صد کاهش یابد اپل توصیه کرده که باتری را عوض کنید .

می توانید بخش مربوط به ویژگی مدیریت عملکرد ، که حداکثر عملکرد آیفون را مدیریت می‌کند و از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند در آیفون 6، 6 پلاس، 6s، 6s پلاس، SE، 7 و 7 پلاس خاموش کنید این ویژگی تنها پس از خاموش شدن غیر منتظره در هر دستگاهی که توان باتری آن کاهش یافته ، فعال می‌شود .

اگر مدیریت عملکرد را غیر فعال کنید ، نمی توانید دیگر آن را روشن کنید ، اما در صورت خاموش شدن غیر منتظره دیگر ، به صورت خودکار دوباره راه اندازی می‌شود این ویژگی در آیفون آیفون 8، 8 پلاس و ایکس با iOS 12.1 و در آیفون XS، XS Max و XR با iOS 13.1 گنجانده شده است .

ویژگی سلامت باتری می‌تواند چندین پیام را ارسال کند که به شما ایده خوبی از وضعیت فعلی باتری می‌دهد . در ادامه این پیام ها را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد و در پیام شماره 4 مشخص است که باتری شما به شدت تحلیل رفته است و باید تعویض شود :

  1. باتری شما در حال حاضر از حداکثر عملکرد معمولی پشتیبانی می کند .
  2. این آیفون خاموشی غیر منتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست . مدیریت عملکرد برای کمک به جلوگیری از تکرار این اتفاق به کار گرفته شده است .
  3. این آیفون خاموشی غیر منتظره ای را تجربه کرده است زیرا باتری قادر به ارائه حداکثر توان لازم نیست شما به صورت دستی حفاظت های مربوط به عملکرد را غیر فعال کرده اید .
  4. سلامت باتری شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته است . یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری را تعویض کند تا عملکرد و ظرفیت را بازیابی کند .
  5. نمی توان تایید کرد که این آیفون باتری اصلی اپل را دارد . اطلاعات کاملی از آن در دسترس نیست .
  6. این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نیست . یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری را سرویس کند .

خرید کابل موبایل و تبلت با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو

سلامت باتری آیفون در تنظیمات

کالیبراسیون مجدد در گزارش سلامت باتری (IOS 14.5)

بعضی از بروزرسانی‌های ویژه برای کاربران گوشی های آیفون 11، آیفون 11 پرو و ​​آیفون 11 پرو مکس توسط شرکت اپل ارائه شده است با بروزرسانی iOS 14.5 ، سیستم گزارش سلامت باتری را ارائه خواهد داد که در رابطه با حداکثر ظرفیت باتری ( محاسبه‌شده از طریق الگوریتم‌ها و اندازه‌گیری‌ها در هنگام استفاده ) و قابلیت اوج عملکرد را برای تصحیح تخمین های اشتباه از سلامت باتری مجدداً کالیبراسیون می‌کند ، اشکالی که باعث تخلیه شدن باتری و کاهش قابلیت اوج عملکرد برای برخی از کاربران می‌شود .

زمانی که کالیبراسیون مجددا کامل شد ، حداکثر درصد ظرفیت و قابلیت حداکثر عملکرد به روزرسانی می‌شود و پیام کالیبراسیون مجدد حذف می‌شود . اگر کالیبراسیون مجدد همچنان نشان دهنده خرابی باتری باشد ، پیام سرویس باتری ظاهر می‌شود . اگر آن پیام اشتباه باشد یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری شما را تعویض کند .

پیام هایی که ممکن است مشاهده کنید :

  1. گزارش سلامت باتری شما در حال کالیبراسیون در حداکثر ظرفیت و قابلیت خود قرار دارد این روند ممکن است چند هفته طول بکشد .
  2. گزارش سلامت باتری شما در حال کالیبراسیون در حداکثر ظرفیت و قابلیت خود قرار دارد این روند ممکن است چند هفته طول بکشد . درحال حاضر سرویس خاصی برای توصیه وجود ندارد .
  3. گزارش کالیبراسیون مجدد سیستم برای سلامت باتری موفقیت آمیز نبود یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری شما را تعویض کند تا عملکرد و ظرفیت کامل را بازیابی کنید .

چگونه بفهیم باتری اندروید شما نیاز به تعویض دارد ؟

گوشی های هوشمند اندروید قابلیت هایی را در مورد اینکه چگونه می‌توانید عمر باتری گوشی خود را حفظ کنید و اطلاعاتی در مورد نحوه کنترل برنامه های پر مصرف باتری ارائه می‌دهند . اما این اطلاعات آنچنان نیست که با استفاده از آن‌ها بتوانید متوجه سلامت باتری باشید و از زمان تعویض باتری موبایل مطلع شوید .

تلفن های هوشمند قدیمی تر و سیستم عامل های اندروید به شما اجازه می دهند با بازکردن شماره گیر اندروید و زدن عدد *#*#4636#*#* و زدن روی اطلاعات باتری ، وضعیت باتری دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کنید با این حال ما نتوانستیم در Samsung Galaxy S6 Edge دارای Android 6.0 Marshmallow یا LG V40 ThinQ دارای Android 9.0 Pie یا Android 10 به این بخش دسترسی پیدا کنیم .

با این حال با استفاده از Android 9.0 Pie و Android 10 می توانید از طریق منو Settings > Battery را بررسی کنید تا میزان باتری فعلی خود را بررسی کنید و بین حالت های مختلف در باتری جا به جا شوید . بعضی از برنامه هایی که در Google Play قرار دارند هم می توانند به شما در این مورد کمک کنند که در ادامه به چند برنامه خواهیم پرداخت .

کد تست سالم بودن باتری گوشی سامسونگ

برنامه AccuBattery

این برنامه برای اندازه گیری مصرف واقعی باتری با داده های بدست آمده از طریق کنترل کننده شارژ باتری طراحی شده است . اندروید میزان مصرف باتری را ازطریق سازندگان دستگاه محاسبه می‌کند ، این برنامه ظرفیت باتری را اندازه گیری می کند . از هشدار شارژ برای افزایش طول عمر استفاده می کند ، میزان تخلیه و مصرف باتری را با هر بار شارژ مشخص می کند ، سرعت تخلیه و مصرف باتری را در هر برنامه محاسبه می‌کند و مدت زمان شارژ شدن باتری را تعیین می‌کند.

بهترین برنامه باتری سامسونگ

برنامه Dfndr Battery

این برنامه با داده هایی که شامل در صد توان باتری ، دما و ظرفیت باتری می‌شود ، یک نمای کلی از سلامت وضعیت کلی باتری به شما ارائه می‌دهد ، میزان دمای باتری ( خنک بودن گوشی ، کاهش دمای باتری و کاهش مصرف انرژی ) گوشی شما را خنک نگه می دارد . همچنین به شما امکان می‌دهد پروفایل های صرفه جویی باتری را که خودتان به وجود آورده اید و سفارشی شده اند به طور خاص برای نحوه استفاده تلفن همراه انتخاب کنید .

برنامه سلامت باتری

برنامه Battery Tools & Widget for Android

این برنامه به شما کمک می کند که هر بخش از تلفن همراه خود را مدیریت کرده و میزان مصرف انرژی آن ها را بررسی کنید ، میزان انرژی استفاده شده را آماده کرده و نمایش می‌دهد با این کار عملکرد باتری تلفن همراه شما را به حداکثر می‌رساند. زمانی که تلفن همراه خود را به برق وصل می‌کنید ، برنامه می‌تواند زمان تخمینی باقی مانده تا اتمام شارژ را نمایش دهد . همچنین وضعیت باتری ، دما ، سلامت ، ولتاژ و نمودار مشخصات را به طور کامل نشان می‌دهد.

پیشنهاد خرید: خرید آنلاین هندزفری گیمینگ از فروشگاه بابلو

ویژگی هایی که این برنامه به شما ارائه می‌دهد باعث صرفه جویی در انرژی قابل تنظیم ، صرفه جویی در بهینه سازی باتری و ... می‌شود اگر گوشی موبایل هوشمند شما داغ است و یا از وسط متورم شده است باید تمامی فعالیت های تلفن همراه خود را متوقف کنید و آن را به تعمیرگاه ببرید . قطعا هیچ شخصی دوست ندارد باتری گوشی موبایلش بر روی گوشش بترکد .

بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی شیائومی

عواقب عدم تعویض باتری تلفن همراه در زمان مناسب

اگر یک باتری هوشمند جدید دارید که در شرایط عادی از آن استفاده می‌کنید می‌توانید این انتظار را داشته باشید که دو الی 3 سال عملکرد مطلوبی خواهد داشت شما می‌توانید کارهای زیادی برای حفظ باتری انجام دهید ، از جمله نگه داشتن آن در دمای مناسب و شارژ استاندارد با این حال زمانی که تلفن شما دو یا سه ساله می‌شود مشکلات باتری هم بیشتر خود را نمایش می‌دهند .

از آنجا که هیچ پیش زمینه ای برای پوشش هزینه گران قیمت تعویض باتری نخواهید داشت ، در هر صورت می‌توانید یک باتری جدید انتخاب کنید و یا فقط گوشی را با یک مدل جدیدتر تعویض کنید . همانطور که در توضحیات بالا هم اشاره کردیم تعویض نکردن باتری در زمان مناسب به غیر از آسیب زدن به گوشی شما و صرف هزینه بیشتر برای آن می‌تواند خطرات بسیار شدیدتری هم وارد کند چرا که یک باتری در زمان ترکیدن مثل یک نارنجک دستی می‌ماند.

در نهایت اگر تمامی موارد بالا را مشاهده کردید بهترین وقت عوض کردن باتری موبایل برای شما خواهد بود .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
به دور از هر چیزی که مطالعه می‌کنید بهترین تبلت برای دانش آموزان می‌توانند ابزاری عالی برای خواندن ، انجام تحقیق ، یادداشت برداری و تکمیل تکالیف روزانه باشند ، قابل حمل بودن ، آن ها را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در داخل و خارج از کلاس تبدیل کرده است چرا که حمل آن ها ساده‌تر است و فضای زیادی هم روی میز اشغال نمی‌کنند .از آنجایی که شما ممکن است یک دانش آموز و حتی یک دانشجو باشید شاید الان بهترین زمان برای انتخاب بررسی گزینه های موجود برای خرید بهترین تبلت های دانش آموزی است .
شاید اگر 10 سال پیش به شما گفته می‌شد که بازی‌های موبایل امروزی قرار است گرافیکی شبیه به یک بازی کامپیوتری را ارائه دهند قطعا باور نمی‌کردید ، اما واقعیت امروز چیز دیگری است ، جوانان در بازی‌های موبایل غوطه‌ور شده اند و هر روز به بازی های موبایل اعتیاد بیشتری پیدا می‌کنند .از بازی‌های استراتژیک گرفته تا بازی‌های معمولی آفلاین همه می‌توانند لحظه‌ای از زندگی شما را تحت پوشش خود قرار دهند ، بازی‌های موبایل با وجود سرگرم کننده بودن در مقایسه با کنسول‌های بازی و کامپیوتر‌های شخصی بعد از مدتی ممکن
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha