چه نوع کیبورد هایی ضد آب هستند ؟ 6 نکته مهم

اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .

بنابراین آیا کیبورد ها ضد آب هستند ؟ اکثر صفحه کلید ها ضد آب نیستند مگر این که شرکت سازنده آن را تایید کرده باشد . همانطور که گفته شد ، بعضی اوقات کیبورد ها بعد از ریخته شدن آب رویشان جان سالم به در می برند (البته اگر اقدامات پیشگیرانه انجام دهید )

کیبورد های مکانیکی نسبت به سایر انواع کیبورد در برابر آب مقاوم تر هستند . ما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه بفهمید کیبوردتان ضد آب است یا خیر و در صورتی که آب کمی روی آن ها ریخت چه اقدامی انجام دهید؟

برای  خرید کیبورد کامپیوتر همین حالا از فروشگاه بابلو به صورت آنلاین اقدام کنید.

بیایید با هم یک کیبورد را نجات دهیم!

فهرست مطالب

اکثر کیبورد ها ضد آب نیستند

اگر آب روی کیبورد ریخت چه کاری انجام دهم؟

نتیجه گیری

اکثر کیبورد ها ضد آب نیستند

ممکن است برای شما این اتفاق رخ داده باشد ، صحنه وحشتناک ریختن قهوه یا آب روی کیبورد و احتمالا آن لحظه فقط به کیبورد خود خیره و نمی دانید که چطور صفحه کلید خود را از مرگ نجات دهید.

حقیقت ماجرا این است که کیبورد ها معمولا ضد آب نیستند.

اگر نوشته ای با عنوان ضد آب یا مقاوم در برابر آب روی جعبه چسبانده شده باشد ، باز هم ، هنگام تایپ باید مراقب مایعات اطراف خود باشید .

ریختن مایعات روی وسایل الکترونیکی راه خوبی برای تست ضد آب و نبودن آن ها نیست .

اکثر صفحه کلید ها دارای یک لایه غشایی نازک هستند که از (PCB) برد مدار چاپی محافظت می کند . اگر آب روی این قسمت ریخته شود و به درستی خشک نشود ، ممکن است برای همیشه کیبورد خود را از دست بدهید.

ارزان ترین قیمت موس را در فروشگاه بابلو می بینید. همین حالا خرید کنید!

اکثر کیبورد ها ضد آب نیستند

اگر مایع ، بسیار کم ریخته شود و سریعا آن را تمیز کنید ، احتمالا مورد خاصی به وجود نیاید . هر چقدر بیشتر ریخته شود اقدامات زیادتری باید انجام دهید تا زمانی که کاملا صفحه کلید خشک شود.

ضد آب یا مقاوم در برابر آب ، مسئله این است

کیبورد ضد آب یا مقاوم در برابر آب ، مسئله این است

گاهی اوقات یک کیبورد با عنوان ضد آب معرفی می شود ، اما به این معنی نیست که کاملا ضد آب است . بهتر است این دو اصطلاح را با هم یکی نکنیم .

کیبورد های ضد آب بعد از خیس شدن کامل سالم خواهند ماند . می توانید کاملا وان حمام خود را پر از آب و صفحه کلید را در آن فرو کنید . کیبورد همچنان کار خواهد کرد.

صفحه کلید های مقاوم در برابر آب از کم ترین میزان ریخته شدن مایعات محافظت می شوند ، اما اگر کمی این مایع بیشتر شود می توانند مقاومت را شکننده تر کند ، بنابراین نباید کاملا زیر آب قرار گیرند.

اگر نمی دانید کیبوردتان ضد اب است یا ضد آب نیست ، باید به میزان فروش آن کیبورد هم توجه کنید .

اگر هنوز از ضد آب بودن آن مطمئن نیستید بهتر است به وبسایت اصلی شرکت ارائه دهنده مراجعه کنید.

کیبورد های مکانیکی مقاوم تر در برابر ریختن مایعات

اگر یک کیبورد ممبران دارید که از پوشش گنبدی شکل پلاستیکی استفاده می کند ، احتمال این که آب وارد صفحه کلید شود بیشتر خواهد بود  .

قبل از ادامه مقاله پیشنهاد می کنیم تفاوت کیبورد ممبران و مکانیکی را مطالعه کنید ، شاید چیزهای بیشتری دستگیرتان شد.

کیبورد های مکانیکی مقاوم تر در برابر ریختن مایعات

وقتی روی یک کیبورد مکانیکی آب ریخته می شود ، به راحتی مایع ریخته شده ، وارد محفظه اصلی نخواهد شد . چرا که ساختار این صفحه کلید ها بسیار بادوام تر است.

اگر حس می کنید که احتمال ریختن آب روی کیبورتان وجود خواهد داشت بهتر است کیبورد خود را ارتقا بدهید چرا که ارزشش را دارد.

زمانی که آب به زیر سوییچ های مکانیکی وارد می شود ، این کلید ها احتمال نفوذ را بسیار کاهش می دهند و صفحه فلزی قرار گرفته شده در این نوع کیبورد ها از PCB محافظت بیشتری می کند.

شاید وقت آن باشد که کیبورد قدیمیتان را کنار بگذارید.

برای اطلاع از  قیمت لوازم جانبی تبلت روی این لینک کلیک کنید.

اگر آب روی کیبورد ریخت چه کاری انجام دهم؟

اگر آب روی کیبورد ریخت چه کاری انجام دهم؟

اگر دلیل خواندن این مقاله برای شما این بوده که روی صفحه کلیدتان آب ریخته ، نترسید . ما به شما نکاتی برای راهنمایی بیشتر در این رابطه ارائه خواهیم داد.

آره رفیق ، پیداش کردی.

در اینجا راهنمای کاملی در مورد نحوه تمیز کردن آب از روی صفحه کلید آماده شده است . اما ما قرار است نکات بسیار مهمی به شما بگوییم تا در زمانتان هم صرفه جویی شود.

پیشنهاد بابلو:  خرید دسته بازی لپ تاپ با بهترین قیمت ها.

قدم اول – کیبوردتان را از برق بکشید.

اول از همه صفحه کلید خود را خاموش کنید . همه چیز باید خاموش شود چرا که آب و برق با هم سازگاری ندارند.

استفاده از کیبورد مرطوب با جریان الکتریسیته راهی عالی برای از بین بردن همه چیز است.

اگر صفحه کلیدی دارید که از آن استفاده نمی کنید ، (باید هم اکنون آن را از جایی که در حال خاک خوردن است بردارید) چرا که چند روزی بدون صفحه کلید اصلی خود باید سپری کنید تا زمانی که کیبورد فعلیتان خشک و تمیز شود.

قدم دوم – کلید ها را جدا کنید

قسمت اعظم آب باید بالای سر کلید ها باشد ، بنابراین سریعا مشغول پاک کردن آن قسمت شوید ، بهتر است از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید ؛ زیرا این نوع پارچه ها کرک ندارند و یا باعث آسیب به کلید ها نمی شوند.

پس از این که کلاهک های کلید را خشک کردید ، وقتش است که آن ها را از صفحه کلید جدا کنید .

شما در اینجا به یک جدا کننده کلید نیازمند هستید و اگر این مورد را در دستری ندارید می توانید برای خودتان یک دانه بسازید ما در مقاله ای ساخت یک گیره برای کلیدها را توضیح داده ایم.

در غیر این صورت می توانید از انگشتان خود استفاده کنید که مورد پیشنهادی ما نیست ؛ اما اگر عجله دارید ، می توانید این کار را انجام دهید.

قدم سوم – آب اضافی روی کیبورد را پاک کنید

بعد از این که صفحه کلید کاملا خاموش شد و بعد از برداشتن کلید ها ، به احتمال زیاد در زیر کلاهک ها آب زیادی جمع شده باشد و شما به آن دسترسی پیدا کرده اید.

وقت آن است که تمام آن آب اضافی را پاک کنید تا همه چیز سریع تر خشک شود و آب ،  بیشتر از این به داخل نفود نکند .

توصیه می کنیم صفحه کلید را با یک حوله میکروفایبر پاک کنید . ما یک حوله میکروفایبر را ترجیح می دهیم زیرا پاک کردن این قسمت با دستمال کاغذی ذرات ریز این دستمال را باقی خواهد گذاشت و می تواند باعث مسدود شدن سوییچ ها شود.

سطح کیبورد را کاملا پاک کنید ، تا جایی که دیگر اثری از آب روی آن باقی نمانده باشد .

اگر قسمت های کوچک تری وجود دارد که نمی توانید به درستی با حوله آن را تمیز کنید ، از گوش پاک کن های پنبه ای می توان استفاده کرد و آن قسمت ها را هم پاک کنید.

هنگام پاک کردن به دوست خود توجه کنید ، اسم دوست شما دقت است.

پیشنهاد بابلو:  خرید هندزفری گیمینگ به صورت آنلاین از فروشگاه بابلو

قدم چهارم – صفحه کلید را برگردانید

اکنون که همه چیز پاک شده ، صفحه کلید خود را برگردانید و بهتر است در جایی که نور آفتاب بیشتر است قرار داده شود ، هر چیزی که چکه می کند باید در این مدت از کیبورد خارج شود(هر چیزی)

بعضی ها کیبورد را در برنج قرار می دهند ، لطفا این کار را نکنید ، فقط بگذارید کمی بماند . صبر یک نعمت است ، بی حوصله نباشید و بگذارید وجدانتان فعلا بخوابد.

قدم پنجم – 48 ساعت صبر کنید

خوب ، وقت آن است که دو روز کامل صبر کنید ، فقط کافیست صفحه کلیدی که چندین مدت در کمد خود نگه داشتید بردارید و شروع به استفاده کنید .

بعد از گذشت دو روز ، وقت آن است که مرحله نهایی کار را انجام دهید.

قدم ششم – کیبورد را وصل و تست کنید

این لحظه ، لحظه نفس گیری است ، زمان آن رسیده که کیبورد خود را وصل کنید و ببینید آیا هنوز کار می کند یا خیر  . پس از دو روز ، زمان آن فرا رسیده .

قبل از این که کیبورد را دوباره به برق وصل کنید ، آن را به آرامی تکان دهید و بررسی کنید آیا آب قابل مشاهده ای باقی مانده است یا خیر . (اگر وجود داشت ، 24 ساعت دیگر صبر کنید و دوباره آن را وصل کنید .)

اگر آبی نمانده بود ، کیبورد را وصل کنید و ببینید آیا همه چیز کار می کند یا نه ! توصیه من به شما این است که سریع این کار را انجام دهید تا ببینید همه کلید ها هنوز کار می کنند یا نه . برنامه ای به نام key-test وجود دارد ، که به شما امکان می دهد که تمامی کلید ها با سرعت زیاد تست کنید.

اگر تمامی کلید های شما به درستی کار می کنند ، تنها کاری که باقی مانده این است که کلید ها را دوباره روی آن قرار دهید ، فکر می کنم دیگه مشکلی نباید داشته باشید.

تبریگ می گم ، شما موفق شدید!

همین حالا با بهترین قیمت ها خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر خود را از فروشگاه بابلو انجام دهید.

نتیجه گیری

بیشتر کیبورد ها ضد آب نیستند ، اما ریختن آب آن هم به مقدار کم پایان دنیا نیست . معمولا بعد از این اتفاق ناگوار ، می توانید با نکات گفته شده در این مقاله همه چیز را نجات دهید.

فقط آرامش خود را حفظ کنید ، سریع عمل کنید و از بی حوصلگی در فرایند خشک کردن اجتناب کنید . همه چیز باید اوکی باشد .

اکثر کیبورد ها از آنچه که فکر می کنید بادوام تر هستند (به خصوص کیبورد های مکانیکی)

موفق باشید!

آیا تا به حال این مشکل برای شما به وجود آمده ؟ سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha


دیدگاه کاربران
تارا
ارسال شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1401

سلام وقتتون بخير من مک بوک دارم و حدودا ۵ روز پیش یه قطره اب روی کیبورد ریخت و چون دیر متوجه شدم مقداری از اون وارد کیبورد شد و اینکه دستگاه روشن بود یک ساعت بعد از اینکه متوجه شدم دستگاه رو برای چند ساعت مقابل پنکه قرار دادم و البته تو این حین متاسفانه دستگاه یک بار دیگه روشن شد حدودا ۳ روز بهش دست نزدم و بعد از این تايم روشنش کردم و همه دکمه هارو چک کردم که خوشبختانه مشکلی نداشت اما متوجه ذرات بسیار ریز روغن که فکر میکنم مال خود لپتاپه توی همون دکمه ای که اب بهش نفوذ کرده بود شدم الان میخواستم شما راهنماییم کنید و با وجود اینکه خیلی مقدار کمی بوده ممكنه در اینده مشکلی ايجاد کنه ؟ لازمه که تکنسین دستگاه رو بررسی کنه ؟ به هر حال اگه الان به فکر باشم و پیگیری کنم یا حساسیت به این موضوع نشون بدم خیلی بهتره تا در اینده مشکلی ایجاد بشه و جبرانش سخت تر باشه خودمم هیچ اطلاعاتی تو این زمینه ندارم و چون طبق مطالعه ای هم که این چند روز انجام دادم مقدار کمی از مایعات ریخته شده روی کیبورد هم میتونه دردسر ساز باشه لذا ممنون میشم که راهنماییم کنید تا اگر اقدامی لازم هست انجام بدم

سهیل کوشا
ارسال شده در : پنجشنبه 27 مرداد 1401

سلام دوست عزیز ، معمولا یک قطره آب مشکلی برای مک بوک بوجود نخواهد آورد ، اما اگر طبق اعلام شما ذرات روغن رو مشاهده کردید بهتر است مک بوک شما باز و چک آپ شود تا دچار صدمات جبران ناپذیر نشید، پیشنهاد این هست که به نزدیک ترین خدماتی مراجعه کنید و به یک متخصص دستگاه رو نشون بدید .