راهنمای انتخاب بهترین کیبورد گیمینگ مکانیکی | 10 نکته مهم

کیبورد های مکانیکی به دلایل بسیار زیادی مناسب برای بازی هستند و بازی کردن با این کیبورد ها فوق العاده سرگرم کننده است ، در حالی که کیبورد های مکانیکی کمی گران تر از کیبورد های قدیمی تر هستند ، اما به نظر من ارزش این قیمت را دارند .

دلیل این که کیبورد های مکانیکی برای بازی بهتر هستند این است که زمان پاسخ دهی سریع تر ، دوام بهتر ، جابجایی کلید N ، و سفارشی سازی های زیادی برای کیبورد فراهم می کنند و این عوامل است که باعث رضایت بیشتر شما خواهد شد .

ویژگی های زیاد دیگری هم در کیبورد های مکانیکی وجود دارد ، پس ما در این مقاله به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت و در مورد آن صحبت خواهیم کرد ، ما 10 نکته بسیار مهم را برای شما آماده کردیم ، که چرا یک کیبورد مکانیکی برای بازی مناسب است .

فهرست مطالب

1 - کلید های قابل برنامه ریزی

2- دوام بسیار زیاد

3 کلیدRollover N

4 – زمان پاسخ گویی سریع

5 – سفارشی سازی سوئیچ ها

6 – راحتی بیشتر برای بازی های طولانی تر

7 – هر چقدر که می خواهید صدا را تنظیم کنید (بی صدا یا صدارا)

8 – مقاوم در برابر آب

9 – بازی در شب

10– سرگرم کننده

نتیجه گیری

1 - کلید های قابل برنامه ریزی

کلید های قابل برنامه ریزی کیبورد مکانیکی

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که برای خیلی از صفحه کلید های مکانیکی ارائه شده ، توانایی برنامه ریزی کلید های خاص است ، این کار به شما این امکان را خواهد داد که برای کلید های خود تنظیمات دلبخواه هم انجام دهید ، اگر همیشه از یک ترکیب برای کلید ها استفاده می کنید ، می توانید برای یک بار هم که شده یک تنظیم دلبخواه انجام دهید که باعث سرعت عکس العمل شما در بازی خواهد شد .

جهت خرید  لوازم جانبی موبایل و تبلت با بهترین قیمت ها از برندهای معتبر، از فروشگاه بابلو دیدن فرمایید.

هر بازی چیدمان خاص خودش را دارد ، شما با یک چیدمان کلید کارآمدتر بهتر از حریف خواهید شد .

اگر برنامه ریزی کلید ها برایتان مهم است حتما قبل از خرید ، از سفارشی سازی کلید ها اطمینان حاصل کنید ، چرا که همه کیبوردها این ویژگی را ندارند . معمولا کیبورد باید از نرم افزار خاصی استفاده کند و شرکت های خاصی نرم افزار بهتری نسبت به سایرین ارائه می دهند .

قبل از خرید یک کیبورد با کلید های قابل برنامه ریزی ، بهتر است از نوع نرم افزار کیبورد اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که آیا استفاده از آن آسان است ، در غیر این صورت راه اندازی یک نرم افزار ممکن دردسر ساز هم باشد.

2- دوام بسیار زیاد

دوام بسیار زیاد

کیبورد های مکانیکی به دلیل دوام زیادی که دارند و کیفیت ساخت بهتری که در مقایسه کیبورد های مکانیکال و ممبران ارائه می دهند برای کیبورد های مکانیکی ، هر کلید یک سوئیچ مستقل به خود را دارد . نحوه ساخت این کیبورد ها تجربه بازی را بسیار سازگار و بهتر می کند.

سوئیچ های مکانیکی معمولا در زمان تولید به طور میانگین 50 میلیون ضربه عمر می کنند و برخی از شرکت ها مثل Cherry  ، این میزان را به 100 میلیون ضربه رسانده است . طول عمر زیاد باعث می شود که شما به سادگی سالیان سال از کیبورد خود استفاده کنید بدون این که کاهش عملکردی در آن مشاهده کنید.

بعضی از اولین کیبورد های مکانیکی ساخته شده ، مثل IBM مدل M  هنوز هم بعد از 40 سال مورد استفاده قرار می گیرند .

3 کلیدRollover N

کلیدRollover N کیبورد مکانیکی

به احتمال زیاد در زمان تایپ با این مشکل مواجه شده باشید که دو کلید را هم زمان فشار دهید و فقط یکی از آن ها ثبت شود ؟ خوب با جابجایی دکمه N این مشکل کاملا رفع شده است ، می توانید هم زمان تعداد زیادی کلید را فشار دهید و تمامی ضربه های شما به کلید درون کامپیوتر ثبت شوند ، این اتفاق معمولا به دلیل جابه جایی کلید N اتفاق می افتد ، کیبوردی که به شما اجازه ضربه به 6 کلید را به طور هم زمان می دهد یعنی حداکثر می توانید 6 کلید را همزمان فشار دهید و همه آن ها ثبت شوند.

بیشتر کیبورد های مکانیکی از این بخش پیروی می کنند ، بهتر است قبل از خرید حتما این مورد را بررسی کنید .

جابه جایی کلید N برای بازی بسیار مهم است ، فرض کنید در وسط یک بازی چند دکمه را با هم فشار می دهید و دوست دارید اطمینان حاصل کنید که همه آن ها ثبت شده است ، تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید .

اگر فقط نیمی از کلید ها توسط سیستم ثبت شود ، مسلما عملکرد مناسبی نخواهید داشت . همچنین کلید N برای افرادی که در تایپ سریع هستند هم کمک خواهد کرد ، بعضی از آن ها هنگام تایپ به دلیل سرعت بالا احتمالا نیاز به فشار دو کلید به صورت هم زمان را دارند که برایشان بسیار مفید خواهد بود . اگر اطمینان داشته باشید هر کلیدی که فشار می دهید ثبت می شود ، جابجایی کلید N برایتان خیلی جذاب خواهد شد .

پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای: خرید هدست گیمینگ با بهترین قیمت ها.

4 – زمان پاسخ گویی سریع

زمان پاسخ گویی سریع کیبورد مکانیکی

کیبوردهای مکانیکی نسبت به سایر کیبورد ها دارای پاسخ گویی بسیار سریعی هستند ، زمان پاسخ در واقع مدت زمانی است که توسط شما یک کلید فشار داده شده و در کامپیوتر ثبت می شود ، کیبورد های مکانیکی به دلیل طراحی سوئیچ ها زمان پاسخ گویی بسیار بالایی دارند ، این مورد به شما این امکان را می دهد که درزمان فشار دادن کلید به جای این که زمان کمی بین زدن کلید و ثبت ، صبر کنید ، فورا پاسخ شما داده می شود.

سوئیچ های بسیار زیادی وجود دارد که زمان پاسخ گویی بسیار بهتری ارائه می دهند . سوئیچ های نوری نوعی سوئیچ هستند که با فشار دادن کلید چند میلی ثانیه بهتر از حریفان عمل می کنند . همچنین سوئیچ های Low-profile وجود دارند که فاصله فعال سازی سوئیچ را کاهش می دهند تا هر کلید سریع تر فشار داده شود  ، به خاطر داشته باشید این نوع کلید ها زمان پاسخگویی سریع تری ارائه می دهند ، اما تایپ کردن با آن ها چندان لذت بخش نیست .

5 – سفارشی سازی سوئیچ ها

سفارشی سازی سوئیچ های کیبورد مکانیکی

همان طور که قبلا هم به طور مختصر به آن اشاره کردیم ، تعداد زیادی سوئیچ کیبورد مکانیکی مختلف برای انتخاب وجود دارد ، شما می توانید بین سوئیچ های لمسی ، خطی ، کلیکی ، سنگین و سبک یکی را انتخاب کنید .

اگر کیبورد حال حاضر شما رضایت بخش است ، می توانید از یک سوئیچ لمسی استفاده کنید . اگر به فشار دادن یک کلید صاف علاقه دارید ، می توانید از کلید های خطی استفاده کنید ، اگر علاقه دارید ضربه محکمی به کلید وارد کنید یا دست سنگینی دارید  ، می توانید از یک کلید سنگین تر استفاده کنید ، روش های مختلفی برای سفارشی سازی کیبورد وجود دارد .

از آزمایش انواع مختلف سوئیچ نترسید تا متوجه شوید از چه چیزی بیشتر لذت می برید . به خاطر داشته باشید که سوئیچ های خطی به طور کلی بهترین ها را برای بازی ارائه می دهند ، این گفته من دلیل بر این نمی شود که شما نمی توانید از سوئیچ لمسی استفاده کنید ، بیشتر گیمر ها فقط احساس می کنند که یک بر آمدگی برای کلید هنگام بازی ممکن است باعث ایجاد حواس پرتی شود ، در نتیجه سوئیچ های خطی را ترجیح می دهند .

بیشتر گیمر ها از سوئیچ های خطی برای کلید های WASD و پیکان ها استفاده می کنند و برای رفع این مشکل از سوئیچ های لمسی برای سایر کلید ها استفاده می کنند ، در این موارد من به عنوان یک گیمر بهتر است از سوئیچ hot-swap استفاده کنم که تعویض کلید ها را بسیار ساده تر خواهد کرد.

6 – راحتی بیشتر برای بازی های طولانی تر

راحتی بیشتر کیبورد مکانیکی برای بازی های طولانی تر

تایپ کردن  با کیبوردهای مکانیکی بسیار راحت تر از کیبورد های معمولی است ، شما می توانید نوع سوئیچ را به گونه ای انتخاب کنید که به درستی با انگشتان شما سازگار باشد تا شرایط مناسبی برای تایپ های طولانی مدت و جلوگیری از خستگی برایتان فراهم شود .

در دنیای کیبورد ها شما می توانید از طرح های کیبورد ارگونومیک برای کمک به درد مچ دست و بازو استفاده کنید ، بعضی از کیبورد های Split می توانند برای استفاده از بازی های که زمان زیادی را به آن مشغول هستید برای جلوگیری از درد مچ دست بسیار عالی باشند.

اگر دردی در مچ دست خود احساس می کنید می توانید به صورت جداگانه یک تکیه گاه برای مچتان خریداری کنید .با کیبورد های مکانیکی ، هیچ محدودیتی برای سفارشی سازی ندارید ، در نتیجه یک کیبورد کاملا ایده آل برایتان فراهم خواهد شد .

بازهم تکرار می کنم نوع سوئیچ بسیار مهم است ، زیرا می تواند شرایط بهتری برای هر شخصی فراهم کند .

7 – هر چقدر که می خواهید صدا را تنظیم کنید (بی صدا یا صدارا)

هر چقدر که می خواهید صدای کیبورد مکانیکی را تنظیم کنید (بی صدا یا صدارا)

وقتی که بیشتر کاربران فکر کیبورد مکانیکی هستند ، به سوئیچ هایی با صدای بلند و کلیک دار فکر می کنند ، اما سوئیچ های بی صدا هم در این صفحه کلید ها وجود دارد ، بعضی از اشخاص سوئیچ های با صدا را ترجیح می دهند زیرا بازخورد شنیداری این کلید ها حس خوبی به آن ها منتقل می کند ، اما بعضی این صدا را یک حواس پرتی می دانند.

اگر از طریق میکروفون با دوستان خود صحبت می کنید یا افراد دیگری در کنار شما هستند ، سوئیچ های با صدای بلند می تواند آزار دهنده باشد . اگر این گونه است ، توصیه من به شما این است که چند سوئیچ بی صدا را امتحان کنید ، و از تمام مزایای آن به جز بی صدا بودن و حواس پرتی کم تر استفاده کنید .

عوامل دیگری هم هست که بر سطح صدای کیبورد تاثیر گذار است ، اگر این احساس را دارید که صدای سوئیچ شما خیلی بلند است می توانید حلقه های O-ring را روی کیبورد خود نصب کنید تا سطح صدا را کاهش دهید .

برای خرید اینترنتی موس گیمینگ با قیمت های عالی از بهترین برندها از فروشگاه بابلو دیدن کنید.

عامل دیگر ، طراحی کیبورد شماست ، اگر کیس کیبورد شما استاندارد نباشد ، پلاستیکی و مونتاژ بدی داشته باشد ، در این صورت ممکن است صفحه کلیدی با غرش ببر داشته باشید .

توصیه می کنیم برای جلوگیری از این صداها ، یک کیبورد با بدنه آلمینیومی تهیه کنید ، یا حداقل مطمئن شوید کیبورد از پلاستیک مقاوم درست شده ، و به خوبی اجزاء کنار یکدیگر قرار گرفته است.

8 – مقاوم در برابر آب

مقاوم در برابر آب

بسیاری از طراحی های کیبورد مکانیکی در برابر آب مقاوم هستند ، در نتیجه نیازی نیست نگران خراب شدن کیبورد پس از ریختن آب یا نوشابه باشید ، اگر تمایل به نوشیدن آب ، نوشابه یا هر نوشیدنی دیگری در حین بازی دارید ، این مورد می تواند یک گزینه بسیار عالی برای شما باشد ، زیرا به احتمال زیاد ، هر چقدر هم که مراقب باشید ، احتمال ریختن آب وجود خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که کیبورد ها در برابر ریختن آب مقاوم هستند ، اما کاملا ضد آب نیستند ، بعضی ها فکر می کنند که معنی ضد آب این است که کیبورد را می توانید در آب استخر بشویید یا داخل وان حمام بیندازید ، و بعد هم این انتظار را داشته باشید که باز هم کار کند ، کیبورد فقط در برابر مایعی که رویش می ریزد مقاوم است .

اگر شما هم مثل من هستید ، احتمالا هر چند وقت یک بار وضعیت آشفته ای در اتاقتان برقرار است ، تهیه یک کیبورد مکانیکی که ضد آب هم باشد ، یک اقدام پیشگیرانه بسیار خوب است تا دفعه بعدی که انگشتانتان به لیوان یا بطری آب خورد ، احتمال زنده بودن کیبورد را افزایش دهید .

البته ما برای شما یک مقاله ویژه در زمینه کیبورد های ضد آب آماده کردیم که پیشنهاد می کنیم آن را هم مطالعه کنید.

9 – بازی در شب

 بازی در شب با کیبورد مکانیکی

اگر تا دیر وقت مشغول بازی کردن هستید ، دیدن همه کلید ها و شکل و شمایل روی کیبورد بسیار سخت است ، خرید یک کیبورد مکانیکی با نور RGB ، باعث درخشش نور به پس زمینه کلید ها می شود و در حین بازی دید بهتری به شما می دهد .

ناگفته نماند نورپردازی RGB به طور کلی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد ؛ زیرا به شما این امکان را می دهد ، جلوه های نور و ظاهر کیبورد را سفارشی کنید.

استفاده از نور RGB می تواند دید بهتری به کلید های شما بدهد و نوشته ها یا اشکال روی آن را مشخص کند و در نتیجه فشار کم تری هم به چشم شما وارد می شود ، به خصوص وقتی آخر شب در حال بازی هستید .

البته همه کیبورد های مکانیکی دارای نور پس زمینه RGB نیستند ، پس به دنبال کیبوردی باشید که این ویژگی را داشته باشد ، مطمئن شوید غیر از نور ، دارای نرم افزار قوی ای هم نیز باشد ، زیرا افکت های نوری ای که از پیش تعیین شده هستند معمولا به مرور خسته کننده می شوند و یا حواس پرتی ایجاد می کنند.

من به شخصه دوست دارم نور را بسته به علاقه خودم تنظیم کنم .

پیشنهاد بابلو: خرید پایه نگهدارنده موبایل با بهترین کیفیت و قیمت

10 – سرگرم کننده

کیبورد مکانیکی سرگرم کننده

بیایید یک بار هم که شده مثل یک قهرمان کیبورد مکانیکی خریداری کنید ، چرا که بسیار سرگرم کننده تر از کیبورد معمولی است ، به من اطمینان کنید ، سوئیچ ها احساس بهتری دارند و باعث می شوند بازی کردن و تایپ کردن روی میز با آن ها تجربه بسیار خوبی منتقل کنند .

توجه کنید که غیر از این که یک کیبورد مکانیکی مزایای زیادی برای بازی ارائه می دهد ، از هر نظر بهتر از کیبورد معمولی هم هست .

فقط باید کمی صبور باشد تا بتوانید تعداد زیادی سوئیچ و کیبورد مختلف را امتحان کنید یا حتی خودتان یک کیبورد سفارشی بسازید ، خودتان متوجه خواهید شد که چرا استفاده از کیبورد های مکانیکی بسیار سرگرم کننده تر است.

میزان لذتی که به کیبورد دارید بستگی به خودتان دارد و ذهنیتتان ، اما فقط یک مورد وجود دارد که حس واقعی کلیک کردن و بازخورد شنیداری فوق العاده را به شما منتقل می کند .

نتیجه گیری

خوب ، این فهرست ما را با 10 دلیل مهم که برتری یک کیبورد مکانیکی برای بازی است را نشان می دهد ، امیدواریم حقایق شگفت انگیزی در رابطه با کیبورد مکانیکی یاد گرفته باشید ، بعضی از این ویژگی ها ممکن است در کیبورد معمولی هم قابل مشاهده باشد ، اما این گونه کیبورد ها بسیار نادر هستند . پیشنهاد می کنیم برای خرید کیف لپ تاپ با قیمت های عالی و کیفیت بسیار بالا، از فروشگاه بابلو دیدن کنید.

با این حال ویژگی های گفته شده را در کیبورد های مکانیکی خیلی راحت تر می توانید پیدا کنید ، امیدواریم تجربه بازی کردن خود را ارتقا دهید و روی یک کیبورد مکانیکی سرمایه گذاری کنید .

از دوام بهتر گرفته تا جابه جایی کلید  N ، سفارشی سازی سوئیچ ها ، زمان پاسخ دهی سریع ، نور پردازی RGB ویژگی های زیادی هستند که فقط روی کیبورد مکانیکی می توانید پیدا کنید .

این که از آن استفاده نکنید کمی سخت به نظر می رسد .

یک توصیه : از شرکت های معمولی که کیبورد مکانیکی درست می کنند خودداری کنید ، چرا که برای ارائه محصول با قیمت بالاتر ، کیبورد مکانیکی را تولید می کنند ، کیبورد را بر اساس نام شرکتشان می فروشند ، نه کیفیت واقعی صفحه کلید ، از برند هایی مانند Razer و Corsair کمی دور تر شوید ، در عوض به کیبورد هایی نگاه کنید که یک تجربه مناسب و یک تایپ لذت بخش را به شما می دهند .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
چه راهی بهتر از این که یک مجموعه کامل از کلید های کیبورد مکانیکی خود را عوض کنید ؟ با تعویض کلید های قدیمی خود می توانید از شر کلاهک های ABS نازک و ضعیف خلاص و آن ها را با یک ست جدید با طراحی و رنگ منحصر به فرد جایگزین کنید. زمانی که قصد دارید کلاهک کلید خریداری کنید ، باید به مواد ، ضخامت ، ظاهر و طراحی کلی کلاهک نگاه کنید تا بفهمید کدام با علاقه شما جور در خواهد آمد . اگر کیبورد شما دارای نورپردازی RGB است ، مسلما باید به دنبال کلاهکی باشید که نور را از خود عبور دهد .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
Kailh یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید های مکانیکی با ده ها کلید مختلف است . امروز قصد داریم نگاهی دقیق تر به انواع رنگ بندی درسوئیچ های شرکت Kailh و تفاوت های آن ها بیندازیم. Kailh دارای انواع کلید مکانیکی مختلف مانند سوئیچ های Box ، سوئیچ های سرعت ، Low-Profile و بسیاری دیگر از سوئیچ های تخصصی است ، این سوئیچ ها به دلیل صدای بد کلید ها کمی بدنام شده اند ، اما بعضی از سوئیچ های آن ها واقعا خوب عمل می کنند.
اگر شخصی هستید که زمان زیادی را با رایانه شخصی خود می گذرانید ، هر قسمت از یک کیبورد مکانیکی برایتان مهم خواهد بود . معنی این جمله این است که سوئیچی که در کیبورد مکانیکی استفاده می شود باید درجه یک باشد. سوئیچ های Outemu معمولا در کیبورد های مکانیکی بازی مورد استفاده قرار می گیرد ، که دارای قیمت ارزانی هستند ، اما این سوئیچ ها چقدر خوب هستند ؟
به دنبال سوئیچ مناسب برای کیبورد خود هستید ؟در حالی که سوئیچ Gateron  به عنوان یک سوئیچ ممتاز مطرح نبوده ، اما بهترین قیمت ها را در این نوع سوئیچ پیدا خواهید کرد ، و جزو بهترین ها در قیمت هستند . ما قرار است یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با سوئیچ های Gateron به شما ارائه دهیم . Gateron دارای ده ها سوئیچ از جمله سوئیچ های استاندارد قرمز ، آبی، قهوه ای ، سبز، مشکی ، زرد و طرح های منحصر به فرد Low-Profile، LNK ، Gateron Milk و Silent است.
انتخاب سوئیچ برای کیبورد مکانیکی ممکن است کمی سخت باشد . برای اولین بار که قصد خرید کیبورد مکانیکی را دارید ، انتخاب ، از بین چندین و چند سوئیچ از شرکت Cherry می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد ، خوب ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت و دوست داریم به شما کمک کنیم .
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha