خرید کیبورد مکانیکی یا کیبورد اپتیکال ؟ کدام بهتر است.

با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟

ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟ یا خیر.

سوئیچ های نوری معمولا برای بازی بهتر هستند ، در حالی که سوئیچ های مکانیکی برای استفاده عمومی مناسب تر خواهند بود . ما متوجه شدیم که سوئیچ های نوری 30Razer میلی ثانیه سریع تر از سوئیچ مکانیکی معمولی فعال می شوند ، که باعث برتری آن ها در بازی شده است .

ما تمامی آزمایش های موجود را بررسی کرده ایم که با شما مرور خواهیم کرد تا ثابت کنیم اطلاعات ارائه شده از هوا به دست شما نمی رسد ، همچنین نگاهی عمیق تر به این خواهیم داشت که کدام سوئیچ در هر دسته برنده و بهتر است.

فهرست مطالب

اپتیکال یا مکانیکی کدام بهتر است؟

برنده احساس کلی  = کیبورد مکانیکی

برنده سرعت = کیبورد ریزر اپتیکال

برنده  قیمت = کیبورد مکانیکی

برنده  دوام = کیبورد اپتیکال

برنده میزان صدا = کیبورد مکانیکی

برنده تنوع = کیبورد مکانیکی

برنده پیدا کردن آسان = کیبورد مکانیکی

برنده مود آسان تر = کیبورد مکانیکی

سوئیچ های نوری و مکانیکی چگونه کار می کنند ؟

نتیجه گیری

اپتیکال یا مکانیکی کدام بهتر است؟

کیبورد اپتیکال یا مکانیکی کدام بهتر است؟

سوئیچ مکانیکی

    سوئیچ اپتیکال

آهسته تر

سریع تر

طول عمر 50 تا 100 میلیون ضربه بر اساس کیبورد

طول عمر 100 میلیون ضربه

احساس بهتر در هنگام استفاده

استفاده ناخوشایند

آرام تر

صدای بلندتر

آپشن های بیشتر

تنوع کم تر

قابلیت مود کردن راحت تر

چند گزینه برای مد کردن

هنگام مقایسه سوئیچ های نوری و مکانیکی ، اکثر آن ها ، هنگام تعیین برنده ، فقط به سرعت کلی سوئیچ نگاه می کنند ، اما هنگام انتخاب سوئیچ شما به میزان رضایت بخشی ، دوام و راحتی نگاه خواهید کرد .

همانطور که گفته شد سوئیچ های نوری سریع تر از سوئیچ های مکانیکی فعال می شوند ، که شما به این نوع کیبورد ها ، مخصوصا اگر بازی های رقابتی ای انجام می دهید که میلی ثانیه هم در آن ها با ارزش است ؛  نیاز پیدا خواهید کرد .

برای  خرید لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیتر ومی توانید به وب سایت بابلو مراجعه کنید و به صورت آنلاین خریدتان را انجام دهید.

سوئیچ های مکانیکی اگر چه کند تر هستند ، معمولا احساس بهتری دارند و استفاده از آن ها بسیار سرگرم کننده تر است ، علاوه بر این ، این نوع سوئیچ ها آرام تر هستند ، گزینه های بیشتری ارائه می دهند و امکان مود کردن آن ها راحت تر است.

بنابراین اگر به دنبال کسب یک مزیت رقابتی در بازی هستید ، سوئیچ های نوری بهتر هستند ، اما اگر می خواهید تجربه تایپ بهتری داشته باشید ، کیبورد مکانیکی بهتر عمل خواهد کرد.

برنده احساس کلی  = کیبورد مکانیکی

وقتی به حس کلی که نسبت به سوئیچ داریم نگاه کنیم ، حداقل به نظر من ، کیبورد مکانیکی برنده است . سوئیچ های مکانیکی حس خاصی را ارائه می دهند که آن ها را مهم تر و سازگارتر از اپتیکال می کند .

اگر چه سوئیچ های نوری کمی نرم تر هستند ، اما ظاهری توخالی و تقریبا جعلی دارند . کمی توضیح دادنش سخت است .

صدای تولید شده توسط اپتیکال نیز چندان راضی کننده نیست ، در حالی که برای انتخاب سوئیچ مکانیکی و اپتیکال چند گزینه پیش رو دارید ، اما من یک کیبورد مکانیکی را به دلیل صدای بسیار خوبش در هنگام ضربه ترجیح می دهم.

البته ، در این بخش هر آن چیزی که شما می بینید ترجیح من است ، اما زمانی که صحبت از صدا و حس است ، به این موضوع مربوط می شود . برخی شاید از حرف های من ناراحت و اپتیکال را ترجیح دهند ، اما من با سلیقه خود سویچ های مکانیکی را ترجیح می دهم.

پیشنهاد بابلو برای شنیدن با کیفیتتر صدای گیم:  خرید هدفون گیمینگ کاملا حرفه ای

وقتی صحبت از حس است من سوئیچ مکانیکی را برنده می دانم.

برنده سرعت = کیبورد ریزر اپتیکال

میانگین زمان واکنش

میزان فاصله فعال سازی

نوع سوئیچ

سوئیچ

0.2466 ثانیه

2.0 میلی متر

مکانیکال

Cherry Mx قرمز

0.2468 ثانیه

1.2 میلی متر

مکانیکال

Cherry Mx Speed نقره ای

0.2624 ثانیه

2.0 میلی متر

نوری(اپتیکال)

Gateron مشکی

0.2304 ثانیه

1.5 میلی متر

نوری(اپتیکال)

Razer بنفش

برای این بخش برایتان چند تست با محاسبه دقیق سرعت انجام دادم ، که در جدول بالا می توانید مشاهده کنید .

من هر سوئیچ را از طریق یک تستر سرعت واکنش اجرا کردم ، که بعد از هر ضربه و واکنش من ، بر روی کامپیوتر یک محاسبه را انجام می دهد ، تئوری این است که سرعت واکنش من همان است ، اما سوئیچ در هر بار تغییر پیدا می کند .

اساسا هر گونه تفاوت در زمان واکنش من باید به سوئیچ نسبت داده شود ( یعنی واکنش ها یکی است،  اما تغییرات در سوئیچ ها متفاوت می شود) این اطلاعات یک مطالعه تایید شده توسط همتایان نیست  ، اما در تئوری کار می کند .

نتایج کاملا غافل گیر کننده بود . اگر یک حرفه ای باشید مسلما انتظار شما این است که یک سوییچ نقره ای Cherry Mx  سریع تر از Mx Red باشد ، اما در واقعیت زمان واکنش مشابهی داشتند  ، به فاصله فعال سازی نگاه کنید (تعجب کردید ،نه؟) در واقع این فاصله هیچ تفاوتی بین هر دو سوئیچ مکانیکی ایجاد نکرد.

پیشنهاد بابلو:  خرید دسته بازی کامپیوتر با قیمت های فوق العاده

اینجا کمی همه چیز جالب تر می شود ، سوئیچ اپتیکال Gateron در واقع کندتر از سوئیچ مکانیکی بود ، در این مرحله ، ما چیزی به نام منطق را ندیدیم ، به هر حال باید سوئیچ نوری سریع تر عمل کند .

در این مرحله ، می خواستم همه چیز را متوقف کنم ، اما به ذهنم خطور کرد که یک کیبورد Razer Hunstman Mini را در اختیار دارم ، بنابراین چه بهتر از این که آن را هم تست کنم !

سوئیچ های ریزر نوری مثل سرعت باد سریع هستند . تفاوت زیادی در یک سوئیچ بنفش ریزر مشاهده کردم ، به طور دقیق 30 میلی ثانیه سریع تر از یک کیبورد مکانیکی ، رقم بسیار زیادی است.

سوئیچ اپتیکال ریزر فوق العاده سریع است ، اما همه سوئیچ های نوری سریع نیستند . سوئیچ Gateron ، یک سوئیچ اپتیکال است اما ، تفاوت خاصی را بین سوئیچ های مکانیکی در آن مشاهده نمی کنید.

برنده  قیمت = کیبورد مکانیکی

وقتی به قیمت نگاه می کنیم ، سوئیچ های مکانیکی ، سوئیچ های اپتیکال را شکست می دهند . دلیل این تغییر ، تعداد زیاد سوئیچ های Clone با هزینه بسیار پایین است . اگر کمی بگردید یک کیبورد مکانیکی با قیمت پایین را می توانید به راحتی پیدا کنید .

همچنین اگر به دنبال یک سوئیچ نوری هستید که سریع عمل کند ، پس بهتراست گزینه ای به نام Razer HuntsMan را بخرید ، این نوع کیبورد ها معمولا محدوده قیمتی متوسط تا بالا را دارند ، بنابراین ممکن است کمی گران برایتان تمام شود.

در حالی که با یک سوئیچ مکانیکی ، می توانید یک سوئیچ فوق العاده ارزان خریداری کنید ، با همان سرعت به اندازه یک کلید گران قیمت برایتان کار می کند ، اگر چه گزینه ای به نام هزینه (قیمت ) گزینه ی مناسبی برای انتخاب نیست .

به همین دلیل سوئیچ های مکانیکی ، در بخش قیمت برنده می شوند ، حتی اگر در بین این نوع کیبورد ها گران قیمت ترین را انتخاب کنید.

برای  خرید اینترنتی موس همین حالا از فروشگاه بابلو دیدن فرمایید.

برنده  دوام = کیبورد اپتیکال

میانگین طول عمر یک سوئیچ نوری 100 میلیون ضربه می باشد ، بنابراین یک محرک الکتریکی دوام پایین تری نسبت به سوئیچ نوری دارد .

در اینجا بهتر است اعلام کنیم برخی از سوئیچ های مکانیکی به 100 میلیون ضربه می رسند ، بنابراین برخی از این کیبورد ها واقعا بادوام هستند ، به عنوان مثال سوئیچ های Cherry Mx دارای طول عمر 100 میلیون ضربه هستند ، این اتفاق باعث دوام یکسان نسبت به سوئیچ های نوری می شود.

سویچ های مکانیکی Clone معمولا نصف طول عمر میزان اعلام شده را دارند ، یعنی 50 میلیون ضربه به کلید . در این صورت ، اپتیکال نسبت به مکانیکی دوام بیشتری خواهد داشت . به همین دلیل سوئیچ های نوری در این بخش برنده می شوند.

برنده میزان صدا = کیبورد مکانیکی

با توجه به تجربه من در مورد سوئیچ های نوری ، معمولا سوئیچ های بسیار بلندی هستند . طراحی سوئیج های نوری به گونه ای است که انگار شما به یک طبل تو خالی ضربه وارد می کنید ، و صدای جالبی ایجاد نمی کنند . هر ضربه به کلید صدای بسیار زیادی ایجاد می کند.

خرید کیبورد ارزان با بهترین کیفیت از برندهای معتبر را اینجا، در فروشگاه بابلو تجربه کنید.

برای حل این مشکل ، بهترین سوئیچ نوری مربوط به Gen 2 Razer Red است که باز هم در کیبورد  Razer Hunstman Mini یافت می شود . درون این سوییچ ها برای کاهش صدا از حلقه هایی ساخته شده  که بعد از ضربه صدای کم تری ایجاد می کنند ، با وجود این ، این نوع سوییچ صدای بلندی ایجاد می کند.

از سوی دیگر سوئیچ های مکانیکی بی صدا هستند ، که گزینه های بسیار خوبی برای تجربه تایپ عالی و بازی بی صدا به شمار می رود.

سوئیچ های بی صدا دارای یک لاستیک روی Stem سوئیچ هستند که باعث کاهش صدا در اثر ضربه به سوئیچ می شود ، که مناسب بازی در شب و هنگامی که همه خواب هستند می باشد .

سوئیچ های مکانیکی برای میزان صدای پایین تر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند ، در این نوع کیبورد ها شما انتخاب های زیادی دارید.

برنده تنوع = کیبورد مکانیکی

سوئیچ های مکانیکی چندین دهه است که در بازار حضور دارند و به همین دلیل گزینه های زیادی روی میز شما خواهد بود . صد ها نوع سوئیچ مکانیکی وجود دارد ، اما اپتیکال معمولا چند ده تا است .

علاوه بر این ، سوئیچ های مکانیکی در گزینه های خاص تری مثل سوئیچ های Low-profile ، بی صدا ، سرعت و ...  عرضه می شوند . با اپتیکال پایه های اصلی مانند کلیکی ، خطی و لمسی را خواهید داشت ، اما قطعا اکثر سوئیچ های تخصصی را از دست خواهید داد .

تنها چند شرکت وجود دارند که به طور فعال سویچ های نوری را تولید می کنند . به عنوان مثال ، Cherry Mx تولید کننده پیشرو سوئیچ مکانیکی  ، سوئیچ نوری را نمی سازد .

شاید اگر شرکت Cherry MX وارد بازار سوئیچ های نوری شود ؛ و با گذشتن از آزمایش های اولیه ، آن را ارائه دهد ، با این وجود این نوع سوئیچ ها ممکن است در بازار رواج بیشتری پیدا کنند و البته قابل اعتمادتر شوند.

برنده پیدا کردن آسان = کیبورد مکانیکی

با توجه به رایج بودن کیبود های مکانیکی ، پیدا کردن آن ها بسیار آسان تر است . از سوی دیگر ، تنها چند صفحه کلید وجود دارد که به صورت استاندارد با سوئیچ های نوری عرضه می شوند .

اگر وارد یک فروشگاه بزرگ شوید ، تقریبا بیشتر صفحه کلید هایی که مشاهده خواهید کرد مکانیکی هستند ، در حالی که ممکن است ، یک یا دو صفحه کلید نوری باشد . ریزر یکی از اولین تولید کنندگان بزرگ کیبورد مکانیکی بود که سوئیچ های نوری را وارد جریان اصلی کرد ، بنابراین به احتمال زیاد  فقطRazer Hunts Man  تنها کیبوردی است که در حالت سوئیچ نوری می توانید پیدا کنید.

پیشنهاد بابلو برای گیمرهای حرفه ای:  خرید آنلاین ماوس گیمینگ با بهترین قیمت و کیفیت عالی

پیدا کردن کیبورد های نوری بسیار سخت است ، نه این که بگوییم برای نصب به PCB دیگری نیاز دارند ، معمولا این نوع سوئیچ ها  با یک کیبورد مکانیکی معمولی با قابلیت hot-swappable سازگار نیستند.

برای این که بتوانید سوئیچ های نوری را نصب کنید ، به صفحه کلید مخصوص ، که برای سوئیچ های اپتیکال طراجی شده باشند ، نیاز خواهید داشت .

برنده مود آسان تر = کیبورد مکانیکی

با توجه به پشتیبانی زیاد کاربران ، تغییر یک سوئیچ مکانیکی آسان تر است . از سوی دیگرسوئیچ های نوری راهنمای خاص در دسترسی ندارند ،  اما با این وجود می توانید این نوع سوئیچ ها را برای راحتی بیشتر تغییر دهید  ، اما مسلما پیدا کردن راهنمای این کار بسیار دشوار است.

تغییر سوئیچ های مکانیکی در زمان فعلی بسیار ساده تر است تا زمانی که شرکت های مختلف دست به کار شده و شروع با ساختن منابعی موثر برای آموزش سفارشی سازی کیبورد های نوری کنند.

سوئیچ های نوری و مکانیکی چگونه کار می کنند ؟

حال با مقایسه هر سوئیچ در هر دسته بندی ، بیایید نحوه عملکرد سوئیچ های مکانیکی و اپتیکال را بررسی کنیم .

سوئیچ های نوری و مکانیکی چگونه کار می کنند ؟

خرید اینترنتی هدفون با بهترین کیفیت و قیمت، در فروشگاه بابلو.

سوئیچ های نوری از طریق ترکیبی  از نور و اجزای مکانیکی کار می کنند . هنگامی که سوئیچ از یک نقطه خاص بعد از ضربه پایین می آید ، نور به سنسور برخورد می کند ، و فشاری که به کلید وارد شده را ثبت و به کامپیوتر گزارش می کند.

با یک سوئیچ مکانیکی ، صفحه الکتریکی باید با تماس مستقیم فعال شود ، در حالی که با نورهمه چیز بدون تماس است (لمسی اتفاق نمی افتد) به دلیل طراحی بدون تماس ، سوئیچ های نوری معمولا ماندگاری بیشتری دارند ، چرا که دیگر ساییدگی کم تری وجود خواهد داشت.

یکی از مزیت های صفحه کلید نوری این است که باید سریع تر از تمامی صفحات الکتریکی باشد .

به همین دلیل ، سوئیچ های نوری بیشتر برای بازی مناسب هستند.

نتیجه گیری

انتخاب بین یک کیبورد مکانیکی و نوری بسیار دشوار است ، هنگام انتخاب بین این دو ، عوامل زیادی در بازی وجود دارد ، سوئیچ های مکانیکی مدت زمان زیادی است که در بازار وجود دارند ، به همین دلیل اگر به دنبال اولین کیبورد به صفحه مکانیکی هستید ، دستتان بسیار باز تر خواهد بود.

اما اگر به دنبال مزیت چند ثانیه ای در بازی هستید ، سوئیچ های نوری گزینه بهتری هستند ، بعضی از بازیکنان را می بینم که حس رقابت بالایی دارند ، بازی هایی مثل Fortnite که در آن برای برنده شدن در یک مبارزه ، باید دیوارهایی بسیار سریع بسازید ، مزیت خوبی به شما خواهد داد .

در بازی های دیگر ، سرعت بالای سوئیچ نوری ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشد .

برای من ، انتخاب بی معنی است . هر روز هفته با کیبورد مکانیکی سرو کار دارم ، اما خوب است که بدانم اگر دوباره بخواهم حرفه ای بازی کنم ، می توانم گزینه اپتیکال را هم ببینم . برای انتخاب بهتر می توانید راهنمای خرید کیبورد گیمینگ مکانیکال را مطالعه کنید.

دوست دارم نظرات شما را هم در این رابطه بدانم؟

تایپ کنید ! و از بازی کردن لذت ببرید

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha