راهنمای کامل خرید کیبورد معمولی

تفاوت یک روز کاری مفید با لپ تاپ ، کامپیوتر شخصی و یا تلویزیون می تواند یک صفحه کلید خوب باشد . ما معمولا در طول روز کم تر به این موضوع می پردازیم که چه کیبوردی را بخریم و احتمالا هم با ارزان ترین لوازم جانبی ممکن کنار خواهیم آمد ، حتی اگر این لوازم جانبی شخصی باشد و حتی اگر بیشتر زمانمان را با آن سپری کنیم .

یک کیبورد امروزی می تواند شما را با ارزان تر و گران تر شدن به عقب و جلو حرکت دهد ولی چه چیزی است که این کیبورد ها را با یکدیگر متفاوت کرده و باعث تنوع قیمتی می شود و ما باید به دنبال چه چیزی باشیم ؟ این ها همه سوالات ذهنی شماست و ما قرار است به آن ها پاسخ دهیم.

از کیبورد برای چه کاری استفاده می کنید ؟

از کیبورد برای چه کاری استفاده می کنید ؟

بسیاری از ما کیبورد را در لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنیم ، بعضی از ما در تلویزیون های هوشمند و یا شاید تبلت ها ، قبل از این که وارد جزئیات دقیق تر شوید بهتر است این عوامل را در نظر بگیرید ، یک صفحه کلید رومیزی معمولا حجیم و سیمی است و ممکن است استفاده از آن با تلویزیون شما امکان پذیر نباشد .

یک کیبورد بی سیم بزرگ تر که برای کامپیوتر های شخصی ساخته شده است ، برای یک لپ تاپ ممکن است مناسب نباشد . یک کیبورد بی سیم جمع و جور به قدری فشرده است که نمی توانید آن را در مدت زمان طولانی ، آن هم به صورت روزانه استفاده کنید . قالبی را انتخاب کنید که مناسب نیاز شما باشد .

خرید کیبورد گیمینگ با بهترین قیمت ها از فروشگاه بابلو

آیا به کیبورد سیمی یا بی سیم نیاز دارید ؟

آیا به کیبورد سیمی یا بی سیم نیاز دارید ؟

این موضوع بستگی به تصمیم شما دارد . اگر قرار است از کیبورد خود برای یک کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ ، فقط در یک مکان خاصی استفاده کنید ، یک کیبورد با سیم با اندازه بزرگ و محکم ممکن است ایده ال باشد . چیدمان منظم میزتان آن هم زمانی که مشغول تایپ مقالات طولانی هستید تایپ را بسیار بهتر می کند .

اگر قصد دارید کمی دورتر بنشینید و نیاز به انعطاف پذیری بیشتری دارید ، کیبورد های بی سیم مناسب تر هستند . واضح ترین کاربرد یک کیبورد بی سیم با تلویزیون یا دسکتاپ است که  از فاصله دور می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

همچنین برای لپ تاپ هایی که قرار است از فاصله دور مورد استفاده قرار گیرند مناسب است . استفاده از صفحه کلید بی سیم با کامپیوتر های رومیزی ضرری ندارد ، اما کیبوردی را انتخاب کنید که اندازه کامل داشته باشد و ویژگی هایی که می خواهید درون آن وجود داشته باشد .


بهترین  قیمت موس کامپیوتر و لپ تاپ را از فرشگاه بابلو بخواهید!


زمانی که قصد دارید یک کیبورد بی سیم خریداری کنید ، این را حتما در نظر بگیرید که برخی از مدل هااز فرکانس رادیویی RF و بعضی دیگر از طریق بلوتوث کار می کنند . مدل های بلوتوث گران تر ممکن است حتی نیازی به اتصال USB به لپ تاپ و رایانه شخصی که روی آن کار می کنید نداشته باشند .

این صفحه کلید ها معمولا از بلوتوث داخلی خودشان برای اتصال استفاده می کنند . گیرنده های فرکانس رادیویی باید به کامپیوتر ، لپ تاپ یا تلویزیون شما وصل شوند ممکن است کار با تبلت ها یا دستگاه هایی که پورت USB ندارند دشوار باشد . که در این مواقع مدل های بلوتوث دار در اولویت قرارمی گیرند .

صداهایی که از کیبورد مکانیکی میاید دقیقا چیست ؟

صداهایی که از کیبورد مکانیکی میاید دقیقا چیست ؟

کیبورد های مکانیکی تقریبا تا اواخر دهه 90 برای همه کیبورد ها ساخته می شدند ، و امروزه دوباره برگشته اند . این کیبورد ها به حس لمسی خود معروف هستند و به سختی آن احساسی که به شما می دهند را از دست خواهند داد و چندین و چند سال برایتان کار می کنند .

بعضی از کاربران حتی برای یک دهه یا بیشتر از این کیبورد ها استفاده می کنند دقیقا بر عکس یک کیبورد معمولی که معمولا عمر کم تری دارند ، شما باید مطمئن شوید که مدلی با نوع کلید های مناسب انتخاب کرده اید ؛ محبوب ترین سوئیچی که کاربران مورد استفاده قرار می دهند Cherry Mx نام دارد اگر چه جایگزین ارزان تری هم برای آن وجود دارد .

این سوئیچ ها در رنگ های مختلف ارزه می شوند که نحوه عملکرد آن ها را نشان می دهد . سازندگان کیبورد های مکانیکی جزئیات مربوط به آن ها را در صفحات محصول خود اعلام می کنند ، یکی دیگر از جزئیاتی که می توان به آن اشاره کرد مدل هایی هستند که صفحه اعداد ندارند و حمع و جور تر هستند که به این نوع کیبورد ها TKL یا TenKeyLess می گویند بیشتر این کیبورد ها فاصله بین کلید ها را کم تر می کنند و حتی کیبورد هایی وجود دارد که ردیف Function را هم حذف کرده است .

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر درباره ابعاد صفحه کلید ها ، راهنمای اندازه های مختلف کیبورد را مطالعه کنید .

به دنبال طرح و یا طرحی ایده ال برای کلید ها باشید

به دنبال طرح و یا طرحی ایده ال برای کلید ها باشید

بعضی از تولید کنندگان ممکن است توجه زیادی به چیدمان کیبورد یا طراحی صفجه کلید نداشته باشند ، نتیجه نهایی داشتن یک کلید بسیار کوچک Enter یا BackSpace است . بعضی از مدل ها حتی ممکن است کلید FN را در جایی که Ctrl قبلا وجود داشت ، قرار داده باشند .

همه این ها ممکن است برای شما سردرگمی هایی به وجود آورد و عادت کردن به کیبورد را کمی دشوارتر کند . سایر قربانیان ، کلید های جهت دار هستند که ممکن است فراتر از آن چیزی که فکر می کنید کوچک شوند .

بهتر است این موارد را در نظر بگیرید چرا که این فاصله بین کلید ها ممکن است شما را دچار اشتباه کند .

تمام خرید اینترنتی لوازم جانبی کامپیوتر خود را با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو انجام دهید.

ویژگی های بیشتر و ظاهر

ویژگی های بیشتر و ظاهر

بعضی از مدل های مدرن تر دارای مجموعه ویژگی هایی هستند که شاید فقط آن ها را در صفحه کلید های گیمینگ ببینید ، بعضی از مدل ها می توانند تنیظمات برگزیده شما را در کیبورد ذخیره کنند ، و در نهایت می توانید بدون کانفیگ مجدد ، از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر بروید .

بعضی دیگر از مدل ها دارای نور پس زمینه هستند ، این مورد در زمان کار آن هم در شب بسیار مفید است و بعضی از آن ها چندین رنگ و جلوه های متحرک ارائه می دهند . این مورد نه تنها به عملکرد می افزاید ، بلکه به اضافه کردن یک صدای خاص در هنگام بردن دستگاه بازی خود به مهمانی های Lan نیز کمک می کند .

این ویژگی ها ، سیستم شما را متمایز می کنند . بعضی از کیبورد ها از کلید های ماکرو پشتیبانی می کنند ، در حالی که برخی دارای کلید های چند رسانه ای اختصاصی هستند و کنترل های صدا در این کیبورد ها تعبیه شده اند .

صفحه کلید های تعبیه شده برای تبلت ها ممکن است فضایی برای قرار دادن تبلت ایجاد کرده باشند که مثل یک صفحه نمایش برای لپ تاپ می شود ، در حالی که بعضی از کیبورد ها ممکن است به عنوان یک قاب برای تبلت استفاده شوند .

برای  خرید اینترنتی هدفون با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو دیدن کنید.

ارگونومی از آن چیزی که فکر می کنید مهم تر است

ارگونومی از آن چیزی که فکر می کنید مهم تر است

یکی از مهم ترین فاکتور ها در انتخاب یک کیبورد معمولی در کنار تمامی ویژگی ها ، طراحی ارگونومی است . در مطالبی که به شما ارائه دادیم راجع به اندازه ها صجبت کردیم ، اما چیزی که ممکن است فراموش کنید شکل های تکیه گاه مچ ، طول و توانایی نگه داشتن کیبورد با استفاده از پایه های کوچک در پشت است . همه این ها به شما کمک می کند بدون درد مچ دست و شانه طولانی تر کار کنید .

البته ما یک مقاله کامل در رابطه با کیبورد ارگونومیک برای شما آماده کردیم که پیشنهاد می کنیم آن را هم بخوانید .

نتیجه گیری

زمانی که برای اولین بار شروع به تحقیق و جمع آوری این مقاله از دیدگاه افرادی که در تکنولوژی دستی ندارند انجام دادم ، انتظار نداشتم حوزه کیبورد تا این حد گسترده ببینم . فاکتور های زیادی برای انتخاب وجود دارد که ندانستن آن ها ممکن است یک ویژگی  مهم را از شما بگیرد .

امیدوارم این راهنمایی بتواند به شما در یک تصمیم گیری آگاهانه و درست در هنگام خرید کیبورد بعدی کمک کند .

حال شما بگویید؟ وقتی به کیبورد فکر می کنید ، چه عواملی برایتان اهمیت دارد ؟آیا کیبوردی دارید که به آن علاقه مند باشید ؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید

همچنین بخوانید
وقتی از توپخانه گیمر ها صحبت می شود ، این طور به نظر می رسد که کامپیوترهای گیمینگ و سایر تجهیزات جانبی آن ها نسبت به کیبورد گیمینگ مقدم تر هستند ، کیبورد گیمینگ یک قطعه حیاتی از تجهیزات است ، در نهایت دانستن نحوه خرید کیبورد ، آن هم ، مخصوص بازی یک دانش بسیار ارزشمند است .
اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم .
در حالی که انتخاب یک سوئیچ مکانیکی برای تایپ در نهایت به اولویت کاربر بستگی دارد اما چند سوئیچ وجود دارد که برای تایپ بسیار عالی هستند ، معمولا برای انتخاب سوئیچی که مناسب تایپ است ، یک سوئیچ لمسی ترجیح داده می شود ، زیرا برآمدگی لمسی احتمال خطا را کاهش می دهد و تایپ را لذت بخش تر می کند .
آیا دوست دارید کیبورد مکانیکی خود را ارتقا دهید ؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ! ؟ دلیل حضور ما هم همین است .قرار است در این مقاله برای بهبود کیفیت کیبورد مکانیکی شما ، تغییرات و شرایط آسانی را فراهم کنیم که بتوانید به دوستان ، خانواده و حتی اعضای فضای مجازی خود نشان دهید که کیبوردتان چقدر می تواند جذاب باشد .
احتمالا دلیل وارد شدن شما به این مقاله این بوده که درک کاملی از انواع مختلف سوئیچ مکانیکی ندارید  و برایتان بسیار گیج کننده بوده . هر شرکت دارای زبان و نام های مخصوص به خود برای هر سوئیچ است . هدف ما این است که تمامی سردرگمی های شما را برطرف کنیم و به زبان ساده به شما توضیح دهیم که معنی این لغات چیست .
همه ما به دنبال رقابت کردن در بازی ها هستیم ، اما بسیاری از کاربران هستند که از یک عامل بسیار مهم غافل می شوند ،آن هم استفاده از سوئیچی است که در کیبورد آن ها وجود دارد .امروز ما بهترین سوئیچ ها را برای بازی کردن بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین و پر رقابت ترین تنیظمات ممکن را پیاده سازی کنیم .
کیبورد های مکانیکی به دلایل بسیار زیادی مناسب برای بازی هستند و بازی کردن با این کیبورد ها فوق العاده سرگرم کننده است ، در حالی که کیبورد های مکانیکی کمی گران تر از کیبورد های قدیمی تر هستند ، اما به نظر من ارزش این قیمت را دارند . دلیل این که کیبورد های مکانیکی برای بازی بهتر هستند این است که زمان پاسخ دهی سریع تر ، دوام بهتر ، جابجایی کلید N ، و سفارشی سازی های زیادی برای کیبورد فراهم می کنند و این عوامل است که باعث رضایت بیشتر شما خواهد شد .
چه راهی بهتر از این که یک مجموعه کامل از کلید های کیبورد مکانیکی خود را عوض کنید ؟ با تعویض کلید های قدیمی خود می توانید از شر کلاهک های ABS نازک و ضعیف خلاص و آن ها را با یک ست جدید با طراحی و رنگ منحصر به فرد جایگزین کنید. زمانی که قصد دارید کلاهک کلید خریداری کنید ، باید به مواد ، ضخامت ، ظاهر و طراحی کلی کلاهک نگاه کنید تا بفهمید کدام با علاقه شما جور در خواهد آمد . اگر کیبورد شما دارای نورپردازی RGB است ، مسلما باید به دنبال کلاهکی باشید که نور را از خود عبور دهد .
در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است .
Kailh یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید های مکانیکی با ده ها کلید مختلف است . امروز قصد داریم نگاهی دقیق تر به انواع رنگ بندی درسوئیچ های شرکت Kailh و تفاوت های آن ها بیندازیم. Kailh دارای انواع کلید مکانیکی مختلف مانند سوئیچ های Box ، سوئیچ های سرعت ، Low-Profile و بسیاری دیگر از سوئیچ های تخصصی است ، این سوئیچ ها به دلیل صدای بد کلید ها کمی بدنام شده اند ، اما بعضی از سوئیچ های آن ها واقعا خوب عمل می کنند.
اگر شخصی هستید که زمان زیادی را با رایانه شخصی خود می گذرانید ، هر قسمت از یک کیبورد مکانیکی برایتان مهم خواهد بود . معنی این جمله این است که سوئیچی که در کیبورد مکانیکی استفاده می شود باید درجه یک باشد. سوئیچ های Outemu معمولا در کیبورد های مکانیکی بازی مورد استفاده قرار می گیرد ، که دارای قیمت ارزانی هستند ، اما این سوئیچ ها چقدر خوب هستند ؟
به دنبال سوئیچ مناسب برای کیبورد خود هستید ؟در حالی که سوئیچ Gateron  به عنوان یک سوئیچ ممتاز مطرح نبوده ، اما بهترین قیمت ها را در این نوع سوئیچ پیدا خواهید کرد ، و جزو بهترین ها در قیمت هستند . ما قرار است یک راهنمای جامع و کامل در رابطه با سوئیچ های Gateron به شما ارائه دهیم . Gateron دارای ده ها سوئیچ از جمله سوئیچ های استاندارد قرمز ، آبی، قهوه ای ، سبز، مشکی ، زرد و طرح های منحصر به فرد Low-Profile، LNK ، Gateron Milk و Silent است.
انتخاب سوئیچ برای کیبورد مکانیکی ممکن است کمی سخت باشد . برای اولین بار که قصد خرید کیبورد مکانیکی را دارید ، انتخاب ، از بین چندین و چند سوئیچ از شرکت Cherry می تواند طاقت فرسا و گیج کننده باشد ، خوب ما هم شما را تنها نخواهیم گذاشت و دوست داریم به شما کمک کنیم .
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha