سوئیچ قهوه ای کیبورد مکانیکی چیست ؟ | راهنمای کامل

اگر در حال ورود به دنیای کیبورد های مکانیکی هستید و به قولی تازه کارید ، احتمالا در مورد رنگ قهوه ای سوئیچ کم تر می دانید و نوع استفاده این سوئیچ کمی شما را سردرگم می کند ، خوب ، در جای درستی قرار گرفته اید چون که قرار است هر آن چیزی که در مورد سوئیچ های قهوه ای می دانیم برای شما به اشتراک بگذاریم. اگر میخواهید ارزان ترین قیمت کیبورد را بدانید، روی لینک آن کلیک کنید.

بهتر است بنشینید و در مبحث شیرین امروز غوطه ور شوید ، بیایید شروع کنیم ...

فهرست مطالب

سوئیچ قهوه ای چیست ؟

انواع سوئیچ قهوه ای

معرفی بهترین کیبورد ها با سوئیچ قهوه ای رنگ

نتیجه گیری

سوئیچ قهوه ای چیست ؟

سوئیچ قهوه ای چیست ؟

سوئیچ های قهوه ای لمسی هستند  و با یک ضربه جزئی به کلید فعال می شوند که این نوع را مناسب تایپ و برنامه نویسی کرده ، اما برای بازی بهترین نیستند ، این سوئیچ ها صدای متوسطی ایجاد می کنند .

دلیل نامگذاری سوئیچ های قهوه ای رنگ Stem آن ها هم هست که به رنگ قهوه ای است . Stem بخشی از سوئیچ است که با هر بار ضربه زدن به کلید بالا و پایین می رود.

بهترین کاربرد سوئیچ قهوه ای

شما می توانید به عنوان یک جک برای تمامی معاملات از سوئیچ قهوه ای استفاده کنید ، اما هیچکدام استاد نیستند .

این سوئیچ دارای یک بر آمدگی لمسی کوچک است که آن را برای تایپ و برنامه نویسی مناسب کرده ، اگر چه ممکن است بهترین گزینه برای بازی نباشد.

سوئیچ های لمسی دیگری هم ، وجود دارند که اگر نیاز به بازخورد لمسی بیشتری دارید ، برآمدگی بزرگ تری دارند اما اگر قبلا از سوئیچ مکانیکی استفاده نکرده اید ، سوئیچ قهوه ای همان نقطه شروع برای شما به حساب می آید.

نوع طراحی سوئیچ قهوه ای به گونه ای است که آن را برای مبتدیان مناسب کرده ، اما افرادی که مدتی است از سوئیچ قهوه ای استفاده می کنند احتمالا برایشان کمی خسته کننده و کسل کننده باشد.

پیشنهاد ویژه بابلو: خرید اینترنتی کیبورد گیمینگ

آیا سوئیچ های قهوه ای برای بازی مناسب هستند؟

آیا سوئیچ های قهوه ای برای بازی مناسب هستند؟

زمانی که بازی می کنید ، به احتمال زیاد به دنبال سوئیچی سریع و سبک هستید . به همین دلیل کلید های خطی مانند سوئیچ قرمز بهتر عمل می کنند .

اگر بخواهید کلید های زیادی را در مدت زمان کوتاهی فشار دهید ، بر آمدگی لمسی روی سوئیچ قهوه ای امکان حواس پرتی را برای شما ایجاد می کند ؛ همچنین این امکان وجود دارد که دقت شما برای ضربه زدن را کاهش دهد .

با تمام مواردی که گفتیم این سوئیچ مناسب بازی نخواهد بود و در این موضوع زیاد خوب عمل نمی کنند .

با این حال ، اگر بازیکن نرمالی هستید و اهل رقابت نیستید ، نوع سوئیچی که استفاده می کنید زیاد مهم نیست.

اما وقتی نوبت به بازی هایی مثل Fortnile می رسد ، جایی که باید دیوارها پشت هم و با سرعت بسیار بالا ساخته شوند ، یک سوئیچ قهوه ای سرعت شما را کاهش خواهد داد .

برای بازی ، سوئیچ خطی بهتر عمل می کند ، پیشنهاد می کنیم بهترین سوئیچ های مناسب برای بازی را مطالعه کنید احتمالا موارد زیادی از این مقاله به دست خواهید آورد.

آیا سوئیچ های قهوه ای برای تایپ مناسب هستند؟

آیا سوئیچ های قهوه ای برای تایپ مناسب هستند؟

تایپ همان چیزی است که برای شروع با سوئیچ قهوه ای توصیه می شود .

نوع برآمدگی لمسی روی این سوئیچ ها باعث شده تا با هر بار ضربه از فعال شدن سوئیچ مطلع شوید .

برآمدگی سوئیچ از پایین آمدن شما جلوگیری می کند ، این مورد زمانی کمک می کند که در حال ضربه زدن به کیبورد هستید و برای کسانی که به تازگی با سوئیچ مکانیکی آشنا شده اند و یا با سوئیچ های قرمز آشناییت دارند ، معمول است .

در هر صورت با یک سوئیچ قهوه ای نگرانی خاصی برای پایین آمدن کلید وجود ندارد .

خیلی از کاربران از این شکایت دارند که برجستگی لمسی روی سوئیچ بیش از حد سبک است . در این صورت یک سوئیچ سنگین تر ، مانند سوئیچ شفاف Cherry Mx می تواند گزینه بهتری باشد .

سوئیچ سنگین تر احتمالا اشتباهات را هم کم تر می کند ، اما انگشتان شما را زودتر خسته می کند .

انتخاب بین یک سوئیچ قهوه ای و یک گزینه سنگین تر ، به میزان سنگینی و سبکی دست شما هم در هنگام تایپ بستگی دارد .

از فروشگاه بابلو برای خرید آنلاین اسپیکر کامپیوتر دیدن کنید.

آیا سوئیچ های قهوه ای برای برنامه نویسی مناسب هستند؟

آیا سوئیچ های قهوه ای برای برنامه نویسی مناسب هستند؟

این سوئیچ ها برای برنامه نویسی عالی هستند ، برآمدگی لمسی تا حد بسیار زیادی اشتباهات را کاهش می دهد که باعث افزایش سرعت ورود داده ها می شود .

سوئیچ های قهوه ای به میزان متوسطی صدا تولید می کنند ، بنابراین می توانند گزینه خوبی برای دفتر  کار باشند و نیازی نیست نگران صدای بلند آن ها باشید .

همان طور که گفته شد ، اگر در یک دفتر بسیار آرام کار می کنید ، کیبورد شما ممکن است کمی بیشتر دیده شود اما این سوئیچ ها بهترین و بی صداترین گزینه موجود هستند ، مگر این که بخواهید به سراغ سوئیچ قهوه ای Gateron بروید . در غیر این صورت ، سوئیچ خطی بهترین گزینه برای شما است زیرا کم ترین میزان صدا را تولید می کند .

برآمدگی کوچک لمسی باعث محدود شدن اشتباهات تایپی می شود و می تواند برنامه نویسی را به یک تجربه ساده برای شما تبدیل کند.

انواع سوئیچ قهوه ای

گزینه های زیادی در سوئیچ های قهوه ای وجود دارد ، نظرتان چیست به محبوب ترین گزینه ها بپردازیم و در مورد مشخصات و مزایای آن ها صحبت کنیم؟

سوئیچ قهوه ای Cherry Mx

سوئیچ قهوه ای Cherry Mx

نوع : لمسی

نیروی محرک : 55 گرم

میزان مسافت طی شده : 4 میلی متر

نقطه فعال سازی : 2 میلی متر

میزان صدای تولید شده : متوسط

پیشنهاد لوازم جانبی موبایل بابلو: خرید کلگی شارژر موبایل 

این سوئیچ جزو اصلی ترین سوئیچ های قهوه ای رنگ به شمار می رود ، طراحی این سوئیچ باعث ایجاد چندین کپی و طرح های مشابه شده .

سوئیچ قهوه ای Cherry Mx از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است ، طول عمر این سوئیچ 100 میلیون ضربه به کلید است به این معنی که می توانید سال هااز این سوئیچ بدون نگرانی استفاده کنید .

در واقع  بسیاری ترجیح می دهند از سوئیچی استفاده کنند که طول عمر بالایی داشته باشد ، این سوئیچ ها به طور کلی تست های دما و  فیلتر های زیادی را پشت سر می گذارند ، تا زمانی که تولید شوند و دلیل طول عمر بالای آن ها هم ، همین است .

تنها نقطه ضعفی که می توان به آن اشاره کرد قیمت بالای آن است ، این سوئیچ ها معمولا دارای صدایی خش دار هستند ، حدس می زنیم دلیل این صدا میزان تحمل و فشاری است که شرکت Cherry Mx  برای آن ها در نظر گرفته و این حس و صدا را بوجود آورده .

این سوئیچ یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود ؛ البته اگر بتوانید با قیمت آن کنار بیایید .

سوئیچ قهوه ای Gateron

سوئیچ قهوه ای Gateron

نوع : لمسی

نیروی محرک : 55 گرم

میزان مسافت طی شده : 4 میلی متر

نقطه فعال سازی : 2 میلی متر

میزان صدای تولید شده : متوسط

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید ، اما نیاز به سوئیچ با کیفیت بالا دارید ، احتمالا سوئیچ قهوه ای Gateron بهترین گزینه برای شما خواهد بود .

سوئیچ های Gateron  جزو سوئیچ های کپی هستند و در سطح متوسط می توان آن ها را طبقه بندی کرد . این مدل جزو ارزان ترین ها نیست ، اما هنوز از قیمت Cherry Mx پایین تر هستند .

Gateron به دلیل سوئیچ های خطی فوق العاده صاف خود شناخته می شود ، اما سوئیچ های قهوه ای لمسی این شرکت گزینه بدی برای استفاده نیست .

طول عمر 60 میلیون ضربه به کلید ، باعث شده زمان زیادی قبل از خراب شدن بتوانید از آن ها استفاده کنید ، اما در مقایسه با سوئیچ Cherry Mx همچنان هم طول عمر پایین تری دارد .

در نهایت دو سویچ قهوه ای Gateron و Cherry Mx شبیه به هم هستند با این تفاوت که Gateron T ، آن دوام را ندارد.

بهترین تجربه خرید اینترنتی دسته بازی لپ تاپ با بهترین قیمت را از فروشگاه بابلو خواهید داشت! همین حالا خرید کنید.

سوئیچ قهوه ای نوری Gateron

سوئیچ قهوه ای نوری Gateron

نوع : لمسی

نیروی محرک : 45 گرم

میزان مسافت طی شده : 4 میلی متر

نقطه فعال سازی : 2 میلی متر

میزان صدای تولید شده : متوسط

سوئیچ های قهوه ای نوری Gateron  بسیار جالب هستند ؛ چرا که با ترکیبی از حرکت مکانیکی و نور ثبت می شوند .

به جای کلید مکانیکی معمولی که در آن صفحات الکترونیکی نیاز به لمس شدن دارند تا فعال شوند در عوض بعد از عبور  Stem از نقطه خاصی کلید فعال می شود .

روی کاغذ کلید های نوری باید سریع تر از مکانیکی باشد.

این مورد باعث شده سوئیچ های نوری گزینه بسیار عالی برای بازی باشد ، زیرا فعال سازی سریع ترومیلی ثانیه های اضافی ، می تواند به افزایش میزان رفلکس و سرعت شما در بازی های رقابتی کمک کند .

سوئیچ های نوری یک حس متفاوت نسبت به سوئیچ های مکانیکی دارند و به همین دلیل استفاده از آن ها عجیب است . احتمالا در زمان استفاده یک حس توخالی و فیک به شما می دهند .

از طرفی از آنجایی که تماس زیادی بین قطعات داخلی وجود ندارد ، طول عمر 100 میلیون ضربه باعث دوام و ماندگاری بیشتر می شود.

سوئیچ قهوه ایKailhBox  

سوئیچ قهوه ایKailhBox  

نوع : لمسی

نیروی محرک : 50 گرم

میزان مسافت طی شده : 4 میلی متر

نقطه فعال سازی : 2 میلی متر

میزان صدای تولید شده : متوسط

این سوئیچ ها بسیار جالب هستند زیرا شکل کلی Stem در این نمونه متفاوت است .

این سوئیچ برای طراحی Box روی Stem  استفاده می شود که باعث شده در هنگام تایپ ، ثبات بیشترو لرزش کم تری داشته باشد . بسیاری از افراد از این طراحی برای تایپ لذت می برند ، طراحی جعبه ای سوئیچ عالی است ، اما یک اشکال بزرگ وجود دارد ، این سوئیچ یکی از خش دار ترین صداهای موجود بین تمامی سوئیچ ها را تولید می کند .

نحوه نگه داشتن این سوئیچ در کنار هم کمی عجیب است به جای چهار گیره که محفظه بالایی و پایینی را در کنار هم قرار می دهد ، دارای دو گیره بزرگ است ، اگر قصد دارید کلیدها را روغن کاری کنید یا Siwtch film نصب کنید ، بازکردن این سوئیچ کمی دشوار است . لطفا بر اساس راهنمای روغن کاری سوییچ کیبورد مکانیکال این کار را انجام دهید.

اما اگر به دنبال یک سوئیچ پایدار با کم ترین هزینه ممکن هستید ، این گزینه یک گزینه عالی برای شماست.

سوئیچ قهوه ای Outemu

سوئیچ قهوه ای Outemu

نوع : لمسی

نیروی محرک : 55 گرم

میزان مسافت طی شده : 4 میلی متر

نقطه فعال سازی : 2 میلی متر

میزان صدای تولید شده : متوسط

سوئیچ های قهوه ای Outemu یکی از ارزان ترین سوئیچ ها هستند ، اگر به دنبال یک کیبورد مقرون به صرفه هستید ، بهترین گزینه برای شما Outemu  است .

سوئیچ های outemu نسبت به قیمت آنچنان بد نیستند ، فقط هنگام تایپ کمی صدا ایجاد می کنند ، اما اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید نمی توانید انتظار زیادی از عملکرد سوئیچ داشته باشید .

شک نکنید این سوئیچ نسبت به تمامی سوئیچ های اعلام شده ضعیف تر عمل می کند ، اما هر چقدر که پرداخت کنید همان قدر هم آش می خورید.

مثل سوئیچ های Gateron ، سوئیچ های قهوه ای 50Outemu میلیون ضربه به کلید دوام می آورند.

معرفی بهرین کیبورد ها با سوئیچ قهوه ای رنگ

Durgod Taurus K320

کیبورد Durgod Taurus K320

این مدل یکی از بهترین گزینه ها برای سوئیچ قهوه ای به شمار می رود  ، با طراحی و کیفیت عالی این محصول ، استابلایزرهای فوق العاده عالی و کلید هایی از جنس PBT ، تجربه ی خیلی خوبی درتایپ به شما ارائه می دهد .

ناگفته نماند که این کیبورد با رنگ های مختلف ارائه می شود ، این گزینه ، انتخاب اشتباهی نخواهد بود.

Keychron K6

کیبورد Keychron K6

این کیبورد با سوئیچ قهوه ای Gateron عرضه می شود و کاملا دارای ویژگی های بسته بندی شده است و کاربرد های زیادی دارد .

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی هدست انواع مدل های با سیم و بی سیم با کیفیت و قیمت عالی.

این کیبورد دارای اتصال بی سیم و سیمی ، سازگاری با سیستم عامل مک و ویندوز دارد و از قاب آلمینیومی تولید شده است .

آیا این کیبورد Hot-Swap است ؟ منظور ما این است ، که شما می توانید با سوئیچ های قهوه ای Gateron شروع کنید و اگر آن ها را دوست نداشتید با سوئیچی دیگر تعویض کنید .

گزینه ایده آلی است ، نه؟

استفاده از این کیبورد واقعا سرگرم کننده است و RGB بسیار جذابی دارد ، من نمی توانم این کیبورد را به اندازه کافی به کسانی که چیدمان 65% برای آن ها با ارزش است توصیه کنم .

Ducky One 2 Mini

کیبورد Ducky One 2 Mini

نیازی به معرفی ندارد ، زمانی که این کیبورد چند سال پیش معرفی شد ، دنیای کیبوردهای گیمینگ را متحول کرد .

با سوئیچ Cherry Mx ، کلید های PBT با قابلیت تنظیم و کاملا مملو از Frimware ، شما می توانید با سوئیچ های قهوه ای Cherry Mx سال ها از این کیبورد بدون هیچ مشکلی استفاده کنید .

چیدمان 60 در صد یک چیدمان بسیار جمع و جور و کوچک است و برای کسانی که عادت به کج کردن کیبورد خود برای بازی کردن دارند ، بسیار عالی عمل می کند ، زیرا اندازه جمع و جوری دارد و از آویزان شدن کیبورد بر روی میز جلوگیری می کند. در این حالت زاویه موس هم مهم است که باید در هنگام خرید موس گیمینگ و تناسب آن با کیبوردتان توجه کنید.

اندازه کوچک تر باعث می شود کیبورد فوق العاده قابل حمل باشد و در مسافرت هم می توانید از آن استفاده کنید. 

نتیجه گیری

سوئیچ های قهوه ای یک سوئیچ همه کاره هستند که تقریبا در هر موقعیتی برای شما کار می کنند ، تنها می تواند گزینه مناسبی برای بازی نباشد ، اما اگر به این سوئیچ علاقه مند شوید ؛ می توانید کاری کنید که در بازی هم گزینه مناسبی برایتان شود .

این سوئیچ ها صدای زیاد بلندی ندارند ، که باعث شده امکان استفاده در مکان هایی که افرادی در آن حضور دارند عالی باشد و اگر در اواخر شب مشغول بازی باشید ، خانواده شما از دستتان سرسام نگیرند.

ناگفته نماند ، به دلیل رایج بودن سوئیچ های قهوه ای ، ده ها کیبورد مختلف برای انتخاب پیش روی خود دارید ، تقریبا هر کیبورد دارای گزینه ای با سوئیچ های قهوه ای به شما ارائه می دهد .

به طور کلی ، با انتخاب سوئیچ قهوه ای  چه Kailh ،  Gateron  ، Cherry Mx ، یا Outemu نمی توانید اشتباه کنید .

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

همچنین بخوانید
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha