تفاوت سوئیچ های Outemu ، Cherry mx ، Gateron ، Kailh ، Razer

در این مقاله قصد داریم یک نمایش کامل از تمامی سوئیچ های موجود در بازار به شما ارائه و به طور کامل آن ها را بررسی کنیم تا شما متوجه شوید چه چیزی هر کدام از سوئیچ ها را منحصر به فرد کرده ، و به شما خواهیم گفت کدام یک از نظر هزینه به صرفه تر است و به شما نشان خواهیم داد که عملکرد و لذت کدام یک از دیگری بهتر است . قبل از شروع مقاله می توانید برای خرید کیبورد گیمینگ از فروشگاه بابلو دیدن کنید.

به طور کلی Cherry Mx بهترین گزینه حال حاضر برای انتخاب سوئیچ می باشد ، زیرا این سوئیچ ها طرح اصلی سوئیچ های دیگر در بازار هستند . سوئیچ های دیگر مثل Outemu  ، Kailh ، Gateron ،  Razer به عنوان سوئیچ های کپی شناخته می شوند ، این سوئیچ ها طرح کلی سوئیچ Cherry را کپی می کنند ، اما قیمت ارزان تری دارند .

قرار است با جزئیات کاملی راجع به این سوئیچ ها صحبت کنیم و به جزئیاتی که می تواند یک مارک را از دیگری دوست داشتنی تر کند می پردازیم ، ما سوئیچ های بسیار زیادی را بررسی کردیم تا یک مقایسه دقیق و کامل از احساس و صدایشان را به شما ارائه دهیم.

فهرست مطالب

سوئیچ های Cherry Mx

سوئیچ های Gateron

سوئیچ های Kailh

سوئیچ های Outemu

سوئیچ های Razer

رتبه بندی سوئیچ ها بر اساس عملکرد

در سوئیچ چه چیزی را باید نگاه کنیم؟

نتیجه گیری

مشخصات سوئیچ ها

سوئیچ های Cherry Mx

سوئیچ های Cherry Mx

Cherry حق ثبت اختراع اصلی و حقوق سوئیچ های Cherry Mx را داشت تا زمانی که این حق ثبت منقضی شد .

در زمان فعلی ، رقابت بسیار زیادی بین شرکت های مختلف وجود دارد ، به طوری که چندین سوئیچ با قابلیت های یکسان توسط بسیاری از شرکت های دیگر تولید می شود .

از آنجایی که سوئیچ های Cherry Mx جزو اولین سوئیچ های اختراع شده هستند ، به عنوان بهترین و با دوام ترین سوئیچ های حال حاضر شناخته می شوند .

پیشنهاد بابلو: خرید کیبورد ارزان کامپیوتر از فروشگاه بابلو

به تدریج و با گذشت زمان ، شرایط برای این شرکت کمی سخت تر شده و دیگر تنها تولید کننده سوئیچ در جهان نیستند ، اگر چه هنوز جزو با کیفیت ترین سوئیچ های موجود به شمار می روند ، اما رقابت زیادی با شرکت های دیگر دیده می شود .

موردی که نمی توان آن را در سوئیچ های Cherry Mx نادیده گرفت ، حس اعتمادیست که در حین خرید به آن ها خواهید داشت و یک سوئیچ مناسب برای کیبورد های میان رده و بالا رده به شمار می روند.

این سوئیچ ها برای میزان 100 میلیون ضربه رتبه بندی می شوند که تقریبا دو برابر سایر سوئیچ ها است ؛ بنابراین نشان از دوام بالای آن ها در مدت زمان طولانی دارد .

برای مقایسه ، سوئیچ های Cherry Mx را به عنوان یک گزینه اصلی با سایر رقبا در نظر خواهیم گرفت .

به طور کلی زمانی که به سوئیچ های کپی شده نگاه می کنیم مثل kailh ، Gateron  ، Outemu معمولا کیفیت کمی پایین تر می آید ، نه همیشه ، اما بیشتر اوقات .

Cherry Mx برای هر طرح سوئیچ با رنگ های مختلف دارای عملکرد های مختلفی هستند که بر اساس نوع سوئیچ ، سنگینی فنر ها و تفاوت فعال سازی آن ها با هم مقایسه می شوند .

سوئیچ های Gateron

سوئیچ های Gateron

اگر سوئیچ های Cherry Mx جزو انتخاب های شما نباشند ، معمولا سوئیچ های Gateron اولویت دوم هستند . اگر علاقه به مطالعه بیشتر دارید راهنمای کاملی در رابطه با سوئیچ های Gateron برای شما آماده کردیم.

اگر بخواهم یک سوئیچ خوب ، بعد از Cherry Mx به شما معرفی کنم آن Gateron خواهد بود.

بعضی مواقع سوئیچ های Gateron حتی بهتر از سوئیچ های Cherry هستند. این سوئیچ ها ، بسیار شبیه به سوئیچ های Cherry Mx هستند ، به جز این که در برخی موارد نرم تر هم به نظر می رسند .

متاسفانه سوئیچ های Gateron طول عمر 100 میلیون ضربه ای ندارند ، اما حس منحصر به فردی را به شما ارائه می دهند ، عملکرد Gateron در مورد سوئیچ های خطی آن ها مانند رنگ های زرد و قرمز بسیار بهتر از بقیه رنگ ها است .

توان سوئیچ های لمسی این شرکت کم تر از Cherry عمل می کند ، اما سوئیچ های خطی آن ها بسیار نرم تر هستند و برای گیمر ها یا افرادی که سوئیچ های خطی را به لمسی ترجیح می دهند ، گزینه عالی هستند .

از نظر نیروی فنر و میزان travel یا مسافت طی شده ، Gateron و Cherry با هم یکسان هستند.

میزان مسافت طی شده 4 میلی متر با نیروی محرک معمولا در هر سوئیچ تغییر می کند . شما برای دیدن جزئیات دقیق تر می توانید به آخر همین مقاله مراجعه کنید ، اطلاعات دقیق تری از سوئیچ ها برای شما قرار داده شده است .

تفاوت اصلی سوئیچ های gateron صاف بودن آن ها ، و این واقعیت است که از نظر دوام به اندازه کافی درجه بندی نمی شوند ، البته با سوئیچ های لمسی ، صاف بودن اهمیتی ندارد ، اما برای سوئیچ های خطی ، اهمیت پیدا خواهد کرد.

سوئیچ های Kailh

سوئیچ های Kailh

شما می توانید برای درک بهتر راهنمای کامل سوئیچ های Kailh را مطالعه کنید ، این سوئیچ ها بسیار جالب هستند ، علاوه بر داشتن یک سری کپی از سوئیچ های Cherry ، سوئیچ های منحصر به فرد خود را هم دارا هستند.

این شرکت بر اساس سوئیچ های Box  و سوئیچ های Speed خود ، بسیار شناخته شده است.

اگر به دنبال سوئیچی هستید که احساس پایداری بیشتری داشته باشد ، سوئیچ های Box می توانند ، گزینه بسیار مناسبی باشند .

اگر شما اهل رقابت و یک بازیکن حرفه ای در بازی هستید ، سوئیچ های Speed گزینه بسیار عالی برای حس سرعت بیشتر به شما ارائه خواهند داد .

معمولا در سوئیچ های kailh احساس خراشیدگی کلید ها وجود دارد و نسبت به Gateron و Cherry Mx ضعیف تر عمل می کنند ، اگر به دنبال سوئیچ قرمز ، قهوه ای یا آبی هستید ، توصیه من این است که از سوئیچ های kailh دوری کنید و به جای آن به سراغ سوئیچ gateron یا Outemu بروید .

اگر به دنبال تفاوت بیشتر هستید ، Kailh سوئیچ های جالبی تولید می کند.

به نظر من سوئیچ های سفید Kailh Box و یشمی یکی از بهترین سوئیچ های کلیکی موجود در بازار هستند . فقط سعی کنید از سوئیچ های کپی Cherry  که شرکت kailh آن را می سازد ، دوری کنید ، چرا که گزینه خوبی از لحاظ کیفی نیستند.

سوئیچ های Outemu

سوئیچ های Outemu

سوئیچ های Outemu معمولا در کیبورد های ارزان تر مورد استفاده قرار می گیرند و در بیشتر مواقع ارزان ترین سوئیچ هایی که می توانید در بازار تهیه کنید را ارائه می دهند .

با کمال تعجب ، این سوئیچ ها با وجود قیمت ارزان ، کیفیت خوبی هم ارائه می دهند.

پیشنهاد می کنم مثل دو سوئیچ قبلی راهنمای کاملی که برای سوئیچ های Outemu آماده کردیم را مطالعه کنید.

نقطه ضعف سوئیچ های Outemu این است که آن ها در جای خودشان خیلی تکان می خورند ، من به این اعتقاد دارم دلیل این مورد ، فضایی است که در اختیار سوئیچ ها قرار گرفته ، به عنوان مثال در سوئیچ های Cherry شما فضای زیادی را برای حرکت نمی توانید مشاهده کنید.

یکی دیگر از مشکلات سوئیچ های outemu دوام پایین تر آن ها نسبت به سوئیچ های Cherry Mx است که برای 100 میلیون ضربه طراحی شده اند .

در کل سوئیچ های Outemo نسبت به هزینه ، گزینه بسیار خوبی برای خرید هستند .

این سوئیچ ها به اندازه ی سوئیچ های Cherry Mx و Gateron احساس خوبی به شما منتقل نمی کنند ، اما به نظر من این سوئیچ ها بهتر از کپی های Cherry Mx kailh عمل می کنند.

اگر به دنبال کیبورد مکانیکی مقرون به صرفه هستید ، خرید یک کیبورد با سوئیچ outemu راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه های شما  خواهد بود.

اگر تجربه من را می خواهید ، سوئیچ کلیکی آبی رنگ Outemu بهترین گزینه ای است که می توانید انتخاب کنید ، اما نمی توانید روی گزینه های دیگر حساب زیادی باز کنید ، اگر به دنبال یک سوئیچ خطی هستید بهتر است سوئیچ های Gateron را جزو انتخاب های خود بگذارید.

سوئیچ های Razer

سوئیچ های Razer

ریزر یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید محصولات گیمینگ است ، که کیبورد های مکانیکی بسیار محبوبی ارائه کرده و در زمینه ساخت این کیبورد ها تخصص دارد . این شرکت مجموعه ای از کیبورد ها و سوئیچ های مخصوص به خود را دارد .

بنابراین سوئیچ های ریزر چه عملکردی نسبت به سایر رقبا دارند ؟

اگر صادق باشم ، خیلی عالی نیستند .

ریزر در واقع بسیاری از سوئیچ های خود را از شرکت Kailh تهیه می کند و اسم آن ها را تغییر می دهد ، پس نتیجه همان چیزی است که انتظارش را دارید کیفیت سوئیچ های ریزر همان کیفیت سوییچ های Kailh است .

اگر مقاله مربوط به سوئیچ های Kailh را خوانده باشید ، مطمئن هستم که متوجه این خواهید شد که این سوئیچ ها  عملکرد چندان بالایی ندارند  ، پس در نهایت نتیجه بسیار جالبی از سوئیچ های ریزر نمی توان گرفت و آنقدر ها هم خوب به نظر نمی رسند.

این را فراموش نکنید که ریزر برای خاص جلوه دادن سوئیچ های سبز خود ، مشخصات ویژه ای هم برای آن ارائه خواهد داد ، پس اگر گزینه ای به نام ریزر جلوی چشم شما را گرفته ، سوئیچ سبز گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

Kailh تنها تامین کننده سوئیچ های ریزر نیست ، اما از آنجایی که به طور عمومی  این شرکت سازنده دیگری را اعلام نکرده ، می توانیم فرض کنیم ، کیفیت آن ها برابر یا پایین تر از Kailh است .

بیشتر کیبورد های مکانیکی بازی ، کیفیت آنچنان بالایی ندارند اما به دلیل تبلیغات موثری که توسط شرکت هایی مثل Razer و Corsair انجام می شود بسیار محبوب شده اند .

با توجه به موارد گفته شده ، شاید این اقدامات چندان هم غیر معمول نیست ، من این را می دانم که سوئیچ های لاجیتک از شرکت Kailh تامین می شود ، اما آن ها ادعا دارند که طراحی سوئیچ ها توسط خودشان انجام شده . در هر صورت ، سوئیچ های kailh آنقدر ها عالی عمل نمی کنند ، پس اگر ریزر را بخواهیم برای عملکرد سوئیچ هایش مقایسه کنیم ، عملکرد نامناسب آن ها تنها گزینه ی پیش رو خواهد بود.

خرید دسته بازی موبایل و تبلت خود را همین حالا از فروشگاه بابلو انجام دهید!

رتبه بندی سوئیچ ها بر اساس عملکرد

1 -  Cherry Mx

2- Gateron گزینه های خطی این سوئیچ حتی بهتر از Cherry عمل می کند

3- Outemu

4- Kailh/Razer

در سوئیچ چه چیزی را باید نگاه کنیم؟

در سوئیچ چه چیزی را باید نگاه کنیم؟

ویژگی های خاصی وجود دارد که باید هنگام انتخاب سوئیچ به دنبال آن ها باشید و بسیاری از آن ها بستگی به ترجیحات شخصی شما هم دارد . بزرگ ترین عامل ، احساسی است که یک سوئیچ در بازی و تایپ به شما  ارائه می دهد.

عوامل دیگری هم مثل طول عمر ، فعال سازی ، نیروی فنر و میزان Travel وجود دارد و بسته به این که قصد دارید از صفحه کلید خود برای چه کاری استفاده کنید ، متفاوت خواهند بود . قرار است بیشتر آن ها را تجزیه کنیم .

طول عمر

اگر قصد دارید هزینه زیادی برای کیبورد مکانیکی خود بکنید ، پس مسلما اولین مورد ، دوام آن می باشد و میزان زمان استفاده اهمیت زیادی برایتان خواهد داشت .

من هنوز اولین کیبورد خودم رو یادمه که از سال 1392 در حال استفاده از اون هستم و هنوز هم خیلی عالی کار می کند ، فقط من برای کار های دیگرم نیاز به اسباب بازی های دیگری دارم ، پس نمی توانم همیشه از یک کیبورد قدیمی استفاده کنم .همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، برای تعیین یک سوئیچ قابل اعتماد ، باید به مدت زمان تضمین شده روی جعبه کیبورد نگاه کنید .

Cherry Mx دارای 100 میلیون ضربه به کلید است ، بنابراین حس قابل اعتماد تری را به شما می دهد ، سایر سوئیچ ها معمولا تا 50 میلیون ضربه عمر می کنند .

یک مسئله ای که بهتر است به آن توجه کنید و شاید آن را ندانید کلیدی است که به آن Key Chatter می گویند ، در این حالت شما یک بار کلید را فشار می دهید ، اما دو بار ثبت می شود .

حال فرض کنید در حال تایپ کردن باشید و این مورد دائما اتفاق بیفتد ، عملا خسته کننده خواهد بود ، باید کلمه ای که تایپ کردید را دوباره اصلاح کنید ، قبل از این اشتباه حتما چک کنید که کلید های شما این مشکل را دارند یا خیر.

نوع فعال سازی ( خطی ، لمسی و کلیکی)

در دنیای کیبورد مکانیکی سه نوع کلید اصلی وجود دارد : لمسی ، کلیکی و خطی 

برای مطالعه فرق بین سوئیچ های خطی ، لمسی و کلیکی اینجا را کلیک کنید.

خطی ، یک ضربه به کلید نرم و بدون این که لمس خاصی انجام شود ، این سبک سوئیچ مناسب گیمر ها است زیرا این حالت فعال سازی باعث سریع بودن در عملکرد خواهد شد .

سوئیچ های لمسی متفاوت هستند ، این سوئیچ ها دارای یک برآمدگی کوچک هستند که بعد از ضربه به کلید ، بازخورد لمسی را ارئه می دهد . این سبک سوئیچ بیشتر برای کسانی طراحی شده که زمان زیادی را به تایپ کردن می پردازند.

نیروی فنر

اگر در هنگام تایپ دست بزرگ و سنگینی دارید ، فنر مقاوم تر گزینه ایده آلی برای شما خواهد بود ، فنرهای مقاوم تر از انگشتان شما پشتیبانی و باعث ضربه مناسب می شوند ، پس اگر از جمله کسانی هستید که فشار زیادی به سوئیچ ها وارد می کند این گزینه مناسب شما خواهد بود .

از طرف دیگر اگر دست های کوچک و سبکی دارید ، یا خیلی سبک تایپ می کنید ، فنر نرم تر ، بهتر عمل خواهد کرد ؛ زیرا فنر مقاوم تر می تواند باعث خستگی دست شما شود ، همیشه ایده خوبی است که قبل از خرید چند نوع کیبورد را امتحان کنید تا متوجه این شوید کدام مناسب شماست .

میزان Travel

مسافت طی شده یا میزان Travel به میزان مسافتی گفته می شود که هر کلید بعد از ضربه زدن به پایین و بالا حرکت می کنند ، این مقدار بر اساس نوع و مدل سوئیچ متفاوت است .

به عنوان مثال سوئیچ های Speed یا Low-profile معمولا میزان مسافت کم تری را طی می کنند .

از مزایای این نوع سوئیچ ها می توان به اندازه جمع و جور تر آن ها اشاره کرد که باعث سبک و کم حجم تر شدن آن می شود ، و این واقعیت که می توانند عملکرد شما را در بازی افزایش دهند ؛ زیرا در تئوری عملکرد شما یک میلی ثانیه افزایش خواهد یافت .

سوئیچ های معمولی معمولا مسافت بیشتری را طی می کنند و تایپ کردن با آن ها احساس بهتری منتقل می کند ، پس این گزینه را هم در نظر داشته باشید .

نتیجه گیری

فکر می کنم جنگ بین سوئیچ ها را دیدید ، ما بعضی از محبوب ترین سوئیچ های کپی شده شرکت Cherry Mx را بر اساس عملکرد رتبه بندی کردیم و بهترین آن ها را به شما ارائه دادیم و البته کمی چاشنی توصیه به آن اضافه کردیم.

همانطور که دیدید سوئیچ های Cherry Mx از جمله بهترین های موجود در بازار جهانی هستند که انتخاب آن ها گزینه اشتباهی نخواهد بود اما اگر بودجه کافی در دسترس ندارید بهترین گزینه Gateron و Outemu خواهد بود .

فقط در صورت نیاز به سمت kailh و Razer بروید.

بیشتر کیبورد ها در زمان سفارش چندین نوع سوئیچ مختلف را ارائه می دهند ، بنابراین دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

بعد از پایان این مقاله ، ما به تفکیک سوئیچ ها را در کنار هم قرار داده ایم که پیشنهاد می کنیم حتما آن ها را هم بررسی کنید.

موفق باشید ! تایپ کنید و از بازی کردن لذت ببرید.

مشخصات سوئیچ ها

Cherry Mx

قرمز :

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

مشکی :

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.60 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قهوه ای

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • نیروی لازم برای لمس 0.55 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

آبی

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • نیروی لازم برای لمس 0.60 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2.2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

پیشنهاد بابلو: خرید دسته بازی کامپیوتر و تبلت با بهترین قیمت از فروشگاه بابلو!

سفید

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.70 نیوتن
  • نیروی لازم برای لمس 0.80 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

سبز

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.70 نیوتن
  • نیروی لازم برای لمس 0.80 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2.2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

Gateron

شفاف

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.35 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قرمز

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

مشکی

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.60 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

آبی

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.60 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

سبز

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.80 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قهوه ای

  • سوئیچ لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.55 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

زرد

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

Kailh

آبی

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

می توانید برای خرید لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر با بهترین قیمت و کیفیت به فروشگاه بابلو مراجعه کنید!

قهوه ای

  • سوئیچ لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

مشکی

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.60 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قرمز

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

سبز

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.60 نیوتن
  • زمان فعال سازی 2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

سفید BOX

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.77 نیوتن
  • زمان فعال سازی  1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6 میلی متر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار

یشمی ضخیم BOX

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.66 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6  میلی متر
  • مقاوم در برابر گرد و غبار

نقره ای Speed

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.1 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.5 میلی متر

پیشنهاد بابلو: خرید اینترنتی وب کم کامپیوتر، لپ تاپ و گیمینگ.

مسی Speed

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.1 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.5 میلی متر

قرمز BOX

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6میلی متر

برنز Speed

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.1 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.5 میلی متر

پرتغالی سوخته سنگین BOX

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 06.0 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6 میلی متر

زرد سوخته سنگین BOX

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.70 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6 میلی متر

آبی کمرنگ سنگین Box

  • سوئیچ خطی و کلیکی
  • میزان نیروی وارده 06.0 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6 میلی متر

طلایی Kailh Speed

  • سوئیچ لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.4 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.5 میلی متر

مشکی Kailh Box

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 06.0 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.8 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.6 میلی متر

Outemu

 آبی

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 06.0 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قهوه ای

  • سوئیچ لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.55 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

قرمز

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

مشکی

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.65 نیوتن
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

برای خرید اینترنتی هدفون گیمینگ همین حالا در فروشگاه بابلو اقدام کنید!

Razer

سبز

  • سوئیچ کلیکی و لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.50 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.9 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

پرتغالی

  • سوئیچ لمسی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.9 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 4 میلی متر

زرد

  • سوئیچ خطی
  • میزان نیروی وارده 0.45 نیوتن
  • زمان فعال سازی 1.2 میلی متر
  • میزان مسافت طی شده 3.5 میلی متر
همچنین بخوانید
کیبورد ها دارای اندازه های متفاوتی هستند ، اما چگونه ما می توانیم تفاوت بین آن ها را تشخیص دهیم ؟ امروز قرار است ما در مورد اندازه های مختلف و آنچه که هر کدام از آن ها را منحصر به فرد کرده صحبت کنیم .رایج ترین اندازه های موجود در بازار شامل : Full size یا سایز کامل که شامل 104 کلید است ، TKL که شامل 87 کلید است و 60% که شامل 68 کلید است . هر سایز دارای ویژگی های متفاوت و منحصر به فردی است .
با توجه به این که بسیاری از تولید کنندگان کیبورد ، جدیدترین صفحه کلید های خود را با سوئیچ های نوری می سازند ، اما آیا کیبورد اپتیکال بهتر از یک کیبورد مکانیکی است؟ ما تصمیم بر آزمایشی گرفتیم ، تا متوجه شویم کدام نمونه بهتر عمل می کند ، و آیا سوئیچ های نوری در بازی سریع تر از سوئیچ های مکانیکی عمل می کنند؟
روغن کاری کیبورد مکانیکی یک دروازه سرگرمی برای صفحه کلید مکانیکی شماست . سوال این است که آیا آمادگی ارتقاء صفحه کلید را دارید؟ چون قرار است آن را یک لول ارتقاء دهیم . اگر آمادگی دارید وقت این است کمی روغن کاری کنیم .
در بازار انواع مختلفی از استابلایزرها  با  سبک ها و اندازاه های مختلف وجود دارد ، بنابراین گشت و گذار در میان این تعداد استابلایزربسیار سخت خواهد بود . ما در این مقاله هر آن چیزی را که شما نیاز خواهید داشت ، حتی جزئیات آبدار و کوچک را بررسی خواهیم کرد .
اگر دوست دارید به دنیای کیبورد های مکانیکی پا بگذارید ، بهترین قدم ، ساخت یک کیبورد کاملا سفارشی سازی شده توسط خودتان است ، برای این که فرایند ساخت تا حد امکان ساده و بی نقص باشد ، این راهنمای جامع و گام به گام را در مورد ساخت یک کیبورد مکانیکی آماده کردیم.
درون خیلی از کیبورد ها و ست های کلید، یک کشنده کلید پلاستیکی قرار داده می شود ، که تمامی این کشنده ها یک کارایی دارند. در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با یک گیره کاغذ و بست پلاستیکی ، می توانید یک کشنده سیمی کلید بهتر بسازید ، ما سعی کردیم ، این راهنما را تا حد امکان ساده ، اما موثر نگه داریم .شما فقط به 5 مورد اشاره شده در این مقاله برای ساخت یک کشنده سیمی کلید عالی نیاز دارید . بیایید تمام مراحل مورد نیاز برای ساختن یک کشنده کلید کیبورد را با حداقل تجهیزات بررسی کن
هنگام نگاه کردن به کیبورد مکانیکی برای خرید دو گزینه پیش روی شماست ، که باید در نظر گرفته شود ؛ صفحه کلید معمولی یا یا کیبورد Low-Profile.تفاوت اصلی میان صفحه کلید های سطح پایین یا Low-profile و معمولی در ارتفاع آن ها است ، ارتفاع بسیار کاهش یافته با تغییراتی در قسمت های مختلف کیبورد همراه است ، تا مشخصات و ارگونومی بهتری ارائه دهد.
اگر متوجه این شدید که تایپ یکی از اولویت های شما به شمار می رود ، احتمالا به دنبال این هستید که ارگونومی و راحتی بیشتری را تجربه کنید ، ممکن است نام کیبورد های ارگونومیک به گوشتان خورده باشد. بسیاری از کاربران ، صفحه کلید ارگونومیک را برای خرید ترجیح می دهند .
علاوه بر سوییچ های مکانیکی معمولی ، که ممکن است به آن ها عادت داشته باشید ، نوع دیگری هم از سوییچ ها وجود دارد ، سوییچ های Low-profile ، این نوع سوییچ ها یک تجربه تایپ منحصر به فرد را ارائه می دهند ، و در چندین مورد متفاوت هستند. سوییچ های low-profile توسط چندین شرکت مختلف مثل Gateron  ، Cherry ، Kailh تولید می شوند. این سوییچ ها نسبت به  سوییچ های معمولی کوتاه تر هستند. کاهش قد این سوییچ ها فواید بسیاری به همراه دارد ، اما بسته به این که به آن ها علاقه مند هستید یا نه ، ممکن است معایبی داشته
روغن زدن به سوییچ ها در جامعه کیبورد های مکانیکی یک امر طبیعی است ، زیرا نه تنها باعث روان شدن آن ها می شود ، بلکه صدای کلید ها را نیز افزایش می دهد.اما اگر مجبور باشید روغن ها را پاک کنید ، آن وقت چه؟ ، به هر حال یا قرار است روغن کاری قبلی خود را پاک کنید یا سوییچ های شما در زمان تولید روغن کاری شده و نیاز به پاک کردن خواهند داشت.
در میان تمامی عکاسان حرفه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ، گرفتن عکس های حرفه ای از کیبورد یک امر ضروری به حساب می آید.شاید منظورم را کامل نرساندم  ، منظور من این است که چگونه می خواهید چیدمان خود را به دیگران نشان دهید؟
اگر زیاد در کنار خود ، آب یا مایعات دیگر قرار می دهید و یا احتمالا حادثه ای برای شما رخ داده که کمی دلخراش هم بوده ، ممکن است برای شما این کنجکاوی به وجود آمده باشد که کیبورد شما واقعا ضد آب است یا نه ، این کاملا طبیعی است که هر چند وقت یک بار این اتفاقات رخ دهد .
در حالی که من به عنوان یک شخص ، کیبورد مکانیکی را انتخاب کرده ام ، دوست دارم مقایسه ای به شما ارائه دهم تا در نهایت بتوانید کیبورد مورد نظرتان را انتخاب کنید ؛ بیایید با هم یک نگاه دقیق بیندازیم که چرا مردم گاهی اوقات صفحه کلید ممبران را انتخاب می کنند و گاهی هم نه و آیا کیبورد ممبران سزاوار این همه نفرت هست؟
به عنوان یک گیمر همیشه کنجکاو بودم که چرا گیمر های حرفه ای صفحه کلید خود را کج می کنند.برای این که دقیقا بفهمم چرا آن ها این کار را می کنند ، ده ها گیمر حرفه ای را تجزیه و تحلیل کردم و حتی خودم سعی کردم صفحه کلید خود را زاویه دار کنم.
انتخاب یک کیبورد می تواند یک فرایند گیج کننده باشد . افراد زیادی هستند که قصد دارند هنگام خرید یک کیبورد جدید به شما کمک کنند و احتمالا ممکن است کلمات آن ها کمی برای شما عجیب و غریب به نظر برسد.
ثبت دیدگاه
ثبت امتیاز :
captcha